Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

13 timer siden, ShiningStar skrev:

Tenkt å tenkt på nr 2, ikke så veldig mye egentlig.. Vil jo såklart at V skal få søsken, men synes det er så koselig med bare hun også... Nå skal i uansett igang med husbygging så tenker at det blir nok å henge fingrene i fremover. 

Uniformen ligger klar i skapet på jobb ja :):):P 

 

Så kjekt med husbygging! Da blir det plenty å holde på med en stund :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet uten melk :fnise:

Startet dagen med varm kaffe. Sykt skuffende opplevelse :heks:

Har kjøpt meg melkefri yoghurt naturell, håper jammen meg den er god. Hva er livet uten gresk yoghurt? :ohmy: Stod i kassen og der fristet de selvsagt med sjokolade. Tenkte at det er jo lørdag, så en Snickers hadde vært godt. Nope :snurt: Sjokolade inneholder selvsagt melk! Nugatti også... Jeg kommer til å bli crazy tynn :P 

Vi er begynt å planlegge den romantiske daten vår :hjerter: Tenkte å teste ut en restaurant vi aldri har vært på før. Den må of course ha fått knallgode anmeldelser. Googlet litt og fant en med et navn vi ikke klarte å uttale. Det er vel et godt tegn! Mannen sjekket ut menyen og den så veldig lovende ut. Så nå er jeg holsulten og vil ut I DAG! Mmmm. Gleder meg. Håper vi finner en passende dag snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkefritt... 
Jeg ,må innrømme at da hadde jeg nok heller droppet ammingen.. :sjenert: Så kudos til deg der altså! Blir spennende å se om det hjelper! :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med melkefri-prosjektet! Hadde gitt det et forsøk jeg også hadde jeg vært deg. Har faktisk ei i barselgruppa som nettopp har begynt med det samme pga mistanke om refluks eller mpa. 

Det burde seriøst snart være mulig å produsere babyer med display i pannen som sa hva som er galt... 

Åååh, høres lovende ut for den romantiske daten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Melkefritt... 
Jeg ,må innrømme at da hadde jeg nok heller droppet ammingen.. :sjenert: Så kudos til deg der altså! Blir spennende å se om det hjelper! :) 
 

Tenkte tanken ;) Men de typene mme vi har testet har absolutt ikke falt i smak :fnise: Så da ble det også stress, liksom :P 

12 timer siden, Sisti skrev:

Lykke til med melkefri-prosjektet! Hadde gitt det et forsøk jeg også hadde jeg vært deg. Har faktisk ei i barselgruppa som nettopp har begynt med det samme pga mistanke om refluks eller mpa. 

Det burde seriøst snart være mulig å produsere babyer med display i pannen som sa hva som er galt... 

Åååh, høres lovende ut for den romantiske daten! 

Takk for det! Selv om jeg brått ble usikker på hele greia :klo:

------

Snakket med ei jeg kjenner i går som har et barn med både refluks og melkeallergi (pluss masse annet :ohmy:) og hun var usikker på om jeg burde prøve melkefritt før vi hadde vært hos barnelegen. Man skal jo liksom ikke gjøre sånt uten samråd med lege. Hun anbefalte å spør hva de synes i refluksgruppa på Facebook og der fikk jeg blanda respons :tongue: Øhr. Lurer på om det går an å ringe fastlege og spør hva han mener. Han nevnte at kona hans hadde prøvd allslags, men han sa ikke noe om at jeg skulle gjøre det. Faderina. 

Her kjører M på med så tidlige morgener for tiden. Flere dager på rad før fem! I dag begynte hun å tulle klokka fem, men jeg fikk lurt henne til å duppe litt av til klokka seks. Jeg lå selvsagt lys våken hele tiden for å passe på :P Og vanlig kaffe er IKKE godt :snurt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkefritt går fint :jepp: Og morsmelk er såpass viktig at jeg hadde (og har) testet det :) Men da må du holde deg helt unna alt med melk i minst 6 uker. Alternativet hvis d viser seg at det er mpa er spesialerstatning fra apotek som visstnok smaker høgg. 

