Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Sisti skrev:

Skal dere ha barnevakt hele natta? Lucky bastards! Foreldrene mine er så gamle at vi ikke tør plage dem med å være nattebarnevakt før H sover bedre på natta. :P

men jeg hadde jo nylig en natt på hotell da, alene. Trodde ikke det gikk an, men jeg sov FOR godt! Våknet på morgenen og bare wtf, jeg har jo ikke fått være våken i natt og reflektere over hvor deilig det er å sove alene. Følte meg nesten litt snytt. Sove bort sovetiden, liksom! 

Føler dere at ny medisin har hatt noen særlig effekt da?

Her hadde vi tre gode netter etter jeg var bortreist, ene natta våknet han ikke før 4! Magisk! Men de siste to nettene har vært helt grusomme, det har snudd helt. Jeg bare skjønner ikke hva problemet er. Og lurer på om det at jeg var borte en natt gjorde at han sov bedre etterpå? Burde jeg flytte ut av huset?? Man blir jo helt koko av å aldri vite hva som er riktig å gjøre. 

Ja, kan du tenke deg?! Jeg både gleder og gruer meg. Mamma har tilbudt seg å være nattebarnevakt ganske lenge, og nå skal hun endelig få lov :fnise: Tipper det blir en natt med mye byssing og sitting, men hun er forberedt. Og som hun sier - hun kan sove godt alle de andre nettene :tongue:

Fytti, tipper du våknet uthvilt! :biggrin: Så fantastisk. Men litt synd du ikke fikk tenke over hvor fantastisk det var :fnise:

Nææ, her er det ikke så konge for tiden. Mannen mener vi er ca. tilbake på start, men det er jeg ikke helt enig i. Kveldene er travle, det er mye løping frem og tilbake fra soveromme. Men flere netter har hun sovet tre timer i strekk! Det er veldig bra. Men det er kun når jeg er borte og hun ligger face to face med mannen at det skjer :fnise: Åh, søvn :rolleyes: 

Hvordan vi skal kutte ut all puppingen når jeg er tilstede aner jeg virkelig ikke. Mannen stryker henne litt på hodet så sovner hun igjen. Hvis jeg prøver meg på noe som helst annet enn amming så blir hun rasende! :sur: Hvordan en så trøtt unge kan bli så sint... :overrasket:

Vi burde kanskje flytte ut begge to :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen måneder siden avslørte Barnas Trygghet en grusom fyr her i "nabolaget". Jeg (som alle andre her i Norge, tipper jeg) synes selvfølgelig at det burde vært myyyye strengere straffer for sånne mennesker. Han ble arrestert, men jeg hadde ingen forhåpninger om at det ble livstid akkurat. Og i går møtte jeg ham på butikken :( Jeg ble så kvalm og dårlig. Klarte selvsagt ikke å gjøre noe annet enn å bare glo. Prøvde å kikke i handlevogna hva han hadde kjøpt. Håpet at det kun lå et tau nedi der :P 

Så i natt har jeg hatt forfeeeeerdelige drømmer! Klarte ikke å fortelle mannen om det engang. Fortalte bare at jeg hadde hatt mareritt. Vil glemme det fort som fy :cry3:

Forbanna folk. Livstid og kastrering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fyy :grine: Så fælt! Enig, livstid og kastrering! :opplyser: Naboen til svigers ble plutselig arrestert han også. Helt sinnsykt at det kan være naboen, liksom. Trodde ikke sånt om han i det hele tatt. 

Det var så fælt å være hjemme samtidig som en drapsmann fra kommunen var ute på permisjon. I samme kommune, rundt alle oss som enda sørger!! Jeg holdt meg inne da jeg fikk vite det, for å si det sånn. Slike mennesker kan da ikke få lov til å gå rundt blant folk :tristbla: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får frysninger!:sinna:  Fyflate altså jeg er så enig, kastrer udyret. Håper noen andre gir han et tau i julegave, om han ikke kjøpte selv.

