Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Gjest Sisti

Har M begynt med lange lurer??? Æsj, nå ble jeg misunnelig. :glare::sjenert: Jaja. Fint for deg. :nigo:

Gulrot og søtpotet er jo egentlig ganske likt på smak, og søtpotet liker hun? Rare unger... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Sisti skrev:

Har M begynt med lange lurer??? Æsj, nå ble jeg misunnelig. :glare::sjenert: Jaja. Fint for deg. :nigo:

Gulrot og søtpotet er jo egentlig ganske likt på smak, og søtpotet liker hun? Rare unger... :klo:

Ja, den ene varer nå 1,5 time! De to andre er fremdeles 30-45 minutt da. Men ofte ender de opp på 45 :Nikke: Så det er faktisk helt topp! 

I know! Siden hun rister av glede når hun får søtpotet var jeg skråsikker på at hun kom til å like gulrot. Men nei :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min M har også begynt med lange lurer. Han sov aldri mer enn en halvtime av gangen, men nå kan han slå til med to og en halv time!:alice: Første gangen det skjedde trodde jeg selvsagt han var død...turte ikke gå inn og se til han heller:icon_frown:  Det typiske er selvsagt at jeg legger han, tar et skippertak på husarbeidet, setter meg ned i sofansofan i trua på at han skal sove minst en time til, og så våkner han. :daane:Neida mamma, jeg skulle bare sove tre kvarter nå:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hønselouisa skrev:

Min M har også begynt med lange lurer. Han sov aldri mer enn en halvtime av gangen, men nå kan han slå til med to og en halv time!:alice: Første gangen det skjedde trodde jeg selvsagt han var død...turte ikke gå inn og se til han heller:icon_frown:  Det typiske er selvsagt at jeg legger han, tar et skippertak på husarbeidet, setter meg ned i sofansofan i trua på at han skal sove minst en time til, og så våkner han. :daane:Neida mamma, jeg skulle bare sove tre kvarter nå:Nikke:

To og en halv time er amazing! Jeg har sjekket at hun puster flere ganger. Vanligvis mener mannen at jeg er hysterisk, men han har faktisk sjekket et par ganger han også :fnise:

Den luregreia der tar M så og si hver kveld! Jeg rydder litt og setter meg ned i sofaen. "Nei, nååå trenger jeg pupp!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halleluja for lange lurer! Sykt digg! Go M!:nori:

Dere er ikke alene om å føle at forholdet er satt på prøve etter at barnet kom til verden! Herregud, har aldri kranglet så mye i mitt liv som vi har de siste månedene. En dag uten krangling er nesten ubehagelig merkelig. Jeg tror vi begge tror vi er verdensmestre til tider, og at den andre gjør ting feil. Vi må bare slutte med kritikken og akseptere at vi gjør ting på hver vår måte - og at ingen av måtene er perfekte fasiter! Men lettere sagt enn gjort! Tusen takk til alle dere som deler hvordan ståa egentlig er. Det er lett å tro at alle andre har det perfekt i sin lille babyboble og at man er de eneste som ikke fikser biffen (eller babyen i dette tilfellet)!

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tusen takk til alle som legger ut om forhold etter baby slik at man blir forberedt på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Carouselle skrev:

Halleluja for lange lurer! Sykt digg! Go M!:nori:

Dere er ikke alene om å føle at forholdet er satt på prøve etter at barnet kom til verden! Herregud, har aldri kranglet så mye i mitt liv som vi har de siste månedene. En dag uten krangling er nesten ubehagelig merkelig. Jeg tror vi begge tror vi er verdensmestre til tider, og at den andre gjør ting feil. Vi må bare slutte med kritikken og akseptere at vi gjør ting på hver vår måte - og at ingen av måtene er perfekte fasiter! Men lettere sagt enn gjort! Tusen takk til alle dere som deler hvordan ståa egentlig er. Det er lett å tro at alle andre har det perfekt i sin lille babyboble og at man er de eneste som ikke fikser biffen (eller babyen i dette tilfellet)!

