Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Feirer halvtårsdagen med å spy :overrasket: M har spydd sju ganger på en time nå. De to første gangene var Eksorsisten-stil. Første gang på badet under kveldsstellet. Mesteparten gikk i vasken. Vi forstod ikke så mye. Satset på det var et engangstilfelle siden hun virket helt vanlig etterpå. Smilte og lo. Vi la oss og ammet. Så skjedde det igjen. Skikkelig trykk på det spyet :ohmy: Jeg løftet henne kjapt opp mens hun spydde på liggeunderlag, madrass, dyne og oss begge. Jeg vasket henne og byttet klær og gikk inn i stua. Ungene lurte fælt på hvorfor dette skjedde og hadde en million spørsmål, blant annet hvordan det så ut når hun spydde. Som på kommando kastet hun opp der og da. Så da fikk de sett det...

Jeg ringte legevakten og fikk de vanlige spørsmålene om allmenntilstand og feber. Hun er grei mellom slagene og ikke feber. "Følg med, ring hvis det forverrer seg." Jeg la på (hun spydde en gang til mens jeg snakket i telefonen) og innen kort tid hadde hun spydd to ganger til. Jeg ringte opp igjen og fikk time klokka ti i kveld. Hvis hun ble bedre kunne vi ringe og heller få time i morgen tidlig fordi det var en del akutt i kveld og det ble garantert venting. Etter at jeg la på spydde hun litt til. Og en så sliten M har jeg ikke sett før. Vi ligger i senga (på et par håndklær, flanellsbleier og gulpeklut) og hun sutter på puppen i søvne. Nå har det gått en god stund siden forrige oppkast så jeg håper vi slipper den timen i kveld. Barnevakt er fikset just in case. Sykepleieren tipset om å legge bøker under stolbeina på sprinkelsenga tilfelle hun spydde i søvne. Jeg bare "ja..." :plystre: Tror ikke dette er dagen hun skal sove i sprinkelseng for første gang. Mannen mener vi får holde oss våkne i natt, og det er helt greit for meg. Lille babyen min. Håper dette er noe helt ufarlig som går over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var dagen sin det (gratulerer med 6 måneder forresten).

Håper virkelig det ikke er noe alvorlig! Riktig god bedring til M! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj det er så skummelt når de kaster opp sånn! 
Husker Trollet også gjorde det når han var liten, kastet opp i hele sitt eget ansikt, fikk ikke puste og alt var bare dritt. 
Tror han hadde spist noe han ikke burde for han kastet opp alt han fikk i seg hele dagen før det plutselig ga seg.. 
Kan det være at hun har spist noe hun ikke tåler? :vetikke:

Men sånn bortsett fra det da; hurra for 6 måneder!!! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten :klem: Det er ikke moro med små, slappe kropper! Håper hun er over den verste kneika nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars M! Håper hun er ferdig med oppkast nå :hjerte:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Mumsy skrev:

Gratulerer til M:nordvesta: Herlighet så for tiden går! Skjønner ikke hvordan jeg skal greie å henge med når jeg får baby på utsiden, dagene går jo så fort nå liksom :sjokkert:

Takker på vegne av M :biggrin: Det går så sinnsykt fort, det er rett og slett skummelt. Alle snakker om det å nyte hver dag, og det er så sant. Når de er så små er det søren meg forandringer hver dag. Du har en haug med ting å se frem til! :) Husk å nyt graviditeten også da! De sparkene kommer jeg aldri til å glemme :rodmer:

9 timer siden, miore skrev:

Du var jo nettopp gravid, jo :klo: Gratulerer så mye til M! 