Det er så grusomt å ha mareritt som er så voldsomme, går hele dagen å er skjelven etter det man drømte på natten.. Håper du glemmer det fort.

Det må jo være alle foreldres største mareritt. Jeg har ei i nær familie som ble utsatt for noe slikt, hjertet mitt blør for henne altså:hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/12/2017 den 8.32, Leviora skrev:

Åh fyy :grine: Så fælt! Enig, livstid og kastrering! :opplyser: Naboen til svigers ble plutselig arrestert han også. Helt sinnsykt at det kan være naboen, liksom. Trodde ikke sånt om han i det hele tatt. 

Det var så fælt å være hjemme samtidig som en drapsmann fra kommunen var ute på permisjon. I samme kommune, rundt alle oss som enda sørger!! Jeg holdt meg inne da jeg fikk vite det, for å si det sånn. Slike mennesker kan da ikke få lov til å gå rundt blant folk :tristbla: 

Hvordan kan de gi drapsmenn permisjon? :ohmy: Forstår meg ikke på dette systemet vi har i Norge :icon_frown:

23 timer siden, Mumsy skrev:

Jeg får frysninger!:sinna:  Fyflate altså jeg er så enig, kastrer udyret. Håper noen andre gir han et tau i julegave, om han ikke kjøpte selv.

Det er så grusomt å ha mareritt som er så voldsomme, går hele dagen å er skjelven etter det man drømte på natten.. Håper du glemmer det fort.

Det må jo være alle foreldres største mareritt. Jeg har ei i nær familie som ble utsatt for noe slikt, hjertet mitt blør for henne altså:hjerte:

 

Kunne tenke meg å sende et tau i posten, men det hadde vel blitt fæla styr :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sånn en i nabolaget vi også. Eller, han er inne og soner nå, men er jo tilbake om et par år. Sjukt glad for at jeg ikke har døtre...

Det verste med han fyren her er at han er skamløs og mener han ikke har gjort noe galt. Traff på ham på butikken nesten hver dag i skolesluttid :haar:

Hadde han vært angrende hadde jo det vært noe, liksom, men han vandrer (vandret :P ) rundt som om HAN var offeret. Jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på at 1 av 10 barn blir utsatt for omsorgssvikt, vold eller overgrep så kjenner vel alle noen dessverre. Det er bare å passe på :opplyser:

Det er forøvrig like mange gutter som blir utsatt for overgrep som jenter og de fleste overgripere er noen med nær relasjon til barnet. Tanter, onkler, besteforeldre eller venner av foreldrene. Grusomt! Og grusomt å ikke kunne stole på noen :grine:

 

Her ble vi nødt til å kutte kveldspuppen og nattpuppen. Null pupping i søvn hadde umiddelbar effekt på kveldene! Stor forskjell! Fra hvert 30-60min med oppvåkning til 1 mellom 20-24 :sjokk: Nattpuppen har ikke hatt like god effekt men jeg synes hver natt er bedre enn den forrige :nigo: og det går kjempebra! Nå er det nesten ikke mas etter pupp på kveld/natt og den første natta, som var verst, var mye bedre enn jeg forestilte meg. Nå tar han faktisk smokken hele natten :hjerte: Han våkner selvfølgelig mer til nå men kortere og kortere og færre ganger ;) Selv om du gruer deg og synes det er vanskelig så kan det faktisk være verdt et virkelig forsøk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Leopanter skrev:

Vi har en sånn en i nabolaget vi også. Eller, han er inne og soner nå, men er jo tilbake om et par år. Sjukt glad for at jeg ikke har døtre...

Det verste med han fyren her er at han er skamløs og mener han ikke har gjort noe galt. Traff på ham på butikken nesten hver dag i skolesluttid :haar:

Hadde han vært angrende hadde jo det vært noe, liksom, men han vandrer (vandret :P ) rundt som om HAN var offeret. Jesus.

