Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

3 timer siden, miore skrev:

Veldig fort! Vi startet i slutten av juli, det virker som en liten evighet siden nå :) 

Enig!!! En stor evighet ;) Men nå satser vi på at vi begge snart er gang med forsøk igjen, og lykkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, LillyBe skrev:

Ja, utrolig fint med kort protokoll sånn! Jeg husker ikke om jeg hadde noen bivirkninger jeg men...husker iallfall at det kjentest ut som eggstokkene jobba veldig, hehe. 

Dette ordner seg helt sikkert :)  Blir spennende, hvor mange dager har du hatt på sprøyter nå?

Takk for at du beroliger meg :) jeg startet forrige onsdag. Er nå på dag 6 med sprøyter! Bemfola i 6 og cetrotide i 2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Søskenønske skrev:

Takk for at du beroliger meg :) jeg startet forrige onsdag. Er nå på dag 6 med sprøyter! Bemfola i 6 og cetrotide i 2..

Man tenker jo alltid mest krisetanker selv ;) hehe! Spennende altså!!! Aner ikke hva som er normalt jeg, men det får du jo høre i morra :) Har du time tidlig?

Denne uka blir fryktelig lang er jeg redd. Jeg har fått en infeksjon i kroppen og må ta det rolig noen dager (dvs minimalt med jobb og bevegelse, pluss mye AB). Åssen skal jeg holde ut?! Er jo gal fra før av denne ventingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Man tenker jo alltid mest krisetanker selv ;) hehe! Spennende altså!!! Aner ikke hva som er normalt jeg, men det får du jo høre i morra :) Har du time tidlig?

Denne uka blir fryktelig lang er jeg redd. Jeg har fått en infeksjon i kroppen og må ta det rolig noen dager (dvs minimalt med jobb og bevegelse, pluss mye AB). Åssen skal jeg holde ut?! Er jo gal fra før av denne ventingen...

Ja.. en tuller så mye med tanker som ikke er sunne. Men enklere sagt en gjort å snu om på de.. 😊

Huff!! Så kjedelig. Kroppen er lett-mottakelig når man er sliten og stressa! Kjenner til det der med å være gal 😂 God bedring 🌸

Time på formiddagen 😉✌🏻️

Endret av Søskenønske
Glemte å svare på noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Søskenønske skrev:

Ja.. en tuller så mye med tanker som ikke er sunne. Men enklere sagt en gjort å snu om på de.. 😊

Huff!! Så kjedelig. Kroppen er lett-mottakelig når man er sliten og stressa! Kjenner til det der med å være gal 😂 God bedring 🌸

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Søskenønske skrev:

Ja.. en tuller så mye med tanker som ikke er sunne. Men enklere sagt en gjort å snu om på de.. 😊

Huff!! Så kjedelig. Kroppen er lett-mottakelig når man er sliten og stressa! Kjenner til det der med å være gal 😂 God bedring 🌸

Time på formiddagen 😉✌🏻️

Jepp ;) Like vanskelig som å klare fokusere på noe annet enn ivf, når man har allverden av tid til rådighet. Ja, utrolig hvor mottakelig man blir...en langvarig AB kur, så håper jeg kan stå på den under stimuleringen. 

Herlig med time på formiddagen, spent på oppdatering da :) Masse, MASSE lykke til 😄🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, LillyBe skrev:

Jepp ;) Like vanskelig som å klare fokusere på noe annet enn ivf, når man har allverden av tid til rådighet. Ja, utrolig hvor mottakelig man blir...en langvarig AB kur, så håper jeg kan stå på den under stimuleringen. 

Herlig med time på formiddagen, spent på oppdatering da :) Masse, MASSE lykke til 😄🙏

Håper at du kommer deg raskt!!!

Ja!!! Tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Søskenønske skrev:

Ja.. en tuller så mye med tanker som ikke er sunne. Men enklere sagt en gjort å snu om på de.. 😊

Huff!! Så kjedelig. Kroppen er lett-mottakelig når man er sliten og stressa! Kjenner til det der med å være gal 😂 God bedring 🌸

Time på formiddagen 😉✌🏻️

Lykke til i morgen :) Satser på at det går kjempefint, og at alt er i rute! 

4 timer siden, LillyBe skrev:

Man tenker jo alltid mest krisetanker selv ;) hehe! Spennende altså!!! Aner ikke hva som er normalt jeg, men det får du jo høre i morra :) Har du time tidlig?

Denne uka blir fryktelig lang er jeg redd. Jeg har fått en infeksjon i kroppen og må ta det rolig noen dager (dvs minimalt med jobb og bevegelse, pluss mye AB). Åssen skal jeg holde ut?! Er jo gal fra før av denne ventingen...

