Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Mens jeg hater rosa mer enn noensinne etter at snupp ble født :ler: Nå er ikke hun noen rosafantast heller (enda, i alle fall :roll: ) da: her er det orange på klar førsteplass og grønn på andreplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal sende deg bildet av rommet vårt snart. 😄 Ble ferdig i dag men mangler dekorering, lys og egentlig alt så foreløpig ser det kjipt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Beccy87 skrev:

Trollet og Bølla har henholdsvis blå og rosa rom. Bølla har til og med en vegg som er lilla ( litt for å bryte og litt fordi den allerede var lilla når vi flytta inn og jeg gadd ikke male mer). Tenker det er litt av prisen du må betale for å være barn. Digge blå og rosa liksom. :fnise:

Helt sant, såpass må de finne seg i :nigo: Lilla i tillegg! Hun er heldig :) 

12 timer siden, Marimba skrev:

Jeg har også begynt å digge rosa etter at AM ble født :ler: 

Gøy med en ekstra farge å digge! Tidligere digget jeg kun svart :fnise:

12 timer siden, miore skrev:

Mens jeg hater rosa mer enn noensinne etter at snupp ble født :ler: Nå er ikke hun noen rosafantast heller (enda, i alle fall :roll: ) da: her er det orange på klar førsteplass og grønn på andreplass.

Å, det er jo litt trist. Da får vi krysse fingrene for at det holder seg sånn ;) Jeg hadde grønn som favoritt da jeg var liten. Fikk velge farge på rommet selv, og jeg var i ekstase. Hadde samme farge til jeg var sånn 12, tror jeg :fnise:

12 timer siden, Chandra skrev:

Jeg skal sende deg bildet av rommet vårt snart. 😄 Ble ferdig i dag men mangler dekorering, lys og egentlig alt så foreløpig ser det kjipt ut. 

Jaa, gleder meg! :biggrin: Det er uten tvil dekor jeg sliter med. Hvordan pynte et rom som allerede et fargerikt? Blir det litt travelt? Må alt være hvitt? Jeg blir svimmel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har gammelrosa og grønt rom, og så har vi denne på ene veggen: https://www.jollyroom.no/barnerommet/barneromsinnredning/pa-veggen/wallstickers/roommates-wallstickers-happi-scroll-tree-megapakk

Har ikke noe mer der inne ennå da, det tar vi litt etter hvert. Foreløpig bare sover hun jo der. Eller, kom på at vi har et knallrødt flossteppe. Det tror jeg kanskje vi skal bytte ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har malt barnerommet i fargen Hvitlyng fra Jotun. Den er lys, dus grønn. Veldig fin til barnerom! :Nikke: Vi tenker å ha begge på samme rom en stund siden resten av soverommene er i en annen etasje, så derfor noe mer kjønnsnøytralt. Det hadde lett blitt rosa om det var jenterom :P Soft Skin er også veldig fin til barnerom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag! Og for en bra mandag! Jeg har fri, og alt kan skje. 

M er levert. Alle på avdelingen hennes hadde visst senvakt i dag, så jeg måtte levere henne til noen "ukjente". De er selvsagt ikke ukjente, men liksom ja :tongue: Hun gråt ikke, men virket litt sjokkert. Det var en halvtime til en av de faste kom, så jeg sendte en melding til PK og spurte hvordan det hadde gått etter at jeg gikk. Det var visst ingen problem. Kjempebra! :) 

Som sagt har mannen vært alene med M i helgen, så det meste står litt på hodet i huset. Tretten millioner bøker, leker og klær som må plukkes opp. Og vi har plutselig gått tom for poser, så hvor skal jeg kaste all søppelet? :fnise: Da mannen var i permisjon var hobby nummer én småhandling. Da badet vi i poser :P 

I morgen tror jeg at M må få seg et par sko, stakkar. Nå har hun bare sånne posesko, og de er jo ikke gode å gå i. Helt umulige, faktisk. Superfit-vintersko ser jeg er populære. Men trenger hun kanskje et par lettere sko å gå i hjemme? Bare rundt på butikker i osv, tenker jeg? Eller skal jeg vente til det blir litt mer vår? Sko er søren meg så dyrt. Jeg har aldri vært interessert i sko selv, jeg har til sammen seks par sko, det er inkludert bunadsko og spinningsko :P Så jeg tenker at alle pengene jeg har spart på sko, de kan M få :tongue:

På onsdag skal hun til kiropraktor. En jeg har fått anbefalt som har spesialisert seg på barn. Livene våre ble ikke revolusjonert av refluksmedisiner. Kanskje hun bare er en av dem som ikke klarer å finne roen igjen selv, kanskje hun har småplager som hun ikke klarer å fortelle oss om, hvem vet. Jeg har aldri vært hos kiropraktor selv, så jeg er litt nervøs. Det er et stykke å kjøre også, men bil ble tusen ganger bedre etter at hun fikk se på DVD imens. Så det går sikkert bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, A4-livet skrev:

M har gammelrosa og grønt rom, og så har vi denne på ene veggen: https://www.jollyroom.no/barnerommet/barneromsinnredning/pa-veggen/wallstickers/roommates-wallstickers-happi-scroll-tree-megapakk

Har ikke noe mer der inne ennå da, det tar vi litt etter hvert. Foreløpig bare sover hun jo der. Eller, kom på at vi har et knallrødt flossteppe. Det tror jeg kanskje vi skal bytte ut...

Å, den var fin! Det finnes så utrolig mange wallstickers. Det er derfor det er litt kjedelig å være meg. Hadde jeg bare visst hva jeg så etter. Men har ikke peiling :fnise:

6 minutter siden, Leviora skrev:

Vi har malt barnerommet i fargen Hvitlyng fra Jotun. Den er lys, dus grønn. Veldig fin til barnerom! :Nikke: Vi tenker å ha begge på samme rom en stund siden resten av soverommene er i en annen etasje, så derfor noe mer kjønnsnøytralt. Det hadde lett blitt rosa om det var jenterom :P Soft Skin er også veldig fin til barnerom :) 

Du er en sånn innredningsdame! Misunnelig! :fnise: Soft Skin var jeg også innom i går. Jeg tror jeg må kjøpe noen prøver å teste på veggen hjemme. Glemmer ikke den gangen jeg skulle male gangen grå, men plutselig ble den lilla :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sende snap av barnerommet, det er så stusselig innredet at jeg skjemmes :fnise: Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det :bond: Skylder på teit L-form og teite vinduer. Vinduene blir det gjort noe med, heldigvis :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med rosa rom! Det er jo superkult, M kommer sikkert til å elske det :biggrin: Tror jeg skal male Knerten sitt rom grønt :PHadde gjerne malt det rosa for mine egen del fordi jeg elsker rosa, men mulig Knerten synes det er litt teit om noen år. I tillegg troor jeg kanskje mannen ville ha satt ned foten da.

Hva er greia med Fitbiten, får dere nye når de er ødelagte? Min er også ødelagt, men har ikke tenkt tanken om å klage på den. I så fall, må man ha kvittering? :roll:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så fint med maling, er jo at det ikke er irreversibelt :ler: Om barna (eller de voksne) hater det om noen år, kan det jo bare males på nytt igjen. Vi har sagt at datteren skal få velge farge eller tapet på rommet selv når vi skal gjøre klart lillebror sitt rom; med en da treårings smak kan jo resultatet bli interessant :fnise:  Verken jeg eller mannen har peiling, så kanskje treåringen tross alt ender opp med å være den beste på interiør i familien ;) 

Siden det virker som om minst 99 % av jenter elsker rosa, blir fargen dere har valgt helt sikkert fulltreffer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut fargen Heart Wood fra Nordsjø 😍 den ville jeg ha på minstefrøkna sitt rom, men ble ferdigmalte lysegrå panelplater 😜 vi pusset opp rommet hennes på en helg! Reiv ut alt, satt opp panelplater, la gulv og nye lister. Fikk plutselig hastverk, da hun hele tiden våknet inne hos oss og vi gjerne ville sove litt 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 10.29, Leviora skrev:

Jeg kan sende snap av barnerommet, det er så stusselig innredet at jeg skjemmes :fnise: Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det :bond: Skylder på teit L-form og teite vinduer. Vinduene blir det gjort noe med, heldigvis :P 

L-form er noe dritt. Det har vi i stua, og jeg skylder på den at jeg aldri får min elskede skjenk :jolie:

14 timer siden, Mumsy skrev:

Kjør på med rosa rom! Det er jo superkult, M kommer sikkert til å elske det :biggrin: Tror jeg skal male Knerten sitt rom grønt :PHadde gjerne malt det rosa for mine egen del fordi jeg elsker rosa, men mulig Knerten synes det er litt teit om noen år. I tillegg troor jeg kanskje mannen ville ha satt ned foten da.

