Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Utifra min lille erfaring med stramt tungebånd synes jeg ikke det høres ut som noe dere sliter med, egentlig. Man vet jo aldri, men ville nok heller fokusert på refluksen. Er ikke slim typisk problem ved refluks? Tror det er best å forholde seg til legen, man blir jo koko om man skal forholde seg til alt som KAN være galt. 

Har deretter prøvd å heve hodeenden på senga? Hjelper det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stramt tungebånd er jo kjempe skummelt og jeg er sjokkert over at det ikke snakkes mer om det før ETTER at man får et barn med problemer. 
Her sitter jeg med både et Troll og en Bøll og hadde ikke hørt NOE om det før vi begynner å grave selv fordi Bølla aldri lukket munnen når hun var ny. :sjokkert:
Viser seg at ja, hun har stramt leppebånd (tunga var de ikke interessert i siden jeg ikke ammet og hun la på seg greit) men ikke sånn at det ga store problemer nå. Vi må bare vente å se hvordan det blir når tennene kommer ordentlig ut. Får hun vondt og mye problemer da så blir vi henvist videre.. Helt lotto der også! :bond:
Bla, bla, bla, nok om meg.. Poenget jeg egentlig ville frem til var at det er mye rart man ikke tenker på før man begynner å lete i diverse symptomlister MEN jeg tror ikke du og M ramler inn i den for stramt tungebånd i alle fall ut i fra det du har skrevet her inne tidligere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sisti skrev:

Utifra min lille erfaring med stramt tungebånd synes jeg ikke det høres ut som noe dere sliter med, egentlig. Man vet jo aldri, men ville nok heller fokusert på refluksen. Er ikke slim typisk problem ved refluks? Tror det er best å forholde seg til legen, man blir jo koko om man skal forholde seg til alt som KAN være galt. 

Har deretter prøvd å heve hodeenden på senga? Hjelper det? 

Blir litt koko, ja :P Jo, slim passer bra inn i refluksmistanken vår. Håper legen har noen gode forslag videre. Egentlig har jeg jo litt troa på han siden han har en datter som sleit skikkelig med oppkast osv. Kanskje han har lest seg ekstremt opp. Krysser fingrene for det! 

Glemte visst å svare på det med å heve hodeenden. Ja, vi har tatt litt og litt. Nå er vi kommet til 14 cm. Ingen effekt så langt :vetikke:

7 timer siden, Beccy87 skrev:

Stramt tungebånd er jo kjempe skummelt og jeg er sjokkert over at det ikke snakkes mer om det før ETTER at man får et barn med problemer. 
Her sitter jeg med både et Troll og en Bøll og hadde ikke hørt NOE om det før vi begynner å grave selv fordi Bølla aldri lukket munnen når hun var ny. :sjokkert:
Viser seg at ja, hun har stramt leppebånd (tunga var de ikke interessert i siden jeg ikke ammet og hun la på seg greit) men ikke sånn at det ga store problemer nå. Vi må bare vente å se hvordan det blir når tennene kommer ordentlig ut. Får hun vondt og mye problemer da så blir vi henvist videre.. Helt lotto der også! :bond:
Bla, bla, bla, nok om meg.. Poenget jeg egentlig ville frem til var at det er mye rart man ikke tenker på før man begynner å lete i diverse symptomlister MEN jeg tror ikke du og M ramler inn i den for stramt tungebånd i alle fall ut i fra det du har skrevet her inne tidligere. :) 

I know! Jeg hadde aldri hørt om det før jeg leste meg opp på amming. Men det er jo ikke alle som gjør det, liksom :tongue: M kom til verden som en ammemester, så jeg har aldri tenkt at det har vært et problem. 

Håper Bølla (hun er så søt!) slipper unna vondt!

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg glad det er søndag og mannen er hjemme. I natt var det som sagt litt ukoselig med mye slim i halsen. Fra tre til fire satt jeg i senga mens hun sov på brystet mitt. Da våknet hun og ville sove liggende i stedet for. Så da lå jeg og glodde litt på henne. Klokka sju ville hun stå opp og mannen fikk ansvaret :) Jeg sov til over ni, og det var konge! 

Hun har vært i svært dårlig humør i dag! Herrepetter. Hun har også sovet til sammen 60 minutt, og det er faktisk ikke godt nok :P Jeg ser hun har to tenner rett under overflaten oppe. Kanskje det har noe med saken å gjøre. Nå i kveld har hun også hatt rennende nese! Det har hun aldri hatt før, så det var helt merkelig å se :fnise: Men med to forkjøla storebrødre og en pappa med manflu så var det kanskje dømt til å komme litt snue hos henne også. Selv hoster jeg bare litt :Nikke: Fornøyd med det!

