Gå til innhold
FlyBabe

Prøverør 2017

Anbefalte innlegg

1Rani   23 9
1Rani
2 minutes ago, miore said:

Hei 1Rani, det jeg skriver nå er ikke kjipt ment - det er heller ment som en oppmuntring, selv om det kanskje ikke ser sånn ut ved første øyekast.

Mitt inntrykk er at du kanskje har hatt litt urealistiske forventninger til hvor vanlig det er å få egg på frys :sjenert: Jeg har f.eks hatt fem uttak og kun fått ett egg på frys noensinne, og det egget ser jeg på som en bonus. Fryseegg er kjempeflaks, og absolutt ikke noe man kan regne med! Av blastocyster som fryses regner man for øvrig at ca 90 % overlever, så mest sannsynlig får du jo et forsøk ut av den du har i fryseren også. 

Hvis dere har økonomi til det er det jo heller ingen grunn til å stoppe etter de tre offentlige forsøkene, da dere fremdeles har gode muligheter til å få barn - det offentlige må jo bare sette en grense et sted.

For øvrig er det rimelig sannsynlig at du får rett resultat på en g-test 12 dpo (altså 10 dager etter innsett av 2-dagersegg), og du er så godt som garantert rett svar 15 dpo. Jeg har testet positivt 9 og 10 dpo hver gang jeg har vært gravid.

Tusen takk! Dette er de beste nyhetene jeg har fått på lenge. Ut fra hva folk skriver om her inne bl. a. ser jeg bare folk som får 3, 5, 13 og 7 på frys. Det å høre at frys er sjeldent er faktisk en stor lettelse, litt mindre å legge i boksen "det er noe alvorlig galt med deg". 

Jeg får prøve å være fornøyd da, mer fornøyd enn før hvert fall 😊 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

miore   3 670 929
miore
3 minutter siden, 1Rani skrev:

Tusen takk! Dette er de beste nyhetene jeg har fått på lenge. Ut fra hva folk skriver om her inne bl. a. ser jeg bare folk som får 3, 5, 13 og 7 på frys. Det å høre at frys er sjeldent er faktisk en stor lettelse, litt mindre å legge i boksen "det er noe alvorlig galt med deg". 

Jeg får prøve å være fornøyd da, mer fornøyd enn før hvert fall 😊 

De tilhører nok sjeldenhetene, og har sannsynligvis fått fryst ned todagersegg og ikke blastocyster - da er både overlevelsesgrad ved tining og sjanse for at det blir graviditet ut av det i en helt annen liga :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lillemor87   4 0
lillemor87
13 timer siden, tuppelene skrev:

Ja det kan hende😉 Jeg er veldig spent på om jeg får mensen innenfor fristen før kontroll, for eggløsning var litt treg igjen denne mnd. Men skal/bør gå akkurat🤞 Ble mensen din mange dager forsinket Pga sprayen?

Mensen kom helt som vanlig, på syklusdag 29. Det er nå 11 dager siden, og jeg spotter fortsatt. Mulig slimhinnene er tørre/skjøre og at det er årsaken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden