Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 timer siden, Marimba skrev:

Å fy så skummelt! Visste ikke at det var mulig en gang jeg! 

Kan tenke meg at normal bilsutring var helt fantastisk på veien hjem etterpå ja (og i lang tid fremover). 

Godt alt var bra hvertfall :) 

Heldigvis har jeg lest om det at babyer kan sove med åpne øyne, men det var ikke det jeg tenkte på akkurat da. Da var det panikkmodus, for å si det sånn :ohmy:

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Iiiiiiihhh!!! 
Det hørtes helt grusomt ut, sitter her med svette håndflater bare jeg leste om det jo! 
Bra det var noe så uskyldig og ikke noe galt i alle fall, men fy det hørtes skummelt ut! :sjokkert:

Æsj, det var det. Kommer nok aldri til å få det synet ut av hodet mitt :icon_frown:

11 timer siden, Småkjekset skrev:

Så skummelt! :sjokk:

Godt at det var ufarlig, men skjønner godt at panikken kom! 

Panikken kom som bare juling! Fysjameg :overrasket:

------

Da jeg gikk gravid kjøpte jeg et sånt speil til å feste på nakkestøtten så du kan se baby mens du kjører. Mannen nekter meg i å sette det på, for det er visst farlig-farlig :P Selvfølgelig er det farlig å glo i det speilet hele tiden, men et kjapt overblikk hadde vært greit... Jeg får vondt i magen hver gang jeg tenker på det synet av M som ikke reagerte på snakk eller klaps på kinnet. Vurderer å sette det speilet på uansett.

I natt har vi hatt mareritt alle tre. Jeg drømte at mannen fortalte meg at han var blitt forelsket i ei på jobben og at hun følte det samme. Da jeg våknet sendte jeg melding. "Jeg drømte at du var utro, din jævla faen." Han svarte "Haha, jeg drømte at du ikke likte meg og egentlig aldri hadde gjort det." Lurer på om disse drømmene sier noe om forholdet vårt :fnise: Vi bør kanskje prøve å være litt mer kjærester. M hadde også mareritt, stakkar. Hun klynket, viftet med armene og gned seg i ansiktet. Jeg tok henne opp og vugget henne forsiktig. Hun våknet og sovnet igjen ganske kjapt. Da sov hun helt rolig heldigvis :) Lurer på hva hun drømte. At mammaen klappet henne i ansiktet kanskje :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det baksetespeilet ville ikke jeg vært foruten. Det er så greit å kunne følge litt med på hva som skjer baki der. :Nikke: Det er jo ikke sånn at jeg sitter og glaner i speilet mens jeg kjører, men gløtter bak innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hønselouisa skrev:

Altså, det baksetespeilet ville ikke jeg vært foruten. Det er så greit å kunne følge litt med på hva som skjer baki der. :Nikke: Det er jo ikke sånn at jeg sitter og glaner i speilet mens jeg kjører, men gløtter bak innimellom.

Nå har jeg satt det på ;) Det var litt kronglete så det sitter ikke 100 %, men det ordner jeg etter hvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har vært grinete i hele dag. Blir helt oppgitt jeg :P Den ene gangen jeg ikke forstod hvorfor hun skreik så kledde jeg av henne og tok en topp til tå-undersøkelse for å utelukke alt. Hun hadde fått mat, søvn og ny bleie. Likevel gikk verden i mot henne. Jeg syntes hun var litt klam i pannen, men det var ikke noe feber heller. Aner ikke jeg... Jeg er ikke i form selv, så det hjelper ikke akkurat. Jeg har tatt to hviler sammen med henne, men vi våkner opp like grinete begge to :fnise: Nå har jeg endelig fått lagt henne for kvelden, så jeg ligger her og hviler litt jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Ikke for å skremme, men jeg syns de bare blir mer og mer grinete fremover... :P Gjaldt hvertfall min. :ler: Har inntrykk av at det er fordi han blir sååå irritert fordi han vil masse rart men ikke får til. Til gjengjeld er han i SÅ godt humør når han er blid. Men på sure dager holder jeg på å klikke! 

Prøver egentlig bare å si at av og til er de bare sure uten åpenbar grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M her er også vrien og grinete om dagen. Sover stort sett halvtimersdupper noe som er altfor kort så hun blir trøtt og grinete etter en halvtime. Og sånn går dagene.... 

Speil er kjekt, jeg bruker det for å se om M sover eller ikke (akkurat det problemet har vel ikke du da....). Skummelt med den episoden med M, jeg hadde sikkert begynt å grine. Ble helt klam i henda bare av å lese om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sisti skrev:

Ikke for å skremme, men jeg syns de bare blir mer og mer grinete fremover... :P Gjaldt hvertfall min. :ler: Har inntrykk av at det er fordi han blir sååå irritert fordi han vil masse rart men ikke får til. Til gjengjeld er han i SÅ godt humør når han er blid. Men på sure dager holder jeg på å klikke! 

