Gå til innhold

Mine tanker om barnebidrag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg foreslår at vi legger ned ordningen om barnebidrag. Noen vil kanskje slite, men jeg tror på sikt at vi vil få færre aleneforeldre, for folk vil tenke seg mer om før de får barn. Hva tror dere om dette?

Anonymkode: 93a1b...dae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mener færre alenemødre? Siden du spør - jeg mener det er å gå tilbake i tid og utvikling - grøsser bare ved tanken!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kontormus skrev:

Du mener færre alenemødre? Siden du spør - jeg mener det er å gå tilbake i tid og utvikling - grøsser bare ved tanken!

Jeg tenkte færre aleneforeldre. Tenkte ikke kjønn her. Er det en grunn til at du velger å dra inn kjønn i diskusjonen?

Anonymkode: 93a1b...dae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte færre aleneforeldre. Tenkte ikke kjønn her. Er det en grunn til at du velger å dra inn kjønn i diskusjonen?

Anonymkode: 93a1b...dae

Ja for når du legger ned barnebidrag, fratar du i grunn bare fedre alt ansvar. Mødre sitter i verste fall igjen med ungen men uten økonomisk støtte fra faren. 

Anonymkode: d94ea...23a

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil kanskje slite? Hva sier du når et barn er kledd i filler og ikke har ordentlig vinterjakke når det er kaldt ute? Eller når aleneforeldre blir kasta ut av leiligheten sin fordi de prioriterer mat og klær til barna over husleie.

Anonymkode: 91f8d...065

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte færre aleneforeldre. Tenkte ikke kjønn her. Er det en grunn til at du velger å dra inn kjønn i diskusjonen?

Anonymkode: 93a1b...dae

Ja, og grunnen er vel at det som oftest er mødre som mottar barnebidrag. Hva er galt med å være aleneforeldre? Eller mener du at hvis en får barn skal hele familien være nødt til å leve i et helvete hvis én av foreldrene skulle vise seg å være en voldelig faen?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ricecrispies
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foreslår at vi legger ned ordningen om barnebidrag. Noen vil kanskje slite, men jeg tror på sikt at vi vil få færre aleneforeldre, for folk vil tenke seg mer om før de får barn. Hva tror dere om dette?

Anonymkode: 93a1b...dae

Siden du spør.

Jeg tror det er like bra det ikke er du som bestemmer dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kontormus skrev:

Ja, og grunnen er vel at det som oftest er mødre som mottar barnebidrag. Hva er galt med å være aleneforeldre? Eller mener du at hvis en får barn skal hele familien være nødt til å leve i et helvete hvis én av foreldrene skulle vise seg å være en voldelig faen?

Men uten barnebidrag vil kanskje mange ikke få barn uten å tenke seg om...

Anonymkode: 93a1b...dae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men uten barnebidrag vil kanskje mange ikke få barn uten å tenke seg om...

Anonymkode: 93a1b...dae

Javel, men målet helliger ikke middelet i denne sammenhengen.

De fleste tenker seg om før de får barn, men det blir ofte ikke slik de hadde tenkt. Og så lenge man må være to for å lage nye mennesker, så får det være slik det er.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men uten barnebidrag vil kanskje mange ikke få barn uten å tenke seg om...

Anonymkode: 93a1b...dae

Nå er det vel strengt tatt ikke alle som er alene ved fødsel. Noen har jo faktisk gått fra hverandre når barna kanskje er 4-5 år gamle (bare et eksempel) eller eldre. Ergo hadde det jo ikke hjulpet om de tenkte seg om før de fikk barn, da de faktisk var et par og hadde en partner som de trodde de kom til å leve i mange år med. Så det rammer flest av de som ikle var enslige ved fødsel.

Anonymkode: 9b3cd...066

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men uten barnebidrag vil kanskje mange ikke få barn uten å tenke seg om...

Anonymkode: 93a1b...dae

Ja.  Også gjeninnfører vi forbud mot abort,så blir det ikke født noen uønskede barn lenger heller?

 Skjønner du hvor naivt dette høres ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foreslår at vi legger ned ordningen om barnebidrag. Noen vil kanskje slite, men jeg tror på sikt at vi vil få færre aleneforeldre, for folk vil tenke seg mer om før de får barn. Hva tror dere om dette?

Anonymkode: 93a1b...dae

Gratulerer med TIDENES mest idiotiske innlegg!! Mener du at jeg hadde holdt sammen med "mannen" som mishandlet meg hvis jeg ikke fikk den svimlende summen 1,470kr i bidrag per måned? Du er tydeligvis ikke riktig nagla!

Anonymkode: b36e9...e08

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kontormus skrev:

Du mener færre alenemødre? Siden du spør - jeg mener det er å gå tilbake i tid og utvikling - grøsser bare ved tanken!

Det er stort sett mødre ja, men mange menn som ønsker omsorgen blir vel overkjørt. Så da blir det unaturlig mange alenemødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, jabx skrev:

Det er stort sett mødre ja, men mange menn som ønsker omsorgen blir vel overkjørt. Så da blir det unaturlig mange alenemødre.

Fordelingen ved rettslig avgjørelse er omtrent 50/50. Men andelen mødre en nok større blandt de som ikke tar den så langt. Og årsakene er mange og sammensatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foreslår at vi legger ned ordningen om barnebidrag. Noen vil kanskje slite, men jeg tror på sikt at vi vil få færre aleneforeldre, for folk vil tenke seg mer om før de får barn. Hva tror dere om dette?

Anonymkode: 93a1b...dae

Nei, jeg tror at hadde det hatt den effekten (at folk fikk færre barn i redsel for å bli alene av økonomiske årsaker),  hvorfor tenker ikke flere FOLK seg om før de for barn slik det er nå da? For hver person som mottar barnebidrag er det jo en som betaler, og det burde få dem til å tenke seg om hvis du har rett i din antagelse om at FOLK får barn fordi de ønsker motta barnebidrag i framtiden. De færreste ønsker vel å betale barnebidrag, så hvorfor har det ikke den effekten nå?  Fordi eventuelt barnebidrag den ene eller andre veien IKKE er noe man tenker på før man får barn kanskje?

Anonymkode: 9c01b...930

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foreslår at vi legger ned ordningen om barnebidrag. Noen vil kanskje slite, men jeg tror på sikt at vi vil få færre aleneforeldre, for folk vil tenke seg mer om før de får barn. Hva tror dere om dette?

Anonymkode: 93a1b...dae

Jeg foreslår at flere mannfolk er kastrert slik at oss kvinner må ikke straffes når dere finner dere langt opp i musen til 20 år yngre damer.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hadde gått begge veier. noen hadde holdt sammen med barnefaren, mens andre fedre hadde stukket siden de ikke er bundet økonomisk da.

 

Barnebidrag er for barnets skyld, man er to om ansvaret. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ricecrispies skrev:

Siden du spør.

Jeg tror det er like bra det ikke er du som bestemmer dette. 

Word :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro om ikke barnebidrag ble innført  av gode grunner...?

Eller oppsto den plutselig av seg selv?

:ironi: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med TIDENES mest idiotiske innlegg!! Mener du at jeg hadde holdt sammen med "mannen" som mishandlet meg hvis jeg ikke fikk den svimlende summen 1,470kr i bidrag per måned? Du er tydeligvis ikke riktig nagla!

Anonymkode: b36e9...e08

Hvorfor fikk du barn ned han?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...