Hva er greia med Fitbiten, får dere nye når de er ødelagte? Min er også ødelagt, men har ikke tenkt tanken om å klage på den. I så fall, må man ha kvittering? :roll:

Litt drøyt med rosa rom til Knerten kanskje :fnise:

Fitbit, ja! Det var skikkelig lett. Chattet med en på Fitbit sin hjemmeside. Det heter kanskje ikke hjemmeside lenger, men you know :P Trenger ikke kvittering. Alt han krevde var et bilde av den ødelagte reimen og en lapp der jeg hadde skrevet et nummer. Ta-da, ferdig :)  

13 timer siden, miore skrev:

Det som er så fint med maling, er jo at det ikke er irreversibelt :ler: Om barna (eller de voksne) hater det om noen år, kan det jo bare males på nytt igjen. Vi har sagt at datteren skal få velge farge eller tapet på rommet selv når vi skal gjøre klart lillebror sitt rom; med en da treårings smak kan jo resultatet bli interessant :fnise:  Verken jeg eller mannen har peiling, så kanskje treåringen tross alt ender opp med å være den beste på interiør i familien ;) 

Siden det virker som om minst 99 % av jenter elsker rosa, blir fargen dere har valgt helt sikkert fulltreffer! :) 

True that, maling er ikke det verste man kan angre på :) 

Tipper treåringen er fornøyd med å velge farge selv! Det var som sagt veldig vellykket da jeg fikk samme sjansen på mitt rom :Nikke:

2 timer siden, gjärd skrev:

Sjekk ut fargen Heart Wood fra Nordsjø 😍 den ville jeg ha på minstefrøkna sitt rom, men ble ferdigmalte lysegrå panelplater 😜 vi pusset opp rommet hennes på en helg! Reiv ut alt, satt opp panelplater, la gulv og nye lister. Fikk plutselig hastverk, da hun hele tiden våknet inne hos oss og vi gjerne ville sove litt 😴

Herremann, den var fantastisk! Gleder meg til å teste ulike farger når veggene kommer opp :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor er unnagjort. Egentlig for lenge siden, men M sovnet i bilen på vei hjem, så jeg sitter her fremdeles. Jeg var sykt sulten, så jeg kjørte innom McDonalds. Det er årevis siden jeg var der sist, og etter et par bit forstod jeg hvorfor :P Den første var skikkelig god. Dette må jeg gjøre oftere, tenkte jeg :fnise: Men så ble det bare mer og mer blæ. Anyways. Ikke viktig :fnise:

Kiropraktor gikk som jeg fryktet. Klikkos. M liker ikke å bli tatt på av fremmede. Det har hun egentlig aldri gjort. Folk skal alltid holde henne i hånda når de prater med henne, men det synes hun de skal slutte med. Det var ganske uaktuelt å måle føttene da hun skulle få seg sko også :tongue: Kiropraktoren sa det var ganske typisk i den alderen, og behandling av anspente muskler var ikke noe poeng når hun bare hylte og vred seg unna. For hun hadde nemlig stramme muskler mellom skulderbladene, og det er vanlig ved refluks. Men jeg kunne prøve å massere hjemme, så det skal jeg :) Hun viste meg hvordan, og jeg skulle gjøre det daglig i to-tre uker for å se om det hadde noe effekt. 

Nå sitter jeg i bilen og angrer på at jeg ikke kjøpte meg noe å drikke. Helt amatør :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du hørt om høysensitivitet? Kanskje M rett og slett er høysensitiv? Jeg er det, og det ser ut som E også er det, men kanskje ikke i like stor grad. Hos barn ser man ofte at det skal lite til for at de blir overstimulerte. De er mer vare for fremmede, følsom for berøring, mer følsom for smerte og er eksperter på å fange opp stemningsleiet til mennesker rundt dem og blir veldig påvirket av det. De kan også reagere mer på stoffer og klær, slik som ull og merkelapper. De fleste er veldig avhengige av gode rutiner, da uforutsette ting vipper dem totalt av pinnen. Jeg for eksempel, synes det er ekstremt ubehagelig når noe er uvant eller om det skjer noe jeg ikke hadde forventet. 

Kort sagt er høysensitive barn mye mer sensitive for stimuli, om det så er lys, varme, berøring eller farger i en bok. Det er et personlighetstrekk 20% av befolkningen har, ingen diagnose. Det fins sikkert tusenvis av artikler om det, verd å google litt! 

