Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

52 minutes ago, Weebs said:

 

Jeg tror heller ikke at jeg kommer til å prioritere denne dagboka lenger. Får sikkert ikke tid. Farvel.

Det der er ikke lov å kødde med! :jolie::nei:

Skal du jobbe kveld eller natt...? Du har kanskje sagt det, men... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Leviora skrev:

Takk for det lille hjerteinfarktet som fikk meg til å våkne og stå opp :hoho:  

Jeg driver også med kjøp og salg via Finn. Det var stress med sending i starten, men nå går det greit. Veldig kjekt å gjøre det sånn! Får solgt det mye fortere også. Nå venter jeg på en del uteklær jeg har kjøpt brukt. Alltid morsomt å sjekke postkassa for tia :biggrin: 

Herregud, første dag på jobb! Så spennende! Skjønner godt at du vil kose deg mest mulig med M i dag :klem: Lykke til! 

Ingen problem ;) 

Det er veldig greit å bli kvitt klærne. De har liksom ligget i en haug og gitt meg dårlig samvittighet i månedsvis :tongue:

Takk! Jeg har søren meg høy puls her jeg sitter og venter :fnise:

3 timer siden, Sisti skrev:

Det der er ikke lov å kødde med! :jolie::nei:

Skal du jobbe kveld eller natt...? Du har kanskje sagt det, men... :P 

Sorry :phaedra:

Jeg skal jobbe kveld. Iik! Jeg sitter i sofaen og teller ned minuttene til jeg må kjøre. Lett stressa :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Snart jobb. Jeg prøver å late som om jeg tar livet med ro, usikker på om Red Bullen jeg nettopp drakk hjelper :P 

Første arbeidsdag og vi har allerede skaffet barnevakt. Ulempen med å gå skift. Det er jo på kvelden alt skjer. Dagens barnevakt er pga. foreldremøte. Det blir nok ikke siste gang.

M er på trilletur for å sove. Det var veldig rart å si "sov godt, snakkes halv elleve!" Hun forstod heldigvis ingenting :tongue: Lille mammadalten.

Fem minutt igjen. Herregud! Hvorfor er jeg så stressa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke forlate pss Weebs! :danser:

Sånn ellers, lykke til inatt :blomst: Det er skikkelig rart når permisjonstiden er forbi :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Du får ikke forlate pss Weebs! :danser:

Sånn ellers, lykke til inatt :blomst: Det er skikkelig rart når permisjonstiden er forbi :troest:

I will not :) 
Takk for det! Nå skal jeg plutselig snart hjem! Vi hadde visst to timer ammefri :vetikke::hoppendeglad:

4 timer siden, Meley skrev:

Lykke til med vakta 😄

Tusen takk! :) 

4 timer siden, Chandra skrev:

Lykke til! Håper du blir positivt overrasket. 😃

Takk! Det ble jeg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg skvise inn et lite innlegg. Jeg har glemt å spise i dag, så dette får være lunsjpausen min :fnise: Skal skyndte meg å spise etterpå :Nikke:

Starten har vært bra! Jeg bestemte selv at dette blir en rolig dag. I morgen blir det mer seriøst. Akkurat nå er jeg på jakt etter et belte :ler: Arbeidsbuksa sklir av meg - surprise surprise :rolleyes:

Og ja! Jeg spurte sjefen om ammefri, og han hadde ikke peiling. Så jeg spurte noen mødre, og fikk vite at vi har hele TO timer ammefri. Herreguuud, det virket plutselig mye mer enn én. Og det er det jo. Faktisk dobbelt så mye :duskedame: En hel måned med seks timers dager (10 i helgene). Grei start :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ur som en god start tilbake på jobb:jepp: Og to timer ammefri er jo fantastisk :nigo:

Endret av Småkjekset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Hallo. Skal du oppdatere oss snart eller? 

Jeg gjorde jo det i går :fnise:

 

Dag to har inneholdt hakket mer faglig innhold og jeg kjente at jeg har vært borte en stund, for å si det sånn :daane: Fy fader, på tide å skru på hjernen.

