Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Det der er veldig forskjellige fra person til person. Men vent nå ihvertfall til du har sluttet å blø :) Et vennepar prøvde allerede en uke etter fødselen. Det var ikke vellykket for å si det sånn. Vi ventet ganske lenge. Men det var pga sting og ubehag ellers i kroppen. Er du klar så er du klar. Er ingen som kan fortelle deg hvordan du har det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var en av de som ventet noen måneder med det der jeg da :P Frista ikke i det hele tatt. Var jo konstant svett, full av melk og gulp. Frista ikke å bli full av sæd også.. :hoho: Men for gud skyld husk prevensjon da :bond: Finnes jo flere som har blitt gravid igjen etter 6-8 uker :sjenert:  Jeg ville ha spiralen på plass før mannen fikk nærme seg i hvertfall :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarte ikke å vente mer enn 2 uker, men fant fort ut at vi måtte vente litt lenger :fnise: Var temmelig slapp og vid der nede enda, og var bittelitt ømt. Prøvde igjen noen uker senere, og da var det himmelsk (lenge siden sist og nyforelska) :rolleyes: Jeg kjente at musklene var litt på bærtur, så jeg brukte ham til å gjøre knipeøvelser, lettere å ha noe å knipe rundt ;) 

Husk kondom! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang ventet vi tre mnd, denne gangen har jeg vært klar i et par uker allerede :fnise: Men nå er M så mye våken på kvelden at vi ikke har tid.....

Tenkte på deg da jeg så denne: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, her har det snart gått tre måneder og tanken på hankypanky har knapt streifet meg! Og denne gangen måtte jeg heller ikke sy så det burde ikke være noen fysisk grunn. Folk er tydeligvis forskjellige :sjenert:  Men når jeg tenker etter er det kanskje ikke så vanlig å tenke så mye på hankypanky når man er deprimert og nedstemt.. Satser på at det er litt av grunnen, for nå følte jeg meg skikkelig aseksuell :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Leopanter skrev:

Jeg klarte ikke å dy meg, så her ble det hankypanky tre uker etter fødselen. Og det var helt satan i fittå for å bruke dine egne ord :ler: Helt forjævlig vondt. Jeg hadde sydd en 15-20 sting, da, men følte meg helt normal. Vondtet gikk seg til etter et par måneder, heldigvis!

Sånn! Okei. 

15-20 sting er litt mer enn null, så håper ikke det blir totalt satan i fittå for min del :ler: Nå nærmer jeg meg kraftig tre uker, men driver fremdeles å blør litt :snurt: Fader altså! 

16 timer siden, Chandra skrev:

Tenk at du føler deg normal allerede! :hoppe: Hjelpes. Jeg var skikkelig hoven der nede etter all herjinga. 😝 

Håoer dere slipper unna trøska. Mini hadde belegg på tunga uten at det var det de første månedene. Var bare melkebelegg heldigvis. :) 

Nå fikk jo du gjennomgå litt mer enn meg da! Klipp og tang, hvis jeg ikke husker feil? Da hadde nok jeg også følt meg litt mørbanka ;) 

Håper det er melkebelegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Pentu skrev:

Det der er veldig forskjellige fra person til person. Men vent nå ihvertfall til du har sluttet å blø :) Et vennepar prøvde allerede en uke etter fødselen. Det var ikke vellykket for å si det sånn. Vi ventet ganske lenge. Men det var pga sting og ubehag ellers i kroppen. Er du klar så er du klar. Er ingen som kan fortelle deg hvordan du har det. :) 

Skal vente til renselsen er overstått :Nikke: Noe som bør skje snart :pisk:

En uke! Da var jeg ikke så veldig klar :fnise: Mannen fortalte om en kompis, han og kona hadde hatt sex på sykehuset! Jeg holdt på å dette i bakken, men det viste seg at ungen var veldig prematur, så de måtte være der en god stund. Men likevel. På et sykehus :P

6 timer siden, Kakaoen skrev:

