Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Så spennede!! Skal om noen måneder i gang med det samme. Lurer på om du synes det var vondt å ta ut egg? Og hvilken bedøvelse fikk du? 😊

Anonymkode: 407d7...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oioioioi! Hadde egguttak i går og har innsett i morgen, forutsatt at noen av de 5 eggene blir klare. Er livredd for at telefonen skal ringe! Prøvde å dra på jobb i dag, men det gjorde så vondt i magen/eggstokkene at jeg dro hjem igjen. Nå har jeg resignert til sofaen og "rugestilling", selv om det strengt tatt ikke er noe å ruge på enda. ;) Dette er mitt første egguttak og innsett, så vi er veldig spente. 5 egg er ikke så mye, men faktisk 2 flere enn vi ble forespeilet, dessuten sier de hele tiden på sykehuset at "de trenger bare ett gullegg", så vi får håpe på det da. :) 

Lykke til til alle andre prøvere der ute! Måtte 2017 bli et godt år for barneforsøk <3 

Anonymkode: 92cfe...4b2

Så spennende. Jeg hadde innsett i dag, så kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om at du er livredd for at telefonen skal ringe. Jeg har vært et nervevrak de to siste dagene, hehe. Heldigvis så trenger vi bare ett GULLegg ja! Masse lykke til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så spennede!! Skal om noen måneder i gang med det samme. Lurer på om du synes det var vondt å ta ut egg? Og hvilken bedøvelse fikk du? 😊

Anonymkode: 407d7...364

Ja, det er i overkant spennende faktisk, vi teller ned timer nå, samboer er like spent som meg ;) Fikk melding i mens han var på jobb i dag "om under 24 timer så er du GRAVID"! Hihihi, måtte fortelle han at jeg strengt tatt var ruger, men han er nå søt hvertfall :) 

Om det var vondt å ta ut egg: ja. Det var vondt, men stikkene var ikke vonde, heller det å flytte/presse rundt på eggstokker/inni skjeden for å nå fram til eggposene og for å rengjøre. Et par ganger var det sånn "oh my god, dette er vondt", men ikke mer enn kanskje 10 sekunder, så gikk det over. Man kan fint håndtere smerten og det er verdt det :) Jeg fikk 5 mg vival, 1,5 g paracet og morfin igjennom kanyle i hånden. Jeg fikk også "tannlegebedøvelse" i skjeden før de stakk. Man blir ganske påvirket kan du si ;) Jeg følte at jeg hadde tilstrekkelig smertelindring hvertfall. 

Anonymkode: 92cfe...4b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Så spennende. Jeg hadde innsett i dag, så kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om at du er livredd for at telefonen skal ringe. Jeg har vært et nervevrak de to siste dagene, hehe. Heldigvis så trenger vi bare ett GULLegg ja! Masse lykke til i morgen :)

Tusen takk! Jeg håper jeg slipper telefonen og får innsett jeg også :) Masse lykke til med rugingen! :) 

Anonymkode: 92cfe...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra 🎉🎈

Egguttaket gikk over all forventning ❤️ 

Det ble en fantastisk fin og morsom opplevelse der både jeg og min lillesøster fikk følge med på skjermen, se nålen gå inn i eggposene og bli tømt for væske og egg! ❤️ De fikk ut 14 egg!! ☺️

Kjenner ingen smerter i hele tatt, verken nå eller da... 👍🏼 og er nå veldig lettet og klar i hode / kropp! Nå er det bare å vente på tilbakemelding fra Labratoriumet i løpet av helgen på hvor mange egg som overlevde og ble befruktet - nok en sykt spennende periode!

Men akkurat nå føler jeg meg bare lykkelig og veldig stolt av meg selv 💪🏼 

 
Endret av DrømmenOmEnBaby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har fått innkallelse til prøverør i Haugesund. Så fikk jeg endel ark som jeg måtte fylle ut å sende til de snarest. Det jeg synes er rart er at de vil ha bilde av oss.. Måtte dere også sende bilde av dere ? Og vet dere hvorfor? Og tok dere bilde sammen eller hver for seg? :)

 

Anonymkode: 407d7...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har fått innkallelse til prøverør i Haugesund. Så fikk jeg endel ark som jeg måtte fylle ut å sende til de snarest. Det jeg synes er rart er at de vil ha bilde av oss.. Måtte dere også sende bilde av dere ? Og vet dere hvorfor? Og tok dere bilde sammen eller hver for seg? :)

 

Anonymkode: 407d7...364

Derfor de vil ha bilde av dere er for at det skal være lettere for dem å vite hvem de kommuniserer med da mye av kommunikasjonen foregår på telefon. Dere velger selv om dere sender inn hver for dere eller sammen. 

