Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan regner dere DPO ved IVF? Hadde innsett to dager etter uttak. Er man da 2 dpo ved innsett?

Anonymkode: 9b18e...818

Jepp, uttak er "eggløsning" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der er vi snart i gang igjen med nytt forsøk etter sommerstengt på ivf avdelingen.Har fortsatt to blasocyster på frys etter egguttak høsten 2014.Krysser fingrene for at det går,og vi slipper flere egguttak.Kjenner jeg har vært litt ustabil etter forsøket i juni som ikke gikk,og måtte ta meg en husmorferie nå før vi starter på for å nullstille meg.Trur det er viktig å ta vare på seg selv i en slik prosess som er heftig for kroppen.Ikke nødvendigvis det fysiske,men det psykiske opp i en slik prosess.Pilotfrue skriver jo om sin prosess.og det er veldig godt å høre at det er flere som har det på samme måte som meg,i tillegg til dette forumet💪🏻 sammen klarer vi det👊🏻👊🏻 God helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2017 den 16.16, 1Rani skrev:

Hei! Jeg har også ultralyd neste uke, startet på bemfola i dag. Andre runde med IVF for min del, men denne gangen er jeg friskere ellers, så håper på et bedre resultat nå. Vil ha noen gode på frys hvertfall! :-D 

Jeg er også bare sporadisk på forumet, man må fokusere på andre ting oppi dette, vhis ikke blir man sprø :P 

Masse lykke til! :) 

Hei! Spennende! Håper dere lykkes😄

Best å ikke la prosessen ta over hele livet og prøve å fokusere på andre ting for å ikke bli sprø ja 😜 

Vi har egguttak og innsett denne uken, blir uutholdelige uker fremover! Håper vi fortsatt klarer å fokusere på andre ting og "glemme" det før man skal ta første test.. blir ikke enkelt🙈🙈

Masse lykke til til dere også!😊 

Anonymkode: e2561...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2017 den 19.56, Tingelling skrev:

Der er vi snart i gang igjen med nytt forsøk etter sommerstengt på ivf avdelingen.Har fortsatt to blasocyster på frys etter egguttak høsten 2014.Krysser fingrene for at det går,og vi slipper flere egguttak.Kjenner jeg har vært litt ustabil etter forsøket i juni som ikke gikk,og måtte ta meg en husmorferie nå før vi starter på for å nullstille meg.Trur det er viktig å ta vare på seg selv i en slik prosess som er heftig for kroppen.Ikke nødvendigvis det fysiske,men det psykiske opp i en slik prosess.Pilotfrue skriver jo om sin prosess.og det er veldig godt å høre at det er flere som har det på samme måte som meg,i tillegg til dette forumet💪🏻 sammen klarer vi det👊🏻👊🏻 God helg!

Jeg har ikke lest hennes blogg, den skal jeg sjekke opp :) har stort sett holdt meg unna det meste av forum og blogger.. men nå er vi i gang med første forsøk, egguttak denne uken. Litt godt å ha en plass å lufte tankene og snakke med andre som er i samme situasjon. Godt du fikk deg litt ferie, det er mye for kropp og sjel å gå gjennom i en slik prosess😱 

 

Ønsker dere lykke til! Når skal dere sette inn? :) 

Anonymkode: e2561...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lest hennes blogg, den skal jeg sjekke opp :) har stort sett holdt meg unna det meste av forum og blogger.. men nå er vi i gang med første forsøk, egguttak denne uken. Litt godt å ha en plass å lufte tankene og snakke med andre som er i samme situasjon. Godt du fikk deg litt ferie, det er mye for kropp og sjel å gå gjennom i en slik prosess😱 

 

Ønsker dere lykke til! Når skal dere sette inn? :) 

Anonymkode: e2561...14c

Vet ikke enda.Skal på ul i morgen for å sjekke hvordan eggløsningen er i løypa,men erfaringsmessig skal jeg sette inn i midten av måneden. Vi prøver naturlig syklus siden vi har en hjerteknuser allerede som det gikk på naturlig syklus og sykehuset skal prøve dette en stund,så jeg slipper å gå gjennom enda mer.Håper bare det går🤞🏻🤞🏻 