Skrudd tankegang! Skrudde mennesker :sad:

6 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Med tanke på at 1 av 10 barn blir utsatt for omsorgssvikt, vold eller overgrep så kjenner vel alle noen dessverre. Det er bare å passe på :opplyser:

Det er forøvrig like mange gutter som blir utsatt for overgrep som jenter og de fleste overgripere er noen med nær relasjon til barnet. Tanter, onkler, besteforeldre eller venner av foreldrene. Grusomt! Og grusomt å ikke kunne stole på noen :grine:

 

Her ble vi nødt til å kutte kveldspuppen og nattpuppen. Null pupping i søvn hadde umiddelbar effekt på kveldene! Stor forskjell! Fra hvert 30-60min med oppvåkning til 1 mellom 20-24 :sjokk: Nattpuppen har ikke hatt like god effekt men jeg synes hver natt er bedre enn den forrige :nigo: og det går kjempebra! Nå er det nesten ikke mas etter pupp på kveld/natt og den første natta, som var verst, var mye bedre enn jeg forestilte meg. Nå tar han faktisk smokken hele natten :hjerte: Han våkner selvfølgelig mer til nå men kortere og kortere og færre ganger ;) Selv om du gruer deg og synes det er vanskelig så kan det faktisk være verdt et virkelig forsøk! 

Forferdelig statistikk! Jeg har allerede begynt å tenke på hvordan jeg skal ha den samtalen med M når hun blir eldre. "Det er din kropp", osv. Men jeg blir så dårlig av å tenke på at noen vil henne vondt, så jeg kommer aldri så langt. Ender bare opp med at jeg vil stenge henne inne på rommet sitt til hun er ca. 47,5 :P 

Så bra at puppekutt har gitt resultater! Her kuttes kveldspuppen de dagene jeg kommer hjem fra jobb etter at hun har lagt seg. Men det er visst likt uansett :rolleyes:

Jeg gruer meg fælt til nattavvenning! Hun har verken smokk eller koseklut/dyr som kan fungere som erstatning. Alt er dritt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for moro skyld ligger jeg og M på madrassen nå :fnise: Det skal jo bli hennes fremtidige soverom, så hvorfor ikke. Hun syntes det var TOPP å legge seg. Klatre opp og ned fra madrassen 398 ganger var virkelig dagens høydepunkt :jepp: Men så ble hun akutt trøtt, og da sovnet hun fort. Spent på natten! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får hun kveldsmat nært leggetid? Her er kvelds+pupp 1 time før sengetid for å unngå oppstøt. 

 

Edit: Jeg hadde ikke kuttet natten hadde det ikke vært for at jeg tror han sover bedre uten. Han gjør definitivt det på kvelden nemlig. Og jeg vil sove litt snart :fnise:

 

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Men får hun kveldsmat nært leggetid? Her er kvelds+pupp 1 time før sengetid for å unngå oppstøt. 

 

Edit: Jeg hadde ikke kuttet natten hadde det ikke vært for at jeg tror han sover bedre uten. Han gjør definitivt det på kvelden nemlig. Og jeg vil sove litt snart :fnise:

 

Prøver å time maten i god tid før leggetid :) 

Jeg vil også sove snart! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sisti skrev:

Vi skal begynne nattavvenning 27. desember. :ler: Må time det til en periode der mannen har fri. :P

Hvordan gjorde dere det, @LilleMy1989

Oi, spennende! Gleder meg til daglige oppdateringer! :biggrin:

Hvordan er ståa akkurat nå? Løper du frem og tilbake, eller havner dere magisk i samme seng? Og hvor mange oppvåkninger per natt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Weebs said:

Oi, spennende! Gleder meg til daglige oppdateringer! :biggrin:

Hvordan er ståa akkurat nå? Løper du frem og tilbake, eller havner dere magisk i samme seng? Og hvor mange oppvåkninger per natt? 

