Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Så bra at tipset falt i smak :) Vi brukte også slike forlengere masse i starten...

Håper bæreselen faller i smak, vi hadde en helt enkel en til mini, funket greit men neste gang skal jeg ha en skikkelig en ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grastusta

Bæresele er det aller, aller viktigste vi kjøpte. Og det billigste, hvis du deler prisen på antall timers bruk ;) (og så snakker vi ikke om den foreløpige timeprisen på vogna... :plystre: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grastusta skrev:

Bæresele er det aller, aller viktigste vi kjøpte. Og det billigste, hvis du deler prisen på antall timers bruk ;) (og så snakker vi ikke om den foreløpige timeprisen på vogna... :plystre: )

Samme her. Har blitt brukt litt som handlevogn da. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart å kjøpe bæretøy 👍 Jeg har to sjal og ei slynge, funnet et nytt sjal som jeg tenker kjøpe meg nå 😂😂 Litt mindre bæring akkurat nå enn ved 1-2 mnd, men uansett 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Du har en klistremerkebaby :nordvesta::strix:

Jeg kan ikke ebay :a034:tror mannen er glad for det :P 

Du må på babykjoleshopping :babyjente: 

Mobil. I sengen. Sove nå. God natt. 

Ja, jeg har visst det :hjerte: Heldigvis er hun liten og søt, så jenta i seg selv er ikke i veien. Det er heller det at alt som må gjøres, inkludert spising, blir utsatt i det uendelige :fnise:

Du må lære deg ebay ;) Jeg har kjøpt mye rart der på nattskift :daane: Det tar så lang tid før det kommer i posten at jeg glemte alltid ut hva som var i pakkene. "Batman-øredobber, ja. Okei..."

I går fant jeg ut at en av kjolene vi har fått faktisk er i størrelse 56! Alt annet vi har fått av klær er stort fordi folk tror at "alle andre" gir smått. Så da har vi TO hele kjoler som kan fordeles i jula :biggrin:

Natta ;) 

6 timer siden, Sisti skrev:

Det var rundt den alderen der vi også begynte å bruke bæretøy MYE. Roet seg ned etter et par mnd igjen, men ergobaby adapt bruker jeg hver dag (i stedetfor vogn), blir også en blund om dagen i sjal. Koser meg med bæring! Det blir nok bra! Jeg savner da han var så liten som M og bare kunne kose og sove leeenge når han ble bært. Nå vil han bæres fordi han vil opp og se, det er litt mer kavete, nåde meg om jeg står i ro for lenge. :P

Nyt det! Det kan være stress, men nyt det! 

Godt å høre. Håper det blir suksess her også. Og at den er like easy peasy å få på som Youtube-videoen påstår. Tror egentlig ikke det, jeg leste om noen som syntes det var litt styr her inne. Men I shall try! Øvelse gjør mester, osv. 

For å være ærlig så blir jeg jo litt beæret av at en skikkelig kavete unge blir rolig og sovner på tre sekund med en gang jeg plukker henne opp. Siden hun ikke smiler enda så tar jeg det som et tegn på at hun liker meg likevel :laugh: Men jeg vil uansett ha et smil snart! :jolie:

3 timer siden, miore skrev:

Vi begynte å bruke ergobaby 360 da mini-m var ca en måned gammel. Nå er hun 1.5 år, og vi bruker den fremdeles! Hun ELSKER den, og maser alltid om "selen" (forkortelse av bæreselen med tonefall som dyret sel, noe vi seff synes er übersøtt) når vi skal ut og gå. Når vi sier vi skal ut i vogna, spurter hun ut i ganga, romsterer masse, og kommer tilbake med "selen" på slep. Så for oss har det vært verdt pengene ;) 

Ah, selen :biggrin: Går det greit å gå med den inne forresten? Det glemte jeg litt ut å tenke på da jeg trykket på bestill i går kveld :P Blir det for varmt? 

2 timer siden, ShiningStar skrev:

Så bra at tipset falt i smak :) Vi brukte også slike forlengere masse i starten...

