Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Haha, jeg synes enkelte dagbøker er kjempekoselige å lese, så det hender jeg sitter og leser fra begynnelsen, selv om den har flere hundre sider. Men tror ikke jeg har "likt" gamle innlegg :ninja: *stalker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Harlekin skrev:

Haha, jeg synes enkelte dagbøker er kjempekoselige å lese, så det hender jeg sitter og leser fra begynnelsen, selv om den har flere hundre sider. Men tror ikke jeg har "likt" gamle innlegg :ninja: *stalker*

Jeg glemmer ut at dette egentlig er åpent for alle :fnise: Jeg har også lest flere dagbøker fra starten av. Det var super underholdning på nattskift :ac: 

4 timer siden, Mumsy skrev:

Noen som likte mine gamle innlegg her en dag også :fnise: Synes egentlig det var litt freaky.. 

Takk for ulltips :tommelsmil:

Du kan late som om det var en fast følger som har hengt litt etter ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var M frisk nok til å vaksineres. Skulle egentlig gjort det forrige uke. Barnehage er heftige saker :tongue: "Hei, det er Weebs, mammaen til M. Hvor frisk må hun egentlig være for å få den vaksinen?" :klo:

Det gikk greit. Jeg gikk uten mannen. Han er så full av følelser for tiden at han hadde sikkert brukt stakkar hs som psykolog. M taklet stikket fint. Satser på null reaksjon :P Hun har fremdeles ikke bikka 9 kg. Hun, ass :vetikke: Jeg skylder på sykdom og matnekt i barnehagen. Dietten der består hovedsaklig av frukt, og havregrøt som hun spiser med hendene. 

Hun er sykt morsom for tiden. Jeg tar meg i å glede meg til at hun våkner om morgenen sånn at vi kan henge før barnehagen. Hun er begynt å smile falskt. Det er søtt. Lurer på hvorfor hun gjør det. Skal hun smiske? :fnise:

I heimen er det kaotisk montering av kjøkken på gang. Livet uten kjøkken suger.  Kjempegod unnskyldning til å spise junk, men ellers bare dritt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk. Uten kjøkken er pyton. Alt av oppussing er pyton. Min største medfølelse! Jeg håper dere får en ordentlig lang og fin periode uten sykdom nå. Det er sååå fortjent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 9.25, lille_frosk skrev:

Urk. Uten kjøkken er pyton. Alt av oppussing er pyton. Min største medfølelse! Jeg håper dere får en ordentlig lang og fin periode uten sykdom nå. Det er sååå fortjent! 

Jeg vet! Skjønner meg ikke på de som digger oppussing. Jeg dør innvendig. 

Samme her, synes også vi fortjener en periode uten sykdom :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med alle husker at i går skulle Prosjekt Nattavvenning starte. Selv om hun hostet til hun brakk seg på kvelden tenkte jeg at jeg kunne forsøke én oppvåkning uten amming. Så da ble det 00.18. Hun ble skikkelig sinna, men gav seg kjapt med gråt da vi vandret rundt i stua. Sovnet ikke, lå bare på skulderen og chillet. Etter en halvtime skulderchill tenkte jeg at før eller siden må jeg prøve senga igjen. Så det gjorde jeg. Det var et par liggestillinger hun var rolig i, men så ble hun sinna igjen og slengte seg rundt i senga og gråt. Til slutt sovnet hun da vi lå i skje. Da hadde det gått totalt én time. Meeen. Vi driver jo fremdeles å hoster begge to, så hun fikk bare sove i et par minutt før jeg hostet. Så måtte hun også hoste. Og da var det ganske krakilsk gråt, så jeg avsluttet prosjektet. Vi får rett og slett prøve igjen da vi er ferdig med dette. 

Gleder meg ikke :tongue: 

Men vi har en super periode med legging. Det er fremdeles amming i søvn, men hun sovner på to sekund! Det er fantastisk. Når jeg er på kveldsskift triller mannen henne i vogna, det går også kjempebra :) Så dette får jeg bare nyte skikkelig, snart kommer det vel noen nye jeksler :P 

Barnehagen er knall også. PK er så positiv hver dag jeg henter henne. Kaller henne en barnehagejente og forteller at hun trives og spiser og smiler og ler. Og det gjør meg så glad! Så glad! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, typisk med hosten! Men det er like greit å utsette til det passer bedre og det ikke er noen teit sykdom som saboterer. Og det høres jo ut som det lover godt for at nattavvenning ikke trenger å bli fullstendig krise, da, siden hun roet seg med vandring. Går nok fint når det passer bedre for helsa! 

