Gå til innhold

Hvor reiser dere når dere reiser alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulike land i Sørøst-Asia. Dykker, snorkler, blir kjent med andre på ferie. 

Anonymkode: 93602...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London har jeg reist mye til (både alene og sammen med andre). Shopper, spiser god mat og koser meg. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist til både, Russland, Thailand og Sør Amerika alene. Gikk faktisk fint, selv med sosial angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Irland og Skottland mest. Også vært i Uruguay og Argentina alene. Driver med Geocaching, leser bøker, blir kjent med folk på vandrerhjemmet, drar på bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg reiser alene er det som oftest fordi jeg trenger en pause, og ikke å oppleve nye ting. Da blir det syden, og det eneste jeg gjør er å ligge på stranda/ved bassenget å lese.

Anonymkode: 5872c...05f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg vet ett sted jeg ikke skal tilbake til alene (dog gjerne i følge med noen). Joddah, Hr. Overrasket var på campingtur langt inne i fjellene i Nord-Amerika. Landskapet var fantastisk, været var utmerket og fotomulighetene mange! "Så nære jeg er til villdyrene" tenkte Overrasket, mens han fotograferte den nord-amerikanske elgen, som er større, stautere og mørkere enn den norske "æljen". Det var både dådyr, rådyr, gaffelbukker og bison, også!

Men slike naturopplevelser gjør Overrasket veldig trøtt, så et par dager inn i turen var han i sin dypeste søvn rett rundt midnatt. Buskene rundt teltet brekker, men Overrasket hører ingenting. Månen er full og stråler ned på teltet med et lys som kun månen lager. Sakte men sikkert sniker en siluhett seg over teltduken. Overrasket puster tungt. Plutselig bråvåkner Overrasket! "SNIFF! SNIFF SNIFF SNIFF! SNIFF HVA I HULESTE ER DETTE SNIFF!". En sortbjørn stor som sortbjørnen kan bli hadde sneket seg inn på teltet, oppdaget noe interessant (altså meg), lurt snuten inn under teltduken, puttet hodet så nært mitt som du kan forestille deg, og bestemt seg for å LUKTE meg for å finne ut hvor jeg var på næringskjeden. 

"Greitdetteskjerfaktiskhvaialledagergjørjegnådaforsvingende" fulgt av "vel, det er ikke stort jeg kan gjøre. Enten dør jeg, ellers overlever jeg". "Bare ikke rør deg en tomme du, Overrasket". Det er utrolig hvor lange monologer man har tid til mens man luktes på av en bjørn. Jeg bestemte meg for å spille død, ikke puste, ikke røre meg, ikke hyle, ingenting. Død. Bjørnen strekker seg opp, står oppreist på bakbena (jeg kan følge silhuetten i månelyset) ooooog ... går unna. Hun sparker til et par ting rundt teltet og legger igjen sporene sine ved å skrape opp noen trær så høyt hun bare kan (for å vise andre bjørner hvor svær hun er). Så vralter hun av sted mot månelyset. Resten av natten ligger jeg som en statue i soveposen. Hvert sekund virker som en hel time. Endelig merker jeg de først solstrålene på ansiket, og aldri har jeg vært gladere for å se en soloppgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg drar alene til London, København eller New York, så shopper jeg masse og spiser god mat. 

Hvis jeg drar alene til et sommersted, går jeg på stranda, tar massasje, shopper litt og spiser god mat. Leser masse og har selvfølgelig med telefon og kan surfe på nettet på hotellet eller restauranter. Nyter å være alene og gjøre det som passer meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar enten til "syden" eller på storbyferie, gjerne en kombinasjon (stor by med strand og godt klima). Jeg soler meg, bader, leser veldig mange bøker, går på museer og andre eventuelle severdigheter (akvarium og kirker er vel sånn cirka i hver sin ende av skalaen der...). Og spiser god mat og drikker masse vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storbyer i Europa eller en uke til "syden".
På storbyferier gjør jeg alt som mannen min ikke liker, dvs shopper og ser på "gammel stein"
Drar jeg til syden alene gjør jeg minst mulig, leser minst en bok om dagen og sover mye. Også geocacher jeg overalt, både alene og sammen med mannen :)

Anonymkode: a412b...d45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist på aleneferier i mange år.  Når mannen ikke hadde tid, var valget enten å bli hjemme eller å reise.  Fant raskt ut at aleneferie var best på små steder, som f.eks. greske øyer. Der kommer man i kontakt med folk, men har likevel ingen sosiale forpliktelser. 
Liker vakker natur, og farter mye for å se meg rundt når jeg er alene.  Enten med lokalbuss eller med scooter.  Når man ellers har travle dager, og mange som skal tas hensyn til i hverdagen, er det luksus å være helt alene og bestemme dagen selv.
Følger to regler:  alltid å bo sentralt, slik at jeg slipper drosje.  Og jeg velger små hoteller, hvor personalet "ser" meg og savner meg om noe skulle skje.     

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser dit jeg vil og gjør det jeg vil. Siste tur var til München for å få med meg julemarkedet. Veldig fint å reise alene av og til. 

Anonymkode: d4d26...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser alltid til en storby. Pleier å få med meg minst en kulturell begivenhet der, ofte to. Teaterstykke, konsert av ettellerannet slag, og gjerne et museum hvis det er en utstilling jeg er interessert i. Ellers shopper jeg, drikker vin på kafé på formiddagen og smugrøyker sigaretter, når jeg en sjelden gang er borte fra mann og barn og kan være helt fri!

Anonymkode: 684ae...849

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser hvor jeg vil, når det passer, alene fordi som student har jeg ikke så mange venner som har råd til å reise på ferie slik jeg vil. Derfor reiser jeg heller alene enn å vente til noen andre kanskje kan og vil. Vil helst ikke risikere å ikke oppleve drømmene mine fordi jeg ikke tør å reise alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg reiser alene så reiser jeg til Pattaya. Der slipper jeg å være alene siden jeg alltid har en eller flere feriekjærester der.

Anonymkode: cb8fc...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bornholm. Reiser utenom sesong, leier på det samme stedet hver gang. Leier en sykkel og farter litt rundt, leser og slapper av.

 

Anonymkode: 405c1...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg reiser alene så reiser jeg til Pattaya. Der slipper jeg å være alene siden jeg alltid har en eller flere feriekjærester der.

Anonymkode: cb8fc...740

Ferieprostituerte, mener du vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, jabx skrev:

Ferieprostituerte, mener du vel.

Nei. Slettes ikke. Spanderer kun mat og hotellopphold. Og det gjør vel de fleste menn med sine kjærester?

Anonymkode: cb8fc...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist alene til mange land. Bor alltid på hostell fordi det er så sosialt. Da er jeg veldig spontan og slenger meg gjerne på om andre har noe kult planlagt eller kommer med forslag selv. Ellers så nyter jeg det å kunne være alene og drar ut for å utforske og går meg vill med vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...