Håper bæreselen faller i smak, vi hadde en helt enkel en til mini, funket greit men neste gang skal jeg ha en skikkelig en ;) 

Det gjorde det absolutt! Veldig greit å ikke forkaste bodyer med en gang de blir for korte. Mens noen av de vi har i 50 må vi fremdeles brette opp armene på, liksom :vetikke:

2 timer siden, Grastusta skrev:

Bæresele er det aller, aller viktigste vi kjøpte. Og det billigste, hvis du deler prisen på antall timers bruk ;) (og så snakker vi ikke om den foreløpige timeprisen på vogna... :plystre: )

Du har brukt den inne også, ikke sant? :plystre: Med finværet her på Vestlandet er det ikke akkurat hver dag den selen kommer til å bli brukt ute. Da er det tryggest med vogna. Som til nå blir godtatt heldigvis :tongue:

32 minutter siden, maja87 skrev:

Smart å kjøpe bæretøy 👍 Jeg har to sjal og ei slynge, funnet et nytt sjal som jeg tenker kjøpe meg nå 😂😂 Litt mindre bæring akkurat nå enn ved 1-2 mnd, men uansett 😉 

Takk ;) Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før. Tenkte jo masse på bæretøy da jeg gikk gravid. Plutselig glemte jeg ut at det eksisterte :P 

-------------

God dag!

Nå sitter jeg i sofaen med laptop og M på fanget. Prøvde å legge henne ved siden av meg, men det endte med total kaving og misfornøyd unge. Løsningen ble å støtte henne opp med teppe i fanget mitt så jeg har armene fri. Hun sovnet seff ;) Det funker jo helt greit så lenge jeg bare skal sitte her. Det er verre hvis jeg har planer om å lage meg frokost eller noe som helst annet. Og det bør jeg. Jeg har ikke noen drøm om å ekstremslanke meg med sulting. Jeg vil heller spise masse god mat og produsere masse god melk! 12 kg har forsvunnet ganske radig. Jeg har fremdeles 10 igjen før jeg kommer dit jeg var før jeg ble gravid. Men de tenkte jeg at skulle forsvinne sakte men sikkert. Ikke i racerfart! :opplyser: Jeg blir teit og trist etter en dag med lite mat så det gidder jeg ikke.

Hun vet hva hun vil ha, hun her. I et forsøk på å få henne til å sove i babynestet en natt så la jeg det på magen min. Har jeg skrevet dette før? Drit i. Jeg la det på magen min med henne oppi. Hun syntes tydeligvis det var greit å kjenne at jeg pustet fordi hun sovnet. Sukess, tenke jeg og la nestet forsiktig ved siden av meg. Det var ingen tegn til kaving med det første, men det gikk ikke mange minuttene før hun merket at noe manglet :tongue: Så jada! Blir ikke noe liggings med det første :fnise: Det må bli en av de sjeldne gangene hun sover i sofaen på dagtid og vi ikke har ungene :ninja:

Når jeg først har laptopen så får jeg skvise inn et langt innlegg :Nikke: 

Her har vi hatt over et døgn med magevondt nå. Mest på kveld og natt, men faktisk noe på dagen også. Masse magemassasje og sykling. I natt styrte vi på så lenge at mannen fant ut at han måtte ta seg litt fri fra jobb på morgenen :P I tillegg hadde hun sånn puppedag i hele går. Den var både hennes beste venn og hennes verste fiende :murvegg: Mistet taket konstant og fant liksom ikke tilbake igjen selv om hun bokstavelig talt hadde den i munnen! Så liggende amming i natt var ikke like chill som vanlig. Får ikke sove med en rasforbanna baby som kjefter, sparker og slår :riste: Men jeg holdt motivasjonen oppe (sånn noenlunde) med å tenke at en gang kommer jeg kanskje til å savne å ha en baby som er så totalt avhengig av meg. For det er jo ingen andre i hele verden som trenger meg så mye som hun gjør akkurat nå :hjerte:

Og en annen ting i ca. samme gate. For lenge siden leste jeg en artikkel som kritiserte Angelina Jolie (jada, jada) for å bære ungene sine når de var blitt for gamle til å bli bært på. Mente de. Men så var det en som hadde kommentert at hun forstod henne godt, fordi en gang når du løfter opp ungen din så kommer det til å være den siste gangen. Og jeg bare :grine: Tipper jeg hadde mensen eller noe sånt, for det der var fader meg det tristeste jeg hadde lest i hele mitt liv :fnise: Men det er jo sant?! En gang må være den siste. 