Bah, så kjipt :( Håper du blir fort bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 20 dager uten symptomer på synarelaen har bivirkningene kommer med sterk hodepine og kvalme. Har planlagt time på Ullevaal i morgen så det blir spennende. Men gruer meg voldsomt til sprøytene!!!!! Helt kvalm og svimmel da jeg hentet de isted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, L-U-R skrev:

Etter 20 dager uten symptomer på synarelaen har bivirkningene kommer med sterk hodepine og kvalme. Har planlagt time på Ullevaal i morgen så det blir spennende. Men gruer meg voldsomt til sprøytene!!!!! Helt kvalm og svimmel da jeg hentet de isted.

Kjedelig når symptomene kommer. Jeg er i mitt første forsøk og har tatt sprøyter i 6 dager. Vet ikke om det er en trøst.. men for min del har det gått veldig greit med sprøytene. Og jeg skal love deg at jeg gruvde noe helt forferdelig!!!! Her i huset er det mannen som setter sprøytene, og det har funket for oss 😊 

Jeg skal selv på sjekk i morgen! Spent på det - satser på uttak i løpet av uka og påfølgende innsett. Håper at symptomene gir seg og at timen i morgen går bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Søskenønske skrev:

Kjedelig når symptomene kommer. Jeg er i mitt første forsøk og har tatt sprøyter i 6 dager. Vet ikke om det er en trøst.. men for min del har det gått veldig greit med sprøytene. Og jeg skal love deg at jeg gruvde noe helt forferdelig!!!! Her i huset er det mannen som setter sprøytene, og det har funket for oss 😊 

Jeg skal selv på sjekk i morgen! Spent på det - satser på uttak i løpet av uka og påfølgende innsett. Håper at symptomene gir seg og at timen i morgen går bra 😊

Dette er vårt første forsøk også :) Jo, Det hjelper litt det altså . Mannen som skal sette de her også men han er borte i helgen :/ for en spennende uke for deg da:) gleder meg til å høre hvordan d gikk på timen deres :):) hvor skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, L-U-R skrev:

Dette er vårt første forsøk også :) Jo, Det hjelper litt det altså . Mannen som skal sette de her også men han er borte i helgen :/ for en spennende uke for deg da:) gleder meg til å høre hvordan d gikk på timen deres :):) hvor skal du?

Spennende! Det går nok helt sikkert mye bedre enn du tror. Men skjønner at du er spent på helga. Kanskje du har noen andre som hjelper deg om du synes det blir fir vanskelig? Ja, nesten i overkant spennende!! 😊 Jeg skal på st.olavs! Du hørte til Ullevaal? Tenk om vi skulle på samme plass 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, L-U-R skrev:

Etter 20 dager uten symptomer på synarelaen har bivirkningene kommer med sterk hodepine og kvalme. Har planlagt time på Ullevaal i morgen så det blir spennende. Men gruer meg voldsomt til sprøytene!!!!! Helt kvalm og svimmel da jeg hentet de isted.

Så kjedelig at bivirkningene har kommet, men hjelper vel kanskje når du starter på sprøyter :) Masse lykke til i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Søskenønske skrev:

Spennende! Det går nok helt sikkert mye bedre enn du tror. Men skjønner at du er spent på helga. Kanskje du har noen andre som hjelper deg om du synes det blir fir vanskelig? Ja, nesten i overkant spennende!! 😊 Jeg skal på st.olavs! Du hørte til Ullevaal? Tenk om vi skulle på samme plass 😉 

Jada noen finner jeg men er så mange forskjellig som er bortreist, men det ordner seg. Ullevaal ja:) det hadde jo vært så bra om vi skulle på samme /) men vi er uansett ganske likt i prosessen da og det e tjo hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, L-U-R skrev:

Etter 20 dager uten symptomer på synarelaen har bivirkningene kommer med sterk hodepine og kvalme. Har planlagt time på Ullevaal i morgen så det blir spennende. Men gruer meg voldsomt til sprøytene!!!!! Helt kvalm og svimmel da jeg hentet de isted.

Kjipt at symptomene kom! Har lest om veldig mange med bivirkninger fra spray som plutselig ikke merker noe mer når de begynner på sprøyter, så jeg håper på det samme for deg :)

Jeg skjønner at det er en liten bøyg med sprøytene, men jeg lover at det ikke er noe problem å sette den selv etter at du har klart den første! Jeg telte etter nå, og jeg har satt ca 110 sprøyter på meg selv mellom august og desember. Null stress ;)

Edit: Jeg håper selvsagt at det går på første forsøk for dere, men jeg anbefaler deg å sette dem selv istedenfor å bli avhengig av at mannen gjør det i tilfelle det trekker ut, slik som det gjør for oss!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, L-U-R skrev:

Etter 20 dager uten symptomer på synarelaen har bivirkningene kommer med sterk hodepine og kvalme. Har planlagt time på Ullevaal i morgen så det blir spennende. Men gruer meg voldsomt til sprøytene!!!!! Helt kvalm og svimmel da jeg hentet de isted.