Hvordan er du i løypa?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tingelling skrev:

Vet ikke enda.Skal på ul i morgen for å sjekke hvordan eggløsningen er i løypa,men erfaringsmessig skal jeg sette inn i midten av måneden. Vi prøver naturlig syklus siden vi har en hjerteknuser allerede som det gikk på naturlig syklus og sykehuset skal prøve dette en stund,så jeg slipper å gå gjennom enda mer.Håper bare det går🤞🏻🤞🏻 

Hvordan er du i løypa?

 

Det hadde jo vert det beste ja🙏🏼

Vi skal hente ut og sette inn iløpet av den kommende uken :) 

Anonymkode: e2561...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Kan noen forklare meg hva er greie med naturlig syklus? Hva betyr det for oss som må gjennom ich behandling?

Innsett i naturlig syklus er en variant av fryseforsøk. Dvs at man timer innsetting av fryst embryo etter eggløsning, slik at man slipper å ta medisiner for å etterligne kroppens naturlige hormonproduksjon.

I naturlig syklus får de fleste kun progesteron i rugeperioden, mens man i stimulert syklus først må ta østrogen for å bygge opp slimhinnen og progesteron et par dager før innsett. Ved graviditet må man fortsette på medisinene helt til uke 10. 

Endret av QBee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også noe som heter IVF i naturlig syklus. Da stimulerer man ikke frem mange follikler slik man gjør under vanlig IVF, man henter bare ut det ene egget man gror i en vanlig syklus. Det er med andre ord avhengig av at man har eggløsning til vanlig. De fleste klinikkene tilbyr ikke dette, da sannsynligheten for å lykkes per forsøk er veldig mye lavere enn ved normal IVF.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, miore skrev:

Det er også noe som heter IVF i naturlig syklus. Da stimulerer man ikke frem mange follikler slik man gjør under vanlig IVF, man henter bare ut det ene egget man gror i en vanlig syklus. Det er med andre ord avhengig av at man har eggløsning til vanlig. De fleste klinikkene tilbyr ikke dette, da sannsynligheten for å lykkes per forsøk er veldig mye lavere enn ved normal IVF.

Det stemmer jo. Men har vel så og si aldri hørt om det i Norge iallfall. Er kanskje noe for dem med svært få egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, QBee skrev:

Det stemmer jo. Men har vel så og si aldri hørt om det i Norge iallfall. Er kanskje noe for dem med svært få egg?

Ja, så vidt jeg vet brukes det stort sett bare om man har veldig lav AMH og høy FSH, siden man da ikke nødvendigvis får så mange egg uansett om man stimulerer hardt (vet at du vet det, skriver det så @Aaa08 skal få begrunnelsen :) ). Jeg tror ingen av de offentlige sykehusene tilbyr dette, men jeg tror Fertilitetssenteret i Oslo og Medicus i Trondheim tilbyr det i noen få tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jo vert det beste ja🙏🏼

Vi skal hente ut og sette inn iløpet av den kommende uken :) 

Anonymkode: e2561...14c

Så spennende!vi krysser alt av fingrer og tær🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioi, ble oppringt av Riksen og får starte en mnd tidligere enn planlagt 😊 Spray start 17.september. Spennende tider i møte🙏

Endret av tuppelene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første ultralyd i andre høstingsforsøk i dag gitt. Ni eggposer var på gang, det er seks flere enn ved samme ultralyd sist gang. :) Jeg fikk også høre at det finnes individuelle begrensninger på antall mulige eggposer per kvinne. På min første sjekk uten stimulering hadde det vært fem på ene siden og ti på andre, det er derfor ikke sannsynlig at de vil kunne høste mer enn max femten fra meg. Det varierer litt fra gang til gang, men ikke så mye. Håpet mitt om 20 egg er derfor helt urealistisk og jeg må derfor si meg fornøyd med ni på gang. Vi får nok ikke ut ni da, men sist fikk vi ut bare fire etter veldig lang stimulering, så håper på bedre uttelling enn det i hvertfall. Hele det forsøket ble mislykket.

