Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Marimba skrev:

Uff, helt forferdelig med omgangssyken. Min dypeste medfølelse! Og krysser for at holder deg frisk! Og at det går bra med jobb i morgen. 

 

God bedring til fine M :) 

Jobb ble droppet! Hodepinen gav seg ikke utover natta, så klokka fire, da jeg var ganske våken (og trøtt), fordi M nettopp hadde spydd på meg, så ringte jeg jobb og meldte om sykt barn. Har sikkert ingen sykt barn-dager igjen, men :rolleyes:

M har ikke spydd siden fire, så dette lover bra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For første gang siden februar 2016 har jeg fått mensen! Søren :P Det har vært så fantastisk uten. Dette kan jo forklare hvorfor jeg har følt meg uggen og den teite hodepinen. Drittmensen! Du skuffer meg, Cerazette. Trodde vi hadde ei bra greie gående :snurt:

M har bare kastet opp én gang i natt. Og det var i søvne. "Heldigvis" lå hun oppå meg, så jeg tok imot alt :P 

All mat er dritt, kun vann og amming er godkjent. Så glad for at jeg fremdeles ammer! Men det var den fetekuren, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad for at jeg ammer nå. Da får de både næring og trøst (nå skulle jeg ønske hun tok smokk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Jeg er også glad for at jeg ammer nå. Da får de både næring og trøst (nå skulle jeg ønske hun tok smokk...)

Jeg har dagdrømmer om smokk stadig vekk. Men prøver å tenke på at vi slipper i alle fall den avvenningen :rolleyes: Fungerer ganske lite som trøst, egentlig. 

Men jeg har i alle fall offisielt gitt opp. Kastet nettopp smokkelageret jeg hadde :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, rekk opp hånda de som spyr. Hvordan skal jeg løse dette i natt da. Frøken Pupp blir ikke så glad nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må ikke du løse weebs, du har nok med deg selv. Hun klarer seg en natt uten pupp, mannen må bare ta den jobben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Porcelain skrev:

Dette må ikke du løse weebs, du har nok med deg selv. Hun klarer seg en natt uten pupp, mannen må bare ta den jobben. 

As we speak har mannen tatt ansvar for vask av klær og sengetøy. M bestemte seg nemlig for å bytte fra oppkast til diaré. Og det var virkelig tidenes diaré. Jeg snublet ut i stua og sa jeg måtte ha hjelp. Han vasket en skrikende M mens jeg satt over do og spydde. Halleluja, for et styr. 

Jeg er spent på resten av natta, her kan alt skje. Hele familien skal være involvert, det er det ingen tvil om. 

Akkurat nå føler jeg meg på topp, men sånn er det jo alltid en liten stund når du er "nyspydd". Kvalmen kommer vel snikende snart :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta gikk over all forventning. Vi var tilfeldigvis synkronisert med når vi kastet opp. Heldigvis slapp vi flere bleier fra helvete, hun gikk tilbake til spy. Så hver gang hun hadde spydd tok mannen henne sånn at jeg kunne spy i fred og ro. Hun er veldig sånn "mamma mamma mamma" når hun er syk, og denne gangen er intet unntak. Men i natt var hun så sliten at hun godtok mannen i de minuttene jeg brukte på å forbanne omgangssyken. Vi hadde vel tre eller fire runder før det gav seg. 

Hun er fremdeles i elendig form. Gråter når hun er våken, så jeg får bare prøve å la henne sove mest mulig. 

Jeg er veldig sliten selv. Jeg var jo uggen ganske lenge før det slo ut hos meg også, så jeg har ikke spist på en stund :P 

Vi fikk melding fra barnehagen om at det gikk mye omgangssyken nå, så de ville minne oss på 48 timers-regelen. Håper folk har vett til å følge den. Unngår helst en ny runde av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Leviora skrev:

Neei :( Huff, håper dere blir friske fort! Hater hater hater omgangssyke! 

Ja, fytti :ohmy: Dette har vært noen elendige dager :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men! I dag er det to år siden jeg fikk positiv graviditetstest! Oh my god, så fort tiden går. Og jeg husker den morgenen så godt, skulle trodd det var i går :biggrin: Good times, good times :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Weebs skrev:

Natta gikk over all forventning. Vi var tilfeldigvis synkronisert med når vi kastet opp. Heldigvis slapp vi flere bleier fra helvete, hun gikk tilbake til spy. Så hver gang hun hadde spydd tok mannen henne sånn at jeg kunne spy i fred og ro. Hun er veldig sånn "mamma mamma mamma" når hun er syk, og denne gangen er intet unntak. Men i natt var hun så sliten at hun godtok mannen i de minuttene jeg brukte på å forbanne omgangssyken. Vi hadde vel tre eller fire runder før det gav seg. 

Hun er fremdeles i elendig form. Gråter når hun er våken, så jeg får bare prøve å la henne sove mest mulig. 

Jeg er veldig sliten selv. Jeg var jo uggen ganske lenge før det slo ut hos meg også, så jeg har ikke spist på en stund :P 

Vi fikk melding fra barnehagen om at det gikk mye omgangssyken nå, så de ville minne oss på 48 timers-regelen. Håper folk har vett til å følge den. Unngår helst en ny runde av dette. 