Jeg var en av de som ventet noen måneder med det der jeg da :P Frista ikke i det hele tatt. Var jo konstant svett, full av melk og gulp. Frista ikke å bli full av sæd også.. :hoho: Men for gud skyld husk prevensjon da :bond: Finnes jo flere som har blitt gravid igjen etter 6-8 uker :sjenert:  Jeg ville ha spiralen på plass før mannen fikk nærme seg i hvertfall :ler: 

Gulp ingen hindring :fnise: Men svett, ja! Føler jeg trenger en dusj både morgen og kveld :P 

Jeg blir en smule uvel av tanken på å bli gravid nå, så her skal den gode gamle gummien frem :ler:

6 timer siden, Leviora skrev:

Vi klarte ikke å vente mer enn 2 uker, men fant fort ut at vi måtte vente litt lenger :fnise: Var temmelig slapp og vid der nede enda, og var bittelitt ømt. Prøvde igjen noen uker senere, og da var det himmelsk (lenge siden sist og nyforelska) :rolleyes: Jeg kjente at musklene var litt på bærtur, så jeg brukte ham til å gjøre knipeøvelser, lettere å ha noe å knipe rundt ;) 

Husk kondom! :opplyser: 

Jeg har drevet med litt kniping, men ikke i nærheten av det som anbefales. 20 knip i seks sekunder, tre ganger daglig? Hallo! Det er jo dørgende kjedelig :P Lurer på hvordan ståa er der nede. Mannen tør vel ikke å si sannheten hvis det er triste greier :fnise:

Kondom er et must! 

4 timer siden, A4-livet skrev:

Forrige gang ventet vi tre mnd, denne gangen har jeg vært klar i et par uker allerede :fnise: Men nå er M så mye våken på kvelden at vi ikke har tid.....

Tenkte på deg da jeg så denne: 

 

Det var ikke lenge etter fødselen at jeg hadde en drøm der jeg prøvde å lokke mannen med på et ligg, men han nektet. "Jordmor sa seks uker!!!" :fnise: Jeg tror han begynner å bli litt klar han også :lur:

Men det må absolutt times og tilrettelegges. Vår M synes også kvelden er den beste tiden på døgnet å være våken :tongue: 

:ler: Jeg er selve definisjonen på resting bitch face :nigo:

4 timer siden, Carouselle skrev:

Dæven, her har det snart gått tre måneder og tanken på hankypanky har knapt streifet meg! Og denne gangen måtte jeg heller ikke sy så det burde ikke være noen fysisk grunn. Folk er tydeligvis forskjellige :sjenert:  Men når jeg tenker etter er det kanskje ikke så vanlig å tenke så mye på hankypanky når man er deprimert og nedstemt.. Satser på at det er litt av grunnen, for nå følte jeg meg skikkelig aseksuell :fnise:

På utsjekksamtalen (eller hva de kaller det) fortalte jordmor oss at amming produserer hormoner som jobber mot sexlysten osv.  Så mannen måtte ikke ta det personlig hvis jeg ikke ville kline de neste månedene :fnise: Så du er helt normal! Og når man er deprimert i tillegg så er det i hvert fall ikke det første man tenker på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var M helt vill etter puppen. Samtidig var hun forbanna på den. Så det er jo topp. Veldig lite søvn med andre ord. Så hodepinen var der fremdeles da vi stod opp. 

M sov godt da vi trillet tur i dag. Men våknet da vi kom hjem. Hadde akkurat fått henne til å sove for seg selv i nestet da mannen kom hjem. Er ikke det typisk?? Satan altså :angry: Nå er han og pappa i garasjen og lager vedbinge. Og hva skjer? Hun våkner :Nikke: Helt greit, jeg var akkurat ferdig å brette klær og koke flasker. Nå er det ammings. Jeg har litervis høres det ut som :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex ja... mye ulikt ute å går 😉 Her tror jeg vi ventet de obligatoriske 6 ukene, men jeg blødde fremdeles (i 8 uker..brukte kondom altså😂). Den gangen og neste kort tid ettpå var under middels for meg. Syntes det plutselig var så rart og nesten litt kleint, i tillegg var jeg jo redd lille ikke pustet i vogga i stua 😅