Over til noe helt annet. M har hormonutslett. Ansikt, hodebunn og litt ned på skuldrene. Det er små kviser, så hun ser ut som en tenåring. Nå har hun i tillegg fått tørr hud i pannen. Det ser litt vondt ut, men det er sikkert ikke det. Og det skal visst ikke behandles heller. Bare vente til det går over. Snart, håper jeg! Hun er jo helt rød, stakkaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 360 må du jo bruke nyfødtinnlegg, så kanskje det blir varmt, men ikke nødvendigvis. Bare ikke kle så mye på henne. ;)

Vestlandsvær her også, så jeg var kjapp ute med å kjøpe regntrekk til ergobabyen... :nigo: men er jo praktisk å ha de i vogn hvis de vil det. Min forstår dessverre ikke "det er pissvær, jeg lover, det ER bedre i vogna i dag!". :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Weebs skrev:

Godt å høre. Håper det blir suksess her også. Og at den er like easy peasy å få på som Youtube-videoen påstår. Tror egentlig ikke det, jeg leste om noen som syntes det var litt styr her inne. Men I shall try! Øvelse gjør mester, osv. 

Ah, selen :biggrin: Går det greit å gå med den inne forresten? Det glemte jeg litt ut å tenke på da jeg trykket på bestill i går kveld :P Blir det for varmt? 

Jeg synes den er veldig grei å spenne på seg, altså. Hvis man har verdens tjukkeste jakke er det litt verre, men så lenge den er riktig justert inn er det null stress for meg. Mannen kaver litt mer, men det er fordi jeg bærer 98 % av gangene, og nekter å justere den bort fra perfekt-miore-innstilling :ler: 

Heh, jeg var varm uansett hva som skjedde i starten, jeg. Men så fødte jeg i juni og ikke november også. Mini var kolikk- og klistremerkebaby, og jeg hadde stort sett våte flekker både på puppene (melk) og magen (svette). Må ha vært sykt lekker! Det spedbarnsinnlegget er av "dynestoff", så det blir ganske varmt om du har det varmt inne. Jeg ville ikke tatt på meg ullgenseren under, for å si det sånn. Bedre å ha en cardigan tilgjengelig så du kan slenge den over om du mot formodning skulle bli kald. Jeg har kledd både jakke og genser over selen - får veldig store, fine skuldre av det :hoho: 

Ellers har jeg brukt min MYE ute selv om det var vinter. Kledde godt på vognnekteren, og gikk til innkjøp av både regntrekk og vintertrekk :fnise: 

Endret av miore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fikk aldri dreisen på Ergobaby vi :vetikke: Både Mini og lillebror har vært svært misfornøyde i den, selv med nyfødtinnlegg. Kjøpte i desperasjon dette hybridsjalet fra Ergobaby, men det var i hvert fall knotete! Herregud som jeg kaver og lillebror blir superirritert på meg som driver å tukler han inn i dette megalange sjalet :ler: Jeg blir bare svett og varm, og når jeg endelig har det sånn ca på plass er lillebror helt hysterisk! Så da er det bare å rive det av seg igjen :roll:

Åhh det er så synd på de når de er bittesmå, de får jo både flass, rynker og hormonutslett stakkars. Ikke den beste siden å vise frem! Alt går heldigvis over :) Jeg må virkelig styre meg og nærmest sitte på hendene mine for å ikke klemme på disse minikvisene til lillebror :sjenert:

Nei det var det jeg rakk før lillebror begynte å sutre her fra sengen sin.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carouselle skrev:

 

Fikk aldri dreisen på Ergobaby vi :vetikke: Både Mini og lillebror har vært svært misfornøyde i den, selv med nyfødtinnlegg. Kjøpte i desperasjon dette hybridsjalet fra Ergobaby, men det var i hvert fall knotete! Herregud som jeg kaver og lillebror blir superirritert på meg som driver å tukler han inn i dette megalange sjalet :ler: Jeg blir bare svett og varm, og når jeg endelig har det sånn ca på plass er lillebror helt hysterisk! Så da er det bare å rive det av seg igjen :roll:

Åhh det er så synd på de når de er bittesmå, de får jo både flass, rynker og hormonutslett stakkars. Ikke den beste siden å vise frem! Alt går heldigvis over :) Jeg må virkelig styre meg og nærmest sitte på hendene mine for å ikke klemme på disse minikvisene til lillebror :sjenert:

Nei det var det jeg rakk før lillebror begynte å sutre her fra sengen sin.. 