Lykke til i Haugesund. De er både dyktige og ikke minst veldig hyggelige.

Endret av Sanvitalia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet med hormonsprøyter, Menopur 375,  idag. Skal ha kort protokoll. Er det flere her som akkurat har startet? Jeg var kjempenervøs for sprøytene og nå er jeg redd for bivirkninger. :-( Synes nesten dette er litt for spennende... Tenker også litt på hva om det ikke virker. Noen som har vært gjennom det som har noen beroligende ord?

Anonymkode: d2783...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Hurra 🎉🎈

Egguttaket gikk over all forventning ❤️ 

Det ble en fantastisk fin og morsom opplevelse der både jeg og min lillesøster fikk følge med på skjermen, se nålen gå inn i eggposene og bli tømt for væske og egg! ❤️ De fikk ut 14 egg!! ☺️

Kjenner ingen smerter i hele tatt, verken nå eller da... 👍🏼 og er nå veldig lettet og klar i hode / kropp! Nå er det bare å vente på tilbakemelding fra Labratoriumet i løpet av helgen på hvor mange egg som overlevde og ble befruktet - nok en sykt spennende periode!

Men akkurat nå føler jeg meg bare lykkelig og veldig stolt av meg selv 💪🏼 

 

:) Åhh masse lykke til, håpe du blir gravid! 

Anonymkode: 5b34e...5c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL på tirsdag,da starter lutinusgriset,og forhåpentligvis innsett neste mandag🤞🏻 Findusen settes inn på naturlig syklus, med kun lutinus som hormonpreparat.Gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på at mensen skal komme så vi kan komme i gang med forsøk nr 2. Fikk beskjed om at de skulle prøve å strekke behandling ut over flere dager for å prøve å modne flere egg. (Forrige gang fikk jeg ut 17 egg, men mange var ikke modne). Så denne gangen skal jeg bare sette 100 menopur fra start og i allefall til første scanning. Synes det høres veldig lite ut men.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Mange som har spennende tid om dagen 🌸 Jeg satt inn et egg av beste klasse, i følge legen forrige uke. 

Føler at jeg kjenner så mye nedentil, og det beskymrer meg, selv on jeg vil være positiv 🙌🏽 Første forsøk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har startet med hormonsprøyter, Menopur 375,  idag. Skal ha kort protokoll. Er det flere her som akkurat har startet? Jeg var kjempenervøs for sprøytene og nå er jeg redd for bivirkninger. :-( Synes nesten dette er litt for spennende... Tenker også litt på hva om det ikke virker. Noen som har vært gjennom det som har noen beroligende ord?

Anonymkode: d2783...645

Jeg brukte Menopur og hadde kort protokoll forrige forsøk (jeg har hatt to forsøk som endte negativt). Jeg syns menopursprøytene så litt skumle ut, de er liksom "ordentlige" sprøyter. Men det gikk raskt å venne seg til. Etter hvert begynte jeg nesten å glede meg til kveldens sprøyte, for jeg visste jo at den fikk eggene til å vokse der inne. Jeg hadde ikke noen spesielle bivirkninger. Jeg fikk hodepine etter hvert, men tror det kom av Orgalutransprøytene, for det kom da jeg begynte med dem (ved kort protokoll skal du sikkert også ta det for å hindre spontan eggløsning?). Men det var helt til å leve med :) Ofte så er det nesesprayen man tar ved lang protokoll som gir flest bivirkninger, men den slipper du. 

Jeg syns det psykiske er værst, og frykten for at det ikke skal gå. Men hvis det er mulig, tenk at det er vanlig at det ikke går på første forsøk, selv om det går på ett av tre forsøk. Masse lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ! Er ny her... 

Litt om meg- blir 30 i november, ingen barn. Prøver i ca 5-år. Første laparoskopi i 2016. Endometriose. Brent bort. En tett eggleder.  Andre laparoskopi for en uke siden, alt ser fint ut, finner ikke endometriose og begge egglederne åpne (?) . 

Sendte søknad til Rikshospitalet i går. Når kommer jeg til å høre noe? Sender de bekreftelse for mottat søknad?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Hei ! Er ny her... 

Litt om meg- blir 30 i november, ingen barn. Prøver i ca 5-år. Første laparoskopi i 2016. Endometriose. Brent bort. En tett eggleder.  Andre laparoskopi for en uke siden, alt ser fint ut, finner ikke endometriose og begge egglederne åpne (?) . 

Sendte søknad til Rikshospitalet i går. Når kommer jeg til å høre noe? Sender de bekreftelse for mottat søknad?

Kom brev i postkassen etter to uker ca. Men på www.minjournal.no kommer svaret om samtale time en uke tidligere. Masse lykke til😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Aaa08 skrev:

Hei ! Er ny her... 