Hjemme går det fint mens jeg er borte. Kveldene går i å få henne til å sovne igjen hver time :tongue:

I dag hadde det vært litt mer action enn jeg liker da, men det gikk heldigvis bra. Mannen skulle hjelpe ungene med noe på rommet, så han satt M fra seg på gulvet og snudde ryggen til. Da hadde han ene løftet M opp i sengen. Men etter omtrent tre sekund glemte han seg ut og gikk :P Så jeg tipper hun prøvde å følge etter siden hun er deres største fan. Hun havnet i hvert fall på gulvet med et smell. Så da fikk de seg en støkk. Heldigvis pleier vi å lære av sånne ting, så jeg tror ikke det skjer igjen.

Nå må jeg og M sove litt. Hun sover så sinnsykt dårlig for tiden! Det er hardt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du oppdaterte oss tydeligvis ikke nok :fnise:

Off slike episoder er så vonde :( O datt ut en kveld han og. Etter det insisterte vi på at han skal sove i sin seng når vi ikke er der. Det går heldigvis bra som regel 😊 De må jo sikkert også vende seg til alt man må tenke på. Slike ting som vi har sluttet å tenke på og gjør automatisk :hoho:

FATTER IKKE at du klarer nattskift. Jeg blir helt ødelagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Du oppdaterte oss tydeligvis ikke nok :fnise:

Off slike episoder er så vonde :( O datt ut en kveld han og. Etter det insisterte vi på at han skal sove i sin seng når vi ikke er der. Det går heldigvis bra som regel 😊 De må jo sikkert også vende seg til alt man må tenke på. Slike ting som vi har sluttet å tenke på og gjør automatisk :hoho:

FATTER IKKE at du klarer nattskift. Jeg blir helt ødelagt!

Sorry, skal gå mer i detaljer fremover ;) 

Jeg går heldigvis ikke nattskift denne uken, men kveldsskift. Så takket være de fantastiske to timer med ammefri er jeg hjemme rundt halv ti på kvelden :nordvesta: Jeg har spurt om å få slippe nattskift til vi har fått en slags ordning på nettene til M, men har ikke fått offisielt svar enda. Skal purre på sjefen i kveld :rolleyes:

Vi begynte også å ha henne i sprinkelsenga når hun plutselig hadde flyttet seg farlig nærme kanten før babycallen slo inn og vi så null baby på kamera :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å slippe nattskift!

Hurra for ammefri! Du kan forsåvidt ogaå ha krav på betalt ammefri etter 1 år alt etter tariffavtalen. Så har du jo så mye ubetalt du trenger ;)

Ja plutselig er de overalt! :overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj, så spennende med jobbstart! Og hurra for ammefri i to timer! :nordvesta: Håper virkelig de kan tilrettelegge litt for deg slik at du slipper nattevakter. Håpløse netter og jobb er en dårlig kombinasjon i utgangspunktet, og med nattevakter blir det jo ikke noe enklere for den som er igjen! 

 

Huff stakkars M som datt ut av sengen! Det er så hjerteskjærende å høre de gråte. Lillebror gråter mest fordi han blir skremt og redd, mer enn at det gjør vondt. Men likevel da, huff. Storesøster er veldig på å prøve å bære og flytte rundt på lillebroren sin, det ender med en del knall og fall og hyling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med jobbstart 😉 Liiit deilig er det vel? Men får håpe du får litt amnesti for nattevakter inntil det er på G med nattesøvnen til M 👌

Isj, for fall, godt hun ikke tok skade 😁 Her sover K ikke i sprinkelseng, og nå når vi snart skal ha henne over på egen seng er planen juniorseng. Hun har vært innmari flink dra starten av til å gå ned med beina først👍 Hun tusler jo ut av senga vår med det samme hun våkner... da er det bare å følge etter 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 9.02, LilleMy1989 skrev:

Lurt å slippe nattskift!

