Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Jeg skrev en (lang) liste med datterens rytme for soving, tur, spising og leking da jeg var ferdig med min permisjon, og klistret den midt på kjøkkenet så den var umulig å unngå å se :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Beccy87 skrev:

Sikkert litt stygt å si det også, men jeg er helt enig. Det er deilig å kunne styre dagen uten at mannen skal ''kludre det til''. :fnise:
Det tok meg en dag alene hjemme mens mannen var på jobb og nå er Bølla snudd over fra to til en daglur. Det har vi snakket om at han skulle prøve å ordne i 3 uker, men ''hun er så trøtt'' har vært standardsvaret... Jah, du må jo underholde henne for å dra ut tiden da mann!  :bond:

Ønsker deg lykke til med natten, madrass høres ut som en god løsning. :) 

Ja! Akkurat sånn det er her :Nikke: "Shit, hun gjespet. Hun må sove med en eneste gang! :bond: Hvor er lua???"

Takk for det! Hun hadde null problem med å krabbe av den i hvert fall :fnise:

57 minutter siden, miore skrev:

Jeg skrev en (lang) liste med datterens rytme for soving, tur, spising og leking da jeg var ferdig med min permisjon, og klistret den midt på kjøkkenet så den var umulig å unngå å se :plystre: 

Jaa, stemmer :fnise: Da hadde mannen her blitt dødelig fornærmet :ler:

------

Jaddaaa. Babycallen slo inn, så jeg gikk mot rommet hennes. Da jeg så inn døra lå det ingen M på madrassen. Kikket ned og der stod hun på kne og strakk armene mot meg. "Jeg vil gå tur." :fnise: Slutter aldri å bli imponert over hvor fysisk våken hun er selv om hun egentlig er dødstrøtt. Sovnet med en gang jeg la henne igjen. (Jada, med puppen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du har hatt en dag med full kontroll! :nigo: Jeg skal innrømme at det ikke er helt følelsen jeg sitter igjen med når jeg er alene. :ler: om to uker skal jeg og H være alene i ti dager, fy som jeg gruer meg! Vurderer å flytte inn hos mamma og pappa da, men det er upraktisk langt fra barnehagen. :P At aleneforeldre overlever er et mysterium for meg. 

Haha, ja jeg har også blitt fascinert over hvor våkne de kan være når de er nesten i søvne. Egentlig litt skummelt. Plutselig sitter han bare der i senga midt på natta og babler lykkelig og plukker meg i ansiktet. 

Vi begynner første natt i prosjekt nattavvenning nå. Jeg ligger på eget rom. Burde egentlig nyte det, men jeg er faktisk ganske nervøs. :P gruer meg til å våkne av gråt og la være å gjøre noe! Han har våknet en trillion ganger i kveld, så dårlig start sånn sett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med posegrøt? :sjokkbla: Knerten spiser en pose om dagen.. Er liksom det eneste han vil ha (som han kan få i store mengder) :vetikke: Jeg har jo tenkt at jeg vil lage maten hans selv egentlig, så lager mye pureer med grønnsaker. Men den grøten har jeg ikke ofret en tanke en gang, det er vel kanskje ikke alt den inneholder som er helt topp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sisti skrev:

Så deilig at du har hatt en dag med full kontroll! :nigo: Jeg skal innrømme at det ikke er helt følelsen jeg sitter igjen med når jeg er alene. :ler: om to uker skal jeg og H være alene i ti dager, fy som jeg gruer meg! Vurderer å flytte inn hos mamma og pappa da, men det er upraktisk langt fra barnehagen. :P At aleneforeldre overlever er et mysterium for meg. 

Haha, ja jeg har også blitt fascinert over hvor våkne de kan være når de er nesten i søvne. Egentlig litt skummelt. Plutselig sitter han bare der i senga midt på natta og babler lykkelig og plukker meg i ansiktet. 

Vi begynner første natt i prosjekt nattavvenning nå. Jeg ligger på eget rom. Burde egentlig nyte det, men jeg er faktisk ganske nervøs. :P gruer meg til å våkne av gråt og la være å gjøre noe! Han har våknet en trillion ganger i kveld, så dårlig start sånn sett... 

Jeg hadde store planer om å levere henne fra meg til foreldrene mine pittelitt disse dagene, men de svikta meg totalt og reiste på hytta :fnise: 

10 dager hadde jeg også slitt litt med :ohmy: Da hadde jeg i det minste invitert meg selv til middag hos foreldrene mine/dine ca annenhver dag :tongue:

Hvordan gikk første natta? Hvilken metode kjører dere? Pappaen tar alt? 

