Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

11 timer siden, 1Rani skrev:

Tusen takk! Jeg tok en digital i dag og den viste "gravid 1-2" 👏😁😀🤗 Jeg kan ikke tro det! Det er helt vilt. Jeg ønsker alle sammen lykke til med sine høstprosjekter 🤗

Så herlig, gratulerer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Tulla88 skrev:

Jeg var på ultralyd på mandag. Skal fortsette på Menopur samme dose 1uke til. Måtte derfor på apoteket og ha mere Menopur. Jeg fikk da Menopur 600IU men forrige gang fikk jeg Menopur 1200IU. Hva gjør jeg. Hvor mye skal jeg sette?

Vet du hvorfor du får Menopur? Jeg får Gonal-F, men da jeg spurte om årsaken til at de hadde valgt akkurat denne typen så kunne de ikke svare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2017 den 22.55, Aaa08 skrev:

Hei @lillemor87 . Jeg har endometriose. Skal melde mens i oktober, de sa på samtalen at jeg starter tidligst februar med medisiner. 

Er født i 87 jeg også. 

Følger du  og @Fortunatus noen spesiell "diett" på grunn av endometriosen? Jeg ser det er enkelte (ikke norske leger riktig nok) som anbefaler å holde seg unna rødt kjøtt, meieriprodukter, soya, egg og hvete. I desperasjonens øyeblikk så er jeg jo villig til å prøve hva som helst, men samtidig ønsker jeg ikke å ha et for stort fokus på dette. Lurer på hva andre endosøstre gjør:) 

Endret av lillemor87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, 1Rani skrev:

Tusen takk! Jeg tok en digital i dag og den viste "gravid 1-2" 👏😁😀🤗 Jeg kan ikke tro det! Det er helt vilt. Jeg ønsker alle sammen lykke til med sine høstprosjekter 🤗

Grattis👏 Det er en fantastisk skremmende,men utrolig deilig følelse! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, tuppelene skrev:

@lillemor87 hvor mange dager skal du sprøyte før kontroll? *nysgjerrig* 😉

Jeg var på kontroll i stad:)  Virker som Riksen har fast opplegg med sprøyter i 7 dager og så kontroll den 8. dagen. Det var også meningen at jeg skulle ta blodprøve i dag tidlig, men jeg var så opptatt av ultralyden senere på dagen at jeg glemte å ta blodprøvene. KRISE! Velger å skylde på alle hormonene - er så utrolig surrete om dagen, og begynte selvfølgelig å grine med en gang jeg oppdaget det. Uansett, legen sa det ville hjulpet han å vurdere stimuleringen men at det ikke var helt nødvendig ettersom ultralyden viste at jeg har respondert greit. Han kunne se 4-5 follikler på ene siden og 2 på den andre. Litt skuffende antall, men jeg håper det tar seg opp. Jeg skal nå ta Gonal F 150 i dag og i morgen, og så sette eggløsningssprøyten på lørdag. Uttak er satt til mandag! Hjelp! Jeg gruer meg så sinnsykt. Vet ikke om jeg er ekstra sensitiv for tukling "oppi der" pga endometriosen, men celleprøver - som jeg tenker er ikke noe i forhold til et egguttak - er alltid ekstremt vondt. Uff!

Hvordan går det med sprayingen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, lillemor87 skrev:

Jeg var på kontroll i stad:)  Virker som Riksen har fast opplegg med sprøyter i 7 dager og så kontroll den 8. dagen. Det var også meningen at jeg skulle ta blodprøve i dag tidlig, men jeg var så opptatt av ultralyden senere på dagen at jeg glemte å ta blodprøvene. KRISE! Velger å skylde på alle hormonene - er så utrolig surrete om dagen, og begynte selvfølgelig å grine med en gang jeg oppdaget det. Uansett, legen sa det ville hjulpet han å vurdere stimuleringen men at det ikke var helt nødvendig ettersom ultralyden viste at jeg har respondert greit. Han kunne se 4-5 follikler på ene siden og 2 på den andre. Litt skuffende antall, men jeg håper det tar seg opp. Jeg skal nå ta Gonal F 150 i dag og i morgen, og så sette eggløsningssprøyten på lørdag. Uttak er satt til mandag! Hjelp! Jeg gruer meg så sinnsykt. Vet ikke om jeg er ekstra sensitiv for tukling "oppi der" pga endometriosen, men celleprøver - som jeg tenker er ikke noe i forhold til et egguttak - er alltid ekstremt vondt. Uff!