Hun er plutselig blitt en megastor unge på null sekund. Hun sitter på knærne nå. Støtter seg når hun setter seg opp, men så slipper hun. Mens jeg sov i dag hadde hun visst sittet på rompa også. Klarer såvidt å følge med i svingene jeg! Hun er så aktiv hele tiden. Det inkluderer leggetid :P Prøver hele tiden å klatre over meg. I kveld var hun overtrøtt og gira, så vi kjørte samme prosedyre som funka sist. Jeg ble lei av å være et klatrestativ, gikk inn i stua der mannen leste for henne, og deretter la han henne :jepp: Det er faktisk SÅ deilig. Og jeg er SÅ glad for at vi ikke har stresset med dette tidligere. Og det er masse takket være alle dere superdamer her inne som er enige med meg når jeg mener at helsesøster er en tulling, og beroliger meg når jeg likevel blir nervøs og stressa. Tusen roser til dere! :dagens-rose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting spennende å komme med, men nå står jeg og kjeder meg i gangen mens jeg triller vogna. Det er nemlig et helsikes vær ute og det frister ikke å gå ut igjen hvis hun skulle våkne. Jeg undervurderte mengden regn (og vind) så jeg droppet regnbukse. Tabbe :P 

Om et par timer har vi møte hos kjøkkenleverandøren vår. Da skal vi bestille :biggrin: Tror det er ganske lang leveringstid. Husker ikke helt. Følte i hvert fall det da vi ventet forrige gang. Men alt går jo treigt når du gleder deg til noe. Første trimester, for eksempel :fnise:

Her en dag kjøpte jeg tekstilfarge. Som nevnt tidligere er jeg en stor fan av svart. Og svart blir ofte grått i vask. Spesielt bukser! Så da må de farges av og til. Funker fett!

Jeg la frem alle (fem) buksene og prøvde dem på. Tre var for store! Not gonna lie, ble ikke sykt trist :tongue: Alle var samme størrelse, så det er jo litt mystisk. Men, men! Jeg gidder ikke å bruke opp fargen på kun to bukser, så den sparer jeg til senere. Hvem trenger mer enn to bukser uansett? :P Har et par blå da, så jeg klarer meg :) 

I går kveld lagde jeg en ny middag til M. Hun har spist en del laks til nå, så da tenkte jeg det var på tide å prøve torsk. Tror dette er den enkleste middagen til nå. Ble nesten null oppvask! Riflet gulrot, søtpotet, eple og en frossen torskefilet i ildfast form og hadde det i ovnen. Det smakte ganske dritt, men kanskje M liker det. Hun digger jo lakseretten, og jeg klarer såvidt å teste om temperaturen er grei nok uten å lage et "blæhr"-fjes. Og den ekle miksen av søtpotet, leverpostei og kraft som hun spiser. Stinker hundemat :P 

Siden hun sovner på null komma niks når mannen går inn til henne om kveldene spurte jeg om mamma kunne ha henne noen timer en kveld mens jeg og mannen har litt kjærestetid på restaurant. Det var helt greit! Så da må vi bare finne en kveld som passer. Gleder meg. Da skal vi faen meg kline så jævlig mye! Neida. Men vi skal spise jævlig mye! Mmm, mat :hjerte:

Okei. Nå har jeg ikke mer å mase om. Får henge litt på Instagram. M snorker :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund før M skulle legge seg i går ble jeg slått omtrent i bakken av et migreneanfall. "Shit faen", tenkte jeg. "Må ta Paracet." Åpnet medisinskuffen og så i boksen med smertestillende. Ingen Paracet. "What the fuck, jeg kjøpte jo nettopp en ny eske." Ringte mannen som var på fotballkamp med ungene. "Vi hadde en ny eske Paracet i skuffen. Den er borte. Har du spist hele?" Ja, det hadde han. Så fælt var det visst med denne manfluen at det måtte en hel jævla eske Paracet til for å overleve. "Når vi spiser en hel eske Paracet så kan vi si i fra at nå er det tomt for Paracet, så nå må vi kjøpe en ny eske Paracet." Ja, han var enig i det. Men han visste jo ikke at jeg skulle få vondt i hodet akkurat nå?

Nei, for det gjorde jo jeg. Dette var faktisk planlagt! 

Av og til...

