Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Sjela skrev:

Når jeg leser oppdateringer om hjemmelagede middager og introduksjonslisten av mat føler jeg meg som lazy mom i forhold :fnise: Uff, jeg gir mest mat fra glass og smoothieposer. Det hender jeg klinker til med stavmikeren på middagen om det er noe han kan spise. Kylling thai ble faktisk godt mottatt :nigo: 

Her er legging helt krise. Etter en sykdomsperiode har bare alt av rutiner falt fra hverandre. Vanskelig nok å få han til å sove. Trikset var å gjøre kveldsstellet og sette han i vippestolen. Han døste av rundt 19 og jeg bar han i seng. I løpet av natta kanskje han våknet 1 gang for vann/smokk og sovnet igjen og sov til halv åtte/halv ni. Og nå :daane: Trillet han inne i vogna i kveld i nesten 2 timer. Hyler og vrir seg i vippestolen, for ikke søren om han skal være fastspent der :hoho: og så våkner han i ett sett og SKAL ha en flaske melk på natta igjen og allikevel tar det 1 time før han sover ordentlig igjen... det tar på! Litt fjern om dagen, men prøver å si til meg selv at det er en fase. For plutselig faller han inn i rutinen igjen, så jeg stresser ikke for mye for det. Var på besøk hos et annet småbarnsforeldrepar og fikk så pes for at rutiner var såååå viktig. Altså, jada jeg vet da det, men når de periodevis ikke fungerer så er det sånn. Er ikke noe vits å stresse unødvendig. Jeg er allikevel hakket mer opptatt av rutiner og som fler skriver her blir det mye rot om mannen er alene med han. Men han skjønner det nok mer etterhvert når man skal tilbake i jobb osv... :dry:

Neimen hallo! Jeg har savnet det fine fjeset ditt her inne :biggrin:

Ifølge mannen (og dette er selvsagt fakta ;)) så er det kun 1 % av Norges befolkning som lager babymat selv :fnise: Så jeg ville ikke følt meg så lazy hvis jeg var deg. 

Å herrejesus, skjønner godt at du er fjern og nær klikkegrensen. At søvn skal være så vanskelig :( Men ja, alt er selvsagt bare en fase. De vil ikke ammes i søvn når de er tenåring liksom :rolleyes: Men de fasene føles ganske lenge når man er oppi det hver dag. Hvor gammel er... nå husker jeg ikke om du pleide å skrive forbokstaven hans eller ikke. Men jeg husker navnet altså! ;) Hvor gammel er han nå, og når skal du tilbake på jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra! Da er vi alle ganske lazy :laugh: Eller... i det minste 99% av oss :danse:

Jeg er så sporadisk på KG om dagen og etter at det ble så travelt med A har jeg ikke lyst eller ork til å oppdatere en dagbok jevnlig. Og ettersom jeg fikk et snev av forbigående paranoia sletta jeg like så godt hele dagboka. Muligens jeg lager en ny om det skulle klø i fingrene igjen :)

Jeg tok 80% perm og fyller ut med en del uker ferie, så da blir jeg hjemme til 1.august :) Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger litt etter, men altså kjenner meg så igjen i mannen din og putene til utemøblene. Åhh blir så fortvilet på dine vegne! :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sjela skrev:

Så bra! Da er vi alle ganske lazy :laugh: Eller... i det minste 99% av oss :danse:

Jeg er så sporadisk på KG om dagen og etter at det ble så travelt med A har jeg ikke lyst eller ork til å oppdatere en dagbok jevnlig. Og ettersom jeg fikk et snev av forbigående paranoia sletta jeg like så godt hele dagboka. Muligens jeg lager en ny om det skulle klø i fingrene igjen :)

Jeg tok 80% perm og fyller ut med en del uker ferie, så da blir jeg hjemme til 1.august :) Hva med deg?

