Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Dag to uten the boys går bra. Været har vært strålende, så vi har vært ute i to omganger. Irriterende at det ikke finnes en lekepark i nærheten som har alt jeg ønsker meg. Jeg må velge mellom den som har rutsjebane eller den som har "babyhuske". M elsker småstein da, så hun er vel egentlig fornøyd wherever :P 

Vi måtte ut en ekstra gang da uværet i går hadde blåst hagemøbler hit og dit. Overdrivelse. Det var en benk som lå på hodet i gresset. Men Frøken Nye-Sko ville ut på vandring, så da ble det plutselig en hel greie likevel. Flaks jeg hadde på meg den litt for korte joggebuksa og lilla ullsokker :rolleyes:

I morgen jukser vi litt, da skal vi på middag hos mormor og morfar. Og for dere som er skikkelig nysgjerrige på hvordan det endte med Krykke-Mormor så ble operasjonen forskjøvet. Hun fikk omgangssyken! Utrolig kjedelig. 

I natt er det klokkestilling, så jeg kommer garantert til å bli imponert over hvor lenge M sover i morgen. Jeg husker fortsatt hvor glad jeg ble i fjor da M sov "helt til sju!" 

Jeg synes vi kan kutte ut dette klokkestillegreiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble ikke imponert. M hadde fått med seg klokkestilling, så hun våknet seks. 06.00 stod det på telefonen. Kroppen min sa den var fem, men M var ikke enig. Det resulterte i en tidlig hvil. Og når den hvilen i tillegg ikke varte særlig lenge så resulterte det i en grytidlig kveld. Men i morgen må vi opp tidlig begge to, så kanskje det var meant to be.

Jeg vil ha vår! Jeg vil gå i t-skjorte i stedet for ulltrøye inne. Vår og Vestlandet går kanskje ikke alltid overens, og jeg ender sikkert opp med å kle M (og meg selv) feil, men likevel. Litt mer stabilt vær takker jeg ja til. Og M takker ja til ny lue. Har sett litt på Lillelam sin lue med hals. Den må vel være passende for Vestlandsvåren? Nå har hun en Kivat med hals. Husker ikke hva de heter. Balaklava? Ja, noe sånt. Veldig fornøyd med den type lue :) 

Nå skal jeg fortsette på Santa Clarita Diet. En ganske koselig serie. Spesielt med tanke på mengden blod. Men jeg har alltid likt Drew Barrymore :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stakkars jente" var kommenteren da jeg fortalte på jobb at M skal få rosa rom :fnise:

Synes hun er heldig jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en ny serie å se på nå etter at jeg runda MadMen i går. Spørs om det ikke blir Santa Clarita Diet ;) takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marimba skrev:

Trenger en ny serie å se på nå etter at jeg runda MadMen i går. Spørs om det ikke blir Santa Clarita Diet ;) takk for tips! 

Det hender jeg liker litt rare ting, så ikke bli sur hvis det ikke er din kopp te :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvertfall så langt likt alle serier jeg har sett Nathan Fillion i, så dette lover bra ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er påskestemning på jobb og arbeidslysten er ikke på topp. Det er ikke så mye å gjøre heller, så det passer ypperlig. Så da googler jeg "rosa jenterom" i stedet for :phaedra: Jeg prøvde først med "pink girls room", men da tok det litt av :ohmy: Får være grenser til sukkersøtt. 

Dette er sengen jeg tror vi går for. Dritt-IKEA tar en tusenlapp i frakt, men :rolleyes: Den er såpass lav at hun ikke faller så veldig langt hvis hun skulle finne på å gjøre det. Hvis det blir et problem at hun krabber ut (det er det hun driver på med i dobbelsenga) så går vi til innkjøp av en sengehest. Hun begynner krabbinga før hun er skikkelig våken. Nå bygger jeg vegg rundt henne med store puter som hører til hagemøblene våre. Det begynte vi med etter at hun stod helt på kanten av fotenden en kveld. 