Jeg veeet! Nå klarer jeg kanskje å lage et skikkelig måltid uten å bruke hele dagen.

Jeg kan nesten bli litt bitter når par legger ut bilder og tagger med alle slags klissete hashtags :fnise: Må minne meg selv på at de sikkert har det litt dritt av og til de også! Motherfuckers... Neida :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Meley skrev:

Og tusen takk til alle som legger ut om forhold etter baby slik at man blir forberedt på det 😊

Du må ikke bli skremt! Livet er bra, altså. Med noen blæ-dager innimellom ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Weebs skrev:

Du må ikke bli skremt! Livet er bra, altså. Med noen blæ-dager innimellom ;) 

Skal mere til for å skremme meg 😊 men mannfolket får ikke lese her 😂 gleder meg til dagen vi sitter med en liten en men veldig greit å være forberedt på at livet ikke blir rosenrødt forde 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være lurt å forberede mennene på at livet ikke blir det samme. Ikke at de ikke vet det, men ALLE jeg kjenner som har fått barn har fått et sjokk når det gjelder samliv og forhold. Vet det finnes en del gratiskurs på helsestasjoner og slikt, tror det er lurt å investere tid i noe sånt :) Så slipper man å erfare ALT the hard way! Ikke alle forhold som tåler det dessverre. Altfor mange forhold rundt oss som rakner. Mange menn tror visst at det skal være like mye romantikk, egentid og hankypanky etter baby som før :ohmy:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

True story, @Carouselle! Her er det snakk om månedlig hanky panky. På forrige kontroll spurte hs oss om hvordan det var med voksentid og sex. "Det er ikke hver dag, for å si det sånn! Høhø", sa jeg. Mannen sa at dette hadde han gjort før, så han visste hvordan det kom til å bli. Men selv om han visste det så betyr det ikke at det er så jækla greit, liksom.

Men det varer ikke for alltid dette her. Sånn sett er det bare en kort periode av livet. Det går så greit atte! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på kontroll. Det startet veldig bra med vekt på 7,3 kg og lengde på 64 cm. Etter det gikk alt i dass, egentlig. Hs mente at amming i søvn burde jeg kutte ut, gav tips som minnet om Ferber-metoden, og mannen som har vært gira på sprinkelseng og en annen leggemetode lenge fikk selvsagt så blod på tann at han nesten gav henne en klem. Jeg fikk noen sympatiblikk av henne og kommentarer som "jeg vet det er tøft for mammaen å høre dette altså, men..." 

Legesjekken gjorde det ikke noe bedre. M har aldri grått så mye i sitt liv, og selv om jeg trøstet henne så rolig jeg kunne sa mannen at jeg gjorde det verre fordi "hun ser det stive blikket ditt". Okidoki.

Han forstår ikke hvorfor jeg ikke vil gjøre som hs sier, hun har jo fasiten?! "Nå fikk vi beskjed om å gjøre dette, så da synes jeg at vi skal gjøre det."

Så i dag har jeg gjort noe jeg aldri har gjort før. Bedt Facebook om hjelp! Jeg bruker egentlig aldri Facebook, har det bare pga Messenger. Men desperate times... Så jeg postet verdens lengste innlegg i en gruppe. Angrer litt allerede, jeg har jo venner som er med i samme gruppe. Og hvis noen av dere også er medlem - hallo! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager? Leggemetode som minner om ferber? Trodde det var helt ute! 

Må være en grusom følelse av at hs og mann nesten "rotter" seg sammen. 

Håper du får noe hjelp inne på Facebook! Skal se om det er et innlegg som matcher beskrivelsen din i ammehjelpsgruppa, ellers er jeg ikke i noen babygrupper :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i all verden... Å amme i søvn er da bare tipp topp så lenge du selv trives med det! :klem: Lurer på hvilket grunnlag hun ga deg et sånt tullete råd? Veldig synd at mannen din tror hun har fasiten. Etter å ha lest alt som er skrevet av folk på Ammehjelpsgruppen om helsesøstre er det aldeles klart at mange av dem er totalt utdaterte når det gjelder dagens retningslinjer! Her en dag var det ei som hadde fått beskjed om å gi en 10 dager baby tyttebærsaft! 