Så da M la seg så gjorde jeg også det. Hadde det fantastisk gøy resten av kvelden. Stod opp klokka ni for å spy. Da hadde mannen kjøpt ny eske, så jeg tok to og la meg igjen. 

Sykt flaks jeg la meg så tidlig, M har nemlig trodd det var morgen flere ganger i natt. "På tide å krabbe litt rundt i senga! Woho!"

I dag er jeg bedre. Ikke at mannen kom på å spørre hvordan det gikk :P 

Av og til! Satan. Jeg spurte hvordan det gikk med den jævla kampen i går som jeg  egentlig driter i, men jeg fikk ikke noen spørsmål tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes mannen din kan ta seg en bolle! Eventuelt dra en uoppfordret tur på butikken, eller et bakeri og kjøpe en pose ferske kanelsnurrer, ti iskaffe og noe annet godt du liker. Og så fortjener du en stor klem og et kyss i panna som sier "stakkar Weebs!" :klem: 

... om jeg er kravstor etter at mannen min har brydd seg null prosent når jeg ligger og tror jeg dauer av migrene? Vet ikke :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Mannfolk :roll:

Har du vurdert sånn migrenepiercing? 

Det har jeg faktisk ikke hørt om før akkurat nå! Så jeg googlet i presis tre sekund og spurte den lokale tatoveringsplassen om de tok sånn piercing. Det gjorde de! De kunne ikke garantere noe resultat, men det driter jeg i. Jeg har smerten så friskt i minne at da han sa jeg kunne komme innom på mandag sa jeg "ja!" :danse: Så takket være deg blir jeg nå en sånn kul mamma med piercing ;) 

2 timer siden, Leviora skrev:

Synes mannen din kan ta seg en bolle! Eventuelt dra en uoppfordret tur på butikken, eller et bakeri og kjøpe en pose ferske kanelsnurrer, ti iskaffe og noe annet godt du liker. Og så fortjener du en stor klem og et kyss i panna som sier "stakkar Weebs!" :klem: 

... om jeg er kravstor etter at mannen min har brydd seg null prosent når jeg ligger og tror jeg dauer av migrene? Vet ikke :vetikke:

Hadde takket enormt ja til både kanelboller, iskaffe og kyss i pannen :hjerte: :fnise: Han hadde kjøpt en Snickers. Tipper det var sånn "unnskyld for at jeg spiste alle pillene" :P 

De må bry seg! De skulle bare visst hvordan det er :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, sånn piercing vil jeg også ha! :bond: Har hatt lyst på en sånn lenge, men er det medisinsk grunn i tillegg, så mådetværralov :P Mannen er imot disse piercingene. Han liker navlepiercingen, da (det er litt rart, for skinnet over piercingen ser ut som en skrotum etter to graviditeter :hoho: ).

Holder fortsatt hardt på at hardcore migrenehodepine er verre enn fødsel :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Leopanter skrev:

OMG, sånn piercing vil jeg også ha! :bond: Har hatt lyst på en sånn lenge, men er det medisinsk grunn i tillegg, så mådetværralov :P Mannen er imot disse piercingene. Han liker navlepiercingen, da (det er litt rart, for skinnet over piercingen ser ut som en skrotum etter to graviditeter :hoho: ).

Holder fortsatt hardt på at hardcore migrenehodepine er verre enn fødsel :jolie: 

Må absolutt være lov :jepp:

Mmm, den navlepiercingen hørtes digg ut! Jeg tok ut min for hundre år siden, men jeg tror ikke den hadde sett særlig bedre ut. Navlen min har seriøst flyttet på seg etter graviditeten. De to arrene er bare rett på magen liksom :huh:

5 timer siden, Sisti skrev:

Haha, digger at det blir piercing allerede på mandag! Håper det funker for deg. 

Jeg får jo nesten ikke tid til å glede meg, grue meg eller forberede meg! :fnise: Det hadde vært fantastisk hvis det har noe effekt. Shit!

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Hurra for piercing! 

Håper den hjelper og at mannen din kommer hjem med et hav av iskaffe. :hjerte:

Hurra, hurra! Null iskaffe :( Så da får vi satse på at piercing hjelper heller :Nikke:

4 timer siden, Leviora skrev:

Jeg har også vurdert sånn piercing. Bør sjekke det ut!

