Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Tro meg, de som jobber på skolene er like oppgitte! Eller kanskje mer, for vi gir beskjeder på ukeplaner og foreldremøter osv, mens curlingforeldrene til stakkars Timian Milano og Felicia Mercedes driter i hele greia. (Lille Timian hostet nemlig en gang i går, så da er det fint om han kan  være inne i alle friminuttene under tilsyn av en voksen.. Gjerne med en kamerat sånn at det ikke blir så kjedelig, stakkars. Kristian eller Fredrik kanskje, men ikke Ronny for han hadde lus for et halvt år siden. Også måtte vi jo selvfølgelig kjøre helt frem i dag. Han kan jo ikke gå ute nå i 3 minus når han hostet en gang i går.)

 

 :kjefte:

*frustrasjonsutblåsing over*. 

Fortsatt god bedring til M da :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Marimba Bahahaha! :hoho: 

God bedring til M, Weebs! Og dere var ikke de eneste som bare "jæjæææ, send henne i barnehagen", @Pentu og @A4-livet :plystre: Hardbarka andregangsmødre vett, lar barna gå for lut og kaldt vann :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fremdeles 39 i feber og dårlig stemning. Hun skreik konstant da hun våknet. Gav Paracet, men det hadde null effekt på formen. Jeg ringte mannen og spurte om han kunne Google om hvor mange dager med feber og gråt vi måtte vente før vi ringte legen. "Jeg hører ikke hva du sier, hun skriker så høyt!" :P Kan....du..... Google!

Han endte visst opp med å ringe legen, for plutselig fikk vi time. Så nå har vi vært der. Konklusjon ble naturligvis virus, fortsett å gi Paracet, kom tilbake hvis det ikke gir seg i neste uke. "Med en sånn vilje kommer du langt i livet!" sa legen til henne :fnise: Hun ville IKKE bli sjekket. 

Så da får vi bare komme oss gjennom dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover hun for andre gang i dag. Håper det har effekt på formen, fordi nå altså :daane: Konstant skriking, og hvis jeg prøvde meg på å ta henne 1 cm ut fra kroppen min hylte hun ekstra og ble helt klikkos. Men, men. Bare koselig å gå på do med en ettåring på fanget :rolleyes:

Det som står i hodet mitt for tiden er rydding og organisering. Det var liksom det positive med å ha M i barnehagen. Jeg skulle starte med Prosjekt Ryddig Hus! Lese ferdig om Konmari og finne smarte løsninger om oppbevaring og bla bla. Nå ligger det random shit i skuffer og skap. Skulle ønske jeg bodde i den gamle leiligheten min, det var det ikke plass til random shit :tongue: Uansett. Jeg har en liste, og den er lang, som jeg gleder meg til å starte på. Blant annet sortere klærne til guttene. De sier ikke i fra når klær blir for  små, de bare tar dem på og sykler avgårde. For ikke lenge siden kom han ene hjem med en altfor kort genser. 10 cm av t-skjorta stakk ut, liksom. Jeg bare "hallo?" og han bare ":vetikke:". 

Siden det er ræva vær og M er syk så sover hun inne. Derfor blir det svært lite gjort akkurat nå. Kun planlegging :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften. Oppdatering. M sov i seks timer og 50 minutt. Nesten sju timer! Er det lov? Hun våknet i like elendig form, så vi fikk akkurat skiftet bleie, gitt Paracet og prøvd (feilet) å gitt mat, før jeg gikk og la henne igjen. Hun klarte såvidt å holde øynene åpne, og de eneste lydene hun lagde var klynk og gråt. Så en halvtime i våken tilstand var alt hun orket. Nå har hun sovet i to timer, og jeg er veldig spent på hvordan natta kommer til å bli. Lik i går, med hundre oppvåkninger der vi måtte vandre rundt i huset for å roe henne ned, der hun gråt så hardt at hun kastet opp på skulderen min? Håper ikke det :P Håper hun sover av seg litt sykdom, for dette er ikke moro. Eller kanskje hun har sovet så mye på dagen at hun holder våkenshow i hele natt. Å herregud :daane:

Alt kan skje :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, stakkars lille M. Sju timers søvn midt på dagen lukter ikke akkurat frisk unge.  Sorrysorrysorryy for at jeg mente at hun var frisk nok til barnehagen. 

