Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Pentu skrev:

Her får vi vanligvis en dag betalt fri, men kan ta ulønnet resten. Jeg søkte om ulønnet og fikk svar om at de kom til å være lønnet 🙊🙈. Klager ikke på det :P 

Jeg jobber utrolig teit de første dagene hun skal i barnehagen så jeg tror jammen meg jeg må ta et par dager ulønnet jeg også :P Og her blir det garantert uten lønn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er i en periode der to hviler er for lite og tre for mye :P Med to så må vi dra ut tiden og det blir ikke ekstremt godt humør. Med tre blir det så sen legging at det gidder jeg ikke, ass :tongue:

Så i dag ble det to! Måtte finne på ting sånn at hun skulle glemme ut at hun egentlig var trøtt. Trillet en tur på butikken for å handle. I vogna hadde hun med seg en smoothie som hun slukte på 50 meter :P Jeg hadde også med meg en vannflaske som vi drakk av begge to. Da ble hun plutselig så voksen :ohmy: Gapte og suttet av en sånn Imsdal-flaske. Og ikke minst spiste smoothie uten å søle :fnise:

Nå må jeg visst legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde også å gi smoothie i dag, M klemte bare hardt på den :glare:  Sandkassa funker om M er trøtt. Det er så gøy at alt annet blir glemt. Og så funker det (noen ganger) å ligge og hvile i vogna. Da går det kanskje ti min og så kvikner hun til igjen. Men noen ettermiddager blir laaaaaange.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, A4-livet skrev:

Prøvde også å gi smoothie i dag, M klemte bare hardt på den :glare:  Sandkassa funker om M er trøtt. Det er så gøy at alt annet blir glemt. Og så funker det (noen ganger) å ligge og hvile i vogna. Da går det kanskje ti min og så kvikner hun til igjen. Men noen ettermiddager blir laaaaaange.....

:fnise: M da, det er ikke sånn smoothie funker :nei:

Her sitter hun ikke så bra enda, så vi har ikke testet livet utendørs så mye. Hun liker å henge på terrassen eller i hagen å se på det som skjer. Når ungene leker eller vi klipper plenen er liksom topp stemning :hoho: Men gress er visst dødsekkelt, så det er helt forferdelig hvis jeg prøver å legge henne ned. Så hun må bæres, den latsabben! 

Egentlig kan hun sitte helt greit, men hun glemmer seg ut og slenger seg rett bakover når hun blir lei :ler: Det ender jo ikke så gøy :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ubrukelig :daane:

I går hadde jeg en plan om å samsove og logge antall amminger når hun får sove der hun trives best. Hos mammaen :Nikke: Det funket helt til cirka klokka tolv, da forsvant telefonen ned mellom madrassen og sengegavlen. Og i natt er jeg ganske sikker på at hun krevde pupp mye oftere enn normalt. Hun hang skikkelig fast :P Prøver igjen i kveld, med telefonen på nattbordet! Mannen må jobbe i helga, så hans bidrag på natta blir utsatt. 

I dag har hun fått smake kylling- og maisgryte. Det var ingen hit. Jeg digger løk. Alle slags løk i alle slags retter. Men her ble løksmaken ganske kraftig. Sikkert fordi de andre smakene er så milde. Mat generelt har ikke vært en hit de siste dagene, så jeg har måttet lure det i henne :P Hun gnager på en skumpinne, så trykker jeg inn en skje med skikkelig mat i ny og ne. Hvor mange skumpinner er det forresten lov å spise til dagen? :plystre: Jeg bruker det som bestikkelse etter hvert måltid sånn at hun sitter tålmodig og venter mens jeg rydder kjøkkenet osv. Fungerer utmerket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr ikke fortelle hvor mange skumpinner mine barn har fått opp igjennom og velger å tro at det ikke er noen øvre grense på hvor mange som er lov. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg tørr ikke fortelle hvor mange skumpinner mine barn har fått opp igjennom og velger å tro at det ikke er noen øvre grense på hvor mange som er lov. :fnise:

 

12 timer siden, miore skrev:

Jeg har det sånn med smoothie-poser :plystre: 

 

12 timer siden, Sisti skrev:

De veier jo ingenting og består jo nesten av bare luft, så tror det er innafor med maaange. 

Da fortsetter jeg å gi med god samvittighet :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens plan for å holde meg våken var smerte.