Hva synes du selv om å amme i søvn? Trives du med det? Hvis du er enig i å begynne å legge henne på annet vis er det selvsagt helt greit, men å la ungen ligge å gråte er ikke akkurat metoden jeg selv ville valgt... Da E ble gammel nok til å skjønne at hun ble tatt opp for å leke (ingenting annet som hjalp) midt på natta hvis hun gråt måtte hun lære seg at natta betydde natta, og da gråt hun mye. Men vi var inne hos henne og gikk ut i maks to minutter av gangen. Unger skal ikke føle at de er alene, uansett alder.

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Årh, nå ble jeg provosert på dine vegne. Fikk lest innlegget i gruppa på FB også (så hallo :nigo: ). Bare, ååårh. 

 

HELSESØSTER HAR IKKE FASITEN! Ille nok det med sovinga, men at hun skal blande seg i resten også?? 

Min helsesøster anbefalte også å lære å sove på egenhånd ved 6 mnd. Jeg bare "jadajada". Alle forsøk ender med gråt, og det er uaktuelt for meg, så ammer i søvn med god samvittighet. 

Og vet du - jeg tror ikke det blir et problem at du ammer i søvn når du skal tilbake i jobb heller! M og mannen din kommer til å finne sin metode når du er på jobb, det tar nok noen dager, men det ordner seg! Så kan du amme i søvn når du ikke jobber kveld. Eller slutte å amme i søvn da, men det er ingen grunn til å stresse med det nå, hvis du ikke vil! 

Jeg syns faktisk de andre rådene du fikk også er hårreisende. Skal ikke gå så mye innpå det, men kjære deg, lytt til deg selv og dine instinkter som mor. De har som regel rett. 

Æsj, noen helsesøstre altså, de skal blande seg i så mye rart som de ikke trenger å bry seg med. Det at helsestasjonen for eksempel nesten fraråder folk å lage hjemmelaget mat, heller gi kjøpegrøt, det er fullstendig galskap. De burde oppmuntre foreldre til å føle seg litt frem,stole mer på seg selv,ta selvstendige valg. De gjør jo det motsatte når de kommer med formaninger om når det er på tide å sovne selv osv. 

Stol på deg selv. Ta en alvorsprat med mannen, forklar at det føles feil, hvilke prinsipper du føler sterkt for, og spør om han ikke kan støtte deg? Eller dere kan møtes på halvveien - si at dere kan prøve å øve på søvn om en måned eller to, men da på premisser dere BEGGE liker - for eksempel ingen gråt. 

Det ordner seg! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Og en ting til - HVIS jeg skulle sluttet å amme i søvn, så hadde jeg følt meg mer komfortabel med det nå, ved ti mnd, enn da han var seks mnd. Det har skjedd MYE på disse månedene, han er nesten ikke en baby lengre, og forstår mer. Ta tiden til hjelp, det vil føles enklere om en stund, så hvorfor stresse med det nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Marimba skrev:

I alle dager? Leggemetode som minner om ferber? Trodde det var helt ute! 

Må være en grusom følelse av at hs og mann nesten "rotter" seg sammen. 

Håper du får noe hjelp inne på Facebook! Skal se om det er et innlegg som matcher beskrivelsen din i ammehjelpsgruppa, ellers er jeg ikke i noen babygrupper :P 

Ja, jeg tok ikke det tipset innover meg, for å si det sånt. Dessverre var mannen med :daane: Men det blir uansett ikke Ferber, det har jeg ikke hjerte til :ohmy:

Det var ikke Ammehjelpsgruppa. Jeg lurte på å ta det der, men det var så mye annet som ikke var ammerelatert. Skal liste opp alt under her. 

2 timer siden, Leviora skrev:

Men i all verden... Å amme i søvn er da bare tipp topp så lenge du selv trives med det! :klem: Lurer på hvilket grunnlag hun ga deg et sånt tullete råd? Veldig synd at mannen din tror hun har fasiten. Etter å ha lest alt som er skrevet av folk på Ammehjelpsgruppen om helsesøstre er det aldeles klart at mange av dem er totalt utdaterte når det gjelder dagens retningslinjer! Her en dag var det ei som hadde fått beskjed om å gi en 10 dager baby tyttebærsaft! 

