Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

M er levert i barnehagen. Jeg har en uro i kroppen som er synlig for alle :P 

Jeg skal hente henne klokka ett (hvis de ikke ringer før) tilfelle hun ikke har sovet. Med tanke på hvor vanskelig det har vært hver dag så har jeg ikke skyhøye forventninger om at de får det til i dag heller. Og uten meg i tillegg :ohmy: Håper bare ikke de lar henne ligge og hyle så veldig lenge. Da er det bedre at hun bare er våken, og får sove hjemme.

Hun synes ikke det var trist at jeg gikk. Helt ærlig tror jeg ikke hun forstod det. Akkurat da jeg vinket hadet kom det nemlig en pappa som hun kjenner, så hun vinket hallo til ham :P Hun var mye mer opptatt av han enn meg. Men, men. Håper det går bra med henne. Håper de andre er mer chill i dag sånn at hun får okkupere fanget til PK når hun har behov for det :tongue:

Isj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det er ikke spesielt gøy å være mamma i tilvenningsperioden, særlig når det ikke går helt knirkefritt. Jeg gråt på vei ut fra barnehagen flere ganger jeg altså ... Stor klem til deg, fine mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk ❤ stemmer ja, du sa jo du sku gjøre det, heilt avglemt. Får lese denne på nytt igjen ja 😊 du er jo ein liten mentor for min del 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Jeg hadde ikke tenkt over det før nå, men ja. Jeg ser jo på morgenen at det ikke er den beste stemningen hos oss, i forhold til den gruppa som begynte for et halvt år siden. De vinker til foreldrene, klemmer litt på de andre barna og finner seg kjapt til rette. Inne hos oss skal helst alle sitte i fanget til PK, som trøster så godt hun kan :rolleyes:

Vi er én avdeling, men etter hvert skal de blandes inn med en gruppe som begynte for et halvt år siden og bli ca. 20 stykk. Dette var visst nytt, så de visste ikke helt når det skulle skje. Ikke med det første, tipper jeg :P 

Ifølge månedsplanen skulle de ut i dag, men PK sa at det ikke virket som de var klare for det helt enda. No shit :tongue:

Hvor mange timer er Bølla alene til dagen? 

Både i går og i dag er hun der nesten full dag. 6-7 timer. 
Det blir det samme i morgen og på fredag. 
Fra og med neste uke blir det for det meste lange/fulle dager. 9 timer... :sjenert:

Hvordan er M og soving sammen med mannen din og mammaen din da? 
Barn gjør ofte ting i barnehagen som de nekter å gjøre hjemme fordi de ser at alle de andre barna gjør det og bare finner seg i at ''sånn er det her''... Kanskje du er heldig og M sover dritbra når du ikke er der? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lille_frosk skrev:

Uff, det er ikke spesielt gøy å være mamma i tilvenningsperioden, særlig når det ikke går helt knirkefritt. Jeg gråt på vei ut fra barnehagen flere ganger jeg altså ... Stor klem til deg, fine mamma!

Jeg måtte virkelig beherske meg for å holde igjen tårene da jeg gikk derfra. Og hun var ikke lei seg engang :fnise: Det har vært at par følelser disse dagene altså.

4 timer siden, Meley skrev:

Tusen takk ❤ stemmer ja, du sa jo du sku gjøre det, heilt avglemt. Får lese denne på nytt igjen ja 😊 du er jo ein liten mentor for min del 😉

En gal førstegangsmamma som mentor. Lykke til ;) Neida. Man gjør så godt man kan! :) 

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Både i går og i dag er hun der nesten full dag. 6-7 timer. 
Det blir det samme i morgen og på fredag. 
Fra og med neste uke blir det for det meste lange/fulle dager. 9 timer... :sjenert:

Hvordan er M og soving sammen med mannen din og mammaen din da? 
Barn gjør ofte ting i barnehagen som de nekter å gjøre hjemme fordi de ser at alle de andre barna gjør det og bare finner seg i at ''sånn er det her''... Kanskje du er heldig og M sover dritbra når du ikke er der? :jepp:

M kommer til å få noen nitimers dager innimellom hun også. Men det må vel de fleste som har begge foreldre i full jobb :vetikke:

Tror du søren ikke soving hadde gått fint da? :ohmy: Hun hadde grått da PK la henne i vogna, men så hadde hun koblet helt ut og sovnet etter et par minutt. What! Sov kun 40 minutt, men at hun sov i det hele tatt er jo ganske amazing :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst at hun hadde sovet! Virker jo som det går ganske bra det her :) Sier frøken tøff i trusa som grein når Knerten fikk bhg-sekk i dåpsgave.. Skjønner at det er mye følelser ut å går for tiden ja :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt over 11 ringte PK (til mannen :huh:) og sa at nå sov M. Hun hadde ikke spist noe særlig, men hadde lekt og hatt det moro. Hun hadde ikke vært lei seg, men hadde sympatigrått da de andre var lei seg :P Hvis de forteller sannheten (jeg er på nok Facebook-grupper til å vite at de kan pynte en del på sannheten for å skåne foreldrene. Som nevnt er jeg ganske nysgjerrig på hva de forteller foreldrene til hun som er veldig lei seg, veldig ofte...)... Hvor var jeg? Jo. Hvis de forteller sannheten så er jo dette kjempebra. I dag var jeg der i en halvtime før jeg gikk. PK mente at i morgen gikk det helt sikkert fint om jeg bare leverte og stakk. Vi får se :fnise: 

Hun hadde ikke digget å være på stellebordet (det gjør hun ikke hjemme heller) og hun hadde protestert heftig på bruk av smekke under måltidene :fnise: Veldig merkelig ting å hate, men det var visst såpass at de hadde gitt opp. Hun hadde uansett ikke spist så mye :P 

I dag skal mannen prøve å legge henne i sprinkelsenga :sjokkert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Mumsy skrev:

Ikke verst at hun hadde sovet! Virker jo som det går ganske bra det her :) Sier frøken tøff i trusa som grein når Knerten fikk bhg-sekk i dåpsgave.. Skjønner at det er mye følelser ut å går for tiden ja :jepp:

Sekk, ja! Det fikk vi også. En liten søt rosa en :biggrin: Det var koselig å få brukt den da! :) Hadde bare en pakke backup-grøt og telefonen min oppi, men likevel ;) 

----

Ja, fortsettelse fra forrige innlegg. Måtte plutselig jobbe. Djis :rolleyes: 

Sprinkelseng. Den har hun ikke brukt på tusen år. Den ble faktisk helt grusom etter at vi tok ned bunnen. Den var ikke fantastisk før, men det gikk ofte greit å legge henne. Kunne legge henne der kjapt etter amming. Og noen ganger bare stryke henne på ryggen og synge litt når hun våknet. Men så ble det helt umulig. Hun måtte være i den dypeste søvnen ever for at vi kunne legge henne fra oss. Og det ble kjedelig... Så da havnet hun i dobbelsenga hver kveld. 

Det ligger en haug med puter i, og rundt, senga, men i går klarte hun å krabbe heeelt til kanten før babycallen slo seg inn. Så nå må vi kanskje prøve litt hardere med den teite senga :P Jeg er spent på hvordan det går. Litt glad jeg er på jobb faktisk :fnise: OG glad jeg er på jobb med en grei følelse angående barnehagen. Neste uke er det nemlig ingen bønn. Da går både jeg og mannen dagtid :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til antall barn som har innkjøring samtidig så er det helt opp til foreldrene. De har en opptaksdato som de uansett må betale fra, så velger de datoen selv. Hos oss så har vi foreldremøte før sommeren hvor vi avtaler dato med foreldrene. Vi forteller gjerne at 15. august er det veldig mange som skal starte, sånn at de er klar over det. Har hatt 8 på en dag, da var jeg passe blåst. Jeg hadde ikke alle 8, men man skal jo bli kjent med de alle sammen. Snakk om å føle at man ikke strekker til. 

Med tanke på å fortelle hvordan dagen faktisk er/har vært så er jeg ærlig, men retter alltid fokuset mot det positive. Hvis Trine var lei seg i 10 min ene dagen, men bare 5 min andre dagen så blir fokuset at «hun ble lei seg, men at hun roet seg fortere i dag enn i går. Så dette går fremover» Foreldrene kjenner barnet sitt og gjennomskuer deg fort hvis du lyger. Derfor forteller jeg alltid sannheten, men fokuserer på det positive. Har hun vært lei seg, så er jeg ærlig på det, men jeg møter ikke foreldrene med «uff, i dag har hun vært lei seg og spurt mssse etter dere». Er mye bedre å bli møtt med   «I dag lekte hun så fint sammen med Kåre, de lo godt mens de kastet klossene oppi kassen, en etter en. Hun var litt lei seg etter dere gikk, men roet seg fint på fanget mitt under frokosten. Hun lo godt når hun stakk av med knekkebrødet mitt. Hun har mye humor den jenten der»

 

lykke til med sprinkelsengen. Jeg heier på dere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med sprinkelsengen! Den var hat her også, til slutt ga vi opp og kjøpte juniorseng. Den har hun sovet i siden i høst eller noe, og det går myyye bedre. Da kan vi ligge sammen med henne til hun sovner om hun trenger det (nå har vi begynt å flytte oss til stol ved siden av). 