Jeg grua meg skikkelig til sprøytene selv. Prøvde å sette den første på meg selv, men klarte det ikke. Endte med at mannen måtte gjøre det de første dagene. Men han skulle reise bort noen dager, og da måtte jeg bare sette de selv. Det jeg gjorde for å klare dette, var at jeg fikk lov å stikke mannen min med (tomme) sprøyter først for å vite hvor hardt jeg måtte sette de (stakk han i magen) ;) Det hjalp  meg veldig! De pakkene jeg har fått med Menopur har det alltid fulgt med mange ekstra sprøyter, så gikk an å bruke to tomme, ubrukte sprøyter på å test-stikke mannen med ;) vet ikke om det er slik med alle medisiner. Da fikk han også kjenne litt på det jeg må igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.1.2017 den 10.14, prover87 skrev:

Så kjekt at dere og vil dele deres erfaringer og tanker rundt prøverør @Illy og @Søskenønske, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at dere (og og resten av oss) hadde sluppet og måtte gå gjennom dette! Blir spennende og følge dere også. Krysser fingrene for at ting går deres vei raskt :) 

Takk for det! :) Det var veldig fint med denne tråden, selv om det beste hadde vært om vi slapp den, ja. Krysser fingrene for at alle kan flytte over i forskjellige termingrupper i løpet av 2017 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, L-U-R skrev:

Etter 20 dager uten symptomer på synarelaen har bivirkningene kommer med sterk hodepine og kvalme. Har planlagt time på Ullevaal i morgen så det blir spennende. Men gruer meg voldsomt til sprøytene!!!!! Helt kvalm og svimmel da jeg hentet de isted.

Det høres ikke noe godt ut med de symptomene :icon_frown: Jeg fikk forklart at vi får veldig lave østrogennivåer når vi går på spray, og at det er det som fører til symtomer. Den gode nyheten er at når en starter med sprøytene stiger østrogennivået igjen, og da forsvinner vanligvis de verste plagene. Men jeg skjønner at du gruer deg! Jeg har ikke sprøyteskrekk, men syns det var skikkelig skummelt å sette én eggløsningssprøyte (ikke ifbm. IVF, så jeg har ikke prøvd mer en én om gangen enda). Det var ikke vondt i det hele tatt da jeg først fikk motet meg opp til å stikke.  Lykke til, du klarer dette!

 

Masse lykke til i dag @Søskenønske! Håper kontrollen blir en god opplevelse, og at du får en dato for uttak å se fram til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Illy skrev:

Det høres ikke noe godt ut med de symptomene :icon_frown: Jeg fikk forklart at vi får veldig lave østrogennivåer når vi går på spray, og at det er det som fører til symtomer. Den gode nyheten er at når en starter med sprøytene stiger østrogennivået igjen, og da forsvinner vanligvis de verste plagene. Men jeg skjønner at du gruer deg! Jeg har ikke sprøyteskrekk, men syns det var skikkelig skummelt å sette én eggløsningssprøyte (ikke ifbm. IVF, så jeg har ikke prøvd mer en én om gangen enda). Det var ikke vondt i det hele tatt da jeg først fikk motet meg opp til å stikke.  Lykke til, du klarer dette!

 

Masse lykke til i dag @Søskenønske! Håper kontrollen blir en god opplevelse, og at du får en dato for uttak å se fram til :)

Tusen takk 🌸 Gikk helt greit. Uttak fredag. Minuset er at legen ønsket at jeg skulle gå til mandag pga str på eggposene. Men grunnet medisinmangel på cetrotide ble det fremskyndet til fredag. Så nå er det på nytt bare å krysse fingrene for at eggene er ok fredag.. det skal være noe å tenke på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Søskenønske skrev:

Tusen takk 🌸 Gikk helt greit. Uttak fredag. Minuset er at legen ønsket at jeg skulle gå til mandag pga str på eggposene. Men grunnet medisinmangel på cetrotide ble det fremskyndet til fredag. Så nå er det på nytt bare å krysse fingrene for at eggene er ok fredag.. det skal være noe å tenke på.. 

Fikk du noe tall på hvor mange/store eggposer du hadde? Jeg er alltid så interessert i tallene :ler: Eggposene får seg jo ofte en ekstra boost når man setter eggløsningssprøyten, så jeg krysser fingrene for en fin fangst på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...