13 timer siden, Mumsy skrev:

Hva er galt med posegrøt? :sjokkbla: Knerten spiser en pose om dagen.. Er liksom det eneste han vil ha (som han kan få i store mengder) :vetikke: Jeg har jo tenkt at jeg vil lage maten hans selv egentlig, så lager mye pureer med grønnsaker. Men den grøten har jeg ikke ofret en tanke en gang, det er vel kanskje ikke alt den inneholder som er helt topp?

Posegrøt er djevelens verk, det vet alle!!! Neida :) Jeg liker det ganske godt, det fungerer utmerket som bestikkelse når vi er ute på farten, eller når hun har en dårlig dag. Men mannen har litt lavere terskel for dårlig dag, så jeg kan komme hjem fra jobb, og alt hun har spist hele dagen er sånne poser. Og så klager han på at hun ikke ville spise til måltidene. Tjaaa, kan det ha noe med at det ligger poser strødd over hele stua :P 

Egentlig har jeg ikke sjekket innholdet så nøye, men så lenge de spiser vanlig mat ellers så er det sikkert tipp topp  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en god natt på madrassen :) Sånn i ettertid kom jeg på at kanskje burde jeg forflyttet oss til dobbelsenga da jeg skulle legge meg :fnise: Det ble jo litt trangt, og hun rullet nesten av et par ganger. Får gjøre det i kveld. 

Barnehagen er rett rundt hjørnet og i dag skal vi ut på tøffelshopping. Ebay-tøflene var for store. Bleier og stelleting skulle vi også ta med. Skal de være i en beholder? :P Jeg har kjøpt en bag på Søstrene Grene til ekstra klær, men kom ikke på at bleiene også trengte noe.

Hallepalle, nå nærmer det seg. Ble litt svimmel nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært her. :ac:

Vi leverer bare bleiepakke i barnehagen også har de hver sin kurv til skift. Men alle gjør det sikkert forskjellig? :laugh:  

Hvordan var eBay tøflene bortsett fra st de var for store? Har du tilfeldigvis link? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bhg jeg har erfaring med har hatt egne kurver til barna :)

Jeg var alene med O i 14 dager i August. Da hadde han i tillegg en skikkelig dårlig soveperiode :grine: Måtte ligge sammen med han fra han la seg :overrasket:

Barnehage kommer til å gå så fint! O elsker det og koser seg masse. De gir han så mye jeg ikke kan, aktiviteter og turer og utelek :jepp: Sikker på at M kommer til å like det og bli en skikkelig bhg-jente etterhvert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Weebs said:

Jeg hadde store planer om å levere henne fra meg til foreldrene mine pittelitt disse dagene, men de svikta meg totalt og reiste på hytta :fnise: 

10 dager hadde jeg også slitt litt med :ohmy: Da hadde jeg i det minste invitert meg selv til middag hos foreldrene mine/dine ca annenhver dag :tongue:

Hvordan gikk første natta? Hvilken metode kjører dere? Pappaen tar alt? 

Posegrøt er djevelens verk, det vet alle!!! Neida :) Jeg liker det ganske godt, det fungerer utmerket som bestikkelse når vi er ute på farten, eller når hun har en dårlig dag. Men mannen har litt lavere terskel for dårlig dag, så jeg kan komme hjem fra jobb, og alt hun har spist hele dagen er sånne poser. Og så klager han på at hun ikke ville spise til måltidene. Tjaaa, kan det ha noe med at det ligger poser strødd over hele stua :P 

Egentlig har jeg ikke sjekket innholdet så nøye, men så lenge de spiser vanlig mat ellers så er det sikkert tipp topp  :Nikke:

Første natta gikk helt ok. Rett etter jeg la meg, med ørepropper, hørte jeg at han hylte. Det varte i en time, og var skikkelig, skikkelig hyling. :( Hadde mest lyst til å springe inn og rope "her er mamma!", men greide å la være. Vi skal ikke gjennomføres for enhver pris, men det skal få være opp til mannen når han gir seg. 

Resten av natta gikk ok, jeg våknet ikke før 7! Han Hadde visst vært våken i firetiden og hylt, men det gikk fort over. Med andre ord - mange færre oppvåkninger enn når jeg er tilgjengelig... 

Strategien er rett og slett ingen pupp mellom 23 og 05. Mannen tar de første nettene, så må jeg ta over noen netter. Så får vi se etter hvert om han blir flinkere til å sovne av seg selv og om vi skal utvide "null pupp"-tiden. :P Han er blid i dag da, så tror ikke han ble traumatisert i natt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Chandra skrev:

Lenge siden jeg har vært her. :ac:

Vi leverer bare bleiepakke i barnehagen også har de hver sin kurv til skift. Men alle gjør det sikkert forskjellig? :laugh:  

Hvordan var eBay tøflene bortsett fra st de var for store? Har du tilfeldigvis link? 

