Gå til innhold

Du som er feminist: Tror du på patriarkatet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lunasama

Nei, men jeg tror på usikre menn som håner kvinner og andre på nettet for å kompensere for egen udugelighet. Også tror dere at dere er så skrekkelig morsomme, kun deres egne som biter på dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Lunasama skrev:

Nei, men jeg tror på usikre menn som håner kvinner og andre på nettet for å kompensere for egen udugelighet. Også tror dere at dere er så skrekkelig morsomme, kun deres egne som biter på dessverre.

Det er mange kvinner som fortjener å bli hånet, når de server tull og tøys som sannhet. Jeg er kvinne selv og anser flesteparten av feminister som tror på patriarkatet som Tullinger og til dels manne-hatere. At kvinner skal skjermes fra håning eller kritikk, er bra skammelig. Da kan vi like gjerne gi kvinner status som barn med en gang.

Hvem er disse "usikre menn" du referer til egentlig, er bare et sleiv spark til menn generelt eller faktisk gruppe av menn du spesifikt referer til?          

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lunasama skrev:

Nei, men jeg tror på usikre menn som håner kvinner og andre på nettet for å kompensere for egen udugelighet. Også tror dere at dere er så skrekkelig morsomme, kun deres egne som biter på dessverre.

Er det å kritisere feministiske teorier det samme som å håne kvinner?  

Anonymkode: 0bcb0...3f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor det knapt er feminister som svarer i tråden utanom AB ... ccf. Er det sånn at de aller fleste kvinner er enig i at teorien om patriarkatet er latterlig?

Anonymkode: 0bcb0...3f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lunasama skrev:

Nei, men jeg tror på usikre menn som håner kvinner og andre på nettet for å kompensere for egen udugelighet. Også tror dere at dere er så skrekkelig morsomme, kun deres egne som biter på dessverre.

Hvorfor skriver du slikt? Dette er det som skaper fronter mellom kvinner og menn.

En person skriver noe dumt, en annen velger å fokusere på kjønnet til denne personen fremfor den faktiske saken. Dette kjønnet vil føle for å forsvare seg, og vil dermed indirekte forsvare det dumme som ble sagt i utgangspunktet.

"Nei, men jeg tror på usikre personer som håner andre på nettet..."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gud skrev:

Hvorfor skriver du slikt? Dette er det som skaper fronter mellom kvinner og menn.

En person skriver noe dumt, en annen velger å fokusere på kjønnet til denne personen fremfor den faktiske saken. Dette kjønnet vil føle for å forsvare seg, og vil dermed indirekte forsvare det dumme som ble sagt i utgangspunktet.

"Nei, men jeg tror på usikre personer som håner andre på nettet..."

Det er ganske typisk feminister å dra alle under en kam (ser du hva jeg gjorde nå? :) ), så dette er ikke akkurat et uvanlig syn.

Anonymkode: 29401...e4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lunasama
23 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Det er mange kvinner som fortjener å bli hånet, når de server tull og tøys som sannhet. Jeg er kvinne selv og anser flesteparten av feminister som tror på patriarkatet som Tullinger og til dels manne-hatere. At kvinner skal skjermes fra håning eller kritikk, er bra skammelig. Da kan vi like gjerne gi kvinner status som barn med en gang.

Hvem er disse "usikre menn" du referer til egentlig, er bare et sleiv spark til menn generelt eller faktisk gruppe av menn du spesifikt referer til?          

Hver gang jeg leser en debatt om feminisme er det stort sett et desperat forsøk på å forsøke å verne om menns privilegier i samfunnet. Jeg diskuterer gjerne feminisme og likestilling, men tror de aller fleste ikke orker å delta når de leser nivået på diskusjonen, det er umåtelig stråmenn og generaliseringer mot alle feminister. Det er mye personangrep som går på utseende og intelligensnivå. Som debatten ''Hvorfor er feminister like attraktive''

Og dere har gått rett i fellen min. Jeg påstod at debatten var startet av en usikker mann. Usikker av den grunn at han spør om noe han allerede har svaret på, fordi han tilsier seg definisjons-makten på noe han rett og slett ikke forstår begrepet av. Hvis han har bestemt svaret på forhånd, hvorfor spørre? Hvis en feminist er for eller imot konklusjonen hans er egentlig likegyldig for han setter feminister opp i en sjakkmessig gaffel. Damned if you do, damned if you don't.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Lunasama skrev:

Hver gang jeg leser en debatt om feminisme er det stort sett et desperat forsøk på å forsøke å verne om menns privilegier i samfunnet. Jeg diskuterer gjerne feminisme og likestilling, men tror de aller fleste ikke orker å delta når de leser nivået på diskusjonen, det er umåtelig stråmenn og generaliseringer mot alle feminister. Det er mye personangrep som går på utseende og intelligensnivå. Som debatten ''Hvorfor er feminister like attraktive''

Og dere har gått rett i fellen min. Jeg påstod at debatten var startet av en usikker mann. Usikker av den grunn at han spør om noe han allerede har svaret på, fordi han tilsier seg definisjons-makten på noe han rett og slett ikke forstår begrepet av. Hvis han har bestemt svaret på forhånd, hvorfor spørre? Hvis en feminist er for eller imot konklusjonen hans er egentlig likegyldig for han setter feminister opp i en sjakkmessig gaffel. Damned if you do, damned if you don't.

Du vet ingen ting om feminisme og vet enda mindre om generaliseringer, det du mangler kjære venn er kritisk tenking. Helt sykt å høre feminister snakke om menn, det er som å høre rom-vesener snake om mennesker. Mennesker går i skogen hugger ned trær og plaserer pynt på det midt i stuen når det er kaldt for å motvirke kulden, sånn er det for normale folk som hører feminister snakke.

Beklager at jeg sier dette til deg, i dag så har vi kvinner mere juridiske rettigheter, programmer og straffe rabatt enn menn. Menn får omsorg for barn ca 4% av gangene, 15% er det delt omsorg og resten av gangene går omsorgen til mor. Feminister har malt seg inn i et hjørne der de mest rabiate og mest dogmatiske feministene på 60 tallet ala Gloria Stenheim og Andra Dworkins har fått sin renessanse de siste 20 årene. Som har ledet til den helt bisarre feminismen i dag også kalt inter-seksjon feminisme \ 3th wave som er samtlige feminister. De rasjonelle feministene på 90 tallet, der slag ordet var kvinner er like smarte som menn og vi kan klare det er helt borte.

Du sa  "Usikker av den grunn at han spør om noe han allerede har svaret på, fordi han tilsier seg definisjons-makten på noe han rett og slett ikke forstår begrepet av." Dette er helt bisart hva prøver du og si her, at han arbitrært kan forandre på definisjoner når han vil. Han bruker ikke rart akademisk språk som akademiske feminister bruker, som "systematisk hvit man priviligerer", "Intersectionality", "Transmisogyny", "Cis/cisgender", "TERF", "SWERF" osv osv. Han bruker et språk som folk forstår, han kommuniserer effektivt med normale personer. 

Jeg skal si deg grunnen til at dagen feminisme er sånn som den er, hver gang noen prøver å kritiserer dagens feminisme. Så skjer det 2 ting, offer mentaltett og se hva feminister har gjort for kvinner for 120 år siden. En mann kritiserer feminisme, da hater han kvinner. En kvinne kritiserer feminisme hun har internalisert kvinne hat.

Jeg har noen spørsmål til deg hvis du klarer å lese igjennom uten at du blir "triggered".

1. Hva er et Patriarki, hvor finner jeg et Patriarki, er Patriarki en gjeng med menn som konspirerer sammen mot meg eller kvinner?
2. Hvor har du lært dette? Fra skolen, internet eller venner.
3. Du snakker om generaliseringer (sanne og usanne) og om stråmann. Men du bruker dem selv i starten av den første posten din her, ser du ikke det selv?
4. Hvem er disse usikre mennene du referer til, kan du vise meg i det minste en person? 

Jeg skammer meg virkelig over hva feminismen idag har bilt til, de er i praksis mot likestilling, de er direkte skadelige mot kvinner, og det florerer mannehat i hele bevegelsen.               