Sjokade er melkefri :strix:

Med det sagt så har vi hatt mye refluks her og helt uten allergi eller noe. Bortsett fra tungebåndklipp men det hjalp ikke. Det har gått i perioder og gjør nok det enda men det er mye bedre nå! Nå er det ikke i nærhete  av hva det var og så godt som ingen oppvåkninger på grunn av det lenger :nigo: Før var det heeeele tiden men heldigvis ikke forferdelig på natta. 

Det vi gjorde var å holde han unna frukt og ting som trigger og det gjør vi enda. Vi tester innimellom om han tåler det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Melkefritt går fint :jepp: Og morsmelk er såpass viktig at jeg hadde (og har) testet det :) Men da må du holde deg helt unna alt med melk i minst 6 uker. Alternativet hvis d viser seg at det er mpa er spesialerstatning fra apotek som visstnok smaker høgg. 

Sjokade er melkefri :strix:

Med det sagt så har vi hatt mye refluks her og helt uten allergi eller noe. Bortsett fra tungebåndklipp men det hjalp ikke. Det har gått i perioder og gjør nok det enda men det er mye bedre nå! Nå er det ikke i nærhete  av hva det var og så godt som ingen oppvåkninger på grunn av det lenger :nigo: Før var det heeeele tiden men heldigvis ikke forferdelig på natta. 

Det vi gjorde var å holde han unna frukt og ting som trigger og det gjør vi enda. Vi tester innimellom om han tåler det :jepp:

Mannen ble nesten (minus nesten) sur da jeg sa at jeg ville fortsette å amme selv om jeg måtte droppe melk. Gudhjelpes, akkurat som det går utover han. Det er jeg som må kutte ut iskaffen min her :tongue: Jeg har lest at folk sliter med å få i babyene den typen erstatning, ja :ohmy:

Søren, jeg som aldri har likt sjokade :daane: Men i nøden spiser fanden fluer :fnise:

Åh, tungebånd. Jeg fikk en link om hvordan jeg kunne sjekke tungebåndet til M selv.  Jeg blir faktisk skikkelig svimmel av alt som kan være galt. Visstnok kan både slim i halsen og reflukssymptomer komme av stramt tungebånd, og det er jo ørten forskjellige måter at tungebånd kan være stramt?? Jeg dauer. Helt ærlig. 

Jeg har droppet å gi smoothie for det var helt tydelig en trigger. Ganske trist, hun elsker det! Hver gang jeg kjøpte det skalv hun av glede :laugh: Men, men. Vi dropper frukt, sviskemos, og de middagene jeg har laget til henne som inneholder typiske triggere. Løk, tomat... Typisk at denne familien elsker omtrent alt som inneholder tomat og løk! Og alle retter som heter noe med "kremet" :fnise:

I morgen må jeg ut å kjøpe ny tannkrem, Zendium er proppfull i melk. Hvem skulle trodd det :P 

Nå fikk du et sykt langt svar :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ trøtt. Det blir ikke lenge før jeg legger meg i kveld. Hadde egentlig planer om å lage laksemiddag til M, men det får bli i morgen. 

I dag har vi kranglet og vært i familieselskap. Krangelen startet med at mannen mener ammingen min ødelegger hans permisjon. For hvordan skal han takle å være hjemme med M uten pupp? Han påstod også at nesten ingen ammet helt til ungen ble ett år, det er mest normalt å gi erstatning. Jeg vet ikke hvor han har dette fra, og jeg har heller ikke orket å Google om det stemmer. Men jeg ammer i hvert fall, og trives veldig godt med det. På dagtid nå er det bare to-tre ganger, så jeg ser ikke problemet. Så etterhvert gav han seg på dette, da var det visst på natta han mente. Ja, det er synd at hun våkner ofte og Gaviscon tydeligvis ikke var nok den kvelden han var alene, men det er vel ingenting å starte en krangel om. Det er en utfordring vi har, og jeg synes det er kjempedumt. Faens mann, altså?! Føler jeg klager ganske mye her nå, men det er skikkelig irriterende når han skal starte krangler om noe som egentlig ikke bør være en krangel i det hele tatt. Det ender opp med at jeg synes han er så tåpelig at jeg ikke gidder å prøve å se ting fra hans side. Blir bare oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Mannen ble nesten (minus nesten) sur da jeg sa at jeg ville fortsette å amme selv om jeg måtte droppe melk. Gudhjelpes, akkurat som det går utover han. Det er jeg som må kutte ut iskaffen min her :tongue: Jeg har lest at folk sliter med å få i babyene den typen erstatning, ja :ohmy:

Søren, jeg som aldri har likt sjokade :daane: Men i nøden spiser fanden fluer :fnise:

Åh, tungebånd. Jeg fikk en link om hvordan jeg kunne sjekke tungebåndet til M selv.  Jeg blir faktisk skikkelig svimmel av alt som kan være galt. Visstnok kan både slim i halsen og reflukssymptomer komme av stramt tungebånd, og det er jo ørten forskjellige måter at tungebånd kan være stramt?? Jeg dauer. Helt ærlig. 

Jeg har droppet å gi smoothie for det var helt tydelig en trigger. Ganske trist, hun elsker det! Hver gang jeg kjøpte det skalv hun av glede :laugh: Men, men. Vi dropper frukt, sviskemos, og de middagene jeg har laget til henne som inneholder typiske triggere. Løk, tomat... Typisk at denne familien elsker omtrent alt som inneholder tomat og løk! Og alle retter som heter noe med "kremet" :fnise:

I morgen må jeg ut å kjøpe ny tannkrem, Zendium er proppfull i melk. Hvem skulle trodd det :P 

Nå fikk du et sykt langt svar :bond:

Smoothie er bare å glemme! 

Amming er faktisk en privatsak mellom deg og baby :nigo: Nei men helt seriøst, mannen har ikke noe han skulle sagt. Biologisk normal ift amming er minimum 2.5 år. Og nasjonale retningslinjer anbefaler å amme i minimum 1 år med mm som hovednæring. Da kutter man jo ikke når ungen er 1 år og 1 dag når 50% av kosten er mm... 

For din del så reduserer amming risikoen for brystkreft og eggstokkreft vesentlig. Reduksjonen blir større til lenger man ammer. Det gir ogsp deg og baby mindre risiko for fedme og diabetes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammingen ødelegger hans permisjon??? Unnskyld, men det er noe av det mest egoistiske jeg har lest på lenge?! Hvordan tror han egentlig alle andre fedre greier seg? Det er faktisk ganske vanlig at mor fortsatt ammer når hun begynner å jobbe igjen. Derfor det finnes ammefri. Doh. 

Her har mannen en fiks idé om at ammingen skal avsluttes innen mini er 1,5 år. Vet ikke helt hvor den idéen kom fra. :klo: Jeg gidder ikke å krangle på det, får nå se hva status er når vi kommer så langt. Men etter jeg ble ammehjelp har det blitt mye ammeprat i heimen, så mulig det har sneket inn seg litt kunnskap hos han også. 

Mannen mente forøvrig at mini skulle på eget rom innen han var ett år  (og naive meg mente den gang at det var aaaltfor lenge). Nå teller vi 14 mnd og mannen er den eneste som er på eget rom. :hoho: han har ikke klaget, heller. Noen ganger må de bare få mene sitt, og så tar man ting som det kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Han der mannen din er vel bare kjempe dust fordi han egentlig er kjempe stresset og nervøs for hvordan han skal klare seg uten puppene dine når han får hovedansvaret. 
Og det skjønner jeg, for litt pupp er jo i 8 av 10 tilfeller den enkleste løsningen til det meste som omhandler sur/sliten/frustrert baby... :sjenert:
Har han vært alene med M en hel (arbeids)dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Smoothie er bare å glemme! 

Amming er faktisk en privatsak mellom deg og baby :nigo: Nei men helt seriøst, mannen har ikke noe han skulle sagt. Biologisk normal ift amming er minimum 2.5 år. Og nasjonale retningslinjer anbefaler å amme i minimum 1 år med mm som hovednæring. Da kutter man jo ikke når ungen er 1 år og 1 dag når 50% av kosten er mm... 

For din del så reduserer amming risikoen for brystkreft og eggstokkreft vesentlig. Reduksjonen blir større til lenger man ammer. Det gir ogsp deg og baby mindre risiko for fedme og diabetes. 