Sånn paranoia har jeg også fått noen ganger. Fæle greier :fnise: Jeg skal få slettet den gamle dagboken min, men er ikke kommet så langt enda. Det er liksom så mye annet å ta seg til :biggrin:

Jeg tok også 80 % og skulle begynt i slutten av juli. "Dessverre" måtte mannen jobbe ekstra, så jeg tar halvannen måned ulønnet. Jeg begynner derfor i midten av september da M er 10 måneder. Fornøyd med det! :danse:

1 time siden, Carouselle skrev:

Jeg henger litt etter, men altså kjenner meg så igjen i mannen din og putene til utemøblene. Åhh blir så fortvilet på dine vegne! :dry:

Vi er ikke akkurat kjent for de fine somrene i denne delen av landet, så ved første tegn til sol måtte selvsagt absolutt alle møblene ha puter! :jepp: :klaske: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å gå uten sminke og med håret i dott hver dag er at du føler deg sååå hot når du først skal pynte deg. Jeg tørket håret, tok på meg maskara, og bare "hvem er denne hot piece of ass? Skjønnhetsfilteret på Snapchat - hvem trenger det?:sexy: :ler: Og tenk at jeg ikke er ferdig engang! Mannen kommer til å bli helt nyforelska. Jeg er i alle fall det selv :fnise:

Han er ute og triller M til hun sovner mens jeg sminker meg/drikker iskaffe. Vi skal i familieselskap. Aner ikke hva jeg skal ha på meg. Jeg har liksom ingenting fint og ammevennlig :vetikke: Bør kanskje shoppe litt. Øhr :P 

Selv om M digget mango så gjorde ikke magen hennes det. I går kveld var det bleiefest uten like. Hun ble aldri ferdig, stakkars. Så i dag ble det bløtkokt eggeplomme :) Jeg hadde ikke så høye forventinger, men det var visst godt det også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å komme hjem, ta håret i hestehale, fjerne sminken og ta på joggebuksa :nigo: Selskapet gikk fint, M var snill og grei, jeg fikk spise kake :Nikke: Det er så deilig at soving i vogn er bankers nå. Vi hadde med vogn og babycall så hun fikk seg en fin powernap :) 

Nå er klokka tusen! Jeg må skyndte meg å sove tilfelle jeg må opp klokka seks. Sju hadde vært optimalt. Hint, hint, M! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjapp info om M sånn at jeg kan lese tilbake senere og si "ååå :rodmer:". Bading er blitt moro for ungen og vanskelig for mora. Hun har alltid likt å bade, men hun har ligget helt stille og kost seg. Nå koser hun seg ved å sparke alt hun kan med føttene så hele badet blir vått. Da er det jammen ikke lett å være så nøye med den vaskingen. Men, men. Hun blir ikke akkurat så skitten. 

Hun skal kjenne på alt og løfte opp alt. Sånt har hun vært lenge, men nå strekker hun armene mot der hun vil gå. Det er søtt som søren! 

Hun er ikke i nærheten av å kunne sitte selv :P Det er visst vanlig å kunne når de er rundt seks måneder, men jeg prøvde å sette henne opp, og hun bare tippet på siden :fnise: Det kommer vel. 

Egg har vært en hit i tre dager. Tenkte på sviskemos i morgen. Men jeg vet ikke hvor kraftig effekt det har på magen. Kjedelig å få monsterbleie i finstasen. Ikke at hun skal ha på bunad, men en ekstra fin body og bukse fra Newbie ;) 

Mammaen har blitt flere hakk blondere i dag :) Jeg hadde pumpet meg siden hun nå forstår hvordan en kopp fungerer, men hun hadde slått på stortromma og sovet i nesten to timer :ohmy: Så jeg tenkte å la mannen gi den melken senere. 