Huff føler så med deg. Omgangssyke er noe av det værste som finnes. Men veldig stor hurra til barnehagen for å minne om den reglen. Håper også folk har vett om å følge den men er nok mange som bryter den. Ikke bare i barnehage desverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Meley skrev:

Huff føler så med deg. Omgangssyke er noe av det værste som finnes. Men veldig stor hurra til barnehagen for å minne om den reglen. Håper også folk har vett om å følge den men er nok mange som bryter den. Ikke bare i barnehage desverre 

Jeg har hørt om det at folk sliter med å følge den! Veldig lite omtenksomt :angry: Forhåpentligvis hjalp den meldingen fra barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er vi friske og raske! Jeg føler meg kjempeheldig som kun var dårlig i går kveld/natt. M har både kastet opp og hatt et par usjarmerende bleier i dag også. Men da det nærmet seg kveld kviknet hun til. Lekte og koste seg. Hadde mye mer energi enn meg :fnise: Så forhåpentligvis blir det barnehage på tirsdag :) 

Hun hoster fremdeles en hel del slim som tydelig er vondt for henne. Lei av hosting nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere er bedre. Her har vi også bare hatt omgangssyke én natt eller én dag, greit å ikke leve i det helvetet der i flere dager liksom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, omgangssyken altså. Forferdelige greier! Jeg trodde det var en myte, helt til vi fikk det selv :fnise: Karma is a bitch! Jeg og mannen ble syke med to timers mellomrom, takk og lov for at mormor kunne komme løpende. Det er noen år siden nå, men husker det som det var i går! Har heldigvis klart oss bedre de siste årene, men det første året. Åh herre  jemini.... :kvalm: 

Synd at ikke alle respekterer 48-timers regelen! De har tydeligvis ikke praktisert den så hardt hos oss heller, for det er først i senere tid de har snakket om at de må innføre den. Vi har alltid holdt oss til 48 timer selv :tommel: Men når det er diaré er det litt vanskeligere, det kan liksom skje uten at det er noe smittsomt.. Vi er hjemme når det er skikkelig ille, men når det er litt løst hender det vi prøver oss :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker det samme som @Carouselle, hvis det bare er diaré er det lett å gå på en smell. E har aldri kastet opp. Sist hadde hun to symptomfrie dager, og så fikk hun plutselig løs mage, men en type hun har pleid å ha før uten at det har vært omgangssyke. Vi antok at det var «normal» diaré og tok en sjangs med å sende henne i barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2018 den 22.58, A4-livet skrev:

Så bra dere er bedre. Her har vi også bare hatt omgangssyke én natt eller én dag, greit å ikke leve i det helvetet der i flere dager liksom... 

Klarer ikke å forestille meg hvordan M har hatt det. Tre dager! Jeg var skikkelig sliten etter bare en natt. Pingle, ass :tongue:

 

På 11.3.2018 den 8.05, Carouselle skrev:

Å nei, omgangssyken altså. Forferdelige greier! Jeg trodde det var en myte, helt til vi fikk det selv :fnise: Karma is a bitch! Jeg og mannen ble syke med to timers mellomrom, takk og lov for at mormor kunne komme løpende. Det er noen år siden nå, men husker det som det var i går! Har heldigvis klart oss bedre de siste årene, men det første året. Åh herre  jemini.... :kvalm: 

Synd at ikke alle respekterer 48-timers regelen! De har tydeligvis ikke praktisert den så hardt hos oss heller, for det er først i senere tid de har snakket om at de må innføre den. Vi har alltid holdt oss til 48 timer selv :tommel: Men når det er diaré er det litt vanskeligere, det kan liksom skje uten at det er noe smittsomt.. Vi er hjemme når det er skikkelig ille, men når det er litt løst hender det vi prøver oss :sjenert:

En myte, ja! I wish :fnise: Diaré kan komme av mye rart, så den er det litt verre med. M hadde det i to uker da vi økte dosen med refluksmedisiner. Det hadde vært halvveis kjedelig å hatt henne vekke fra barnehagen så lenge. Heldigvis var det da mannen hadde permisjon, så der var vi heldige :danse:

16 timer siden, Beccy87 skrev:

Vel overstått omgangssyke! Håper det blir lenge til neste gang! :lillesky2:

Takk! Flere år, forhåpentligvis! Et drøyt urealistisk ønske, men :P 

14 timer siden, Leviora skrev:

Tenker det samme som @Carouselle, hvis det bare er diaré er det lett å gå på en smell. E har aldri kastet opp. Sist hadde hun to symptomfrie dager, og så fikk hun plutselig løs mage, men en type hun har pleid å ha før uten at det har vært omgangssyke. Vi antok at det var «normal» diaré og tok en sjangs med å sende henne i barnehagen. 

Ja, det der er en vurderingssak. Forhåpentligvis kjenner vi barna såpass godt at vi vet hvilken type diaré det er. Haha, for en samtale :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde nøyaktig en halv bra dag. Etter luren sin i går våknet M og bare gråt. Jeg forstod ingenting. Hun så skikkelig slakk ut, og etterhvert som timene gikk fikk hun mer og mer utslett på kroppen og i ansiktet. Etter litt heftig brainstorming kom jeg på meslingvaksinen! Jada, M måtte selvfølgelig være 1 av 20 som fikk senreaksjoner på den :P 

Mannen fikk også omgangssyken, men det påvirket ikke oss andre så veldig. Stakkars :fnise: Jeg var bare sjeleglad jeg var ferdig. Guttene er heldigvis friske fremdeles. Satser på de holder seg sånn. Mannen er frisk igjen, men han holder seg hjemme i dag og i morgen. M er slapp i dag også, men hun har i det minste spist litt grøt og blåbær. Ikke verst! Utslettet blekner, så kaaaanskje det blir barnehage i morgen...? Håper det, jeg vil ha en dag til å klore hele huset :fnise:

Jeg kjører på med egenmelding, sykt barn er brukt opp for lengst :daane: I morgen skal jeg jobbe ettermiddag, så det hadde vært perfekt å rensket huset for bakterier før jeg gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...