Jeg vet! Når jeg bærer noe tungt tenker jeg fremdeles "ups, må passe på magen!" hvis jeg kommer borti. Men der er det jo ingen lenger :fnise:

Takk! :biggrin:

7 timer siden, Carouselle skrev:

Seriøst er hun blitt seks måneder? Allerede? Hva skjer med KG-bebisene, de vokser så himla fort :sjokkert: 

Min er 8 måneder, synes ikke han vokser så raskt som deres da. Merkelig det der :fnise:

Men hver tid og fase har sin sjarm, så selv om det er vemodig å forlate bleier i størrelse 2 og klesstørrelse 62, så er det jo litt fint også. Nye tider og utviklingssprang venter :)

KG-babyene slår alle rekorder :danse:

Det er helt sant. Hun var perfekt da hun var en liten klump som bare sov eller hadde øynene på kryss og tvers :fnise:, og hun er perfekt nå som hun er en rulledronning og aldri får nok av "titt tei!" :laugh:

3 timer siden, Meley skrev:

Gratulerer med halvårsdagen M :nordvesta:

Tusen takk! :nori:

41 minutter siden, Marimba skrev:

Uff, det var dagen sin det (gratulerer med 6 måneder forresten).

Håper virkelig det ikke er noe alvorlig! Riktig god bedring til M! 

Takk for både gratulasjon og god bedring! :) Krysser fingrene for at det har gitt seg nå.

34 minutter siden, Beccy87 skrev:

Æsj det er så skummelt når de kaster opp sånn! 
Husker Trollet også gjorde det når han var liten, kastet opp i hele sitt eget ansikt, fikk ikke puste og alt var bare dritt. 
Tror han hadde spist noe han ikke burde for han kastet opp alt han fikk i seg hele dagen før det plutselig ga seg.. 
Kan det være at hun har spist noe hun ikke tåler? :vetikke:

Men sånn bortsett fra det da; hurra for 6 måneder!!! :nordvesta:

Det er skummelt! Det er så vanskelig å vite hva det kan være. Hun fikk eplemos for første gang i morges, men det var klokka ni. Jeg spurte legevakten om reaksjonen kunne komme så sent, men det visste hun ikke :vetikke: Tror vi dropper det i morgen :P 

Men seks måneder fortjener uansett et hurra! :skya:

35 minutter siden, miore skrev:

Stakkars liten :klem: Det er ikke moro med små, slappe kropper! Håper hun er over den verste kneika nå.

Hun ble liksom ekstra liten der hun hang over skulderen min med sløvt blikk. Lille jenta mi. Det har heldigvis ikke vært mer oppkast nå. Det var jammen meg mer enn nok! :ohmy:

17 minutter siden, Småkjekset skrev:

Stakkars M! Håper hun er ferdig med oppkast nå :hjerte:

Ja, satser på det. Det var så vondt for henne, stakkars :( 

----

Vi ligger her fremdeles. Mannen var inne med mat til meg, da våknet hun og virket litt i sjokk. Hun forstod sikkert ikke hvorfor jeg også skulle spise i senga :tongue: Det er jo hennes greie :Nikke: Hun virket bare trøtt egentlig, og det har ikke vært mer brekninger eller spy. Nå har hun sovnet igjen, selvfølgelig med puppen i munn. Det er helt okidoki! Jeg har telefonen på lading så jeg kjeder meg ikke ;) 

Krysser fingrene for at dette er over nå. At hun våkner frisk og rask i morgen, klar for nye rulleeventyr. 

Tror vi må kjøpe ny madrassbeskytter også i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for halvtårsdagen :strix: Håper formen er tipp topp igjen i morgen. Er ikke noe gøy når de små er syke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Stakkars liten da. :( Masse god bedring, og gratulerer med halvt år! Tiden flyr med de små. Jeg har hele tiden tenkt "nå mååå tiden gå saktere, for jeg elsker denne alderen". Hver måned. Blir bare mer og mer gøy jo! Selv om tiden går for fort. 

Håper natta er snill med dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff stakkars lille :( håper det er over nå og snart e like frisk og rask som hu bruker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, A4-livet skrev:

Hurra for halvtårsdagen :strix: Håper formen er tipp topp igjen i morgen. Er ikke noe gøy når de små er syke

Yeah! :biggrin: Vi har kjempestore unger! :bond:

Hun startet dagen med å rulle litt i senga, så jeg tror det er over nå :) 

11 timer siden, Sisti skrev:

Stakkars liten da. :( Masse god bedring, og gratulerer med halvt år! Tiden flyr med de små. Jeg har hele tiden tenkt "nå mååå tiden gå saktere, for jeg elsker denne alderen". Hver måned. Blir bare mer og mer gøy jo! Selv om tiden går for fort. 