Sexlivet er ok nå, men hører til sjeldenheten.. Vår mini og har endret seg helt siste 1,5-2 mnd, liker seg våken med oss og tven på kvelden 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med babyer som har et hat-elsk-forhold til puppen ;) Her bokses det, draes det og klores det på den stakkars puppen, samtidig som den er godt festet i babys munn. Den er sentrum i universet for de små endel måneder, både på godt og vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, maja87 skrev:

Sex ja... mye ulikt ute å går 😉 Her tror jeg vi ventet de obligatoriske 6 ukene, men jeg blødde fremdeles (i 8 uker..brukte kondom altså😂). Den gangen og neste kort tid ettpå var under middels for meg. Syntes det plutselig var så rart og nesten litt kleint, i tillegg var jeg jo redd lille ikke pustet i vogga i stua 😅

Sexlivet er ok nå, men hører til sjeldenheten.. Vår mini og har endret seg helt siste 1,5-2 mnd, liker seg våken med oss og tven på kvelden 😂

Åtte uker med blødning? Og jeg som er lei etter nesten tre :fnise: Men greit, da vet jeg at åtte også er normalt :)  Søren... 

Nå er jeg spent på sexen altså. Det virker som fellesnevneren her er at første gang ikke akkurat er topp, så jeg får forberede meg på et skuffende ligg. Well, well! :ler:

4 timer siden, Harlekin skrev:

Kjenner igjen det med babyer som har et hat-elsk-forhold til puppen ;) Her bokses det, draes det og klores det på den stakkars puppen, samtidig som den er godt festet i babys munn. Den er sentrum i universet for de små endel måneder, både på godt og vondt!

Av og til blir hun såå sint hvis hun ikke får rett tak etter presis to sekund! Helt klikkos :bond: Da får puppen gjennomgå altså :fnise:

------

God morgen! Ting tar tid med baby :biggrin: For en stund siden (en uke kanskje, aner ikke) så hadde vi et uhell fordi den ene borrelåsen på bleia hadde gått opp. Det var mannen som byttet bleie sist, og jeg tenkte "herregud, hvor vanskelig er det å lukke ei bleie?" Veeel, i dag klarte jeg det samme. Så nestet måtte til vask, og M fikk tatt helgebadet sitt. Hun ble ikke sur av den grunn ;) Nå ligger hun ren og pen på dalmatinerteppet sitt som er så stygt at det blir fint. Mannen mener det kun er stygt. Let's agree to disagree :Nikke: I tillegg har hun oppdaget smokken! I forgårs var den grusom ekkel, men under trilleturen i går var den visst veldig god. Så nå roer hun seg fint mens hun ligger i nestet (eller på dalmatinerteppet ;)). Men alt kan skje, så det kan hende den blir forferdelig igjen.

Jo mer håret hennes vokser, jo rødere blir det! Da hun ble født klarte vi ikke å bli enige om hun var blond (okei, kommune) som meg eller mørk som mannen. Både jordmor og stjernekikker-jordmor diskuterte dette da hodet stod på spreng mellom beina mine. Men nå er det rødt altså! Vi syntes det var mystiske greier, men nå har jeg blitt fortalt at farmoren min hadde rødt hår da hun var ung. Det kunne jo ikke jeg vite! Da jeg kom til verden hadde hun hvitt hår, og alle gamle bilder av henne er jo svart-hvitt :fnise: Så da er det mysteriet oppklart. Kanskje M blir en ginger. Nå må vi bare skaffe oss et piano så hun kan bli den neste Tori Amos :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Har du ikke sort hår Weebs? Jammen profilbildet ditt?! Whaaat? Nei, dette blir vanskelig å fordøye merker jeg :fnise: 