Da har du sikkert mye å ta igjen :fnise: Tror de tøflene er greie, de er blitt anbefalt flere ganger på en Facebook-gruppe jeg er med i :) Jeg husker ikke hvilken forhandler jeg brukte, men hvis du søker på soft sole leather shoes baby så kommer det opp en haug. 

Satser på de har kurv her også! :Nikke: Jeg har i hvert fall ikke :P

8 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Alle bhg jeg har erfaring med har hatt egne kurver til barna :)

Jeg var alene med O i 14 dager i August. Da hadde han i tillegg en skikkelig dårlig soveperiode :grine: Måtte ligge sammen med han fra han la seg :overrasket:

Barnehage kommer til å gå så fint! O elsker det og koser seg masse. De gir han så mye jeg ikke kan, aktiviteter og turer og utelek :jepp: Sikker på at M kommer til å like det og bli en skikkelig bhg-jente etterhvert :jepp:

Kurv høres bra ut :) 

Iisj, de 14 dagene hørtes ikke topp ut :( 

Jeg håper sånn at M kommer til å trives! Hun er stille i starten, men blir skikkelig kul når hun er trygg. "For en skeptisk jente", sa den ene pedagogen på avdelingen hennes. Jeg er fremdeles fornærmet :jolie: Biii...neida :plystre:

6 timer siden, Sisti skrev:

Første natta gikk helt ok. Rett etter jeg la meg, med ørepropper, hørte jeg at han hylte. Det varte i en time, og var skikkelig, skikkelig hyling. :( Hadde mest lyst til å springe inn og rope "her er mamma!", men greide å la være. Vi skal ikke gjennomføres for enhver pris, men det skal få være opp til mannen når han gir seg. 

Resten av natta gikk ok, jeg våknet ikke før 7! Han Hadde visst vært våken i firetiden og hylt, men det gikk fort over. Med andre ord - mange færre oppvåkninger enn når jeg er tilgjengelig... 

Strategien er rett og slett ingen pupp mellom 23 og 05. Mannen tar de første nettene, så må jeg ta over noen netter. Så får vi se etter hvert om han blir flinkere til å sovne av seg selv og om vi skal utvide "null pupp"-tiden. :P Han er blid i dag da, så tror ikke han ble traumatisert i natt. :ler:

Helsike :( Jeg hadde slitt med å holde meg den timen :ohmy: Men så bra at det var så få oppvåkninger! Her er det samme rytmen uansett hvor hun er eller hvem hun er sammen med :tongue:

Det blir spennende å se hvordan nettene blir når du tar over. Her blir M sååå sinna hvis jeg prøver meg på noe annet enn pupp :fnise: Krysser fingrene for at dette går bra! Takker selvsagt ja til kontinuerlige oppdateringer :Nikke:

57 minutter siden, lille_frosk skrev:

Lykke til med nattavvenning! Og hei! :nigo: 

Halla! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en perfekt dag :fnise:

Jeg har vært skikkelig heldig med timing av luren hennes disse to dagene. Eller så har jeg bare skikkelig mye skills :lur:

Meeen jeg lurer på en ting. Hvor streng skal en være med tannpuss når de har sånn seks-sju tenner? For M hater det virkelig. I starten var det morsomt, nå er det visst fæle greier. Presser munnen sammen eller hyler. Det går greit hvis hun får tygge på den selv, men det blir jo ikke akkurat det samme :P Så nå har jeg konstant dårlig samvittighet for de søte tennene hennes. Skal jeg holde hodet hennes og skvise inn tannbørsten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Weebs said:

Nok en perfekt dag :fnise:

Jeg har vært skikkelig heldig med timing av luren hennes disse to dagene. Eller så har jeg bare skikkelig mye skills :lur:

Meeen jeg lurer på en ting. Hvor streng skal en være med tannpuss når de har sånn seks-sju tenner? For M hater det virkelig. I starten var det morsomt, nå er det visst fæle greier. Presser munnen sammen eller hyler. Det går greit hvis hun får tygge på den selv, men det blir jo ikke akkurat det samme :P Så nå har jeg konstant dårlig samvittighet for de søte tennene hennes. Skal jeg holde hodet hennes og skvise inn tannbørsten? 

Han her hater også tannpuss. Jeg har endelig greid å legge vekk den dårlige samvittigheten og pusser på tvang, noe annet funker ikke (vi har prøvd ALLE tips). Jeg legger han ned på gulvet, mellom beina mine, med mine bein over armene hans, og lårene inntil hodet så han ikke kan rikke seg vekk. De nedre fortennene er et herk å pusse, for han presser tunga over, og den får jeg ikke vekk! Men resten pusses bra. Jeg skryter og gir masse ros og forteller hva jeg gjør selv om han hyler av all sin kraft. 