@Pentu - så koselig å lese! Du høres ut som en super barnehageansatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pentu skrev:

I forhold til antall barn som har innkjøring samtidig så er det helt opp til foreldrene. De har en opptaksdato som de uansett må betale fra, så velger de datoen selv. Hos oss så har vi foreldremøte før sommeren hvor vi avtaler dato med foreldrene. Vi forteller gjerne at 15. august er det veldig mange som skal starte, sånn at de er klar over det. Har hatt 8 på en dag, da var jeg passe blåst. Jeg hadde ikke alle 8, men man skal jo bli kjent med de alle sammen. Snakk om å føle at man ikke strekker til. 

Med tanke på å fortelle hvordan dagen faktisk er/har vært så er jeg ærlig, men retter alltid fokuset mot det positive. Hvis Trine var lei seg i 10 min ene dagen, men bare 5 min andre dagen så blir fokuset at «hun ble lei seg, men at hun roet seg fortere i dag enn i går. Så dette går fremover» Foreldrene kjenner barnet sitt og gjennomskuer deg fort hvis du lyger. Derfor forteller jeg alltid sannheten, men fokuserer på det positive. Har hun vært lei seg, så er jeg ærlig på det, men jeg møter ikke foreldrene med «uff, i dag har hun vært lei seg og spurt mssse etter dere». Er mye bedre å bli møtt med   «I dag lekte hun så fint sammen med Kåre, de lo godt mens de kastet klossene oppi kassen, en etter en. Hun var litt lei seg etter dere gikk, men roet seg fint på fanget mitt under frokosten. Hun lo godt når hun stakk av med knekkebrødet mitt. Hun har mye humor den jenten der»

 

lykke til med sprinkelsengen. Jeg heier på dere!

Så greit at foreldrene får beskjed om det! Her fikk vi brev hjem; "møt opp 3. januar klokken 9.30". Så da gjorde vi det :fnise: Men vi er helt newbies, så uansett om vi hadde fått beskjed om at hele gjengen skulle starte samme dag så hadde vi sikkert bare tenkt "okidoki :vetikke::tongue:

Så koselig at du forteller sånne ting! Det hadde jeg satt stor pris på. Jeg syntes det var kjempegøy da han ene fortalte at dagen hadde gått kjempebra, så hermet han etter henne når hun satt på gulvet og smilte og lekte. Om hun smilte så sinnsykt vet jeg ikke, hun pleier å være ganske konsentrert når hun leker :fnise: Men uansett gøy å forestille meg det. 

Sprinkelseng feilet ;) Han får prøve igjen i kveld. 

28 minutter siden, lille_frosk skrev:

Lykke til med sprinkelsengen! Den var hat her også, til slutt ga vi opp og kjøpte juniorseng. Den har hun sovet i siden i høst eller noe, og det går myyye bedre. Da kan vi ligge sammen med henne til hun sovner om hun trenger det (nå har vi begynt å flytte oss til stol ved siden av). 

@Pentu - så koselig å lese! Du høres ut som en super barnehageansatt!

Jeg har nevnt flere ganger at "det er jo noen som bare dropper hele sprinkelsenga da", men han insisterer på å prøve litt mer. Helt greit det, nå må jo han også ta flere legginger siden jeg jobber en del kveld :) Så får han kjenne på hvor kjedelig det er ;) 

Problemet her er at M begynner å krabbe et halvt sekund etter at hun våkner, så hun hadde lett flydd over kanten på juniorsenga :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis senga er lav, gjør det noe at hun krabber ut? Vi har jo lav dagseng/dobbeltseng til H (som han ikke har sovet i siden nattavvenning, men pyttsann :ler:), han har aldri krabbet ut i søvne, men ramlet ut flere ganger i våken tilstand. :P Men det går helt fint! Hun lærer seg nok fort at hun ikke må krabbe. Finnes jo sengehest man kan montere også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Men hvis senga er lav, gjør det noe at hun krabber ut? Vi har jo lav dagseng/dobbeltseng til H (som han ikke har sovet i siden nattavvenning, men pyttsann :ler:), han har aldri krabbet ut i søvne, men ramlet ut flere ganger i våken tilstand. :P Men det går helt fint! Hun lærer seg nok fort at hun ikke må krabbe. Finnes jo sengehest man kan montere også. 