Jeg har faktisk tenkt å kutte når M er 1 år og 1 dag! :jepp: Nei, den puppen er hun ganske glad i så jeg ser ikke for meg at den blir glemt med det første. Lurer på hvordan nettene hadde vært uten den :haar:

Elsker også alle "bivirkningene" som kommer med :biggrin:

12 timer siden, Sisti skrev:

Ammingen ødelegger hans permisjon??? Unnskyld, men det er noe av det mest egoistiske jeg har lest på lenge?! Hvordan tror han egentlig alle andre fedre greier seg? Det er faktisk ganske vanlig at mor fortsatt ammer når hun begynner å jobbe igjen. Derfor det finnes ammefri. Doh. 

Her har mannen en fiks idé om at ammingen skal avsluttes innen mini er 1,5 år. Vet ikke helt hvor den idéen kom fra. :klo: Jeg gidder ikke å krangle på det, får nå se hva status er når vi kommer så langt. Men etter jeg ble ammehjelp har det blitt mye ammeprat i heimen, så mulig det har sneket inn seg litt kunnskap hos han også. 

Mannen mente forøvrig at mini skulle på eget rom innen han var ett år  (og naive meg mente den gang at det var aaaltfor lenge). Nå teller vi 14 mnd og mannen er den eneste som er på eget rom. :hoho: han har ikke klaget, heller. Noen ganger må de bare få mene sitt, og så tar man ting som det kommer. 

Ammefri, ja. Den kom opp i går. Jeg sa alle jeg jobber med tar ammefri. "Alle TAR det, ja." Hint, hint, de tar det for moro skyld :P Jesus, av og til... 

Her skulle også M på eget rom før hun var ett år, guttene hadde rom lenge før! Mhm :fnise: Rommet hennes må både ryddes, gipses, sparkles og males, har ikke hørt noe snakk om det på en stund :P For min del kunne det godt blitt klart sånn at han kunne sovet der. Neida, joda :plystre:

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Han der mannen din er vel bare kjempe dust fordi han egentlig er kjempe stresset og nervøs for hvordan han skal klare seg uten puppene dine når han får hovedansvaret. 
Og det skjønner jeg, for litt pupp er jo i 8 av 10 tilfeller den enkleste løsningen til det meste som omhandler sur/sliten/frustrert baby... :sjenert:
Har han vært alene med M en hel (arbeids)dag? 

Ja, det er det som er grunnen. Men skulle ønske han kunne snakket om det i en vanlig samtale i stedet for å starte med hevet stemme. Det er så slitsomt. Jeg får ikke kjempelyst til å sette meg inn i hans situasjon når han bare kommer med masse dritt. 

Han har ikke vært alene med henne så lenge om gangen. Men planen er at han skal få prøve seg før han går i permisjon :) Det blir spennende å se hvordan han klarer å lese henne. En morgen jeg fikk sove lenge hadde han prøvd å gitt henne tre måltider på like mange timer :fnise: Morsom type, ass. Det går seg vel til :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på helsestasjonen for kontroll. Mannen var med, og det var veldig greit. Da fikk han sagt meningene sine, men man kan jo ikke heve stemmen til hs, så da snakket han med vanlig stemme og fikk forklart seg bedre. 

Hun forstod situasjonen vår og syntes det var helt feil at jeg kanskje blir nødt til å ta ulønnet fri da jeg går nattskift hvis det blir så ille. Ja, enig :P 

Uansett. M var 8 kg og 69 cm lang. Det var gode greier :) Hun var i kjempehumør og hadde masse å fortelle :fnise: Søtingen.

Jeg har kjøpt havremelk med sjokoladesmak og tenkte å lage min egen versjon av iskaffe :nigo: Varm kaffe er piss.

Og ja! Helsesøster nevnte faktisk mpa før jeg fikk sjanse til å fortelle at jeg vurderte melkefri diett. Så det var hun enig i :) 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannfolk :P 

Jeg mistenker at samboer her av og til starter en diskusjon i sitt hode, og når han da etterhvert faktisk innlemmer meg i samtalen er han allerede oppgitt og smågretten ut i fra hvordan han mener jeg har svart i hodet hans. Ekstremt irriterende! 