Her er det vind og regn ("sjokk") og putene ligger fremdeles ute. Eller lå ute. Jeg tok affære og bar alle femten (!!!!) ned på vaskerommet til tørk. Faen altså. Det er helt greit at jeg skal gjøre sånne ting, men når mannen har sagt at han skal gjøre det i halvannen uke så går det litt på prinsipp. Men i dag hadde jeg ikke noe valg. Jeg gav beskjed om at neste gang kunne han kanskje la være å ta ut alle femten :glare:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min M er åtte måneder i dag, og sitter heller ikke... Til gjengjeld er han en racer på både krabbing, ståing og gåing langs møblene:laugh: Jeg tror rett og slett han ikke har tid til å sitte:fnise:

Vi prøvde sviskemos én gang, og betalte for det i to dager:P Det ble en del klesvask, kan du si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Hønselouisa skrev:

Min M er åtte måneder i dag, og sitter heller ikke... Til gjengjeld er han en racer på både krabbing, ståing og gåing langs møblene:laugh: Jeg tror rett og slett han ikke har tid til å sitte:fnise:

Vi prøvde sviskemos én gang, og betalte for det i to dager:P Det ble en del klesvask, kan du si...

Gratulerer til M som fyller måned :biggrin: Og det må jo være mye kulere å cruise rundt på møblene enn å sitte. Forstår den :fnise:

Da tror jeg vi dropper sviskemos og heller kjører på med en trygg søtpotetmos i morgen :Nikke: Tester svisker på torsdag. Alle hjerter/bleier gleder seg :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt to hendelser med vond kul i høyre bryst. Jeg ble litt nervøs første gangen (forrige uke, tror jeg) og leste om brystbetennelse og tette melkeganger. Men over natten forsvant den og jeg tenkte at M hadde fikset opp. Nå er den tilbake. Lurer på hva greia er. Min foreløpige plan er at M fikser opp denne gangen også :fnise:

17. mai-feiringen gikk bra. Jeg følte meg litt som en lat mor som ikke hadde bunad på babyen min. Jeg tenkte at hun var for liten og at det var ubehagelig å ligge med i vogna. Men jeg traff en haug med babyer i bunad, så det var visst bare jeg som tenkte sånn :vetikke: Vi prøver igjen neste år. Kanskje :phaedra: Ellers var alt fint altså. Fin familie, god mat og glad og fornøyd baby :) 

Nå har jeg glemt meg helt ut og slappet av i senga altfor lenge. Mannen tror sikkert jeg har sovnet igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ømme kuler er alltid litt "hassle". Har hatt et par tilfeller selv denne runden, men det har gått over av seg selv. Bare passer på å legge knøttet til brystet ofte og massere det ømme området samtidig som man ammer. 

Det var overflod av bunader her i staden! Alle mellom 0 og 99 år hadde det, utenom oss da. Utskuddsfamilien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her plasserte jeg lillesøster inni hardangerbunaden som storesøster hadde når hun var 1 år. Tror hun hadde den på seg i 15 min. Var mest for morro skyld 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bunad på AM :P Men det var bare fordi onkel kom innom med den for et par dager siden, og det var egentlig litt komisk for tidligere den dagen hadde jeg og ei venninne snakket sammen om at AM ikke skulle ha bunad på 17.mai, for jeg hadde definitivt ikke  noen planer om å gå å kjøpe en bunad som bare kunne brukes en gang! Var ikke sååå høy i hatten når jeg da snappet søteste AM i bunad til nevnte venninne på 17.mai. Følte meg litt hyklersk da ja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg er enig i at det har sine fordeler å se ut som en dass mesteparten av tiden :fnise:  Å ta på maskara eller rette ut håret gjør jo at det ser ut som man har fått DEN make-overen :laugh: Skal ikke mye til for å forbedre utgangspunktet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carouselle skrev:

Sånne ømme kuler er alltid litt "hassle". Har hatt et par tilfeller selv denne runden, men det har gått over av seg selv. Bare passer på å legge knøttet til brystet ofte og massere det ømme området samtidig som man ammer. 