Hvordan går det med sprayingen? :) 

Oioi, så spennende. Krysser fingrene for fine egg og håper du får litt ekstra smertestillende pga endometriosen! :) 

Fy søren har ventet på dette i evigheter føler jeg, og nå går det så fort fremover at jeg nesten ikke tror det. Sprayingen går veldig fint, dag 12 i dag. Ikke mye bivirkninger bortsett fra at jeg er veldig trøtt og plutselig fått kjempe såre brystvorter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, tuppelene skrev:

 Fy søren har ventet på dette i evigheter føler jeg, og nå går det så fort fremover at jeg nesten ikke tror det. Sprayingen går veldig fint, dag 12 i dag. Ikke mye bivirkninger bortsett fra at jeg er veldig trøtt og plutselig fått kjempe såre brystvorter! 

Hei! Der er du! 😊 Har skravlet litt med deg tidligere i denne tråden tror jeg. Tenk at du endelig er i gang?! Så herlig! 

Jeg skal selv ha et nytt forsøk på riksen. (Hadde en MA i sommer). Starter med sprøytene i slutten av neste uke. Hleder meg SÅ mye til å være i gang igjen.

Når begynner du med sprøytene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Hei! Der er du! 😊 Har skravlet litt med deg tidligere i denne tråden tror jeg. Tenk at du endelig er i gang?! Så herlig! 

Jeg skal selv ha et nytt forsøk på riksen. (Hadde en MA i sommer). Starter med sprøytene i slutten av neste uke. Hleder meg SÅ mye til å være i gang igjen.

Når begynner du med sprøytene? 

Hehe, ja her er jeg😉 Vi har skravlet litt her og der. Utrolig trist at det ikke fungerte for dere sist, så det er bra du er i gang igjen nå😊 Er super spennende! Vi ligger veldig likt i løypa da. Jeg skal på kontroll neste torsdag og kanskje jeg får starte på sprøyter da🤞 Får bare håpe mensen kommer i tide, mtp at den må komme tre dager før kontroll.. skal gå akkurat! Eggløsning var selvfølgelig litt treg denne mnd. Men hva om den kommer to dager før kontroll.. noen som har vært borte i det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 9.54, Fortunatus skrev:

Starter på lørdag selv :-D

Har fått beskjed om uttak i uke 44. 

Er også 30 :-)

Stas! Hvor hører du til? 

Jeg er veldig spent på bivirkningene. Du får si ifra om du får noen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tuppelene skrev:

Oioi, så spennende. Krysser fingrene for fine egg og håper du får litt ekstra smertestillende pga endometriosen! :) 

Fy søren har ventet på dette i evigheter føler jeg, og nå går det så fort fremover at jeg nesten ikke tror det. Sprayingen går veldig fint, dag 12 i dag. Ikke mye bivirkninger bortsett fra at jeg er veldig trøtt og plutselig fått kjempe såre brystvorter! 

Ja, krysser det som kan krysses nå! Enig med deg - helt plutselig så var man der. Det er så uvirkelig, og til tider så utrolig kjipt! Synes blant annet at venterommet på Riksen er skikkelig utfordring (med tanke på at man venter sammen med alle de gravide). I dag gjemte jeg meg for min gravide nabo (som naturligvis ikke vet hva vi holder på med), og håpet at hun skulle bli kalt inn til sin ultralyd før vi ble ropt opp fra avdelingen med verdens største skilt "IVF/ANDROLOGISK"... uff! Må nesten le litt:fnise: Det er typisk min flaks å møte på kjentfolk!

Supert at det går bra med spraying! Hørte en del skrekkhistorier om den sprayen, men synes det har gått veldig fint selv :) Litt tung og ør i hodet og hetetokter, men ikke noe å klage over.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lillemor87 skrev:

Følger du  og @Fortunatus noen spesiell "diett" på grunn av endometriosen? Jeg ser det er enkelte (ikke norske leger riktig nok) som anbefaler å holde seg unna rødt kjøtt, meieriprodukter, soya, egg og hvete. I desperasjonens øyeblikk så er jeg jo villig til å prøve hva som helst, men samtidig ønsker jeg ikke å ha et for stort fokus på dette. Lurer på hva andre endosøstre gjør:) 

Nei, har lest litt om det, men fant ikke noe konkret.