Du må knytte det på deg før du setter baby oppi :) Ihvertfall slik det er med moby wrap :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sisti skrev:

I 360 må du jo bruke nyfødtinnlegg, så kanskje det blir varmt, men ikke nødvendigvis. Bare ikke kle så mye på henne. ;)

Vestlandsvær her også, så jeg var kjapp ute med å kjøpe regntrekk til ergobabyen... :nigo: men er jo praktisk å ha de i vogn hvis de vil det. Min forstår dessverre ikke "det er pissvær, jeg lover, det ER bedre i vogna i dag!". :glare:

Jeg får teste det ut. Naken baby funker kanskje :fnise:

M er såpass liten at jeg slapper ikke helt av med tanke på vognskrekken. Akkurat nå pleier hun å sovne når vi går tur, men alt kan skje :ohmy:

19 timer siden, miore skrev:

Jeg synes den er veldig grei å spenne på seg, altså. Hvis man har verdens tjukkeste jakke er det litt verre, men så lenge den er riktig justert inn er det null stress for meg. Mannen kaver litt mer, men det er fordi jeg bærer 98 % av gangene, og nekter å justere den bort fra perfekt-miore-innstilling :ler: 

Heh, jeg var varm uansett hva som skjedde i starten, jeg. Men så fødte jeg i juni og ikke november også. Mini var kolikk- og klistremerkebaby, og jeg hadde stort sett våte flekker både på puppene (melk) og magen (svette). Må ha vært sykt lekker! Det spedbarnsinnlegget er av "dynestoff", så det blir ganske varmt om du har det varmt inne. Jeg ville ikke tatt på meg ullgenseren under, for å si det sånn. Bedre å ha en cardigan tilgjengelig så du kan slenge den over om du mot formodning skulle bli kald. Jeg har kledd både jakke og genser over selen - får veldig store, fine skuldre av det :hoho: 

Ellers har jeg brukt min MYE ute selv om det var vinter. Kledde godt på vognnekteren, og gikk til innkjøp av både regntrekk og vintertrekk :fnise: 

Satser på jeg klarer å få den på når jeg er alene. Det er jo omtrent hele grunnen til at jeg kjøper den akkurat nå :fnise:

Leste noen brukte et håndkle i stedet for innlegget. Hvis innlegget dreper oss begge så får vi teste den versjonen :P 

Store skuldre er jo bare et pluss. Da ser megahoftene mine mindre ut :tongue:

17 timer siden, Carouselle skrev:

 

Fikk aldri dreisen på Ergobaby vi :vetikke: Både Mini og lillebror har vært svært misfornøyde i den, selv med nyfødtinnlegg. Kjøpte i desperasjon dette hybridsjalet fra Ergobaby, men det var i hvert fall knotete! Herregud som jeg kaver og lillebror blir superirritert på meg som driver å tukler han inn i dette megalange sjalet :ler: Jeg blir bare svett og varm, og når jeg endelig har det sånn ca på plass er lillebror helt hysterisk! Så da er det bare å rive det av seg igjen :roll:

Åhh det er så synd på de når de er bittesmå, de får jo både flass, rynker og hormonutslett stakkars. Ikke den beste siden å vise frem! Alt går heldigvis over :) Jeg må virkelig styre meg og nærmest sitte på hendene mine for å ikke klemme på disse minikvisene til lillebror :sjenert:

Nei det var det jeg rakk før lillebror begynte å sutre her fra sengen sin.. 

Nå har jeg bestemt meg for at vi skal få dreisen på den altså ;) Men en hysterisk baby er akkurat det jeg prøver å unngå med å kjøpe den :P Vi får se hvordan vi trives :) 

Ja, stakkar! De er så ekstremt søte, så er de nødt til å bli dekket med alle slags greier i ansiktet. Glad jeg ikke har sånn trang til å klemme kviser :fnise:

------

God morgen! Her måtte vi ha på alarm i dag :P Helsesøster ringte i går. Hun hadde lest på skrivet fra sykehuset angående blodprøver og medisinene jeg går på. Der hadde barnelegen anbefalt å veie henne en ekstra gang før seksukerskontrollen. Dette hadde hun ikke fått med seg før nå, så selv om vi skal på den kontrollen rett etter nyttår så skal jeg bort og veie henne i dag :P Jaja. Greit å se hvor tung hun er. Krysser fingrene for at hun har bikket fire kg. Hun har fremdeles gode og runde bollekinn og folk kommenterer at jeg må ha god melk. Håper de har rett! 

Fytti fader for et vær vi har her :( Det er så mørkt og trist med både vind og regn, ikke rart folk får vinterdepresjon. 