Hva synes du selv om å amme i søvn? Trives du med det? Hvis du er enig i å begynne å legge henne på annet vis er det selvsagt helt greit, men å la ungen ligge å gråte er ikke akkurat metoden jeg selv ville valgt... Da E ble gammel nok til å skjønne at hun ble tatt opp for å leke (ingenting annet som hjalp) midt på natta hvis hun gråt måtte hun lære seg at natta betydde natta, og da gråt hun mye. Men vi var inne hos henne og gikk ut i maks to minutter av gangen. Unger skal ikke føle at de er alene, uansett alder.

Jeg trives veldig med amming til alle døgnets tider. Jeg synes hun kunne begrenset antall oppvåkninger på kvelden når jeg prøver å ha litt alone time da men :fnise:

Vi er nødt til å finne en alternativ metode innen september, da begynner jo jeg på jobb og skal gå både kvelder og netter. Åh, vanskelig dette med søvn. Skulle ønske jeg jobbet dagtid, da hadde jeg ammet i søvn til hun ble konfirmant :fnise:

1 time siden, Sisti skrev:

Årh, nå ble jeg provosert på dine vegne. Fikk lest innlegget i gruppa på FB også (så hallo :nigo: ). Bare, ååårh. 

 

HELSESØSTER HAR IKKE FASITEN! Ille nok det med sovinga, men at hun skal blande seg i resten også?? 

Min helsesøster anbefalte også å lære å sove på egenhånd ved 6 mnd. Jeg bare "jadajada". Alle forsøk ender med gråt, og det er uaktuelt for meg, så ammer i søvn med god samvittighet. 

Og vet du - jeg tror ikke det blir et problem at du ammer i søvn når du skal tilbake i jobb heller! M og mannen din kommer til å finne sin metode når du er på jobb, det tar nok noen dager, men det ordner seg! Så kan du amme i søvn når du ikke jobber kveld. Eller slutte å amme i søvn da, men det er ingen grunn til å stresse med det nå, hvis du ikke vil! 

Jeg syns faktisk de andre rådene du fikk også er hårreisende. Skal ikke gå så mye innpå det, men kjære deg, lytt til deg selv og dine instinkter som mor. De har som regel rett. 

Æsj, noen helsesøstre altså, de skal blande seg i så mye rart som de ikke trenger å bry seg med. Det at helsestasjonen for eksempel nesten fraråder folk å lage hjemmelaget mat, heller gi kjøpegrøt, det er fullstendig galskap. De burde oppmuntre foreldre til å føle seg litt frem,stole mer på seg selv,ta selvstendige valg. De gjør jo det motsatte når de kommer med formaninger om når det er på tide å sovne selv osv. 

Stol på deg selv. Ta en alvorsprat med mannen, forklar at det føles feil, hvilke prinsipper du føler sterkt for, og spør om han ikke kan støtte deg? Eller dere kan møtes på halvveien - si at dere kan prøve å øve på søvn om en måned eller to, men da på premisser dere BEGGE liker - for eksempel ingen gråt. 

Det ordner seg! :)

Hei, hei! Goodbye anonymitet ;) 

Jeg er så oppgitt altså. Og irritert på meg selv fordi jeg drog med meg den teite mannen. Hadde jeg vært alene så hadde jeg bare jattet med, jeg også.  Det verste av faens alt er at hun fikk oss (mannen) til å føle at M "ligger bak" fordi hun fremdeles ammes i søvn. Jeg vet at det ikke er sant, men mannen hang seg veldig opp i det.

Du sier at mye har skjedd fra seks til ti måneder, og det tror jeg på. Jeg vil ikke stresse, men mannen er liksom allerede begynt :P  Jævla helsesøster. 