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lunasama skrev:

Hver gang jeg leser en debatt om feminisme er det stort sett et desperat forsøk på å forsøke å verne om menns privilegier i samfunnet. Jeg diskuterer gjerne feminisme og likestilling, men tror de aller fleste ikke orker å delta når de leser nivået på diskusjonen, det er umåtelig stråmenn og generaliseringer mot alle feminister. Det er mye personangrep som går på utseende og intelligensnivå. Som debatten ''Hvorfor er feminister like attraktive''

Og dere har gått rett i fellen min. Jeg påstod at debatten var startet av en usikker mann. Usikker av den grunn at han spør om noe han allerede har svaret på, fordi han tilsier seg definisjons-makten på noe han rett og slett ikke forstår begrepet av. Hvis han har bestemt svaret på forhånd, hvorfor spørre? Hvis en feminist er for eller imot konklusjonen hans er egentlig likegyldig for han setter feminister opp i en sjakkmessig gaffel. Damned if you do, damned if you don't.

Hvilke privilegier mener du menn har i dagens Norge i forhold til kvinner?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2016 den 14.22, herzeleid skrev:

Konspirasjonen ligger vell først og fremst i at det angivelig er et system som menn opprettholder og som undertrykker kvinner. Når feminister i dag snakker om patriarkatet snakker de ikke først og fremst om "en samfunnsstruktur som var vanlig her før", men om en samfunnsstruktur de mener gjennomsyrer hele den vestlige verden, og resten får man anta. Gode eksempler på dette finner vi hos svenske "feministisk initiativ", som vell må regnes som temmelig mainstream feminisme, sine egne sider:

http://feministisktinitiativ.se/om/plattform/

 

Er du enig eller uenig at vi lever i et samfunn som er bedre tilrettelagt for menn?

På 3.12.2016 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvorfor det knapt er feminister som svarer i tråden utanom AB ... ccf. Er det sånn at de aller fleste kvinner er enig i at teorien om patriarkatet er latterlig?

Anonymkode: 0bcb0...3f3

Jeg har hovedsaklig stilt spørsmål og vist til rene faktaopplysninger. Jeg kan se hvordan det kan tolkes til at jeg er feminist, men kjønnet mitt har jeg vel strengt tatt ikke sagt et pip om.

Ellers tror jeg @Lunasama har noen gode poeng. Nivået på debatten blir så lavt og grumsete at folk flest ikke gidder å engasjere seg.

22 timer siden, Example skrev:

Hvilke privilegier mener du menn har i dagens Norge i forhold til kvinner?

Menn har mange privilegier. I jobbene de tilbys, lønna de får og taletiden de tildeles. Det er ingen som syns en mann gjør en dårligere jobb om han bommer på kleskoden i selskapslivet. En mann som gjør så godt han kan, kommer utrolig mye lengre enn en kvinne. Hvilke privilegier tenker du at en kvinne har i dagens Norge i forhold til menn?

Anonymkode: b4d9a...ccf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye hat, splittelse og usikkerhet rettet mot det motsatte kjønn hos både menn og kvinner. Det er ikke spesielt overraskende at de med mest generaliserende og nedsettende holdninger til motsatt kjønn ofte er... Tja noe uattraktive - utseendemessig, økonomisk eller sosialt.  Jeg forstår at noen jenter og kvinner kan føle seg utrygge i verden med tanke på voldtekter, partnervold og kulturer rundt i verden som behandler kvinner som dritt. Jeg tror også at de aller fleste (tørr og gjette over 90%), av menn i Norge mener at kvinner skal få delta i samfunnets helhet med medhørende rettigheter - og ikke minst muligheter. Den feminismen jeg observerer idag har store problemer. Jeg skal prøve og forklare hva jeg mener hvis vi leker at vi møttes... La oss si at du (kvinne og feminist) møter meg (mann og ikke feminist) på en kafé. Vi begynner og prate om politikk, eller samfunn. Dersom du sier til meg at du er feminist forteller det meg ikke noe som helst om deg som person. Uttalelsen fra deg til meg om ditt feministiske perspektiv på samfunnet skal formodelig fortelle meg noe om hva du mener om en rekke ting. Nettopp dette oppnåes ikke. Jeg kommer til og anta at du lener til venstre politisk, og at du er i mor stripping blant annet. Men tydeligvis er det også feminister som er "sex positive" - til og med en del av fløyen som ønsker tillatelse av prostitusjon. Så bruken av ordet, eller identifiseringen med begrepet er fullstendig ubrukelig egentlig. Kanskje du egentlig mener at du er for at begge kjønn skal ha like rettigheter, og det er alt. Der vil jeg kontre med at vi har like rettigheter - faktisk har kvinner teknisk sett flere rettigheter fra et statlig hold. Nevn EN rettighet staten og lovgivende organer gir til menn som kvinner ikke får. I tillegg har du en ganske ekstrem fløy av 3-bølge feminismen som etter mitt moralske kompass har gått fullstendig av skaftet. Se noen videoer på YouTube, les noen av de radikale - de representerer den reneste form for hat som sosialt tillates i samfunnet. Jeg mistenker at mange som kaller seg feminister ønsker og står for helt etterkommelige standarder for kvinner - rettssikkerhet ved voldtekt for eksempel. Men for meg som mann (eller gutt), født på 90-tallet representerer feminismen (den 3 bølgen), en veldig ubehagelig politisk ideologi for sterkt knyttet opp til marxisme og for ivrig når deg gjelder og kue meninger ved hjelp av staten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Menn har mange privilegier. I jobbene de tilbys, lønna de får og taletiden de tildeles. Det er ingen som syns en mann gjør en dårligere jobb om han bommer på kleskoden i selskapslivet. En mann som gjør så godt han kan, kommer utrolig mye lengre enn en kvinne. Hvilke privilegier tenker du at en kvinne har i dagens Norge i forhold til menn?