Det var overflod av bunader her i staden! Alle mellom 0 og 99 år hadde det, utenom oss da. Utskuddsfamilien :P

 

1 time siden, Carouselle skrev:

Og jeg er enig i at det har sine fordeler å se ut som en dass mesteparten av tiden :fnise:  Å ta på maskara eller rette ut håret gjør jo at det ser ut som man har fått DEN make-overen :laugh: Skal ikke mye til for å forbedre utgangspunktet:P

M fikset biffen i natt også! :biggrin: Veldig greit, fordi den var liksom midt på, så håndmelking funket ikke :P 

Dere, altså. Rebels :ler: Jeg var litt rebel myself. Orka ikke amming i bunad. Jeg er litt (for) opptatt av at ting skal være enkelt og behagelig. Eventuelt lat. Vel, vel :fnise:

Det er verdt å se ut som en dass når du får hundre komplimenter av mannen når du tar på deg maskara :fnise:

1 time siden, Pentu skrev:

Her plasserte jeg lillesøster inni hardangerbunaden som storesøster hadde når hun var 1 år. Tror hun hadde den på seg i 15 min. Var mest for morro skyld 😜

 

1 time siden, Marimba skrev:

Jeg hadde bunad på AM :P Men det var bare fordi onkel kom innom med den for et par dager siden, og det var egentlig litt komisk for tidligere den dagen hadde jeg og ei venninne snakket sammen om at AM ikke skulle ha bunad på 17.mai, for jeg hadde definitivt ikke  noen planer om å gå å kjøpe en bunad som bare kunne brukes en gang! Var ikke sååå høy i hatten når jeg da snappet søteste AM i bunad til nevnte venninne på 17.mai. Følte meg litt hyklersk da ja :P 

Håper ikke dere misforstod og tolket det som negativt nå. Jeg visste ikke at bunad på baby var en vanlig greie før i går :fnise: Hva er vitsen med det, tenkte jeg. Hun skal bare ligge i vogna eller ligge å sprelle på gulvet hos besteforeldrene sine likevel. Men plutselig havnet vi på kafé og jeg følte meg nesten litt dum blant alle babyene i bunad. Jeg hadde pyntet M i body og bukse fra Newbie, liksom. Men hun var dritfin hun også da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fire heftige bleier på ett døgn (to om natta :natti:) gadd jeg ikke å teste sviskemos likevel. Så dagens måltid ble gode gamle søtpotet (hadde i frysen). Nå har jeg epler på kok som hun kan få smake i morgen :) Det lukter i alle fall godt her på kjøkkenet nå!

Kveldene går så forbarka fort! Alt jeg har fått gjort etter M la seg er å vaske opp etter middagen, sette på en maskin klær og skrelle te epler :klo: Måtte inn til M én gang da, men tror ikke jeg lå så lenge. Husker ikke :tongue:

Nå må jeg mose eplene og henge opp klær så er det leggetid for meg også :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er M et halvt år! :mynona:

Tiden raser virkelig avgårde. Jeg blir helt ærlig litt svimmel. Den lille mikrobabyen min er blitt stor jente som spiser mat og alle slags greier babyer på 6 måneder gjør :fnise:

Jeg synes eplemosen i går var dødsgod! Jeg fylte opp et isbitbrett og spiste resten selv. Og drakk opp kokevannet :tongue: Jeg var sikker på at det skulle bli en like stor hit som mango, men det var visst bare helt okidoki :vetikke: Kanskje det er bedre i morgen. Avokado ble jo bedre og bedre :Nikke:

Nå tar hun seg en hvil i vogna så jeg bør vel gjøre noe fornuftig :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til M:nordvesta: Herlighet så for tiden går! Skjønner ikke hvordan jeg skal greie å henge med når jeg får baby på utsiden, dagene går jo så fort nå liksom :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst er hun blitt seks måneder? Allerede? Hva skjer med KG-bebisene, de vokser så himla fort :sjokkert: 

Min er 8 måneder, synes ikke han vokser så raskt som deres da. Merkelig det der :fnise:

Men hver tid og fase har sin sjarm, så selv om det er vemodig å forlate bleier i størrelse 2 og klesstørrelse 62, så er det jo litt fint også. Nye tider og utviklingssprang venter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...