Har hatt noen uhell vi også. De første ukene rant det tiss ut uansett hvordan vi festet bleia :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hår og øyenfarge er kjempe spennende!! 
Trollet hadde helt svart hår når han kom ut og nå er det like lyst som det jeg har (som er kjempe bleket), mannen har mørkbrunt hår og jeg har vel egentlig kommune i bunnen, men når jeg var liten var mitt hår også veldig veldig lyst, så vi regner egentlig med at han kommer til å bli mørkere med årene igjen han også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende med hårfarge. Her ble T født med masse svart hår, og hun har fremdeles brunt hår. Både jeg og pappaen hadde hvitt hår da vi var små, han er mørk brun i håret nå, mens jeg er lys brun. Veldig spent på hvordan lillesøster blir! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempemoro :) Jeg er generelt veldig interessert i å se hvem barna ligner på, det dukker plutselig opp ting fra beste- og oldeforeldrene hvis man kikker etter. Både jeg og mannen har skikkelig kommunefarget hår, mens mini-m nesten har jorbærblondt/gyllent hår! Veldig lyst, men med skikkelig gull-/rødskjær. Likner egentlig mest på moren min sitt hår, selv om hennes er litt mørkere og litt mer rødt. 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Carouselle skrev:

What? Har du ikke sort hår Weebs? Jammen profilbildet ditt?! Whaaat? Nei, dette blir vanskelig å fordøye merker jeg :fnise: 

Har hatt noen uhell vi også. De første ukene rant det tiss ut uansett hvordan vi festet bleia :fnise:

I know! Jeg tror også at alle ser ut som profilbildene sine :fnise: Men hun sorthåra er Patti Smith ;) 

Libero har funket hos oss til nå! Så lenge vi fester borrelåsen skikkelig... Rema sine var ikke en slager :P 

21 timer siden, Beccy87 skrev:

Hår og øyenfarge er kjempe spennende!! 
Trollet hadde helt svart hår når han kom ut og nå er det like lyst som det jeg har (som er kjempe bleket), mannen har mørkbrunt hår og jeg har vel egentlig kommune i bunnen, men når jeg var liten var mitt hår også veldig veldig lyst, så vi regner egentlig med at han kommer til å bli mørkere med årene igjen han også. :jepp:

Ja, alt kan skje! Kanskje hun ender opp mørk som mannen med grønne øyne. Det er fint! Men hun er selvfølgelig pørfekt uansett ;) Jeg var også superblondie da jeg var liten. Hadde vært helt okei hvis jeg hadde vært det fremdeles :tongue:

17 timer siden, Nautika skrev:

Veldig spennende med hårfarge. Her ble T født med masse svart hår, og hun har fremdeles brunt hår. Både jeg og pappaen hadde hvitt hår da vi var små, han er mørk brun i håret nå, mens jeg er lys brun. Veldig spent på hvordan lillesøster blir! 

Lillesøster, ja! Gratulerer med jente på etterskudd! :biggrin: Jeg husker jeg leste i dagboken din tidligere, men snikleseren som jeg er kommenterte visst aldri og da havner du jo ikke på Mine innlegg :rolleyes:  

4 timer siden, miore skrev:

Det er kjempemoro :) Jeg er generelt veldig interessert i å se hvem barna ligner på, det dukker plutselig opp ting fra beste- og oldeforeldrene hvis man kikker etter. Både jeg og mannen har skikkelig kommunefarget hår, mens mini-m nesten har jorbærblondt/gyllent hår! Veldig lyst, men med skikkelig gull-/rødskjær. Likner egentlig mest på moren min sitt hår, selv om hennes er litt mørkere og litt mer rødt. 

Jeg er dårlig til å se hvem babyer ligner på, men alle "voksne" påstår at de ser både meg og mannen i M :fnise: Det blir gøy å se når hun blir litt eldre og får skikkelige trekk. Nå er hun liksom bare ett svært bollekinn :ler:

------

Her går det fremdeles i perioder med magevondt. Jeg synes det er veldig sårt når jeg ikke kan gjøre noe for å hjelpe henne. Det går i magemassasje og sykling. Og når det begynner å gi seg så er puppen god. På dagen er det mye pressing, og kveld/natt er det mer vondt med utrøstelig gråt. 