-------

Dette ble skrevet i går! Nå er det ny dag, og den blir visst like rolig. I går var det skikkelig fint vær. Vi spøkte om at det helt sikkert var årets sommerdag og vi måtte nyte den. Da jeg hentet M i barnehagen var hun fremdeles svett i håret etter å ha sovet med vinterlue :tongue: Så vi shoppet en vårlue tilfelle det ble like varmt i dag. Men gjett om det snør da! I love you, Vestlandet. Takk for at du gjør hverdagen litt spennende. 

Anyways. Jeg endte opp med å se på taklys til M sitt rom i går. Fasiken, så dyre lamper er da :hakeslepp: Og hvordan ser en fin lampe ut? Jeg fikk beskjed om å kjøpe en "koselig" lampe av en kollega. What the F? Hva er en koselig taklampe? :fnise: Dette blir ikke lett, ass. Jeg liker egentlig denne jeg da :nigo: Lurer på om M er enig? :klo:

Og nå har jeg reklame for lamper på hver eneste nettside jeg besøker! Jeg klikker :bond:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jobb. Familien kom hjem i går kveld etter at M hadde lagt seg. Lurer på om hun fikk sjokk da hun våknet. Jeg var borte, og plutselig var pappa der :fnise:

Jeg får konstante oppdateringer på hvordan det går hjemme, men det har jeg egentlig ikke lyst på :P Når hun våknet, når hun sovnet igjen, når hun våknet, når hun sovnet, hvor mye hun spiste til frokost, hvor mange druer hun spiste, at hun ble sinna for noe, at hun er rolig igjen...

Jeg er liksom på jobb, det er andre ting å tenke på her. Så skal jeg tenke at "søren, hvorfor er hun sur, hva skal jeg tipse om at hjelper?" Jeg prøver å ikke svare så mye, men det har ikke hjulpet til nå. En gang fikk jeg  en haug med meldinger mens jeg kjørte bil. "Våken, sovnet, våken, sovnet, våken, vil ikke sove".Hva er poenget? Jeg kjører bil, jeg kan ikke lese meldinger uansett. Da gav jeg beskjed. "Å, jeg trodde du ville ha konstante oppdateringer." Nei, ikke egentlig. Men det har han visst glemt ut. Nå tar det helt av.

Gudhjelpes.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: 

Nå lo jeg høyt her! Det var jo ikke lite oppdateringer heller.

Foreslår at du lagrer de og leser de opp i konfirmasjonstalen hennes :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
On 3/14/2018 at 5:09 PM, Weebs said:

Sitatkrøll 

Hahaha, det var ikke få oppdateringer heller da! Hans tror kanskje du vil ha full kontroll? Enig med deg, man trenger ikke vite alt, spesielt ikke negative ting, for da blir man bare stressa. Jeg vil bare ha koselige snaps fra mannen hvis de er alene hjemme uten meg, beskjeder uten bilde, eller negative ting vil jeg ikke ha noe av. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sisti skrev:

... Og må jo være litt stress for han å skrive alle disse meldingene også? :klo:

Det er det jeg også tenker! Hvordan har han tid til å ha telefonen oppe så ofte? Det har ikke jeg :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri nå i helga, så mannen er begynt på M sitt soverom :) Mens jeg og M var en liten tur på hytta så reiv han den gamle skyvedørsgarderoben og fjernet nedre del av veggene og la opp til ny strøm, eller whatever. Jeg kan ikke fagspråket :fnise:

Hun er jammen meg heldig. Hun får det som tidligere var foreldresoverommet, så det er litt size på det. Pluss den ene veggen er laget for å ha en innebygget garderobe, det tipper jeg hun blir fornøyd med når hun blir litt eldre :) Vi tenkte egentlig å kjøpe garderobe fra Ikea. Vi har det i vårt walk in-closet og er kjempefornøyd. Men veggen passer ikke størrelsene deres, så da blir det Garderobemannen. Gleder meg til å designe innredningen :nori:

Vi har vært heldige med været i påsken, så vi har vært ute hver dag. M stortrives i lekeparkene, det er kjempegøy :) Nå går hun som en helt. Flinkasen min! 