Om man sammenligninger jobb for jobb så kommer kvinner ut 108% over menn, om man tar kvinner som gruppe og menn som gruppe tjener menn mer. Du kan ikke ha en sammenligning med epler med pærer, siden kvinner og menn tar forskjellige valg og overtid. Og kvinner får barn, menn får ikke barn og det gir et betydelig utslag. Menns privilegier i forhold til kvinners privilegier er nesten ingenting, kvinner har straffe rabatt, juridiske fordeler i omsorg rett, skilsmisse og statlige programmer myntet på kvinner.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn har mange privilegier. I jobbene de tilbys, lønna de får og taletiden de tildeles. Det er ingen som syns en mann gjør en dårligere jobb om han bommer på kleskoden i selskapslivet. En mann som gjør så godt han kan, kommer utrolig mye lengre enn en kvinne. Hvilke privilegier tenker du at en kvinne har i dagens Norge i forhold til menn?

Anonymkode: b4d9a...ccf

Tja - hva med ekte og konkrete privilegier i stedet for privilegier som kun eksisterer i hodet på feminister? 

Som f.eks. at kvinner har utallige stønadsordninger og kvoteringsordninger som menn ikke har? 

Anonymkode: 57a44...c0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så morsomt med folk som til stadighet skal missforstå hva feminisme er..

Anonymkode: 914aa...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så morsomt med folk som til stadighet skal missforstå hva feminisme er..

Anonymkode: 914aa...669

Ettersom feminister selv ikke helt klarer å forstå hva det er så er ikke det så rart. 

Anonymkode: 57a44...c0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som mener at kvinner er likestilte menn, jeg kan banne på at alle av disse kvinnene har typiske kvinneyrker. 

Anonymkode: 914aa...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja - hva med ekte og konkrete privilegier i stedet for privilegier som kun eksisterer i hodet på feminister? 

Som f.eks. at kvinner har utallige stønadsordninger og kvoteringsordninger som menn ikke har? 

Anonymkode: 57a44...c0a

Hvilke stønadsordninger er dette?

Anonymkode: 22812...bc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke stønadsordninger er dette?

Anonymkode: 22812...bc9

Du kan jo søke "kvinnestipend" på google og velge på øverste hylle. 

 

Anonymkode: 57a44...c0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo søke "kvinnestipend" på google og velge på øverste hylle. 

 

Anonymkode: 57a44...c0a

Ja, det kom opp hele 2 stk. Ett for tanum og ett for bønder, virkelig noe de fleste har bruk for, og benytter seg av :tommelopp:

Anonymkode: 914aa...669

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som mener at kvinner er likestilte menn, jeg kan banne på at alle av disse kvinnene har typiske kvinneyrker. 

Anonymkode: 914aa...669

Åh vær så snill, la oss ikke anta at kvinner blir harselert i tradisjonelle mannlige yrker. Har et spørsmål til deg, hvorfor tror du at så mange mannlige sykepleiere slutter eller går over til ambulanse?    

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...