Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

M er levert i barnehagen for første gang på hundre dager. Jeg leste at de skulle ut på tur og grille, og det synes hun nok er gøy. I natt var første natt uten hostekuler, brekninger og gråt, så formen er stigende. Mat er fremdeles ikke det beste i verden, men det går seg vel til. 

Levering gikk så bra at jeg måtte ringe til mannen før jeg var kommet ut av porten :fnise: I går var det felles foreldremøte som mannen var på. Yndlings-PK fortalte at han hadde kommet med noen veldig gode innspill, og det var så flott da foreldre var engasjerte. Så det måtte jeg hilse og si. Da jeg skulle gå strakk M armene mot en annen ansatt og ville gå til henne, så jeg kunne gå uten gråt, og alt var bare velstand. 

Nå har jeg nettopp feiret med to iskaffe, og straks må jeg angripe vaskerommet før jobb :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fantastisk med så fin levering i barnehagen! (Og engasjerte men på foreldremøte!)

Tipp topp tommel opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Så fantastisk med så fin levering i barnehagen! (Og engasjerte men på foreldremøte!)

Tipp topp tommel opp! 

Ja! OG de har lagt ut bilder og film fra turen deres, og M koser seg skikkelig. Jeg blir så glad når hun er glad :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake på jobb! Noen dager er det godt å komme hit. Og dagen i dag er generelt veldig bra. Fikk gjort masse før jobb! Fikk i meg litt mer koffein enn planlagt, men sånt skjer når du hamstrer Powerking til 5 kroner :plystre: 
Så huset er på stell (nesten i hvert fall - måtte spare litt til i morgen :Nikke:), M er fornøyd (hadde sovet tre timer i barnehagen og spist godt!), den ene sønnen i huset kom på helt av seg selv at han ville rydde rommet, og at "nå skal jeg prøve å holde det ryddig!" og... Det var visst alt jeg kom på. Men generelt ingenting å klage på. Bortsett fra Fitbiten min da! Pokkers Fitbit. Den røyk! Det samme skjedde med mamma sin. Hun var på butikken og fikk ny reim på garantien. Men jeg husker ikke at jeg sa verken navn eller nummer da jeg kjøpte min :klo: Jeg må jo bare gå å spør. Men det er så langt å kjøre :daane: Ikke finner jeg kvitteringen heller... :murvegg:

I morgen skal mamma (min mamma) operere foten, så da blir hun Krykke-Mormor i ukevis! Vår trofaste barnevakt. Hvordan skal dette gå :fnise:  Neida :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kommer på det med fitbiten. Ta gjerne kontakt med fitbit direkte (på nett). Det gjorde jeg. Dagen etter var ny på vei i posten. Men synes ikke de er så veldig holdbare akkurat... Jeg er nå på min tredje. Har fått ny hver gang på reklamasjon, fordi de har blitt ødelagt etter ca 1,5 år :P har vel vært reima hver gang.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marimba skrev:

Se om du kommer på det med fitbiten. Ta gjerne kontakt med fitbit direkte (på nett). Det gjorde jeg. Dagen etter var ny på vei i posten. Men synes ikke de er så veldig holdbare akkurat... Jeg er nå på min tredje. Har fått ny hver gang på reklamasjon, fordi de har blitt ødelagt etter ca 1,5 år :P har vel vært reima hver gang.. 

Tusen takk for tips! Nå har jeg jammen meg ny reim på vei i posten :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
3 hours ago, Weebs said:

 

I morgen skal mamma (min mamma) operere foten, så da blir hun Krykke-Mormor i ukevis! Vår trofaste barnevakt. Hvordan skal dette gå :fnise:  Neida :plystre:

Oida! Barnevakten kan da ikke bare gå og operere seg slik?!? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sisti skrev:

Oida! Barnevakten kan da ikke bare gå og operere seg slik?!? :ninja:

I know! Nei, stakkar :fnise: Morfar får trø til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er begynt å slite med sovesituasjonen vår. Eller, han har gjort det en god stund. Status er at jeg og M har tatt dobbelsenga, og han sover på en madrass på M sitt fremtidige soverom sammen med masse rot :plystre:

Da M godtok ham på nettene sov jeg kjempegodt på den madrassen. Men jeg veier ca. like lite som luft, og han veier bokstavelig talt det dobbelte av meg. Så han får vondt i ryggen. Pluss han savner at vi sover sammen osv. 