Håper natta er snill med dere! 

Takk! :) 

Ja, det er rart med det! Jo mer hun viser av personligheten sin jo mer glad/redd/forelska/bekymret blir jeg :fnise:

Natta var snill! I hvert fall for hennes del ;) 

9 timer siden, Meley skrev:

Huff stakkars lille :( håper det er over nå og snart e like frisk og rask som hu bruker 😊

Nå er det over, men jeg klarer ikke helt å slappe av enda :sad: Det blir nok bedre utover dagen, men akkurat nå har jeg synet av utspydd seng friskt i minne :P 

------

Morn! Som sagt virker M frisk i dag. Hun sov kjempegodt i natt (det samme kan ikke sies om foreldrene) og er helt vanlig i oppførsel. Ved midnatt ble jeg enig med meg selv om at nå var det trygt å sove, men det var lettere sagt enn gjort. Og da jeg endelig sovnet var det selvsagt marerittparty. Våknet svett og måtte ta en dusj :tongue: Fytti, så hardt det var å se M så dårlig. Det måtte jo skje en gang at hun ble syk, men gudhjelpes :ohmy: 

Jeg leste at hvis de reagerer på mat så skjer det kjapt, og siden det var gått 10 timer siden hun fikk eple så konkluderte vi med at eple er trygt. Til "middag" fikk hun avokado, kanskje den ikke var helt god? Ikke vet jeg. Nå går jeg tur i ekstremt slow motion. Både fordi jeg er trøtt og fordi jeg ikke har tenkt å slippe henne av syne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er greia med å rope? Jeg har fått kommentarer fra hele nabolaget om at jeg triller så mye tur, så jeg har fortalt at hun må trilles i søvn på dagtid. Så står den ene nabodama på terrassen og roper "SOVER HUN NÅ?" Jeg måtte jo svare så jeg prøvde å rope lavt tilbake :fnise: Og tror du ikke dama fortsatte ropesamtalen med å spør hva vi skulle i sommer :rolleyes: M våknet selvsagt og det ble litt grining, men hun sovnet heldigvis kjapt igjen da jeg fikk fortsette på turen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kvikner hun sikkert til utover dagen 😊 skjønner godt natta ikke ble helt bra for din del. Tror jeg hadde uroa meg hele natten selv. Husker da jeg var lita å syk så fikk jeg sove i senga med mamma 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Weebs skrev:

Og hva er greia med å rope? Jeg har fått kommentarer fra hele nabolaget om at jeg triller så mye tur, så jeg har fortalt at hun må trilles i søvn på dagtid. Så står den ene nabodama på terrassen og roper "SOVER HUN NÅ?" Jeg måtte jo svare så jeg prøvde å rope lavt tilbake :fnise: Og tror du ikke dama fortsatte ropesamtalen med å spør hva vi skulle i sommer :rolleyes: M våknet selvsagt og det ble litt grining, men hun sovnet heldigvis kjapt igjen da jeg fikk fortsette på turen min. 

:ler: Her møtes naboene på tur og har hviskesamtaler. Nesten så vi begynner med tegnspråk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Meley skrev:

Da kvikner hun sikkert til utover dagen 😊 skjønner godt natta ikke ble helt bra for din del. Tror jeg hadde uroa meg hele natten selv. Husker da jeg var lita å syk så fikk jeg sove i senga med mamma 😊 

Det er tryggest i mammas seng :Nikke: Hun har vært fin i hele dag så det ordnet seg heldigvis kjapt :) 

7 timer siden, A4-livet skrev:

:ler: Her møtes naboene på tur og har hviskesamtaler. Nesten så vi begynner med tegnspråk...