Prøver egentlig bare å si at av og til er de bare sure uten åpenbar grunn. 

Åh, så moro :fnise: Han vil masse rart ja! Det samme gjelder M når hun bare driver og ruller på magen uten å komme seg verken frem eller tilbake :P Kan liksom ikke legge henne under babygymen mens jeg chiller :tongue: Frokosten foregår på gulvet for tiden. 

Men greit å vite at jeg ikke må utføre en topp til tå hver gang hun sutrer bare for moro skyld :daane:

14 timer siden, A4-livet skrev:

M her er også vrien og grinete om dagen. Sover stort sett halvtimersdupper noe som er altfor kort så hun blir trøtt og grinete etter en halvtime. Og sånn går dagene.... 

Speil er kjekt, jeg bruker det for å se om M sover eller ikke (akkurat det problemet har vel ikke du da....). Skummelt med den episoden med M, jeg hadde sikkert begynt å grine. Ble helt klam i henda bare av å lese om det. 

Sånne halvtimere er normen hos oss ;) Kanskje det er et utviklingstrinn selv om du ikke har troa på sånt :fnise: Appene mine sier at hun har vært i et sånt trinn i hundre år, men jeg har ikke merket noe. Og i dag virker hun helt vanlig igjen :vetikke:

Jeg pleier ikke å lure på om hun sover eller ikke, nei. Men nå har jeg jammen meg satt opp et speil jeg også! Etter at jeg fortalte om hendelsen til mamma hadde hun googlet som en gal og funnet ut at det er ei vanlig greie. Men håper likevel at jeg slipper å se det igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg levert inn M sin fødselstavle til byens rammeverksted. Da han skrev ned navnet mitt spurte han om jeg var datteren til Bla bla bla (liten by, alle kjenner alle :P). Ja, det var jeg. "Søsteren din var innom her et par ganger for en stund siden." Jeg fortalte at nei, det var faktisk meg. "Åå, jeg kjente deg ikke igjen. Sist valgte du denne rammen. Grå, ikke sant?" 

Såå. Han husket hvilken ramme jeg valgte, men kjente ikke igjen ansiktet mitt. Mammapermisjonen tar på altså :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! 
Det var sikkert fordi du ser så heit ut nå, fikset ikke du nettopp brynene dine? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Haha! 
Det var sikkert fordi du ser så heit ut nå, fikset ikke du nettopp brynene dine? ;) 

Ja, vi kan late som om det var grunnen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har vi sovet omtrent null timer. Hundre oppvåkninger! Jeg klikket litt innvendig :fnise: Heldigvis har vi ikke merket noe til søvnmangel i dag. Jeg har drukket hele TO iskaffe og det har vært akkurat passe :) M sov frampå i morges så jeg fikk gjort tusen ting. Da hun hadde en hvil i senga tenkte jeg at jeg burde sikkert lagt meg, men det fristet mer med en iskaffe og trening på matta vår ;) Neste hvil tok hun i vogna, så da powertrillet jeg og ble skikkelig svett. Siden været er fint i dag så kom mamma og ville trille en tur hun også. Da fikk jeg støvsugd og styrt på. Fytti, for en effektiv dag. Hadde ikke trodd det da vi tullet sånn i natt :tongue: 

Nå ligger jeg og prøver å få henne til å sove for kvelden. Det funket bra i 10 minutt, men da våknet hun igjen. Nå ruller hun rundt i senga og spiser på hendene sine. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal finne på :ler:

Edit: Jeg kom til 22 elefanter så sovnet hun :tommelsmil:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, huff.. husker rammen - men ikke deg. Ai ai ai.. Jaja, sånn er det her og. Helsesøster sier hver gang jeg er innom at jeg ser mer trøtt og blek ut for hver gang jeg er der. Jeg tror liksom jeg har nådd bunnen utseendemessig, men neida.. man kan visstnok bli ENDA mer dratt, sliten, grå og blek! Bunnen er ikke nådd! Stakkars mann som må leve med det fugleskremselet jeg er blitt av et kvinnfolk :rolleyes: Men sånn apropos rammer.. er det dyrt? Hilsen hun som bare har kjøpt rammer på IKEA og Åhlens (R.I.P.) :sjenert:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Carouselle skrev:

Haha, huff.. husker rammen - men ikke deg. Ai ai ai.. Jaja, sånn er det her og. Helsesøster sier hver gang jeg er innom at jeg ser mer trøtt og blek ut for hver gang jeg er der. Jeg tror liksom jeg har nådd bunnen utseendemessig, men neida.. man kan visstnok bli ENDA mer dratt, sliten, grå og blek! Bunnen er ikke nådd! Stakkars mann som må leve med det fugleskremselet jeg er blitt av et kvinnfolk :rolleyes: Men sånn apropos rammer.. er det dyrt? Hilsen hun som bare har kjøpt rammer på IKEA og Åhlens (R.I.P.) :sjenert:

Vi må virkelig se lekre ut ;) 

Rammer er sååå dyrt! Men dette er en liten by og jeg får vel støtte de stakkarene som holder ut. Vi har ikke en IKEA i umiddelbar nærhet heller :fnise: Jeg valgte eikeramme og det er visst eksklusive greier. Det visste jeg ikke :P Men prisen ble 1400 kroner. Det var før han fant ut jeg var "søsteren min", så jeg regner med jeg får pittelitt rabatt. Fikk i alle fall det sist :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har søvn ikke vært på to do-listen til M. Mens jeg vandret frem og tilbake i huset og var på gråten myself så hadde jeg heftige krangler med mannen inni hodet. Tenkte på ting han har sagt tidligere og kom på bedre svar enn de jeg gav. De var ikke så sinnsykt bra (et eksempel er "si det igjen, motherfucker" :ler:), og det gjorde i hvert fall ikke ting bedre. Jeg ble jo bare forbanna på toppen av at jeg var sliten fra før. Så det skal jeg prøve å unngå neste gang :P 

I dag hadde vi planlagt pizza med scampi og chorizo, men mens humøret var på bånn tidligere vurderte jeg heller Grandis. Heldigvis sovnet hun til slutt, og våknet (25 minutt senere...) glad og fornøyd. Da ble jeg så glad at jeg kjørte å handlet ingredienser med det samme. Så pizza blir forhåpentligvis middagskvelds likevel :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kjenner meg sånn igjen! Jeg lager også nye krangler inni hodet mitt. "Hvis han sier blablabla når jeg kommer hjem kommer jeg til å rope blablabla til han." Og så blir jeg sur for noe som ikke har skjedd :ler: Min M hadde 20-minuttersdupper i dag og var ikke kjempeblid når hun våkna. Da jeg lagde middag våknet hun igjen etter 20 minutter, da holdt jeg på å klikke. Men gikk ut (i 3 grader og regn) og rugger på vogna i ti minutter. Da sov hun heldigvis 40 minutter til. Nå sover hun med puppen i munnen. Kjekt med siste dupp klokka sju, ikke rart vi aldri får voksentid på kvelden  :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner meg sånn igjen :hoho:Det å krangle med mannen inni hodet, det er noe jeg seriøst gjør alt for ofte:sjenert: Går å biter sammen tennene, mens jeg pønsker ut gode setninger å konfrontere han med. Greia er at jeg gjerne glemmer alt jeg hadde planlagt å si, når jeg får han face to face. Da blir det mest sånn: du er dust, du er mer dust osv.. Ting høres gjerne bedre ut inni hodet, enn det gjør når det kommer ut:P

Godt M våknet og var fornøyd etterhvert, slik at det ble pizza på dere:biggrin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er skikkelig sur på han kan jeg gå hele dagen mens han er på jobb og planlegge "hevn". Skal slutte å gjøre ditt og la være å gjøre datt, så kan han bare få se hvordan det går!:raven:  Kjempemodent:ironi:

For ordens skyld, jeg er ikke så heks at jeg faktisk gjennomfører det. Det ender stort sett med at jeg grinende forteller hva som er feil og så blir alt bra igjen:yvonne: Jah, jeg er en griner. Griner enten jeg er glad, trist, sint eller redd, og spesielt når jeg må snakke om noe som er litt vanskelig:cry3::vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangle med menn når de ikke er til stede, det er nok noe alle damer kan kjenne seg igjen i til en viss grad :fnise: Jeg glemmer som regel at jeg er sur og kommer på det når jeg ser ham. Da skulle jeg ønske jeg hadde øvd meg og sagt de rette tingene. Istedet blir det sånn: Oi, deg var jeg sur på, ja. *BRØØL*!! :plystre: 

Slitsomt når man ikke får nok søvn. Da blir lunta kort! Håper dere koste dere med pizza, det hørtes godt ut :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, A4-livet skrev:

Åh, jeg kjenner meg sånn igjen! Jeg lager også nye krangler inni hodet mitt. "Hvis han sier blablabla når jeg kommer hjem kommer jeg til å rope blablabla til han." Og så blir jeg sur for noe som ikke har skjedd :ler: Min M hadde 20-minuttersdupper i dag og var ikke kjempeblid når hun våkna. Da jeg lagde middag våknet hun igjen etter 20 minutter, da holdt jeg på å klikke. Men gikk ut (i 3 grader og regn) og rugger på vogna i ti minutter. Da sov hun heldigvis 40 minutter til. Nå sover hun med puppen i munnen. Kjekt med siste dupp klokka sju, ikke rart vi aldri får voksentid på kvelden  :rolleyes: 

Åh, heldiggris som sovner i vogna :P Det har jeg fått høre historier om tidligere også. "Jeg føler med deg. Anders var helt lik M! Sov kjempelite og KUN på meg. Bortsett fra i vogna da. Der kunne han sove i flere timer." Og jeg bare  :raven:   Ja, akkurat lik!!!! :fnise:

M tok liksom kveld halv åtte i går, men jeg fikk ikke forlate soverommet før etter ni. Håper virkelig dette er noe utviklingstrinn og ekstra behov for nærhet. Det å sove uten pupp i munn er visst kjedelige greier :rolleyes:

12 timer siden, Mumsy skrev:

Jeg kjenner meg sånn igjen :hoho:Det å krangle med mannen inni hodet, det er noe jeg seriøst gjør alt for ofte:sjenert: Går å biter sammen tennene, mens jeg pønsker ut gode setninger å konfrontere han med. Greia er at jeg gjerne glemmer alt jeg hadde planlagt å si, når jeg får han face to face. Da blir det mest sånn: du er dust, du er mer dust osv.. Ting høres gjerne bedre ut inni hodet, enn det gjør når det kommer ut:P

Godt M våknet og var fornøyd etterhvert, slik at det ble pizza på dere:biggrin:

Jeg er elendig til å krangle. Jeg må tenke så mye før jeg kommer opp med gode svar. Mannen har holdt en hel tale før jeg kommer opp med et svar til den første setningen :P Det er jækla stress.

Det ble pizza! Litt sent, men det var godt likevel :biggrin:

10 timer siden, Hønselouisa skrev:

Hvis jeg er skikkelig sur på han kan jeg gå hele dagen mens han er på jobb og planlegge "hevn". Skal slutte å gjøre ditt og la være å gjøre datt, så kan han bare få se hvordan det går!:raven:  Kjempemodent:ironi:

For ordens skyld, jeg er ikke så heks at jeg faktisk gjennomfører det. Det ender stort sett med at jeg grinende forteller hva som er feil og så blir alt bra igjen:yvonne: Jah, jeg er en griner. Griner enten jeg er glad, trist, sint eller redd, og spesielt når jeg må snakke om noe som er litt vanskelig:cry3::vetikke:

Vi er visst like modne hele gjengen ;)  Jeg er heldigvis ikke en griner. Jeg har nemlig ingen mellomting. Det er full blown klarer ikke å snakke grining. Jeg blir heller stille. Heldigvis har jeg et veldig effektivt dødsblikk :danse:

1 time siden, Leviora skrev:

Krangle med menn når de ikke er til stede, det er nok noe alle damer kan kjenne seg igjen i til en viss grad :fnise: Jeg glemmer som regel at jeg er sur og kommer på det når jeg ser ham. Da skulle jeg ønske jeg hadde øvd meg og sagt de rette tingene. Istedet blir det sånn: Oi, deg var jeg sur på, ja. *BRØØL*!! :plystre: 

Slitsomt når man ikke får nok søvn. Da blir lunta kort! Håper dere koste dere med pizza, det hørtes godt ut :jepp: 

I går hadde tilfeldigvis mannen en skikkelig god dag og sa alle de rette tingene. Bortsett fra da han noe motvillig gikk med på å lage pizzasaus og sukket "men jeg er så trøtt" :scorpis: Så pizza ble det til slutt :biggrin:

------

Det ble en sen middag i går, men det gikk fint. Det var jo nesten helg ;) Både pizza og pulings. Skikkelig fredagsfølelse :fnise:

Som sagt over her så håper jeg det er et utviklingstrinn på gang. Tingene på lista stemmer i alle fall. Mindre matlyst. Amming i søvn er ikke bankers lenger. Hun spiser seg ferdig og blir våken som bare juling. Sover dårligere. Må ha pupp i munn konstant og rykker til av bevegelsene mine. Behov for nærhet. Det var den puppen da :P 

Da mannen gikk på jobb i dag la jeg meg på hans side av senga. Da fikk begge to sove godt i halvannen time :) Hadde det ikke vært for den puppen så tror jeg nesten hun hadde vært klar for sprinkelseng altså. Men akkurat nå virker det som om vi kan selge hele senga :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...