Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Tingelling skrev:

Vært på UL sjekk idag,og der sier legen at slimhinnen min er for tynn og avbryter dette forsøket denne måneden.Hun vil ikke kaste bort en blasocyst for noe som muligens vil være mislykket.Slimhinnen var tynnere enn den var ved forrige forsøk som var negativ.Skal prøve en siste gang på naturlig syklus,så er det i gang med hormoner hva det enn betyr.Er det noen som vet hva slags behandling som kan brukes ved innsett av fryst blasocyst?Er det for å stimulere slimhinnen?

Er så skuffet at jeg måtte nesten grine.iVf er en følelsesmessig Berg og dalbane som jeg ikke unner noen.Måtte se på bilde av lilleknerta vi har idag etter forrige ivf,og måtte sette ting litt i perspektiv.Tenkte på alle som ikke har et lite hjerte en gang.

Jeg brukte progynova for å stimulere før frys. Det for å kontrollere syklus og bygge opp slimhinne. Måtte avbryte da egget ikke tolte opptining. Lykke til, og ja tenk så heldig du er som har lykkes en gang det må være en gedigen trøst. Vi har enda ikke lykkes en eneste gang, er inne i 4 året... Lykke til videre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg en ruger! Så skummelt og så spennende!😅

1.forsøk og 1. innsett. Hvordan holde ut de neste 2 ukene før testing?🙈

Flere som ruger?😊

Anonymkode: e2561...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare være ærlig og si at det var veldig vondt for meg.. :( Men! for de fleste er det enten litt vondt eller bare noe ubehagelig så det er ikke noe å grue seg til. Hvis jeg tolket det riktig så var jeg litt uheldig med tilkomsten til eggstokkene.. :ohmy:  Just my luck..:vetikke:

Selv om det var så vondt, gruer jeg meg ikke (så veldig mye..) dersom jeg må gjøre det igjen. Og det er jo for en god sak:nordvesta:

 

Håper bare at det er gullegget som er inni der nå:hjerte:

Anonymkode: e2561...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt inn en blastocyst 1.september og er vel i dag da 14 dpo ca 🤔 testet positivt i dag med clearblue og negativt med sånn billig kinatest. Tar jo både lutinus og progynova siden det er fryseforsøk. Kan disse tulle med graviditetstestene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, watermeloon skrev:

Fikk satt inn en blastocyst 1.september og er vel i dag da 14 dpo ca 🤔 testet positivt i dag med clearblue og negativt med sånn billig kinatest. Tar jo både lutinus og progynova siden det er fryseforsøk. Kan disse tulle med graviditetstestene? 

Nei ingen av disse kan gi falsk positiv. Hadde stolt mest på clearbluen (var den tydelig?), men nok tatt en ny test i morgen for å være sikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, QBee skrev:

Nei ingen av disse kan gi falsk positiv. Hadde stolt mest på clearbluen (var den tydelig?), men nok tatt en ny test i morgen for å være sikker. 

Er en slik type clearblue uten strek ☺ redd for at det skal være noe feil med testen siden den andre er negativ 🤐

20170909_072111.jpg

Endret av watermeloon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle prøvere! 

Jeg er prøver og skal i gang med ICSI nå. Men jeg lurer litt på hvilken alder dere her inne ligger på? 

Jeg er 22.

Anonymkode: e3645...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2017 den 21.53, Aaa08 skrev:

@watermeloon testet du på nytt?

Tok en fra rfsu nå. Den var negativ! Jeg var oppe i natt på do så var bare 3 timer mellom da og da jeg testen. Men burde vel ikke ha noe å si.. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. jeg fikk jo positiv test på lørdag :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, watermeloon skrev:

Tok en fra rfsu nå. Den var negativ! Jeg var oppe i natt på do så var bare 3 timer mellom da og da jeg testen. Men burde vel ikke ha noe å si.. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. jeg fikk jo positiv test på lørdag :cry3:

Jeg testet negativt med RFSU og hadde hcg på 114 målt senere på dagen. Fikk tvillinger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, GunnIren skrev:

Jeg testet negativt med RFSU og hadde hcg på 114 målt senere på dagen. Fikk tvillinger. 