I dag er hun forresten tre uker gammel! Tenk for tre uker siden akkurat nå så hadde jeg dritvondt! Kanskje det var akkurat nå jordmor fikk meg til å ligge i en teit stilling så hun skulle snu seg litt inni der. Og jeg var sur fordi jeg ville henge på prekestolen :snurt: 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 40 % på Komplett Apotek, så jeg har shoppet vilt! Neida, bare litt. Kom helt tilfeldig inn på siden da jeg googlet Avent smokk. Det er nemlig den hun foretrekker over MAM, så det hadde vært greit med to. Siden det var tilbud kjøpte jeg litt andre greier med det samme :nigo:

Nå ligger hun på et teppe ved siden av meg her og halvsover. Men hun skremmer seg selv våken med sånne rykninger der armene flyr til værs :rolleyes:

I den gamle dagboken min ble det diskutert klesvask og sånn en gang. Hvordan vi har orden i skittentøyet vårt :fnise:  I vår familie er det ingen som har hvite klær. Det er ingen spesiell grunn, vi er ikke anti-hvit liksom, men ungene har masse Star Wars-greier, jeg har en sterk dragning mot svart, og mannen har masse forskjellige farger. Så jeg har alltid sluppet å tenke på å sortere skittentøy etter farger, alt går i samme fargerike maskin. Vel! M har flere hvite bodyer. De gikk i vasken med en blå genser som tydeligvis farger av etter flere år?! Så nå har M lyseblå bodyer ;) Kastet de selvsagt, alle vet at jenter ikke kan gå i blått :opplyser: Neida, hun er bare ekstra søt i blått. Det matcher godt det røde håret :biggrin: Kanskje hun blir like guttejente som meg da jeg vokste opp. Hilsen frøken "var over 20 da jeg kjøpte min første kjole" :tongue:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barselgruppegreiene gikk bedre enn ventet. Da vi skulle ta runden var det heldigvis bare en kort introduksjon. Vi slapp å fortelle om utdanning, jobb, hobby og yndlingsfarge. Puh. Dessuten var det babyer som grein, spiste og bæsja imens, så det var chill stemning. M sov hele veien :P 

Men fytti som tiden går altså. Vi måtte kjøre 09.15, jeg hadde alarm på 07.00. Skulle trodd at det var plenty med tid, ikke sant? No... Vi kom oss ut i tide, men det var såvidt! Jeg droppet frokost og iskaffe. M derimot fikk presset inn både et par måltider og et par bleier :fnise:

Hun er så tett om natta nå at mannen får angst og sover dårlig. "Får hun puste? Det høres ut som hun blir kvalt!" Så prosjekt "lær baby å sove i babynest så hun kan lures til å sove i sprinkelseng så foreldrene kan ha sex" er satt på vent. Og jeg som hadde barbert beina :rolleyes: Hun skulle ligge med puppen i hele natt. Hvis jeg prøvde å flytte meg noen centimeter fikk jeg kraftig beskjed om at det var uaktuelt! :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare to timer og et kvarter? Optmistisk! :fnise: Herremin, gruer meg til jeg skal få med meg både baby og Mini ut døra for å få levert sistnevnte i barnehagen. Mini er jo treg som et uvær og ethvert forsøk på å lokke ham til å kjappe seg litt blir raskt parert med å legge seg ned på gulvet, gjøre det helt motsatte av hva jeg ber ham om eller hva som helst annet som gjør at ting går fire ganger tregere. Og med baby i tillegg :daane: 
Husker første gangen jeg skulle ut døra med Mini og vi faktisk skulle rekke noe. Siden han gikk så dårlig opp i vekt de første ukene skulle jeg ta ham med på helsestasjonen for å veie ham. Drop-in mellom 10 og 13, null stress, sant? Tenkte å være der litt over 10 siden vi skulle få besøk senere på dagen. Enter baby. Amming, gulp, skifte klær, bæsj, mer bæsj, skifte klær igjen, mer amming, glemte noe i leiligheten, snu, mer bæsj osv. Vi var på helsestasjonen ti på ett :ler: 

Sex? Hæ? Ække M akkurat født? :overrasket: Husker ikke helt når vi prøvde oss første gangen, men det var iallefall ikke etter tre uker og to dager (ref. tickeren din). Og what the hells, tre uker og to dager allerede?! :bond:

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...