Såå jeg tenker at vi stjeler idéen til, you know who you are, og rett og slett kjøper en stor seng som jeg og M kan sove i på hennes rom. Og selvsagt starter Prosjekt Nattavvenning før eller siden :P 

Problemet er at rommet hennes ikke er klart i det hele tatt. Det trenger elektriske greier (elektriker-mannen fortalte hva i går, men alt jeg fikk med meg var at han måtte skjære hull i veggen og bla bla), det trenger gips på vegger og tak, og selvsagt maling.

:pinar:

Såehh. Vi trenger litt cash og et par hundre timer ekstra i døgnet. Mannen påstår vi har penger, men de timene er det verre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alt for få timer i døgnet med små barn :bond: Hva med å planlegge en helg med barnevakt? M trenger ikke å sove over, men dere får gjort mye med noen timer lørdag og søndag (eller mannen din da, hvis du jobber). Å pusse opp et helt rom er ikke gjort på én helg, så dere trenger nok noen ledige timer til... Det er fort gjort å glemme hvor lang tid det tar når sparkel skal tørkes og pusses x2, maling som skal tørke osv. Ellers sparer dere sikkert mye tid med å ikke legge skjultanlegg, dere får nesten vurdere om dere prioriterer det eller bli ferdig fortere. Ikke lett å krangle til seg åpent anlegg med en elektriker, men hvis du ikke bryr deg er det verd å prøve :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Leviora skrev:

Det er alt for få timer i døgnet med små barn :bond: Hva med å planlegge en helg med barnevakt? M trenger ikke å sove over, men dere får gjort mye med noen timer lørdag og søndag (eller mannen din da, hvis du jobber). Å pusse opp et helt rom er ikke gjort på én helg, så dere trenger nok noen ledige timer til... Det er fort gjort å glemme hvor lang tid det tar når sparkel skal tørkes og pusses x2, maling som skal tørke osv. Ellers sparer dere sikkert mye tid med å ikke legge skjultanlegg, dere får nesten vurdere om dere prioriterer det eller bli ferdig fortere. Ikke lett å krangle til seg åpent anlegg med en elektriker, men hvis du ikke bryr deg er det verd å prøve :fnise: 

Barnevakt må absolutt til hvis begge skal bidra. Jeg er ikke en mester på oppussing, men jeg har nå malt et par vegger :fnise:

Nå måtte jeg Google åpent/skjult anlegg, og det er ganske bankers at det skal bli skjult. Vi (han) har grå stikkontakter i hele huset fordi "hvite er helt :rolleyes:". Så han mener absolutt at det skal være style på alt han gjør :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg synes hvite er finest, da spiller det heller ingen rolle hvilken farge det er på veggen. Og så finnes det innfellingskontakter for skjultanlegg så stikkontakten ikke står så langt ut fra veggen. Mye mindre sjenerende :Nikke: Men det vet vel han alt om :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Leviora skrev:

:ler: Jeg synes hvite er finest, da spiller det heller ingen rolle hvilken farge det er på veggen. Og så finnes det innfellingskontakter for skjultanlegg så stikkontakten ikke står så langt ut fra veggen. Mye mindre sjenerende :Nikke: Men det vet vel han alt om :fnise: 

Godt poeng med hvite! Men han får nå bare styre på med greiene sine. Vi var inne på rommet hennes i dag og diskuterte hvor møbler skal stå sånn at han kan planlegge hvor alt skal gå. Jeg nevnte forsiktig åpent anlegg og det var som ventet uaktuelt :fnise: Det føltes rart å snakke om hvor han skulle legge opp nettverkpunkt (?) til dataen hun liksom skal ha om tusen år, men det var visst nødvendig :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fitbit imponerer! Jeg chattet med en dame onsdags kveld, og fredag ettermiddag kom ny reim levert på døra fra Nederland! Jeg har ikke orket å gått et eneste skritt. Hva er poenget når de ikke telles? :klo: 