Kjedelig bakgrunnshistorie:

Som resten av Norges befolkning hadde jeg tannregulering for hundre år siden. Men i motsetning til resten har jeg vært flink pike og brukt plate om nettene for å holde det vedlike. Ikke hver natt da, men sånn nå og da. Og ikke den samme plata :fnise:

Men da jeg ble sammen med mannen kuttet jeg det ut, siden det var så crazy amounts med liggings. Etter en stund dabbet det selvfølgelig av, så da var det trygt å bruke platene igjen. Men tro det eller ei, det er et sinnsykt tiltak :fnise: Plata nede har jeg droppet ganske ofte, for jeg har tenkt at de viser jo ikke uansett :P Så gikk det plutselig så lang tid at jeg fikk angst. Men i går kveld fant jeg den frem og skulle ta den på. Jeg måtte psyke meg opp i flere sekunder. "1-2-motherfucker!!!!!" Oh. My. God. Hele kroppen ropte "ta den av, ta den av, ta den av!" Det var dødsvondt! Men trøttheten is strong in this one, så jeg sovnet likevel :vetikke: Det var like vondt å ta den av i morges :P Hallemann. Tror jeg må ha den på litt oftere.

Før klokka ett i natt hadde jeg logget seks oppvåkninger. Etter det gadd jeg ikke mer. Latskap :glare:

Det var opp og hopp fem i dag, så nå har hun dagens første blund. Det blir nok mer enn to i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, den plata var et helvete uten like! Dagen etter jeg tok av reguleringa måtte jeg ta den ut i 20 minutter for å spise lunsj, og etter det passet den så dårlig at jeg levde noen uker i ren tortur før jeg til slutt kastet den. Nå angrer jeg :sjenert: 

Jeg klør meg enda i hodet over at du er (fremstår?) så glad og positiv etter 9 måneder med så lite sammenhengende søvn :klo: Det er beundringsverdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Leviora skrev:

Usj, den plata var et helvete uten like! Dagen etter jeg tok av reguleringa måtte jeg ta den ut i 20 minutter for å spise lunsj, og etter det passet den så dårlig at jeg levde noen uker i ren tortur før jeg til slutt kastet den. Nå angrer jeg :sjenert: 

Jeg klør meg enda i hodet over at du er (fremstår?) så glad og positiv etter 9 måneder med så lite sammenhengende søvn :klo: Det er beundringsverdig!

Du må ha noen skikkelig sta tenner som absolutt ville tilbake til den gamle stillingen sin etter 20 minutter :fnise: 

Fremstår positiv. Egentlig sitter jeg her og gråter :grine: Neida. Jeg vet ikke. Har jo disse iskaffene mine da ;) Et par til dagen gjør susen. Fitbiten sier jeg har i snitt fem-seks timer søvn per natt (fire i natt :daane:), men kanskje kroppen synes det er helt passe etter tusen år med skiftarbeid :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært svimmel og rar til tross for at jeg har vært flink med mat og drikke. Ble nesten litt bekymra for om jeg skulle besvime eller få epilepsianfall. Men jeg er skikkelig flink til å ta medisinene både morgen og kveld, så det skal jo ikke skje. Det hadde vært utrolig drit å fått det mens jeg var alene med M. Fysj. 

Etter at jeg ble mamma har jeg blitt en million ganger mer redd for alt mulig. Jeg liker ikke å kjøre bil med M i det hele tatt. Jeg venter dødslenge i alle kryss før jeg kjører. Snakker ofte høyt med meg selv (eller med M da). "Ingen bil der, ingen vil her, sjekke en gang til, fremdeles ingen, okei, da kjører vi!" Og alle tankene som bare kan dukke opp. I forgårs hadde mannen lukket opp soveromsvinduet på vidt gap. Det er i andre etasje. Jeg holdt M mens jeg lukket det igjen. Bøyde meg ikke ut eller noe, bare trykket det opp liksom. Ja, bra forklart. Uansett. I dag (!) tenkte jeg "tenk om jeg måtte bøyd meg ut for å lukke det, så hadde jeg mistet M!" Sånne kan komme et par ganger til dagen. Og hver gang må jeg blunke hardt med øynene og aller helst riste litt på hodet. Jeg må jo se helt ut :P Det går seg vel til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg har en million sånne katastrofetanker om dagen! :bond: Hele kropper knyter seg og jeg hoffer høylytt mens jeg rister på hodet. Føler meg skikkelig dust. Jeg ser ofte for meg at jeg går for nærme rekkverket til trappa, snubler og mister M så han faller ned :sjokkbla: Det er helt jævlig :P

Håper for all del at du ikke får epilepsianfall :( Er du litt sliten bare? Eller kanskje du brygger på en forkjølelse? Uansett, god bedring :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sånne katastrofetanker, og jeg har ikke barn engang. :fnise: Tenkt om jeg faller med denne kniven og treffer mannen, hva om jeg tråkker feil i trappen og detter. Tenk om jeg tryner på vei ut av dusjen.. Hvis det er normalt å få slike tanker etter at barn melder sin ankomst, kan jo dette bli spennende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Leviora skrev:

Åh, jeg har en million sånne katastrofetanker om dagen! :bond: Hele kropper knyter seg og jeg hoffer høylytt mens jeg rister på hodet. Føler meg skikkelig dust. Jeg ser ofte for meg at jeg går for nærme rekkverket til trappa, snubler og mister M så han faller ned :sjokkbla: Det er helt jævlig :P

Håper for all del at du ikke får epilepsianfall :( Er du litt sliten bare? Eller kanskje du brygger på en forkjølelse? Uansett, god bedring :blomst: 

Det er ekstremt slitsomt! Ah, trappa. Jeg går forbi/opp/ned vår dødstrapp hundre ganger til dagen og det er faktisk ikke gøy i det hele tatt :P Jeg har falt ned der en dag tidligere :tongue: Jeg bar på en stor kurv med skittentøy og bommet på et trinn. Jeg var heldigvis kommet halvveis ned, så det gikk bra. Krasjet i et helfigurspeil som hang på veggen og hadde sinnssykt flaks med at det ikke knuste. Herlighet :ohmy:

Svimmelheten gikk vekk utover kvelden da mannen endelig kom hjem fra jobb. Kanskje det var abstinenser :fnise: Passer bra at han jobber i dag også. Så i dag kjører jeg til hytta når M skal ha sin neste hvil! :) Det var opp klokka fem i dag... :natti:

7 timer siden, Tonio skrev:

Jeg har også sånne katastrofetanker, og jeg har ikke barn engang. :fnise: Tenkt om jeg faller med denne kniven og treffer mannen, hva om jeg tråkker feil i trappen og detter. Tenk om jeg tryner på vei ut av dusjen.. Hvis det er normalt å få slike tanker etter at barn melder sin ankomst, kan jo dette bli spennende for meg.

Jeg hadde det ikke sånn før jeg fikk M, så du kommer sikkert til å slite :fnise: Eller kanskje det bare fortsetter som før, så da er du jo vandt til det :P Dette er helt nytt for meg. Jeg har bare tenkt sånn når det er en reell sjanse for at noe kan skje. Men nå er det i alle slags situasjoner. Fytti! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk ikke sove etter at vi hadde vært i dyreparken i sommer, lå og tenkte at tenk om en av ungene hadde ramlet ned til tigerne eller løvene :sjokkbla: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Som sagt kjører vi til hytta i dag. Foreldrene mine er der, så da kan vi chille :biggrin: Jeg må kjøre når M er stuptrøtt sånn at hun sovner i bilen. 45 minutter med klaging/skriking takker jeg nei til. Blir der i noen timer og kjører hjem når det er tid for neste hvil. Bra plan. Kom på den helt selv.

Hvis noen lurer på om jeg har testet soveposen med stropper så er svaret nei. De har noen mikrosmå hemper som må tas av hver gang hun skal opp av senga. Det orker jeg ikke hver time på natta. Kan jo teste på kvelden... Kom jeg på nå :P Hvis det er suksess, som er hele målet med posen, så blir det jo ikke hver time heller. Okei, nå har jeg overtalt meg selv. Skal teste. Iik :ohmy:

I dag var første gang på flere dager at hun spiste opp alt hun fikk. Grøt og aprikosmos. Det var ikke så farlig at hun hadde flatet ut på vekt forrige kontroll, men hun måtte ha steget igjen på neste. Som er om tre uker. Så jeg tenker jo litt på det da :P Litt stress dette med maten. Jeg føler hun er tjukk og god. Bollekinn, dobbelhake, valker på håndleddene. Men hun burde visst hatt litt mer valker. Hmm! Hun spiser omtrent alt hun får, men hun blir fort lei. Snur seg bort og slår vekk skeia eller brødskiva. Prøver å gi henne leker eller være morsom sånn at hun glemmer seg ut, men det funker ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg fikk ikke sove etter at vi hadde vært i dyreparken i sommer, lå og tenkte at tenk om en av ungene hadde ramlet ned til tigerne eller løvene :sjokkbla: 

Nå fikk jeg frysninger av å tenke på det!  :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp hånda de som skreik i 45 minutt på vei til hytta!

M: :goodbye:

Zatan :glare: Jeg er tydeligvis ikke så flink til å lese henne alltid. Kjørte visst litt for tidlig! Men vi kom helskinnet frem. M helt utgrått og sliten. Heldigvis ble hun underholdt hele veien, for plutselig hadde hun vært våken i sju timer. Da begynte øynene å skli igjen. Så bilturen hjem gikk heldigvis som en drøm :fnise:

Vi hadde besøk av en hund. M var veldig interessert. Snakket masse til den og prøvde å fange den logrende halen hans. Han brydde seg dessverre ikke noe særlig om henne, så hun fikk ikke den oppmerksomheten hun ville ha. Han luktet litt på føttene hennes og la seg ned på gulvet. Vel, vel. Kanskje neste gang, M :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...