Ja, hvorfor ikke! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, piercing :fnise: Nå føler jeg meg som en skikkelig ungdom. Men det er jeg jo nesten da :jolie:

Kjenner at jeg gleder meg! Jeg har ikke tenkt på piercing på over ti år! Men jeg var veldig fan en periode og hadde lyst på omtrent alle. Da jeg var 13 tok jeg i navlen hos en frisør som ikke spurte etter legitimasjon. Den ble helt grei. Husker ikke hvorfor jeg tok den ut. Da jeg var 16 tok jeg i tragus. Jeg hadde gledet meg i mange måååneder til jeg endelig var gammel nok til å ta hos en ekte piercer :fnise: Den var jeg jævlig fornøyd med. Tok den ut da jeg fikk epilepsianfall og måtte hundre ganger i CT og MR. Så gadd jeg ikke å ta den inn igjen. Angrer! Da jeg var 18 våknet jeg opp en lørdags morgen og tenkte "hmm, hadde ikke piercing i tunga vært greit å hatt?" Så da tok jeg piercing i tunga. Angret litt etterpå, det var jo et helvete å spise. Men så ble det greit. Etter noen år sa tannlegen at piercingen hadde gjort litt skader på tennene mine på innsiden og jeg bare "TENNENE MINE :hjerte:" og kastet den i søpla med en gang. Savner den av og til. 

Så sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Weebs skrev:

Det har jeg faktisk ikke hørt om før akkurat nå! Så jeg googlet i presis tre sekund og spurte den lokale tatoveringsplassen om de tok sånn piercing. Det gjorde de! De kunne ikke garantere noe resultat, men det driter jeg i. Jeg har smerten så friskt i minne at da han sa jeg kunne komme innom på mandag sa jeg "ja!" :danse: Så takket være deg blir jeg nå en sånn kul mamma med piercing ;) 

Hadde takket enormt ja til både kanelboller, iskaffe og kyss i pannen :hjerte: :fnise: Han hadde kjøpt en Snickers. Tipper det var sånn "unnskyld for at jeg spiste alle pillene" :P 

De må bry seg! De skulle bare visst hvordan det er :angry:

Bare hyggelig å kunne være til hjelp :strix: Håper virkelig det funker! 

Jeg har hatt mange piercinger jeg og. På forskjellige plasser :ninja: Bla nesen, ører pg tunge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm, lurer meg på om jeg tok min navlepiercing hos samme frisør som deg da jeg var 14. Det skjedde nemlig i området der du er fra (hvis jeg nå har tolket dialektordene dine riktig) :P

Jeg tok masse piercinger oppover ørene selv (det har vel alle gjort :vetikke: ), og så sneik jeg meg til å ta en sånn ovenfor leppa, på ene sida, vettu, da jeg var på klassetur til Krakow på videregående. Mannen surna da han fikk vite det, så jeg tok den ut før jeg kom hjem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Bare hyggelig å kunne være til hjelp :strix: Håper virkelig det funker! 

Jeg har hatt mange piercinger jeg og. På forskjellige plasser :ninja: Bla nesen, ører pg tunge. 

:ninja:

Du, ass :cool:

54 minutter siden, Leopanter skrev:

Hm, lurer meg på om jeg tok min navlepiercing hos samme frisør som deg da jeg var 14. Det skjedde nemlig i området der du er fra (hvis jeg nå har tolket dialektordene dine riktig) :P

Jeg tok masse piercinger oppover ørene selv (det har vel alle gjort :vetikke: ), og så sneik jeg meg til å ta en sånn ovenfor leppa, på ene sida, vettu, da jeg var på klassetur til Krakow på videregående. Mannen surna da han fikk vite det, så jeg tok den ut før jeg kom hjem :ler:

Det kan være! Det var en veldig classy salong :fnise: Han hadde en gardin rundt frisøstolen som ble brukt til "piercingstudio" :Nikke: Mens jeg satt og ventet var det en dame der som tok piercing i brystvorta. Jeg var i sjokk over at en voksen dame gjorde det der. Også i brystvorta! Tenker på henne av og til :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Gardin rundt stolen! :hoho:Enn hvis det er samme salongen, da, det hadde vært et stilig sammentreff :Knegg:

Vet ikke om jeg hadde gjort det samme på nytt. Og i alle fall ikke i brystvorta! På en vanlig frisørsalong! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den piercingen har funka for meg assa! Tok den før den blei hypa opp og jeg visste om den effekten,  men har ikke har migrene siden🤗  har hatt vanlig hodepine da. Den er veldig diskré og gjør vondt i ca 20 sekunder👍

Lykke til og håper du er like heldig😊

Hilsen snikleseren som tusler stille ut igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...