Krysser fingrene for at hun sover av seg sykdommen i natt og for at det ikke blir baluba hele natten. Fortsatt god bedring, M! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sov i SYV timer? Wow... Krysser fingrene for at hun er sånn luring som sover av seg sykdommen, og våkner frisk og blid i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelpes, sju timer var jo helt koko mye, da! :daane: Dakar lita :sukk:Håper på en fin natt for dere og at hun virker mye piggere i morgen :hjerte:

(Hvis ikke tror jeg at jeg ville tatt en telefon til legevakta for å høre med dem :ninja: Man må følge med allmenntilstanden til sjuklingen, i alle fall. Den betyr mer enn feberen. Ikke for å skremme deg, altså, hadde det vært vanlig ukedag hadde jeg seff bare ringt til legekontoret :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sitronkake skrev:

Åh, stakkars lille M. Sju timers søvn midt på dagen lukter ikke akkurat frisk unge.  Sorrysorrysorryy for at jeg mente at hun var frisk nok til barnehagen. 

Krysser fingrene for at hun sover av seg sykdommen i natt og for at det ikke blir baluba hele natten. Fortsatt god bedring, M! :hjerte:

Ja, nå kan du angre! Nei herlighet, hvem kunne visst at det kom til å eskalere såpass :ohmy:

2 timer siden, Sisti skrev:

Hun sov i SYV timer? Wow... Krysser fingrene for at hun er sånn luring som sover av seg sykdommen, og våkner frisk og blid i morgen! 

Jeg så på henne og bare "hvem er du og hvor er våkenbabyen min?" 

Det hadde vært amazing! 

1 time siden, Leopanter skrev:

Gjelpes, sju timer var jo helt koko mye, da! :daane: Dakar lita :sukk:Håper på en fin natt for dere og at hun virker mye piggere i morgen :hjerte:

(Hvis ikke tror jeg at jeg ville tatt en telefon til legevakta for å høre med dem :ninja: Man må følge med allmenntilstanden til sjuklingen, i alle fall. Den betyr mer enn feberen. Ikke for å skremme deg, altså, hadde det vært vanlig ukedag hadde jeg seff bare ringt til legekontoret :Nikke:

Ja, må kanskje det :klo: Selv om almenntilstanden hennes suger ekstremt (har såvidt øynene åpne, klynker eller gråter konstant, klikker hvis jeg ikke bærer henne tett inntil meg, vrenger hele kroppen hvis hun forstår at jeg prøver å gi henne mat, blir sinna av å bli snakket til/tatt på) så reagerer kroppen hennes bra på Paracet. Livet er like ræva, men feberen går rett ned fra 39 til 37. Så sniker den seg opp igjen...

CRP var 5, ører og hals så bra ut, så vi fikk bare beskjed om at sånt er vanlig.

Men likevel ringe lege hvis det er akkurat likt i morgen? 

-----

Hun sov til halv ett, da gadd hun ikke å sovne til pupp lengre. Hun har hatt flere mindre oppvåkninger, mange på grunn av at jeg fremdeles hoster og vekker henne :P 

Men halv ett kom mannen inn. Feberen var da 39,6 så hun fikk en Paracet før hun sovnet igjen. 

Jeg er glad jeg ammer nå, så jeg slipper å tenke så innmari på at hun ikke spiser. 

Jeg har akkurat tatt en dusj. Tenkte jeg måtte benytte muligheten i tilfelle hun er like klistremerke i morgen også. Følte jeg luktet rart. På legekontoret sa de at M luktet feber. Ikke vet jeg hvordan feber lukter, men kanskje det har smittet :tongue:

Må prøve å sove litt før mannen ringer.

Jeg er spent/nervøs på formen hennes i morgen. Den var i hvert fall elendig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover vi fremdeles. Ikke like dypt. I går hadde jeg hosteanfall til tårene rant uten at hun våknet, i dag er vi ikke helt der :P Med et par timers mellomrom står vi opp, sier hei til pappa, peker på ting, bytter bleie og legger oss igjen. Kjedelige dager, men sånt er det. 

Hun suger konstant på puppen. Like greit det, da slipper jeg å tenke på å presse i henne vann. Hun har spist totalt fire blåbær og en skje aprikosmos. Ikke verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sant @Sisti! Mi var ei uke på sykehus med sonde da hun var ca halvannet fordi hun nektet å spise eller drikke mens hun var syk. Da hadde det virkelig vært gull med trøst, væske og næring i ett kinderegg/pupp. Sykdommen i seg selv var ikke alvorlig, men min lille tullekopp klarte jo å gjøre situasjonen rimelig alvorlig for seg selv likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte legevakten for å høre hvor vanlig det egentlig er at unger sover over ett døgn :P Og det var visst ikke sånn supervanlig, så vi burde komme til en sjekk. Jeg sa at jeg helst ville slippe, men da var det for sent :tongue:

Så da vekket vi M og satt oss på venterommet i halvannen time. Ny CRP, ny sjekk av ører og hals, en illsint unge som plutselig kviknet til :fnise: Fikk bare samme beskjeden egentlig. Virus, bla bla. Regnet jo med det da, det var liksom bare den sovingen... Hun har fått utslett på mage og rygg også. Tusen små røde prikker. Feberutslett eller reaksjon på Paracet, mente legen. 