Sykehuset kunne heller ikke si noe om det var endometriose som er skyld til at vi ikke blir gravide, men jeg tror hvertfall det.

Har funnet ut at koffein etter eggløsning kan gjøre smertene litt verre for meg, så det drikker jeg mindre av enn tidligere.

Prøver generelt å spise sunt og trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bezoar86 skrev:

Stas! Hvor hører du til? 

Jeg er veldig spent på bivirkningene. Du får si ifra om du får noen 😊

Hører til riksen :-) 

Ja, spent selv. Håper jeg ikke får noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, lillemor87 said:

Vet du hvorfor du får Menopur? Jeg får Gonal-F, men da jeg spurte om årsaken til at de hadde valgt akkurat denne typen så kunne de ikke svare. 

Jeg får Menopur pga jeg ikke har eggløsning og livmorhalsveggen min er for tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, lillemor87 skrev:

Følger du  og @Fortunatus noen spesiell "diett" på grunn av endometriosen? Jeg ser det er enkelte (ikke norske leger riktig nok) som anbefaler å holde seg unna rødt kjøtt, meieriprodukter, soya, egg og hvete. I desperasjonens øyeblikk så er jeg jo villig til å prøve hva som helst, men samtidig ønsker jeg ikke å ha et for stort fokus på dette. Lurer på hva andre endosøstre gjør:) 

Nei.... jeg gjør ikke det.   Har lest mye forskjellige artikler om dette, og mange mener at man skal spise alt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd I dag. Skal ha uttak på mandag og innsett til onsdag så veldig spennende kommende uke😄Noen som har erfaring med uttak? Er det vondt? Hver mange er vanlig å ta ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minute ago, Tulla88 said:

Ultralyd I dag. Skal ha uttak på mandag og innsett til onsdag så veldig spennende kommende uke😄Noen som har erfaring med uttak? Er det vondt? Hver mange er vanlig å ta ut?

Hei! Jeg har hatt to uttak. Det er ubehagelig men ikke vondt akkurat, så lenge bedøvelsen ikke svikter. Det gjorde den en gang til meg, det var helt forferdelig, men de stoppet med en gang og gav meg mer bedøvelse. De er superflinke! Det er ganske spennende å ha uttak fordi du ser alt de gjør på ultralyd, jeg og samboer var helt fascinert :)

Det er vanlig å få ut alt fra 2-3 til 18 kanskje, det varierer veldig og det er individuelle forskjeller. Jeg f eks har en max på ca 15, fikk ut 5 første gang og 9 andre gang. Jeg fikk null på frys første runde, men ett innsett og en på frys og et innsett denne runden. Det er bonus å få på frys, blir ikke alltid det altså. 

Masse lykke til! Jeg er gravid etter forsøk nummer to nå, andre innsett, så dette kan gå bra altså :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tulla88 skrev:

Ultralyd I dag. Skal ha uttak på mandag og innsett til onsdag så veldig spennende kommende uke😄Noen som har erfaring med uttak? Er det vondt? Hver mange er vanlig å ta ut?

Akkurat det samme som meg! :) Veldig, veldig spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Hiver meg på her. 

Jeg går på Progynova nå. Noen andre som har gjort det?
Også lurer jeg på, kommer mensen som vanlig da?

Jeg skal ha uttak og innsett i uke 42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tulla88 skrev:

Ultralyd I dag. Skal ha uttak på mandag og innsett til onsdag så veldig spennende kommende uke😄Noen som har erfaring med uttak? Er det vondt? Hver mange er vanlig å ta ut?

Så kjekt! Jeg har hatt to uttak, et som var ganske vondt, og et hvor jeg ikke kjente noe som helst. Det er fort overstått, og jeg tenker bare at det er vondt å føde også :P så vi tåler den smerten i noen minutter! Varierer veldig hva som er vanlig, og mange egg er ikke nødvendigvis bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...