Hun har tydeligvis glemt ut hvordan babyer fungerer. Det er ca. 30 år siden hun hadde baby i hus selv. Roping er sjelden sovemedisin :rolleyes: Hadde heller foretrukket tegnspråk. Han ene naboen gjør bare "sovetegnet" til meg når jeg går forbi. Hviler hodet på hendene, liksom. Jeg liker han mye bedre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Weebs skrev:

Og hva er greia med å rope? Jeg har fått kommentarer fra hele nabolaget om at jeg triller så mye tur, så jeg har fortalt at hun må trilles i søvn på dagtid. Så står den ene nabodama på terrassen og roper "SOVER HUN NÅ?" Jeg måtte jo svare så jeg prøvde å rope lavt tilbake :fnise: Og tror du ikke dama fortsatte ropesamtalen med å spør hva vi skulle i sommer :rolleyes: M våknet selvsagt og det ble litt grining, men hun sovnet heldigvis kjapt igjen da jeg fikk fortsette på turen min. 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Weebs skrev:

 Hadde heller foretrukket tegnspråk. Han ene naboen gjør bare "sovetegnet" til meg når jeg går forbi. Hviler hodet på hendene, liksom. Jeg liker han mye bedre :fnise:

Åhh så herlig :fnise: Jeg lar meg sjarmere av alle som tar hensyn :hjertesmil: Her hjemme skiller vi mellom de som ringer på etter 19:00 selv om det er tydelige spor av småbarnsfamilie (vogner, sparkesykler, stinkende bleieposer...) og de som dropper ringeklokken og heller banker forsiktig på vindu. Da blir jeg varm om hjerte :hjertesmil:

 

For en ekkel opplevelse med M og oppkast. Det må ha vært svært uhyggelig :( Synes oppkast generelt er vanskelig med de små. Mini var jo litt over et år når hun opplevde det første gang, men glemmer aldri ansiktsuttrykket hennes. Hun så så redd ut, skjønte ikke hva som skjedde med henne. Godt det går bedre med M og at hun raskt ble seg selv igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Carouselle skrev:

Åhh så herlig :fnise: Jeg lar meg sjarmere av alle som tar hensyn :hjertesmil: Her hjemme skiller vi mellom de som ringer på etter 19:00 selv om det er tydelige spor av småbarnsfamilie (vogner, sparkesykler, stinkende bleieposer...) og de som dropper ringeklokken og heller banker forsiktig på vindu. Da blir jeg varm om hjerte :hjertesmil:

 

For en ekkel opplevelse med M og oppkast. Det må ha vært svært uhyggelig :( Synes oppkast generelt er vanskelig med de små. Mini var jo litt over et år når hun opplevde det første gang, men glemmer aldri ansiktsuttrykket hennes. Hun så så redd ut, skjønte ikke hva som skjedde med henne. Godt det går bedre med M og at hun raskt ble seg selv igjen :) 

Setter pris på de ikke-ropende naboene mine, ja :fnise:

Det var en rask og intens omgangssyke! Jeg aner ikke hva det var egentlig, jeg er bare glad det gikk fort over :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp å finne årsaken til alle disse rundene med oppkast, jeg, det er jo seriøst minst en gang i måneden for vår del :bond: Godt at det var fort overstått for deres del! Det er jo det som er "bra" med de fleste runder med spying, de går over fort. Utrolig ubehagelig når det står på, men. For alle parter, egentlig. Dere har fått rotavirusvaksinen, dere? :)

Jeg tok ikke fem flate øre for å hysje på naboer som ropte jeg, ass :fnise: Babysøvn går over alt! :opplyser: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Leopanter skrev:

Jeg har gitt opp å finne årsaken til alle disse rundene med oppkast, jeg, det er jo seriøst minst en gang i måneden for vår del :bond: Godt at det var fort overstått for deres del! Det er jo det som er "bra" med de fleste runder med spying, de går over fort. Utrolig ubehagelig når det står på, men. For alle parter, egentlig. Dere har fått rotavirusvaksinen, dere? :)

Jeg tok ikke fem flate øre for å hysje på naboer som ropte jeg, ass :fnise: Babysøvn går over alt! :opplyser: 

 

En gang i måneden :ohmy: Sheet! 

Nei, vi er faktisk imot vaksiner! Meslinger, give it to me :jepp: Joda, tror vi har fått den. Med vi så mener du baby, ikke sant? :fnise: 

Jeg gikk forbi ropedama i dag også. Prøvde å late som om jeg ikke så henne, men hun tok ikke hintet. "Hei Weebs!" Heldigvis var hun utforbi huset i dag, så hun slapp å snakke så høyt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...