Da vi kom hjem ble hun frøken Sløv igjen. Nå har vi lagt oss og jeg kan hoste alt jeg vil uten å vekke henne. 

Mannen kom med dette komplimentet i dag :ninuskapus:

"Hvis jeg ikke hadde kjent deg så hadde jeg trodd du var narkoman. Tynn, sliten i ansiktet, hoster vilt."

:hjerte:

Ikke visste jeg at narkomane hoster, men hva vet vel jeg :P 

Åh, håper M er bedre i morgen. Dette er så dritt! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, stakkar M! Huff, nå må hun bli frisk snart :( Håper det snur nå! 

Det synes jeg var en utrolig dårlig kommentar fra mannen din. Du trenger en kjempestor klem og en takk for at du er en fantastisk mamma, for du gjør en jævlig bra jobb! :opplyser:  Du får en klem fra meg, i alle fall! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Leviora skrev:

Ååh, stakkar M! Huff, nå må hun bli frisk snart :( Håper det snur nå! 

Det synes jeg var en utrolig dårlig kommentar fra mannen din. Du trenger en kjempestor klem og en takk for at du er en fantastisk mamma, for du gjør en jævlig bra jobb! :opplyser:  Du får en klem fra meg, i alle fall! :klem: 

Takk! :klem:

Dette året har satt sine spor på utseendet, det er ingen tvil om det. Null søvn og rekordlav vekt viser på ansiktet. Kanskje det ordner seg etterhvert, kanskje ikke :tongue: Akkurat nå klarer jeg ikke å bry meg om det. Jeg oppdaget nettopp at jeg har en ettervekst på 4 cm, liksom. Hvor kom den fra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her går det i det samme. Hun har sovet godt i natt. Hvis det hadde vært en vanlig natt så hadde jeg vært overlykkelig. 

Utslettet har spredt seg til ansiktet og beina. Ser ikke bra ut :P Men det virker ikke som det klør, da hadde hun vel klikka :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den fjerde barnesykdommen :) S hadde det. 40 i feber i fire dager, så utslett på mage og rygg. Utslettet virket ikke til å klø heller. Hos legen sa de at det kun var virus. Her fungerte ikke paracet heller. Hun var kjempedårlig, slapp, åpnet ikke øynene, klynket og ville bare bæres og ammes. Heldigvis ikke farlig, og når de har hatt den er de ferdige med akkurat den sykdommen :) Men utrolig slitsomt når det står på. Da var jeg supertakknemlig for puppen, trengte aldri å tenke på å få i henne nok annen mat eller væske. 

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atziri skrev:

Høres ut som den fjerde barnesykdommen :) S hadde det. 40 i feber i fire dager, så utslett på mage og rygg. Utslettet virket ikke til å klø heller. Hos legen sa de at det kun var virus. Her fungerte ikke paracet heller. Hun var kjempedårlig, slapp, åpnet ikke øynene, klynket og ville bare bæres og ammes. Heldigvis ikke farlig, og når de har hatt den er de ferdige med akkurat den sykdommen :) Men utrolig slitsomt når det står på. Da var jeg supertakknemlig for puppen, trengte aldri å tenke på å få i henne nok annen mat eller væske. 

Vi fant også ut at det sannsynligvis er det hun har :) Høres omtrent identisk ut! Nå må hun skyndte seg å bli frisk snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har hun vært våken. Woho :rolleyes: Formen og humøret har svingt enormt. Latter og skriking om hverandre. Mest skrik, men det er vel bedre enn å bare sove i hundre år. Så da satser vi på en enda bedre dag i morgen. Kanskje hun til og med vil bli bært av pappaen da??

Uansett må hun visst holdes unna barnehagen til utslettet er borte. Og det blir bare verre og verre ved hvert bleieskift. Snart er hun mer rød enn hvit :P 

Jeg får varsle jobb om at jeg fremdeles har sykt barn. Kjedelig å bruke opp alle dagene i januar :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...