I natt er mannen invitert til å dele seng med oss igjen, sånn at jeg forhåpentligvis kan snike meg ut når klokka ringer fem i morgen tidlig. Det funker nemlig ikke at han kommer "snikende" inn her med sine 100+ kg :rolleyes:

To dager igjen på jobb før friuke :hoppe: Det blir d.i.g.g.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også kjempeimponert over fitbit. Det er kundeservicen sin det! Jeg tok forøvrig kontakt med netonnet først, og de brukte faktisk to uker på å få sendt meg en mail om at jeg heller burde ta kontakt med produsenten av varen  (altså fitbit). Med andre ord, store kontraster i kundebehandling :ler:

Jeg ser heller ikke vitsen med å gå når det ikke telles :P. Var faktisk litt irritert her om dagen da jeg gjorde masse husarbeid mens fitbiten lå på lading. Dårlig timing! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marimba skrev:

Jeg ble også kjempeimponert over fitbit. Det er kundeservicen sin det! Jeg tok forøvrig kontakt med netonnet først, og de brukte faktisk to uker på å få sendt meg en mail om at jeg heller burde ta kontakt med produsenten av varen  (altså fitbit). Med andre ord, store kontraster i kundebehandling :ler:

Jeg ser heller ikke vitsen med å gå når det ikke telles :P. Var faktisk litt irritert her om dagen da jeg gjorde masse husarbeid mens fitbiten lå på lading. Dårlig timing! 

 

To uker, ja! Veldig imponerende. Jeg sendte nettopp klage til Ikea om at en krukke jeg bestilte på nettet var knust, og jeg fikk svar om at dette skulle de behandle i midten av april eller noe sånt :fnise: Krukken kostet bare sånn 30 kroner, men jeg vil jo helst ha en ny likevel :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var en superstor fail å ha mannen sovende sammen med oss. Jeg vet ikke om det var tilfeldig, men natten før våknet hun bare to ganger (som jeg husker), mens i natt var det hver fuckings time. Og hun brukte lang tid på å sovne igjen i tillegg. Om det var mannens feil vet jeg ikke, men han får uansett holde seg unna i natt. 

Siden hun sov så ræva så stod vi opp sammen. Klokka fem, stakkar. Det er tidlig. Hun har fått seg to hviler i dag, men ifølge mannen er hun sur, og han vet ikke hva han kan gjøre med saken.
Jeg har fått null hviler :P Travelt har det vært også. 

Én dag igjen :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag! Dette er siste arbeidsdag før jeg har fri en hel uke. Jeg har hatt "tren" på to do-listen min flere uker nå, men det skjer aldri. Jeg prøver selvsagt på nytt denne uken. Men seriøst, det er så sinnsykt mye som skal presses inn på disse ukene. Nå har jeg fått "planlegg M-rom" i tillegg :fnise:

Jeg har SÅ lyst å male rommet rosa. Så lyst! Helst i fargen Duft fra Jotun. Har ikke sett fargen i virkeligheten enda, så det må jeg selvsagt :tongue: Jeg begynte plutselig å digge rosa etter at M ble født. 

Men hvor lenge er et rosa rom gøy? Og jeg som virkelig har no clue på interiør... Hvordan skal rommet styles? Ingen aning :rolleyes: Så dette må jeg selvsagt bruke ukevis på å planlegge, ikke sant? Må visst utsette trening litt til. 

Nei, vet du hva. Rumpa mi er et trist syn for tiden, så jeg bør virkelig komme meg i gang med litt strake markløft eller whatever. 

Sånn ellers er det greie dager på jobb. I dag fikk jeg en tommel opp fra sjefen også. Bokstavelig talt! Hvis noen fikk med seg hva jeg har skrevet om sjefen tidligere, før jeg fikk angst og slettet det, så... Ja. Det er ikke hver dag det skjer :fnise: 

Nå drikker jeg en kopp te og forbereder meg til dagens siste arbeidsoppgave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet og Bølla har henholdsvis blå og rosa rom. Bølla har til og med en vegg som er lilla ( litt for å bryte og litt fordi den allerede var lilla når vi flytta inn og jeg gadd ikke male mer). Tenker det er litt av prisen du må betale for å være barn. Digge blå og rosa liksom. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...