Litt om meg- blir 30 i november, ingen barn. Prøver i ca 5-år. Første laparoskopi i 2016. Endometriose. Brent bort. En tett eggleder.  Andre laparoskopi for en uke siden, alt ser fint ut, finner ikke endometriose og begge egglederne åpne (?) . 

Sendte søknad til Rikshospitalet i går. Når kommer jeg til å høre noe? Sender de bekreftelse for mottat søknad?

Har ikke peiling på noe av det du lurer på da vi holder til privat i Trondheim - ville bare ønske deg lykke til, håper det går kjempefort... 😎👍🏼 Er mer enn nok venting når man er kommet i gang så 😆☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2017 den 15.48, Illy skrev:

Jeg brukte Menopur og hadde kort protokoll forrige forsøk (jeg har hatt to forsøk som endte negativt). Jeg syns menopursprøytene så litt skumle ut, de er liksom "ordentlige" sprøyter. Men det gikk raskt å venne seg til. Etter hvert begynte jeg nesten å glede meg til kveldens sprøyte, for jeg visste jo at den fikk eggene til å vokse der inne. Jeg hadde ikke noen spesielle bivirkninger. Jeg fikk hodepine etter hvert, men tror det kom av Orgalutransprøytene, for det kom da jeg begynte med dem (ved kort protokoll skal du sikkert også ta det for å hindre spontan eggløsning?). Men det var helt til å leve med :) Ofte så er det nesesprayen man tar ved lang protokoll som gir flest bivirkninger, men den slipper du. 

Jeg syns det psykiske er værst, og frykten for at det ikke skal gå. Men hvis det er mulig, tenk at det er vanlig at det ikke går på første forsøk, selv om det går på ett av tre forsøk. Masse lykke til!

Takk for svar! Ja, jeg syntes også sprøytene så skumle ut! Og så var det så mye i dem, siden jeg skulle ta 375 hva det nå enn er. Første dagen hadde jeg hodepine og var kvalm, men det har gitt seg, heldigvis. Jeg tar Klexane og Prednisolon i tillegg, så jeg vet ikke hva som evt. ga bivirkninger. Det gikk i hvert fall mye bedre med sprøytene igår enn første dagen, og det er som du sier, at man nesten gleder seg litt til dem. En sprøyte til tatt, en dag til gått og en dag nærmere målet (forhåpentligvis). Orgalutran skal jeg begynne med om tre dager, så da blir det faktisk tre sprøyter hver kveld. Føler nesten at jeg ikke har nok steder å sette dem siden de ikke skal settes på samme sted hver dag...

Jeg regner egentlig med at jeg blir gravid. Vi har begynt med IVF fordi jeg blir lett gravid, men mister og mister gang på gang. Nå skal vi få valgt ut et godt egg, forhåpentligvis, og optimalisert prosessen rundt implantasjonen, slik at et befruktet egg forhåpentligvis blir der inne. Spenningen for meg ligger dermed mest i om jeg beholder hvis jeg blir gravid... 

 

Anonymkode: d2783...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Ja, jeg syntes også sprøytene så skumle ut! Og så var det så mye i dem, siden jeg skulle ta 375 hva det nå enn er. Første dagen hadde jeg hodepine og var kvalm, men det har gitt seg, heldigvis. Jeg tar Klexane og Prednisolon i tillegg, så jeg vet ikke hva som evt. ga bivirkninger. Det gikk i hvert fall mye bedre med sprøytene igår enn første dagen, og det er som du sier, at man nesten gleder seg litt til dem. En sprøyte til tatt, en dag til gått og en dag nærmere målet (forhåpentligvis). Orgalutran skal jeg begynne med om tre dager, så da blir det faktisk tre sprøyter hver kveld. Føler nesten at jeg ikke har nok steder å sette dem siden de ikke skal settes på samme sted hver dag...

Jeg regner egentlig med at jeg blir gravid. Vi har begynt med IVF fordi jeg blir lett gravid, men mister og mister gang på gang. Nå skal vi få valgt ut et godt egg, forhåpentligvis, og optimalisert prosessen rundt implantasjonen, slik at et befruktet egg forhåpentligvis blir der inne. Spenningen for meg ligger dermed mest i om jeg beholder hvis jeg blir gravid... 

 

Anonymkode: d2783...645

Så bra plagene har gitt seg, håper det fortsetter sånn :) Jeg brukte 225 og syns det var mer enn nok å sprøyte inn. Regner med det blir mer neste gang, da jeg har ganske dårlig respons. Magen blir ei nålepute etterhvert! Det høres veldig vondt ut å miste gjentatte ganger. Med IVF så får du i hvert fall gjort en del for å bedre sjansene. Krysser fingrene for at det hjelper på først forsøk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...