Ulidelig spennende dette her. Jeg graver meg ned i en bok, er så aktiv jeg klarer og har fokus på avslapping for å "overleve". Jeg har ikke store bivirkninger da, er litt varm, billelitt ekstra følsom og litt stinn i magen. Andre som synes det går ganske greit, egentlig, eller? Blir jo bekymret etter å ha lest at så mange merker så mye. Jeg går på cetrotide og bemfola, store doser og hører til St. Olavs :) Er super fornøyd med dem! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 1Rani skrev:

Første ultralyd i andre høstingsforsøk i dag gitt. Ni eggposer var på gang, det er seks flere enn ved samme ultralyd sist gang. :) Jeg fikk også høre at det finnes individuelle begrensninger på antall mulige eggposer per kvinne. På min første sjekk uten stimulering hadde det vært fem på ene siden og ti på andre, det er derfor ikke sannsynlig at de vil kunne høste mer enn max femten fra meg. Det varierer litt fra gang til gang, men ikke så mye. Håpet mitt om 20 egg er derfor helt urealistisk og jeg må derfor si meg fornøyd med ni på gang. Vi får nok ikke ut ni da, men sist fikk vi ut bare fire etter veldig lang stimulering, så håper på bedre uttelling enn det i hvertfall. Hele det forsøket ble mislykket.

Ulidelig spennende dette her. Jeg graver meg ned i en bok, er så aktiv jeg klarer og har fokus på avslapping for å "overleve". Jeg har ikke store bivirkninger da, er litt varm, billelitt ekstra følsom og litt stinn i magen. Andre som synes det går ganske greit, egentlig, eller? Blir jo bekymret etter å ha lest at så mange merker så mye. Jeg går på cetrotide og bemfola, store doser og hører til St. Olavs :) Er super fornøyd med dem! 

 Så bra at du ligger litt bedre an denne gangen, og at det bare fortsetter i riktig retning😊🤞 masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!  Vært her inne lenge og følger spent med på dere.

Jeg er selv i rugeperioden med en 5 dagers blastocyst. Testdag allerede på mandag. Både gruer og gleder meg. Vi har en ICSI jente fra før og håper veldig på søsken. Her er det mannen som har VELDIG få svømmere og mange av de svømmer også feil. 

Før sommerferien hadde vi et fryseforsøk med en blastocyst som ikke festet seg.  Så startet i sommer på nesespray (går privat) for å være klar til klinikken åpnet igjen etter ferie. Lang protokoll på meg noe som er litt kjedelig siden det tar lenger tid, men siden det gikk så bra med hun vi allerede har ville de gjerne gjøre det samme igjen. Etter en måneds tid med spray og sprøyter fikk vi ut 8 egg. 7 ble befruktet, 4 egg på dag 3 og bare ett til innsett på dag 5. Ingen på frys dessverre, men bare vi har ett gullegg spiller jo ikke det noen rolle :) 

 

Vi holder dette foreløpig hemmelig for venner og familie, så er veldig deilig å kunne lese og snakke om andre som skjønner akkurat hva vi går igjennom. Masse lykke til videre! :) 

Anonymkode: e91f3...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på UL sjekk idag,og der sier legen at slimhinnen min er for tynn og avbryter dette forsøket denne måneden.Hun vil ikke kaste bort en blasocyst for noe som muligens vil være mislykket.Slimhinnen var tynnere enn den var ved forrige forsøk som var negativ.Skal prøve en siste gang på naturlig syklus,så er det i gang med hormoner hva det enn betyr.Er det noen som vet hva slags behandling som kan brukes ved innsett av fryst blasocyst?Er det for å stimulere slimhinnen?

Er så skuffet at jeg måtte nesten grine.iVf er en følelsesmessig Berg og dalbane som jeg ikke unner noen.Måtte se på bilde av lilleknerta vi har idag etter forrige ivf,og måtte sette ting litt i perspektiv.Tenkte på alle som ikke har et lite hjerte en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...