Her har vi jo holdt på med prosjekt ikke-amme-i-søvn i noe som føles som hundre uker. Seriøst, nattavvenning var mye greiere! Det er ikke så mye gråt (vel, noen dager, som i kveld), men det tar hundre år å legge han uten pupp og det har overhodet ikke blitt enklere. Bah. Fint å få syte til deg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad på dine vegne når jeg ser M trives i barnehagen :laugh: Snart har du plutselig problemer med å få henne til å bli med hjem igjen :fnise: E elsker barnehagen, og det lover jo godt for din M også! :jepp: 

Typisk at noe måtte komme i veien for nattavvenning. Det er nok lurt å vente til dere er friske igjen :Nikke: Jeg var på tanken om å begynne med nattavvenning snart jeg også, men jeg har innsett at det må vente en god stund. Pupp er så mye mer enn mat og M har en tøff periode i vente med tannfrembrudd og store hopp i utviklingen. 

Håper dere har en lang periode uten sykdom etter dette, det fortjener dere :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2018 den 21.48, Sisti skrev:

Æsj, typisk med hosten! Men det er like greit å utsette til det passer bedre og det ikke er noen teit sykdom som saboterer. Og det høres jo ut som det lover godt for at nattavvenning ikke trenger å bli fullstendig krise, da, siden hun roet seg med vandring. Går nok fint når det passer bedre for helsa! 

Her har vi jo holdt på med prosjekt ikke-amme-i-søvn i noe som føles som hundre uker. Seriøst, nattavvenning var mye greiere! Det er ikke så mye gråt (vel, noen dager, som i kveld), men det tar hundre år å legge han uten pupp og det har overhodet ikke blitt enklere. Bah. Fint å få syte til deg! :nigo:

Hvis hun er en typisk barnehageunge så varer vel sykdomsperioden i ca. et år :tongue:

Det er slitsomt når legging tar hele kvelden. Du er god som ikke gir opp! Men du har jo en god grunn til å stå på :biggrin:

På 1.3.2018 den 9.17, Leviora skrev:

Jeg blir så glad på dine vegne når jeg ser M trives i barnehagen :laugh: Snart har du plutselig problemer med å få henne til å bli med hjem igjen :fnise: E elsker barnehagen, og det lover jo godt for din M også! :jepp: 

Typisk at noe måtte komme i veien for nattavvenning. Det er nok lurt å vente til dere er friske igjen :Nikke: Jeg var på tanken om å begynne med nattavvenning snart jeg også, men jeg har innsett at det må vente en god stund. Pupp er så mye mer enn mat og M har en tøff periode i vente med tannfrembrudd og store hopp i utviklingen. 

Håper dere har en lang periode uten sykdom etter dette, det fortjener dere :klem: 

Håper det blir full elsk her også! Det hadde vært fantastisk :danse:

En frisk periode ser jeg virkelig frem til. Jeg har hostet på meg skikkelig fine abs, men det er liksom ikke verdt det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
16 minutter siden, Weebs said:

Hvis hun er en typisk barnehageunge så varer vel sykdomsperioden i ca. et år :tongue:

Det er slitsomt når legging tar hele kvelden. Du er god som ikke gir opp! Men du har jo en god grunn til å stå på :biggrin:

 

Jeg har fått beskjed av klinikken om at vi kan prøve et forsøk selv om jeg ammer, så nå er jeg veldig nærme å gi opp prosjektet om å ikke amme i søvn... :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går fort, og selv om M er full i snørr og grønn gugge på øynene så er hun i godt humør! Nettene er ganske tullete. Vi skulle teste livet uten medisiner nå i mars, men det er litt vanskelig å si hvorfor hun henger fast på puppen all night long. Mangel på medisiner eller generell ubehag pga snørr, hoste og slim i halsen :daane:

Anyways. 

Denne uken går jeg dagtid. Jeg tar ammefri på morgenen sånn at jeg slipper å vekke M. Når hun sover såpass tullete synes jeg hun fortjener å få sove til sju. Og tiden går fort om morgenen! Spesielt når hun, TMI, har så heftige bleier for tiden at jeg i går bare klippet opp bodyen og kastet den :ohmy:

Siden hun ikke spiser mengder i barnehagen, og hs ikke var fornøyd med vektoppgangen på forrige måling, så har jeg satt henne på fetekur. Vi skal nemlig på ekstra veiing om en måned. Nå får hun grøten sin med fløte :fnise: Det er ganske godt! Jeg spiser alltid restene hennes. 

Nå skal jeg tipse om en helt fantastisk middag vi hadde i går. Laks med hoisinsaus. Kjapt og kjempegodt. 