Dette er tidlig for lille M altså! Vi skal jo egentlig sove fremdeles :fnise: Hun sovnet på stellebordet, og nå sover hun på Cozyfixen. Skal prøve å legge henne fra meg så jeg får tatt tranen min. Allerede skeptisk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, HVIS ergobabyen ikke funker nå, så ikke gi opp! Det er veldig individuelt hva folk liker og ikke, og i tillegg kan det fort endre seg. Er den ikke super nå er den kanskje super om noen måneder? Prøv i så fall noe annet i mellomtiden (er du med i Norsk Bæregruppe på Facebook? Kanskje du kan låne av noen). I tillegg må du kanskje gi det noen forsøk før hun blir komfortabel med den. Her brukte vi caboo de første to månedene, men det tok faktisk noen uker før han ble glad i den. 

Så om det ikke er supersuksess første og andre og tredje gang - ikke gi opp! ;) Fortsett å prøve, eller prøv noe annet i mellomtiden. 

Det blir spennende å høre vekta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sisti skrev:

Men altså, HVIS ergobabyen ikke funker nå, så ikke gi opp! Det er veldig individuelt hva folk liker og ikke, og i tillegg kan det fort endre seg. Er den ikke super nå er den kanskje super om noen måneder? Prøv i så fall noe annet i mellomtiden (er du med i Norsk Bæregruppe på Facebook? Kanskje du kan låne av noen). I tillegg må du kanskje gi det noen forsøk før hun blir komfortabel med den. Her brukte vi caboo de første to månedene, men det tok faktisk noen uker før han ble glad i den. 

Så om det ikke er supersuksess første og andre og tredje gang - ikke gi opp! ;) Fortsett å prøve, eller prøv noe annet i mellomtiden. 

Det blir spennende å høre vekta! 

Til den prisen skal vi prøve et par ganger ;) Bæregruppen er jeg ikke med i, men jeg har hørt det er som en slags sekt :fnise:

Tjukkisen hadde gått opp 1015 gram på tre uker så vi var absolutt fornøyd :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte jeg konverterte til en annen religion da jeg meldte meg inn i gruppa :hoho: Men det er ei trivelig gruppe, altså! Anbefales! :) Jeg har tenkt å kjøpe et elastisk sjal til å bruke i starten, og så gå over til ergobabyen senere. Vi har også 360 med nyfødtinnlegg. Vi kjøpte den da E var gamlere, så fikk ikke prøvd med innlegget, men ellers er vi veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Du må knytte det på deg før du setter baby oppi :) Ihvertfall slik det er med moby wrap :jepp: 

Kanskje jeg har misforstått? :vetikke: Men videoene viser at man knyter og putter babyen oppi på samme tid. Kanskje øve litt i julen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp vi forsøkte også å finne en løsning på hysterisk baby, så jeg var rimelig desperat da jeg trykket på "kjøp" på hybridsjalet! Mannen er rimelig oppgitt over mine impulskjøp!  :lol: De foregår stort sett alltid med en laptopen i den ene hånden og en skrikende baby i den andre. Nå som nesten alle tilbyr Klarna faktura trenger jeg jo bare trykke på én knapp i stedet for å knote med å legge inn kortinfo. Litt for enkelt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

Til den prisen skal vi prøve et par ganger ;) Bæregruppen er jeg ikke med i, men jeg har hørt det er som en slags sekt :fnise:

Tjukkisen hadde gått opp 1015 gram på tre uker så vi var absolutt fornøyd :biggrin:

Haha, noen er kanskje litt aktive i sekten, men vi er mange som kun er på jakt etter praktiske råd der inne. :nigo: en veldig trivelig gruppe syns jeg! Så du får vurdere den hvis du trenger hjelp eller vil forsøke å låne noe. 

Herlig vektoppgang på tjukkisen! :nigo: dere har full kontroll altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carouselle skrev:

Kanskje jeg har misforstått? :vetikke: Men videoene viser at man knyter og putter babyen oppi på samme tid. Kanskje øve litt i julen :)

Du kan knyte det først ;) Myyye enklere! 

"Sjalet er lett å bruke, det har tofargede sømmer for bedre orientering og smalere ender for lettere knyting.. Barnet kan settes inn i og tas ut av sjalet flere ganger om dagen uten at du må knyte på nytt. Sjalet har også en oppbevaringslomme. " Jollyroom. 

Genialt hvis du feks skal en plass, bare å knyte på sjalet, sette seg i bilen, komme fram og ta baby oppi sjalet :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...