Havner alltid i samme seng, så bytter jeg på om det er hans eller vår seng vi havner i. Men i natt havnet vi ikke i samme seng før 0230! Som regel skjer det før midnatt. :P

Men han hadde noen dager i forrige uke der han ikke våknet før 4-5. Jeg trodde det var tegn på bedre tider, men nei, det var bare for å lure meg. Jeg har ikke telling på hvor ofte han våkner for tiden, det er OFTE. Noen netter sover han kun hvis puppen er i munnen. De nettene sover ikke jeg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2017 den 8.47, Sisti skrev:

Havner alltid i samme seng, så bytter jeg på om det er hans eller vår seng vi havner i. Men i natt havnet vi ikke i samme seng før 0230! Som regel skjer det før midnatt. :P

Men han hadde noen dager i forrige uke der han ikke våknet før 4-5. Jeg trodde det var tegn på bedre tider, men nei, det var bare for å lure meg. Jeg har ikke telling på hvor ofte han våkner for tiden, det er OFTE. Noen netter sover han kun hvis puppen er i munnen. De nettene sover ikke jeg... :P

Det er såpass fremdeles, ja! :overrasket: 

Da håper vi en romjulsavvenning fikser nattesøvnen deres :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kuttet amming i søvn først. De 2 første kveldene la mannen før jeg måtte legge kveld 3. Da bestemte jeg meg for å ta natten og siden det gikk så bra og kveldene hadde effekt. Det har gått bedre enn forventet og jeg har tatt nettene selv 😊 Samsover, bysser, han tar plutselig smokk igjen  (HURRA) og kl 06 får han pupp igjen om han vil.

I går ble han lagt av farmoren, hvilket tok 10 min :sjokk: og i natt sov han fra 20.30-03 og våkne kun pittelitt kl 22.30. Fr 04.30 var det full baluba med hyling fram til han fikk pupp 06.30. Vi sov videre til 09 :fnise: Det går absolutt fremover. 

Vi bare hoppet i det bår vi merket at det var så bra på kveldene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, LilleMy1989 said:

Vi kuttet amming i søvn først. De 2 første kveldene la mannen før jeg måtte legge kveld 3. Da bestemte jeg meg for å ta natten og siden det gikk så bra og kveldene hadde effekt. Det har gått bedre enn forventet og jeg har tatt nettene selv 😊 Samsover, bysser, han tar plutselig smokk igjen  (HURRA) og kl 06 får han pupp igjen om han vil.

I går ble han lagt av farmoren, hvilket tok 10 min :sjokk: og i natt sov han fra 20.30-03 og våkne kun pittelitt kl 22.30. Fr 04.30 var det full baluba med hyling fram til han fikk pupp 06.30. Vi sov videre til 09 :fnise: Det går absolutt fremover. 

Vi bare hoppet i det bår vi merket at det var så bra på kveldene. 

Så greit at det har gått så fint! Her prøvde jeg å slutte å amme i søvn, men det ble helt krise, vi snakker timevis med hyling. Så har blitt rådet til å slutte å amme på natt i stedet, og sånn håpe at han lærer å finne søvnen. Gruer meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har sovet hos foreldrene mine i natt og det gikk bra. Fra halv elleve til tolv hadde det vært masse styr og mamma visste ikke helt hva hun skulle gjøre for å roe henne. Men hun kom på at M er jo vandt med å få melk om natten, så kanskje hun var sulten. Så etter en grøtpose og litt vann hadde hun sovet som bare det. Kun hatt tre oppvåkninger mellom tolv og sju. Mamma ble overrasket over hvor illsint hun er hver gang hun våkner.

Jeg og mannen var en liten tur ute i går. Den ble ganske liten, det er nesten flaut å si hva klokka var da jeg la meg :fnise: Jeg ble superfort full, og måtte ta en alvorsprat med meg selv i speilet. Etterpå gikk alt fint ;) Det var deilig å våkne i knallform, så jeg vasket klær og støvsugde før jeg hentet M. Eller, aller først måtte jeg hoppe i dusjen og håndmelke ut tre liter med melkespreng :sjokkert: Har fremdeles vondt, selv om M har ammet flere ganger :tongue:

Hun er glad og fornøyd, det virker ikke som hun har fått traumer etter en natt uten mammaen. 

Rart at litt grøt var alt som skulle til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...