Dette var et rotete innlegg. Gudhjelpes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sisti skrev:

Jeg har fått beskjed av klinikken om at vi kan prøve et forsøk selv om jeg ammer, så nå er jeg veldig nærme å gi opp prosjektet om å ikke amme i søvn... :ninja:

Javeeeel? :nigo: Er det mye amming på dagtid? M digger fremdeles puppen all day and all night. Hun hadde et meltdown i barnehagen i går fordi hun ikke fikk pupp før vi kom hjem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
4 hours ago, Weebs said:

Javeeeel? :nigo: Er det mye amming på dagtid? M digger fremdeles puppen all day and all night. Hun hadde et meltdown i barnehagen i går fordi hun ikke fikk pupp før vi kom hjem :fnise:

Ammer ikke så mye på dagtid nei, prøver å begrense det. Spesielt etter-barnehagepupp er litt vanskelig å begrense, men ofte er han fornøyd med en kopp melk. Men jeg ammer fort et par timer på morgenen da. :P fra 5 og utover er det puppefest... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før jeg skulle hente M i dag ringte de fra barnehagen. Hun hadde en raskt stigende feber, var sutrete og ville verken spise eller drikke. Da jeg ankom barnehagen var det lettere kaotisk stemning. Jeg trodde noen hadde skadet seg, men det var to av barna på avdelingen til M som dreiv med synkronspying :P Jeg røsket med meg M og stakk hjem. Hun ble i bedre form da hun fikk komme hjem og henge litt på puppen. Da ville hun sitte på gulvet og se Peppa Gris og spise Cheerios, så jeg fikk meg en matbit jeg også. Til tross for feber, sløve øyne og et par meltdowns så har hun vært i greit humør. Meeen, nå har hun akkurat spydd hun også :rolleyes: Så nå ligger jeg her i senga med henne. Håper ikke hun får det så kraftig. Og at hun ikke smitter oss. Litt mye å be om kanskje. Men seriøst, omgangssyken. Den er døden. To kollegaer var borte fra jobb i dag på grunn av det, og jeg begynte nesten å føle meg litt uggen selv. Fysj. Nei takk til det, altså! Det er verste sort! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Uff, så kjipt! God bedring, håper det gir seg fort! Vi har faktisk ikke hatt omgangssyken i hus ennå (... sånn siden jeg og mannen ble sammen for 10 år siden), føler vi er griseheldige. Men med barnehagebarn i hus er det jo bare spørsmål om tid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neei! Dere har all min medfølelse. Omgangssyken er desidert det verste jeg har opplevd. Og man vet aldri når man har det for siste gang :bond: Når er neste runde, liksom? Om 3 måneder? År? Uker?? Virker som om noroviruset har herjet i landet ekstra mye i vinter. Nå er det nok! :opplyser: 

God bedring til M, og håper du holder frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig når M er skikkelig syk så liker hun å sove (og amme). Passer bra da jeg har hatt vondt i hodet hele dagen. Hun har kastet opp flere ganger. Noen ganger i bøtte (aka bakebolle :P), et par ganger i senga, og noen ganger på gulvet. Oftest gir hun beskjed om at "nå må jeg spy", men plutselig bare spruter det ut. Så da har det skjedd et par uhell. Håper vi slipper flere i senga. Mannen fikk full panikk da han tråkket i spy og presterte å velte en lampe der babycallen var festet. Djis. Håper den fortsatt virker. Han kan være så drama queen :rolleyes:

Jeg er litt lei av å ligge i senga, men men. I morgen har mormor fri fra jobb, så da kommer hun her. Jeg prøver å gå på jobb. Hvis hun ikke godtar det så får jeg bare komme hjem igjen. 

Så langt er formen min bra. Jeg har virkelig, virkelig, virkelig ikke lyst til å bli syk. Fader altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2018 den 19.51, Sisti skrev:

Uff, så kjipt! God bedring, håper det gir seg fort! Vi har faktisk ikke hatt omgangssyken i hus ennå (... sånn siden jeg og mannen ble sammen for 10 år siden), føler vi er griseheldige. Men med barnehagebarn i hus er det jo bare spørsmål om tid... 

Jeg hadde ikke hatt omgangssyken siden jeg var liten, men plutselig fikk hele fuckings svigerslekta det. Så da kom det. Å halleluja. Det vil jeg aldri ha igjen :ohmy: 

22 timer siden, Leviora skrev:

Neei! Dere har all min medfølelse. Omgangssyken er desidert det verste jeg har opplevd. Og man vet aldri når man har det for siste gang :bond: Når er neste runde, liksom? Om 3 måneder? År? Uker?? Virker som om noroviruset har herjet i landet ekstra mye i vinter. Nå er det nok! :opplyser: 

God bedring til M, og håper du holder frisk!

Det er faktisk det verste, det er helt sant! Jeg har aldri vært så sliten før. 

Takk! Det håper jeg også :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, helt forferdelig med omgangssyken. Min dypeste medfølelse! Og krysser for at holder deg frisk! Og at det går bra med jobb i morgen. 

 

God bedring til fine M :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...