 

McDonalds er sånn «åååh æsj, det var godt!» :ler: Men å ikke bestille drikke til?? Jeg ble tørst bare av å lese :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Leviora skrev:

Har du hørt om høysensitivitet? Kanskje M rett og slett er høysensitiv? Jeg er det, og det ser ut som E også er det, men kanskje ikke i like stor grad. Hos barn ser man ofte at det skal lite til for at de blir overstimulerte. De er mer vare for fremmede, følsom for berøring, mer følsom for smerte og er eksperter på å fange opp stemningsleiet til mennesker rundt dem og blir veldig påvirket av det. De kan også reagere mer på stoffer og klær, slik som ull og merkelapper. De fleste er veldig avhengige av gode rutiner, da uforutsette ting vipper dem totalt av pinnen. Jeg for eksempel, synes det er ekstremt ubehagelig når noe er uvant eller om det skjer noe jeg ikke hadde forventet. 

Kort sagt er høysensitive barn mye mer sensitive for stimuli, om det så er lys, varme, berøring eller farger i en bok. Det er et personlighetstrekk 20% av befolkningen har, ingen diagnose. Det fins sikkert tusenvis av artikler om det, verd å google litt! 

 

McDonalds er sånn «åååh æsj, det var godt!» :ler: Men å ikke bestille drikke til?? Jeg ble tørst bare av å lese :hoho: 

Jeg har havnet innom temaet et par ganger og tenkt at det kan minne om ting som stemmer om meg selv. Så jeg har tenkt tanken faktisk. Men det har liksom vært nok å tenke på, så jeg har forskjøvet det litt. Hvis du skjønner :tongue:

Jeg liker ikke drikke fra beger, men da jeg ble skikkelig tørst kom jeg på at jeg pleide å bestille sjokolademilkshake. Mmmm! Men det er en stund siden. Da kostet en cheeseburger 10 kroner. Jeg følte meg ranet! 16 kroner :hakeslepp::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi så på farger til soverommene til jentene i nyehuset falt valget på samme som vaskerommet - Shiny Valance fra nordsjø :hjerte: Elsker den fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Småkjekset skrev:

Da vi så på farger til soverommene til jentene i nyehuset falt valget på samme som vaskerommet - Shiny Valance fra nordsjø :hjerte: Elsker den fargen!

Grønt er skjønt! Jeg er fremdeles glad i  grønt. Men ikke like heftig som da jeg var yngre, og alt skulle være grønt. Vegger, garderobeskap, sengetøy... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det fredag, planleggingsdag i barnehagen, og guttene forlater oss! Jeg og M blir alene hjemme i fem netter. Det fjellet, ass :rolleyes:

Skulle gjerne vært med (not really), men noen må jo jobbe også! :Nikke: Jeg jobber i påsken. Det gjør meg ingenting. Show me the money :lur:

Vi klarer oss nok. Men! De kommer hjem igjen på onsdag. Torsdag og fredag skal alt være stengt. Det betyr at jeg og M må planlegge som bare søren, og shoppe inn alt en familie på fem trenger! Jeg blir litt stresset av helligdager som jeg aldri klarer å lære meg. Hva skjedde skjærtorsdag? Husker ikke. Rema har i hvert fall stengt :lete:

M har fått seg sko (for noen dager siden), og stakkar, det var kanskje på tide :sjenert: Hun er skikkelig stolt når hun kan vandre rundt selv. Nå føler jeg meg litt som en dårlig mor som ikke har kjøpt sko før nå, men bedre sent enn aldri :rodme: Hun er ikke en superstødig gåer enda, noe jeg tok opp med kiropraktoren (hun sa det var normalt), men det hender hun slår til. I dag omtrent løp hun bort til der Nugatti står i butikken og ville gi meg alle sammen. Jadaa... Godt opplært :tongue:

Sove nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på å vente så lenge som mulig med sko så jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet. Vi har sko på vent, men de får hun ikke bruke før hun bestemmer seg for å gå. Hun får bruke de på stellebordet da. Sliter sånn med å få henne til å ligge i ro. Så når hun får noen sko å leke med så pleier hun å ligge i ro i noen sekunder 🙈 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Pentu skrev:

Jeg heier på å vente så lenge som mulig med sko så jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet. Vi har sko på vent, men de får hun ikke bruke før hun bestemmer seg for å gå. Hun får bruke de på stellebordet da. Sliter sånn med å få henne til å ligge i ro. Så når hun får noen sko å leke med så pleier hun å ligge i ro i noen sekunder 🙈 :P 

Jeg leste en plass at de skulle helst gå stødig en stund før de fikk sko, derfor har jeg ventet. Men hun er så av og på med gåingen sin at nå fikk det holde :fnise: I dag har hun gått som en prest, mens i går ville hun helst holde i hånda. Weirdo :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...