Gå til innhold

Adventstråden - mens vi teller oss til jul


Dr. A. Kula

Anbefalte innlegg

Har ikke klart å tenke ut noe smart som skal fungere som en adventstelletråd.

Derfor tenker jeg at vi gjør det enkelt.

I denne tråden kan vi alle poste hvert vårt innlegg hver dag frem til jul. Du kan fortelle en glad-nyhet, skryte av en annen bruker eller bare fortelle hva du har tenkt å gjøre denne dagen.

Men start innlegget med dato ("1. desember"). Vær raus med likere på andre sine innlegg og vis god julestemning. De andre telletrådene er jo ikke i mål, så de kan fortsette.

God adventstid

 

Dr. A. Kula

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. desember

I dag har jeg startet denne adventstråden og skal kose meg med å starte på juleølsmaking.

Velkommen til adventstiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. desember

I dag har jeg pyntet til jul. Det vil si; Jeg har funnet fram nissen som har stått i skapet siden påske  :nissegutt:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

1. Desember

Fikk klor i øyet da jeg vasket badet. Har spist 16 klementiner hittil i dag. Jeg skulle handle julegaver tidligere men kjøpte bare til meg selv i stedet. Til incognita fra incognita. :nisse:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Desember.

Jeg har i dag bestilt to julegaver i en nettbutikk og jeg har prøvesmakt årets julebrus og pepperkaker :)

Jeg ønsker dere en fin adventstid :hjerte:

Endret av An0nymBruker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Desember 

 

I dag skal jeg til mamma. vi har en tradisjon om å utveksle gaver på første desember, bare noe småtteri da 😊 Så skal vi se på kalendere på tv sammen ❤

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ndre desember

Så var vi akkurat beveget oss inn i ny dag i våres ferd mot jul og tradisjoner. Det er hyggelig å ha så mange venner her på KåGe som vil dele av seg i tiden vi alle venter i.

I dag vil jeg snakke frem en bruker som er trofast på KåGe, aktiv og veldig snill her på forumet. Brukeren har noen ganger tenkt litt annerledes enn andre, men viser da sin fine side med å fjerne misforståelser og ber om unnskyldning. Vil du være med å telle ned til jul her i tråden, @Jacklost

Edit: Det er kjekt dere leser, men det er meningen at alle kan dele litt adventstid med hverandre har i tråden. Bare en liten setning om hva dere har gjort, hva dere skla gjøre, noen brukere dere vil fremheve eller noe helt annet, bare det er trivelig for de som leser.

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Desember

Har sett på julepynt jeg ikke trenger og kjøpt fem poser kaffe på tilbud. Klar for julebesøk. :) 

Anonymkode: 91fe1...758

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3dje desember.

Det har vært stille her i tråden etter oppstarten. Men advent er jo også en stille tid. Når ikke jaget etter julepresanger, juleklær, julemat, julekaker, julebord, juleditt og juledatt tar overhånd. Tar man seg tid til en stille stund og rusler rundt i sentrumsgatene uten et ærend og bare nyter all den fine julepynten og lysene. Ja, da klarer man kanskje å se det arbeidet andre legger ned for at det skal være kos. Og så oppdager man plutselig en utstilling som skiller seg ut på ikke-kommersielt vis, og som likevel gjør at man får lyst å ta turen innom.

Ta turen i nabolaget en sen kveld og nyt pynten som lyser opp i mørket. Kjenn på at vi trenger å koble av litt.

For virkelig å senke tempoet og ha litt tid til ettertanke, skal du ta en tur på kirkegården en sen kveld. Da lyser gravlyktene så nydelig, og alt er så stille. Tenn ett lys for de du savner og sett på graven, eller tenn ett lys og sett på "den ukjente grav". Sett deg på en benk. Tenk litt på livet, de kjære og de andre som har mistet i år og skal gjennom sin første jul med ett tomt sete.

Gjør det nå før julestria er helt over oss og du ikke finner tid til slikt. Mister du dette mister du også litt av julen.

Kjenner du noen som har mistet noen kjære? Bak litt ekstra av det ene slaget og gi det bort. Da vil du få kjenne på gleden av å glede andre, som er så sentralt (men ofte mistet) i juletiden.

Dr. A. Kula

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow..nå ble jeg glad av det du skrev. En slik tankefull Doktor kan vi trenge noen og en hver. :jepp: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

3 desember. 

I dag har jeg smakt pepperkaker og julebrus for første gang (i år) Har også handlet et par julegaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

3. Desember

Har vært en tur i byen for å handle til juleverkstedet vi skal ha i morgen. Alt for mye folk. Deilig å være hjemme igjen og skal kose meg med god mat og strikke litt utover kvelden.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4de desember.

I dag er andre søndag i advent, så vi tente to lys ved frokostbordet. Dagen ble annerledes enn planlagt, men rolig dag hjemme med sykt barn er også del av ventetiden.

Det minner meg på at alle ikke kan gå adventstiden like lett i møte, enten man selv er syk eller er pårørende. Noen venter på jul, andre på at noen skal bli frisk, og desverre også noen på at livet skal ebbe ut.

Mange flotte organisasjoner gjør ett flott arbeid for å hjelpe og trøste andre og du kan bidra med å gi et bidrag, enten direkte eller indirekte ved eksempelvis kjøpe lodd, eller du kan gi av deg selv ved selv å spille opp for andre.

Dr. A. Kula

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4. desember

Jeg har ikke så mange juleforberedelser å skrive om her, men setter stor pris på å lese det folk deler :Nikke: 

I dag deler jeg en julesang fra en av de aller fineste julefilmene, The Snowman.

 

Om noen vil se hele, ligger den på youtube :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sette seg ned og tenke solidarisk på alle som trenger hjelp og/eller har det vondt* :sukk: *DEN er vakker, R!* 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

4. desember

"Jag tar en titt ut i världen undrar vad som sker
det är knappt så jag vill tro på vad mina ögon ser.
Men hur mycket hoppet än må svikta
modet än må sina
är jag av övertygelsen att alla har vi nåt att bringa.
Alla är vi här med ett uppdrag att utföra
det må vá ett frö att så eller ett ljus att tända
allting i syfte att förbättra och förändra.
Allting lika viktigt,
ingen sämre än den andra
se alla har vi samma smala väg vi måste vandra.
Det handlar endast bara om att göra vad man kan
aldrig vá rädd att sträcka sin broder, en hjälpande hand.
Framtidstron i ett barns blick får mig att le
för deras oskyldiga väld vá nåt vi alla kunde se.
Lutar huvudet tillbaka låter tankarna samlas se
det är hög tid att sluta titta på dags att handla."
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...