 

Andre ganger tror jeg han tror han sier ting til meg, eller hvertfall planlegger det, og sier det til meg inni hodet sitt, og dermed regner med at jeg vet om det. Var ganske irritert den gangen jeg var hjemme alene med AM og strømmen plutselig var borte i mange timer, uten å få beskjed, for å si det sånn....(Han hadde i god tid fått melding av Hafslund, og var overbevist om at han hadde sagt i fra til meg). :ler: 

Mannfolk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Marimba skrev:

Mannfolk :P 

Jeg mistenker at samboer her av og til starter en diskusjon i sitt hode, og når han da etterhvert faktisk innlemmer meg i samtalen er han allerede oppgitt og smågretten ut i fra hvordan han mener jeg har svart i hodet hans. Ekstremt irriterende! 

 

Andre ganger tror jeg han tror han sier ting til meg, eller hvertfall planlegger det, og sier det til meg inni hodet sitt, og dermed regner med at jeg vet om det. Var ganske irritert den gangen jeg var hjemme alene med AM og strømmen plutselig var borte i mange timer, uten å få beskjed, for å si det sånn....(Han hadde i god tid fått melding av Hafslund, og var overbevist om at han hadde sagt i fra til meg). :ler: 

Mannfolk :P 

Haha, det er sånn jeg gjør det (slikt du beskriver din samboer ;) ). 

Weebs.. han høres litt teit ut noen ganger sånn som de fleste mannfolk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marimba skrev:

Mannfolk :P 

Jeg mistenker at samboer her av og til starter en diskusjon i sitt hode, og når han da etterhvert faktisk innlemmer meg i samtalen er han allerede oppgitt og smågretten ut i fra hvordan han mener jeg har svart i hodet hans. Ekstremt irriterende! 

 

Andre ganger tror jeg han tror han sier ting til meg, eller hvertfall planlegger det, og sier det til meg inni hodet sitt, og dermed regner med at jeg vet om det. Var ganske irritert den gangen jeg var hjemme alene med AM og strømmen plutselig var borte i mange timer, uten å få beskjed, for å si det sånn....(Han hadde i god tid fått melding av Hafslund, og var overbevist om at han hadde sagt i fra til meg). :ler: 

Mannfolk :P 

Oh my gaaad, det at han tror han har sagt det gjør min hele forbanna tiden. Han tror jeg vet ALT! Så prøver han å skylde på ammetåke eller whatever. Dauer :P 

7 timer siden, maja87 skrev:

Haha, det er sånn jeg gjør det (slikt du beskriver din samboer ;) ). 

Weebs.. han høres litt teit ut noen ganger sånn som de fleste mannfolk :fnise:

Jeg er helt sikkert like teit på mine egne måter, men ja! Han kan være ganske teit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg dypt inni melkefrittverden :fnise: Har meldt meg inn i diverse Facebook-grupper og håper jeg klarer å luke ut all melkegreier fra kostholdet mitt. Og det er mye :ohmy:

Jeg hadde min egen iskaffe til frokost i dag, men det går jo så tregt å få i seg koffein :P Kaffe i isbitform smelter saktere enn...vet ikke. Havremelk med sjokoladesmak var godt da. 

De babygrøtene uten melk er M ikke noe fan av. Hun rister, så ekkelt er det visst. Jeg synes de smaker ganske dritt selv. De andre grøtene har jeg spist restene av, men disse går rett i søpla. Tenkte å lage hirsegrøt i dag. Men siden jeg ikke skal gi noen typer frukt eller sviskemos på en stund så vet jeg ikke hvor godt det blir. @Sisti foreslo å koke med kokosmelk, det prøver jeg.

Akkurat nå er brødskive det eneste hun virker gira på å spise :rolleyes:

Sånn ellers er hun 10 måneder i dag! Nesten ett år. OMG. Og jeg har vondt i hodet :dry: Skal ta to Paracet så snart hun våkner (hun våknet nettopp, men jeg klarte å trille henne i søvn igjen) og krysse fingrene for at det funker fett. Så må vi på Rema og handle noen pålegg uten melk. Hvis hun fortsetter på denne brødskivedietten så blir hun sikkert lei av leverpostei ganske snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marimba skrev:

Får hive de kaffeisbitene og havremelken i blenderen ;) 

Hadde ikke blenderen vært Ms fiende nummer én så :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...