Prøv gjerne å lirke inn en finger på siden, slik at hun ikke får lukket munnen helt. Og så finnes det vel mange mange tips til hva som kan funke, kanskje dere ikke har prøvd alt? :P forhåpentligvis kommer noen med pusseglade barn med sine tips her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På jr har vi vært gjennom alt fra tvangspussing til at han nå gladelig pusser tennene sine selv. Metoder vi har prøvd er; pisse selv med hjelp, pussesang, få se på store tennene (funker på større barn), han fikk pusse mine tenner samtidig. Vet at en del setter på Barne-TV for å distrahere. M er fornøyd så lenge hun får pusse litt selv eller tygge på den andre tannbørsten (hun har to), så med henne har det foreløpig gått ganske greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må vi pusse tennene til E under tvang, og har gjort det lenge :grine: Det er grusomt, men vi aner ikke hva mer vi kan gjøre :vetikke: Jeg må få henne til å gape og putte en finger inn i munnen så hun ikke lukker den igjen. M blir sur først når tannpussen er ferdig, han elsker å pusse tenner. Håper det holder seg sånn :plystre: #ikkejinx

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tvangspusset også på den alderen - man MÅ pusse fra første tann! Det er fremdeles ikke det gøyeste snuppis på 2.5 vet om, men nå kommer vi oss gjennom ved at hun får pusse selv først og vi pusser henne etterpå. En gang i blant slår hun seg vrang fremdeles, og da må "gode", gamle tvangspussingen trå til igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for pussetips! I kveld ble det da tvangspussing med fing i munnen foran TV. Hun lot seg distrahere i fire sekund, så ble det grining. Men siden pussehat tydeligvis er veldig vanlig skal jeg droppe den dårlige samvittigheten og pusse for harde livet :) 

Fy fader, hun har bitt meg i den ene puppen. Jeg må anstrenge hele kroppen hver gang hun ammer nå. Det har vært sånn i flere dager, nå må det gro snart! Hun bytter jo pupp hvert femte sekund, så den får aldri fred :P 

Hun beit meg nettopp i nesen også. Vet ikke hva greia er, men av og til gaper hun over. I dag beit hun i tillegg. Den var ny. Hevn, kanskje. Det var seriøst vondt.

I morgen kommer gjengen min heimatt! Jeg har hatt besøk hver dag så jeg har egentlig ikke merket at jeg har vært alene :vetikke: Kveldene har også vært fine. Jeg har lest en halv bok! :ohmy:

Nå skal jeg stå opp fra madrassen og sjekke nesestatus i speilet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi en laaang periode med pussetvang og pussehat. Så begynte vi med fluortablett, og det ble så godt likt at det ble belønning for tannpussen. Nå er pussingen helt uproblematisk, så det å bruke tvang der trenger heldigvis ikke gi et langvarig hat-forhold til tannbørsten!

:ler: Hvordan går det med nesen? De skarpe små tennene altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_frosk skrev:

Her hadde vi en laaang periode med pussetvang og pussehat. Så begynte vi med fluortablett, og det ble så godt likt at det ble belønning for tannpussen. Nå er pussingen helt uproblematisk, så det å bruke tvang der trenger heldigvis ikke gi et langvarig hat-forhold til tannbørsten!

:ler: Hvordan går det med nesen? De skarpe små tennene altså!!

Da satser vi på at vi ikke traumatiserer henne så veldig :Nikke:

Den er faktisk rød enda! Hun må jo ha skrapt av et hudlag eller to :fnise: Fader altså. I tillegg har jeg to underjordiske kviser som ikke vil komme frem på kinnet, så nå ser jeg litt rar ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2017! Skal jeg liksom oppsummere året nå? Det er obligatorisk? 

Det har uten tvil vært det korteste året ever. Helt ærlig, jeg tror bare det er gått et par måneder siden forrige nyttårsaften :klo:

Store deler av året har gått i permisjon, learning by doing (og spør her :nigo:), M, M, M, lite søvn, mye iskaffe, en del krangling med mannen, være takknemlig for at ingen av oss er langsinte, glo på M og ikke forstå hvordan et så fantastisk lite menneske ble til i magen min, være nervøs for jobbstart, være lettet for at jobbstart gikk fint som F...

Nå kommer jeg ikke på mer her jeg står og triller vogn i gangen. 

Dette blir en ekstremt chill nyttårsaften. Jeg skal på jobb i morgen tidlig, det vil si at mannen skal ha M så mye som mulig i natt, og det vil si at vi begge legger oss tidlig på hvert vårt soverom :fnise: Egentlig var planen å feire på hytta sammen med familien min, men ting skjedde, og været er piss, og vi fant ut at det ikke var verdt å kødde til rutinene. 

Jeg har kjøpt inn litt god mat og godteri, vi er enkle sjeler og krever ikke så mye mer :) 

Krysser fingrene for at rakettene ikke plager M altfor mye, sånn at vi er våkne og opplagte i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...