Hun er en hyler på klatring, så jeg ser for meg hun klatrer over sengehesten og flyr på trynet :fnise: Men jeg har på ekte vurdert det altså. Men så er det alle disse oppvåkningene. Jeg hadde endt opp som deg og sovet der sammen med henne eller tatt henne med i dobbelsenga. Og irritert meg over en snorkende mann som bare er i veien. Løsningen vi har nå der en av oss sover på hennes rom til den andre klikker fungerer utmerket :ler: Litt travelt på kveldene bare, når vi må sprinte ut så fort vi kan hver gang babycallen reagerer på lyd :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M er levert i barnehagen. Sent som pokker, men sånn går det når dagen starter tre på natta :daane: Hun prøvde å sove alt hun kunne. Lå med øynene igjen og ble bare mer og mer frustrert. Fem gav vi opp. Halv sju ville hun sove igjen :tongue: Da sov hun i 2,5 time! Litt dårlig dag å komme så sent på, i dag hadde de nemlig vært ute på tur i sånne vogner. Det hadde hun garantert likt! 

Men levering gikk fint. Hun strakk armene ut til PK, så da vinket jeg og sa "snakkes" og gikk. Hun virket litt forundret over hele situasjonen. Men jeg traff en jeg kjente i garderoben og ble værende å snakke litt med ham. Sniktittet inn på M og hun virket chill. Veldig bra! Etterhvert kom det inn ei som jobber på avdelingen til M også. Hun sa at det gikk supert i går og vi hadde gjort en veldig bra jobb med tilvenningen :nigo: Mannen mente at det sier de sikkert til alle foreldrene, men whatever. Jeg tar det til meg! ;) 

Nå skal jeg reise meg opp fra sofaen og ta fatt på verdens.høyeste.tårn med klær som må brettes :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Hun er en hyler på klatring, så jeg ser for meg hun klatrer over sengehesten og flyr på trynet :fnise: Men jeg har på ekte vurdert det altså. Men så er det alle disse oppvåkningene. Jeg hadde endt opp som deg og sovet der sammen med henne eller tatt henne med i dobbelsenga. Og irritert meg over en snorkende mann som bare er i veien. Løsningen vi har nå der en av oss sover på hennes rom til den andre klikker fungerer utmerket :ler: Litt travelt på kveldene bare, når vi må sprinte ut så fort vi kan hver gang babycallen reagerer på lyd :P 

 

Min venninne med klatrer la faktisk bare en madrass på gulvet i en periode. Det fungerte helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Min venninne med klatrer la faktisk bare en madrass på gulvet i en periode. Det fungerte helt topp!

Lurer på om det blir løsningen her. Vi kjøpte jo faktisk en madrass kun for å ha på rommet hennes så vi kan ligge på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rekk opp hånda de som IKKE brettet klær, men tok en lang dusj og så litt Modern Family i stedet for. Nå kjenner jeg at jeg burde prioritert søvn :daane: Jeg har gjespet konstant siden jeg kom på jobb.

Henting i barnehagen gikk bra. Dagen hadde også gått fint. Jeg blir så GLAD altså! Hun hadde ikke villet sovet. Øynene hadde glidd igjen, men så hadde de andre begynt å våkne så PK måtte forlate henne og bla bla. Det var mye greier. Uansett hadde de gitt opp, og det er helt greit. Hun fikk sove da hun kom hjem :) 

Nå er jeg helt bomull i hodet, så jeg sliter med å huske hva mer de sa :klo: Jo! At hun virker fortrolig med de voksne som er med den gruppa som er et hakk eldre. Det tippet de var fordi jeg og hun har spasert så mye rundt omkring :fnise: 
Da de andre på avdelingen sov hadde hun og PK hengt på lekerommet. Da kom toåringene og skulle leke der inne også. PK hadde tenkt at "ops, dette blir kanskje litt voldsomt for henne", men det hadde bare vært topp stemning. Hun hadde ledd og kikket på de store barna.
Oooog en eldre gutt som vi kjenner som er i en annen del av barnehagen hadde spurt om han kunne besøke henne, og det fikk han lov til. Så det var visst stas :) Det hørtes faktisk ut som hun hadde hatt en veldig idyllisk dag. 

Da vi gikk vinket hun og smilte til de voksne. Kan ikke ha hatt det så supertraumatisk da, tenker jeg :biggrin:

I morgen har jeg fri, men jeg jobber lørdag og søndag :P Etterpå skulle jeg egentlig hatt fri en uke. Da jeg så på planen tenkte jeg "YES, super timing, da slipper hun lange dager". Mee-eeeen. Skal på kurs, gitt. Så da blir det plutselig lange dager likevel. Dette syntes jeg var ganske dritt tidligere i uka, men de to siste dagene har jo vært så bra at nå føles det bedre :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jo kjempebra! :nigo: Igjen, dere er heldige som fikk en PK som M ble trygg på med en gang. Håper det fortsetter sånn :jepp:

Jeg prioriterte Netflix fremfor søvn i dag jeg også. Angrer litt nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi nå jeg sier rekk opp hånda de som sov i dag 🙈 så bra å høre at det går bra med henne i barnehagen :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...