Hurra for ammefri! Du kan forsåvidt ogaå ha krav på betalt ammefri etter 1 år alt etter tariffavtalen. Så har du jo så mye ubetalt du trenger ;)

Ja plutselig er de overalt! :overrasket:

Mannen mener jeg egentlig bør ha tre timer ammefri når jeg skal ha 12 timers vakter, men jeg tror dessverre ikke det er sånn det funker :snurt: Jeg vet ei tok ut ammefri etter ett år, men synes å huske det var uten lønn. Jeg får sjekke det opp når det nærmer seg. Og det er jo snart! Shit :klo:

På 20.10.2017 den 9.48, Carouselle skrev:

Oj, så spennende med jobbstart! Og hurra for ammefri i to timer! :nordvesta: Håper virkelig de kan tilrettelegge litt for deg slik at du slipper nattevakter. Håpløse netter og jobb er en dårlig kombinasjon i utgangspunktet, og med nattevakter blir det jo ikke noe enklere for den som er igjen! 

 

Huff stakkars M som datt ut av sengen! Det er så hjerteskjærende å høre de gråte. Lillebror gråter mest fordi han blir skremt og redd, mer enn at det gjør vondt. Men likevel da, huff. Storesøster er veldig på å prøve å bære og flytte rundt på lillebroren sin, det ender med en del knall og fall og hyling :P

Det ordnet seg med nattskift! Puh :) Det blir garantert ganske dritt å gå dagtid etter de elendige nettene vi har, men men. Det er i hvert fall bedre for M å gjøre det på den måten. 

Alltid stas å bære på småsøsken ;) De synes det her også, og selv om de er eldre synes de hun er kjeempetung :fnise:

På 20.10.2017 den 12.46, maja87 skrev:

Gratulere med jobbstart 😉 Liiit deilig er det vel? Men får håpe du får litt amnesti for nattevakter inntil det er på G med nattesøvnen til M 👌

Isj, for fall, godt hun ikke tok skade 😁 Her sover K ikke i sprinkelseng, og nå når vi snart skal ha henne over på egen seng er planen juniorseng. Hun har vært innmari flink dra starten av til å gå ned med beina først👍 Hun tusler jo ut av senga vår med det samme hun våkner... da er det bare å følge etter 😂

Jo, takk for det :takke:;) 

Det er veldig greit å slippe å ha henne i hjernen min 24/7. Jeg trodde jeg skulle tenke på henne mye mer enn det jeg gjør, så det var en positiv overraskelse. Jeg vet jo at mannen gjør sitt beste der hjemme :) 

Juniorseng høres lurt ut! Sprinkelseng er bare blitt tull her etter at vi senket bunnen. Da ble det uaktuelt å legge henne der med mindre hun sover tyngre enn et fjell :rolleyes: Så flink K er da! Håper vi får en lignende opplevelse her. Akkurat nå har hun mest lyst å stupe med hodet først :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første arbeidsuke over, og jeg kan ikke  akkurat påstå at kunnskapen kom strømmende tilbake sånn umiddelbart :P Det har allerede blitt en del banning fordi jeg har gjort feil. En typisk samtale jeg har høyt med meg selv er ca. sånn: "Nei, herregud. Hvor er jeg nå? Nå har jeg gått feil. Åh, fuck my life. Da er alt det jeg har gjort bortkastet. Hva gjør jeg egentlig nå? Er dette nytt? Håper ingen ser meg."

Frustrerende og vanskelig. Jeg fortalte sjefen at jeg følte meg helt fersk. Det gikk fint, vi har det visst ikke travelt. Puh.

På adgangskortet mitt, som er omtrent 10 år gammelt, har jeg på meg samme vinterjakke jeg går med as we speak. Innafor å kjøpe ny da? :P 

Vi har vært på Leos Lekeland sammen med et par andre. Veldig gøy :) M startet besøket med å rase bort til en annen baby og stjele ballene hennes. Hun er skikkelig glad i baller :fnise: Mora fikk litt trim hun også. Og! Jeg fikk kjøpt meg toast med vegansk ost, skinke og tomat. Fornøyd! M sovnet i bilen på vei hjem, så nå sitter jeg her og venter på at hun skal våkne. Jeg er tørst som søren, håper ikke hun har tenkt å slå til med en to timers :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...