Jeg gleder meg til hverdagen er i gang igjen, med barnehage og mann på jobb :fnise: Jeg trenger et par formiddager alene til å gjøre ting i heimen. Jeg ser frem til å brette fjellet med klær som ligger på vaskerommet, støvsuge uten at M vil holde meg i hånda (det er litt skummelt med den støvsugeren) og selvfølgelig drikke et par iskaffe. 

Vi har hatt et par dager med matnekt nå. Herrefred, for en vilje på den ungen. Rister på hodet av alt. Peker på kjøleskapet og vil kun ha druer eller posegrøt :rolleyes: Har ikke fått i henne medisiner heller. Det merket jeg godt i natt, OMG. 

Til frokost i dag ville hun heldigvis spise en skive med leverpostei. Minus skive. Plukket av leverpostei. Så jeg la store klumper med leverpostei på skiven, og hun fortsette å spise. Endelig noe annet enn bare fruktsukker :P 

Og en fantastisk nyhet (kun for meg): mannen har endelig gått med på å kaste de femhundretusen Gjør det selv-bladene han har spart på i årevis! De er seriøst spredt rundt i hele huset. Så det er på to do-listen min denne uken. Kaste alle blader jeg kommer over! Åh, fantastisk. I mange ååår har jeg mast om de bladene. Jeg sukker høylytt hver gang det dukker opp et nytt i posten. Tenk at han endelig gav etter. Jeg hadde nesten gitt opp. 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regnet kjapt på hva jeg bruker på koffein i uka, og ehhh... Bestemte meg for å kutte drastisk ned, men da jeg kom på butikken så slang jeg oppi den vanlige mengden iskaffe uten å tenke meg om. Så da var det jo for sent, ikke sant? :plystre:

Jeg jobber ettermiddag, så da pleier formiddagen hjemme å være ganske effektiv. Men i dag har det ikke tatt helt av :fnise: Mannen ble ferdig med det elektriske på rommet til M i går, så jeg har ryddet all rot og spon. Nå er det råklart for gipsing. Lurer på om jeg skal vente til etterpå med å velge farge. På listen har jeg Duft, Silky Pink, Soft Skin (Jotun) og Heart Wood (Nordsjö). Holder det å ta med hjem sånne halvstore lapper og holde opp mot veggen? Eller er det best å kjøpe prøver? Det tar på å ikke kunne noenting om interiør :klo:

Jeg har en halvtime på meg å rydde og støvsuge. Det klarer jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker så koselig å plukke ut farger! Det gleder jeg meg til å gjøre når vi en gang skal pusse opp det slitne huset vårt ... 

Det er klart det er for sent å sette ting tilbake når du har puttet de i vognen. Da må du faktisk kjøpe det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/3/2018 den 12.37, lille_frosk skrev:

Det virker så koselig å plukke ut farger! Det gleder jeg meg til å gjøre når vi en gang skal pusse opp det slitne huset vårt ... 

Det er klart det er for sent å sette ting tilbake når du har puttet de i vognen. Da må du faktisk kjøpe det og. 

Koselig, men vanskelig! Jeg overtenker det garantert :fnise:

Jeg synes oppussing er ekstremt slitsomt. Jeg fikk vel dosen min da vi bygget på huset og pusset opp 85 % av rommene MENS vi bodde her. Det var hell on earth :ohmy: Spesielt perioden uten ytterdør, og alle kattene i nabolaget arrangerte Fight Club i kjelleren. Good times...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Weebs skrev:

Koselig, men vanskelig! Jeg overtenker det garantert :fnise:

Jeg synes oppussing er ekstremt slitsomt. Jeg fikk vel dosen min da vi bygget på huset og pusset opp 85 % av rommene MENS vi bodde her. Det var hell on earth :ohmy: Spesielt perioden uten ytterdør, og alle kattene i nabolaget arrangerte Fight Club i kjelleren. Good times...