Og gudhjelpes så mange svar jeg har fått på Facebook. Har aldri gjort dette før jeg? Skal jeg svare alle? :fnise: Jeg må se hva de andre pleier å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
14 minutter siden, Weebs skrev:

Ja, jeg tok ikke det tipset innover meg, for å si det sånt. Dessverre var mannen med :daane: Men det blir uansett ikke Ferber, det har jeg ikke hjerte til :ohmy:

Det var ikke Ammehjelpsgruppa. Jeg lurte på å ta det der, men det var så mye annet som ikke var ammerelatert. Skal liste opp alt under her. 

Jeg trives veldig med amming til alle døgnets tider. Jeg synes hun kunne begrenset antall oppvåkninger på kvelden når jeg prøver å ha litt alone time da men :fnise:

Vi er nødt til å finne en alternativ metode innen september, da begynner jo jeg på jobb og skal gå både kvelder og netter. Åh, vanskelig dette med søvn. Skulle ønske jeg jobbet dagtid, da hadde jeg ammet i søvn til hun ble konfirmant :fnise:

Hei, hei! Goodbye anonymitet ;) 

Jeg er så oppgitt altså. Og irritert på meg selv fordi jeg drog med meg den teite mannen. Hadde jeg vært alene så hadde jeg bare jattet med, jeg også.  Det verste av faens alt er at hun fikk oss (mannen) til å føle at M "ligger bak" fordi hun fremdeles ammes i søvn. Jeg vet at det ikke er sant, men mannen hang seg veldig opp i det.

Du sier at mye har skjedd fra seks til ti måneder, og det tror jeg på. Jeg vil ikke stresse, men mannen er liksom allerede begynt :P  Jævla helsesøster. 

Og gudhjelpes så mange svar jeg har fått på Facebook. Har aldri gjort dette før jeg? Skal jeg svare alle? :fnise: Jeg må se hva de andre pleier å gjøre. 

"Takk alle sammen" pleier å holde, og kanskje like de ulike svarene. :P

Synd ammegruppene bare er for kvinner, tror mannen din hadde hatt godt av å være med. :P M høres skikkelig normal ut! ;)  Tror problemet til helsesøstre kanskje er at de fleste bare jatter med, så får de ikke med seg at normalen faktisk er noe helt annet enn de tror... Sånn sett burde vi kanskje være flinkere til å motsi dem. Men det er jo så enkelt å bare jatte med... :sjenert:

(ps. For min del er du nesten like anonym som før altså, jeg kjenner deg definitivt ikke. :ler:

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, blir så irritert når jeg hører sånt! Og man vil jo veldig gjerne høre på råd fra helsepersonell... Har egentlig ingen råd å komme med, bare at jeg deler frustrasjonen din. Som førstegangsmor er jeg så usikker på meg selv, og tar veldig lett til meg de ulike rådene folk kommer med. Men jeg og lille S har det mye bedre når jeg bare lytter til meg selv og hva jeg tror er best. Selv om det ikke alltid er like lett. 

Finnes det forresten flere grupper enn Ammehjelpen? Er det noe nyttig? Vil du dele det på pm? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig frustrerende med sånne råd da! :dany:
Er det to ting Helsesøstre er veldig dårlige på så er det råd og det å lese situasjonen. Jeg synes egentlig ikke de har stort andre svar enn ''det må du nesten kjenne litt på selv'' så at hun var så påståelig er jo bare ekstra typisk!

Har dere snakket noe mer om det når dere kom hjem da eller er det blitt ett ikke-tema?
Du er kanskje i full gang med å legge nå? 
Det er jo vanskelig når mannen er uenig men jeg synes du skal gjøre det DU vil jeg, selv om jeg kan tenke meg at det er vanskelig om han er et stabeist. 

(Også må jeg innrømme at jeg er såpass nysgjerrig av meg selv at jeg løp rett inn på ammehjelpgruppen og lette etter innlegget ditt og ble enda mer nysgjerrig når jeg fant ut at det ikke var der men i en annen hemmelig gruppe og lurer da på hvorfor jeg ikke er medlem der. Hilsen hun som er medlem i nesten alt av grupper på face... :sjenert:)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...