Det er så dumt at man ikke kan stole 100 % på testene! Har egentlig fått 18 september som testdato av klikikken så kommer nok til å teste både til helgen og den 18 igjen. Men føler ikke det er noe håp sånn egentlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle prøvere! 

Jeg er prøver og skal i gang med ICSI nå. Men jeg lurer litt på hvilken alder dere her inne ligger på? 

Jeg er 22.

Anonymkode: e3645...65b

Er snart 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle prøvere! 

Jeg er prøver og skal i gang med ICSI nå. Men jeg lurer litt på hvilken alder dere her inne ligger på? 

Jeg er 22.

Anonymkode: e3645...65b

25 her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Aaa08 skrev:

Der er lange til 18 så prøv å ta det med ro så lenge (ikke lett nei). Sikkert testet for tidlig 😊

Siden vi satte inn blastocyst har jeg lest at man kunne få positiv test tidligere. Derfor tok jeg positiv test på lørdag og tenkte at endelig var vi ferdige med dette prosjektet som har vist seg å være mye vanskeligere enn antatt. Så fikk jeg negativ nå så blir man jo bare surrete i hodet. Føler meg tørst hele tiden og drikker som en hest 😛 psykisk kanskje. Føler også brennende følelse noen ganger i magen som jeg ikke har følt før. Men det er jo ingenting annet å få gjort enn å vente lengre og hvis den fortsatt er negativ så får vi komme oss på venteliste for offentlig hjelp samtidig som vi må spare opp penger. Har brukt opp prøvepakka i Danmark og sparekontoen er blitt ganske slank. Så lei av dette slitet, håper bare det blir verdt til slutt ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, watermeloon skrev:

Siden vi satte inn blastocyst har jeg lest at man kunne få positiv test tidligere. Derfor tok jeg positiv test på lørdag og tenkte at endelig var vi ferdige med dette prosjektet som har vist seg å være mye vanskeligere enn antatt. Så fikk jeg negativ nå så blir man jo bare surrete i hodet. Føler meg tørst hele tiden og drikker som en hest 😛 psykisk kanskje. Føler også brennende følelse noen ganger i magen som jeg ikke har følt før. Men det er jo ingenting annet å få gjort enn å vente lengre og hvis den fortsatt er negativ så får vi komme oss på venteliste for offentlig hjelp samtidig som vi må spare opp penger. Har brukt opp prøvepakka i Danmark og sparekontoen er blitt ganske slank. Så lei av dette slitet, håper bare det blir verdt til slutt ☺ 

Vet ikke når du hadde uttak, men hvis det var 12 dager eller mindre siden eggløsningssprøyten på lørdag, kan det fremdeles ha vært den som hang igjen. Det står i pakningsvedlegget at den er ute av kroppen etter 10 dager, men erfaringsmessig går det lengre tid. 

Ellers er RFSU beryktede for å gi SEN og SVAK positiv test, så jeg ville skaffet meg noe annet å teste med ;) Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miore skrev:

Vet ikke når du hadde uttak, men hvis det var 12 dager eller mindre siden eggløsningssprøyten på lørdag, kan det fremdeles ha vært den som hang igjen. Det står i pakningsvedlegget at den er ute av kroppen etter 10 dager, men erfaringsmessig går det lengre tid. 

Ellers er RFSU beryktede for å gi SEN og SVAK positiv test, så jeg ville skaffet meg noe annet å teste med ;) Lykke til!

Tok ingen eggløsningssprøyte denne runden da det var stimulert fryseforsøk. Takk 😊 leste en plass at rfsu var så bra så var derfor jeg kjøpte den 🙈 men har en clearblue digital klar til helgen så får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...