Fytterakkern! 

Jeg er heller ikke spesielt glad i oppussing. Hadde det ikke vært for at huset vårt ikke er et katastrofeområde, tipper jeg at jeg og samboeren hadde vært aktuelle kandidater for sinnasnekkern :fnise: sånn med tanke på oppussingssamarbeidet oss i mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ler av meg fordi jeg har brukt lenger tid å tenke på rommet til M enn jeg har gjort på hele resten av huset. Jeg kjøpte nemlig grå plisségardiner i går og angret umiddelbart :P Jeg ville egentlig ha hvite, men de hadde kun barnesikre i grått og svart :glare: Og i tillegg er vinduet hennes kjeeeeeempebredt (130 cm), og da blir naturligvis gardinene kjeeeeeeeempelange. Selv om vinduet bare er sånn 10 cm. Det er ikke det, men you know. Liker å overdrive. Så 80 % av lengden blir liksom ikke brukt. Men det har kanskje ikke noe å si. 

Fargen på veggene er også under stadig forandring. I går klarte jeg å gå fra fire til to. Duft og Silky Pink. Men jeg kom plutselig (med litt hjelp) frem til at Duft er for lys og Silky er for mørk :fnise: Interiørarkitekten i familien tipset om Støvrosa, så jeg får hente en prøve med den i tillegg. Så nå er det egentlig Duft og Støvrosa igjen... Skal ikke være lett :ler:

Forferdelig kjedelig dagbok for tiden, men sånn er det bare :vetikke:

Ellers går det egentlig i at søvn er noe herk. Det er svelging og svelging, oppvåkning og oppvåkning. Vurderer å snakke med legen om å prøve en annen medisin.

Mannen har kommentert et par ganger den siste tiden om hva planen er med tanke på søvn, men fader. Sånn som det er nå er planen min å gjøre hva faen som helst for at vi skal sove i det hele tatt. Nå pusser vi opp rommet til M (og meg) sånn at han kan overta dobbelsenga. Håper han blir i bedre humør da. Da han har i hvert fall ingen unnskyldning for noe som helst. "Har ingen energi, sover så dårlig. Har ikke overskudd til å gjøre noe, sover så dårlig. Må drikke masse cola, sover så dårlig." Lurer på hva den nye unnskyldningen blir nå :trampe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marimba skrev:

Fytterakkern! 

Jeg er heller ikke spesielt glad i oppussing. Hadde det ikke vært for at huset vårt ikke er et katastrofeområde, tipper jeg at jeg og samboeren hadde vært aktuelle kandidater for sinnasnekkern :fnise: sånn med tanke på oppussingssamarbeidet oss i mellom. 

Det er ikke parterapi med oppussing her heller! Ingen av oss liker det og ingen av oss er særlig interiør-crazy :tongue: Jeg har tenkt flere ganger at Sinnasnekker'n er hjertelig velkommen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Gleder meg til å se hvordan rommet blir! 

Dere bør absolutt kontakte lege for prøve andre medisiner. Er det Gaviscon dere bruker nå? Finnes jo flere alternativer, og Gaviscon er ikke førstevalg til de minste barna tror jeg? 

Blir spennende å høre hvordan det går med sengeordningen deres etterhvert. Håper mannen din blir fornøyd. :nigo: Og M også, så klart. Her var det hvertfall veldig fint å få en sånn ordning for oss alle, jeg og mannen får lagt oss sammen hver kveld, samtidig som jeg og mini får samsovet store deler av natten. Vurderer å prøve å skyve senga inn til å bli enkeltseng for å se om det gjør legging enklere, og øve på å sovne selv, men vi får se. Greit å ha en seng hvor det er mulig hvertfall! Eneste jeg savner i senga til mini er den deilige, fluffy dundyna som ligger igjen i voksensenga hver natt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...