Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

15 timer siden, listefyll skrev:

Endelig har jeg fått meldt inn mensen! Føles som et stort steg nærmere, selv om det er lenge til uke 42 :)

Å, så godt å få en endelig dato og forholde seg til 😊 Det ble jammen en stund å vente ja, men får trøste oss med at sommeren går veldig fort😉 Jeg skal ringe inn om en måneds tid.. så er spent på når vi får oppstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, tuppelene skrev:

Å, så godt å få en endelig dato og forholde seg til 😊 Det ble jammen en stund å vente ja, men får trøste oss med at sommeren går veldig fort😉 Jeg skal ringe inn om en måneds tid.. så er spent på når vi får oppstart. 

Ja, sommeren skal nytes. Jeg kunne stå på venteliste for uke 39, men pga behov for koordinering med operasjon på Ullevål, ville jeg bare forholde meg en dato. Etter samtalen ble jeg imidlertid usikker på om datoen var oppstart av medisiner eller uttak 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i gang med søskenforsøk etter at lillehjerte ble født i 2015 med et fryst blasocyst.Har 3 frosne som ligger klar og som alle andre IVFere,er vi positive.Venter svar fra sykehuset at vi kan sette igang,forhåpentligvis rekker vi et innsett før sommeren🤞🏻🤞🏻🤞🏻 

Endret av Tingelling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig blitt godkjent for IVF via det offentlige. Dessverre tar det ca 1 år, siden det er mangel på donorsæd. Må regne med minst 9 mnd ventetid, og deretter skal man jo gjennom sprøyter og det hele. Men lettet over å endelig komme gjennom nåløyet! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shitpomfritt 😎

fikk mensen igjen etter det andre mislykkede AID forsøkt i dag, bestemte oss for å gå over til IVF i ettermiddag og starter med sprøyter allerede i morgen!! Blir sykt spennende! ☺️

Skal hente ut medisiner i morgen, få opplæring etterpå også krysser vi alt vi har for gullegget! 🤞🏼 

Noen som også starter opp denne uka? 

 

Endret av DrømmenOmEnBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Shitpomfritt 😎

fikk mensen igjen etter det andre mislykkede AID forsøkt i dag, bestemte oss for å gå over til IVF i ettermiddag og starter med sprøyter allerede i morgen!! Blir sykt spennende! ☺️

Skal hente ut medisiner i morgen, få opplæring etterpå også krysser vi alt vi har for gullegget! 🤞🏼 

Noen som også starter opp denne uka? 

 

Så spennende!!! Men dere bestemte dere for å gå over til IVF i ettermiddag og starter med sprøyter allerede i morgen? Oi, det må jeg si :fnise: Men, gøy da!!

Jeg er på mitt andre IVF-forsøk nå. Har egg-uthenting denne uka. Veldigveldig spennende. 

Velkommen til prøverørsbobla :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Chickenwings85 skrev:

Så spennende!!! Men dere bestemte dere for å gå over til IVF i ettermiddag og starter med sprøyter allerede i morgen? Oi, det må jeg si :fnise: Men, gøy da!!

Jeg er på mitt andre IVF-forsøk nå. Har egg-uthenting denne uka. Veldigveldig spennende. 

Velkommen til prøverørsbobla :) 

Ja, det gikk kjapt! 😎 

Men har tenkt mye på det den siste uken da det viste seg at kroppen ikke tok til seg eggløsningssprøyten, mao - naturlig eggløsningen alt for mange dager etter inseminering 😱 Vært en kjip periode å vente på mensen... men når den endelig kom var det bare å bestemme seg kjapt! 😆 

Gru / gleder meg - aner ikke hvilke medisiner jeg skal gå på heller da resepten blir ringt inn i morgen 🙈 kanskje  greit det, så slipper jeg å runde Internett mtp bivirkninger etc 😆

Gruer meg veldig til egguttak - men klinikken har lovet meg en fin cocktail 👌🏼☺️

Hvor mange egg fikk du på første uttak? (Hvis det er lov til å spørre om 🙈) Ønsker deg masse lykke til!  🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Ja, det gikk kjapt! 😎 

Men har tenkt mye på det den siste uken da det viste seg at kroppen ikke tok til seg eggløsningssprøyten, mao - naturlig eggløsningen alt for mange dager etter inseminering 😱 Vært en kjip periode å vente på mensen... men når den endelig kom var det bare å bestemme seg kjapt! 😆 

Gru / gleder meg - aner ikke hvilke medisiner jeg skal gå på heller da resepten blir ringt inn i morgen 🙈 kanskje  greit det, så slipper jeg å runde Internett mtp bivirkninger etc 😆

Gruer meg veldig til egguttak - men klinikken har lovet meg en fin cocktail 👌🏼☺️

Hvor mange egg fikk du på første uttak? (Hvis det er lov til å spørre om 🙈) Ønsker deg masse lykke til!  🤞🏼

Okei, kanskje jeg er litt dum her, men jeg henger ikke helt med i de forkortelsene. Hva er AID-forsøk? Mao? Haha, sorry altså :fnise:

Blir spennende med telefon fra klinikken i morgen da. Kan jeg spørre hvilken klinikk du hører til? 

Jeg gruer meg VELDIG til uttak. Jeg syntes det var helt (unnskyld språket) forjævlig sist gang. Men, fikk tydeligvis altfor lite smertestillende. Skal ha alt e kan få den gangen her!!! ;)

Første uttak fikk jeg ut 9 egg, men kun ett som overlevde til innsett. Det var et firedelt egg som ble satt inn på dag 3. Håper på bedre respons denne gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Okei, kanskje jeg er litt dum her, men jeg henger ikke helt med i de forkortelsene. Hva er AID-forsøk? Mao? Haha, sorry altså :fnise:

Blir spennende med telefon fra klinikken i morgen da. Kan jeg spørre hvilken klinikk du hører til? 

Jeg gruer meg VELDIG til uttak. Jeg syntes det var helt (unnskyld språket) forjævlig sist gang. Men, fikk tydeligvis altfor lite smertestillende. Skal ha alt e kan få den gangen her!!! ;)

Første uttak fikk jeg ut 9 egg, men kun ett som overlevde til innsett. Det var et firedelt egg som ble satt inn på dag 3. Håper på bedre respons denne gangen :) 

Hehe, ingen fare - AID er et "kulere" ord enn inseminering med donorsæd... mao = med andre ord 😎 

Vi holder til på en privat klinikk i Trondheim, betaler med glede de første forsøkene før vi stiller oss i kø på sykehuset - føler vi får så god oppfølging og støtte at det er så verdt pengene! Du da? 

Ja, gruer meg villt til uttak, fikk satt inn en hormonspiral for noen år siden som måtte tvinges inn med kraft siden jeg aldri har født barn før 😱 Så får helt noia ved fikling der nede, synes både celleprøve og inseminering er veldig ubehagelig - men som sagt, de har lovet en heftig cocktail ❤️

Vet dere årsaken til hvorfor dere må over på IVF? Vi er et par i tidlig 30-årene der mannen min er helt steril desverre... mest sannsynlig medfødt! Heldigvis er alle mine prøvene fine! 😀

 

Herlighet, dette blir spennende for oss begge!!! 🌱🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Hehe, ingen fare - AID er et "kulere" ord enn inseminering med donorsæd... mao = med andre ord 😎 

Vi holder til på en privat klinikk i Trondheim, betaler med glede de første forsøkene før vi stiller oss i kø på sykehuset - føler vi får så god oppfølging og støtte at det er så verdt pengene! Du da? 

Ja, gruer meg villt til uttak, fikk satt inn en hormonspiral for noen år siden som måtte tvinges inn med kraft siden jeg aldri har født barn før 😱 Så får helt noia ved fikling der nede, synes både celleprøve og inseminering er veldig ubehagelig - men som sagt, de har lovet en heftig cocktail ❤️

Vet dere årsaken til hvorfor dere må over på IVF? Vi er et par i tidlig 30-årene der mannen min er helt steril desverre... mest sannsynlig medfødt! Heldigvis er alle mine prøvene fine! 😀

 

Herlighet, dette blir spennende for oss begge!!! 🌱🤞🏼

Åja, haha. Takk for oppklaring :fnise:

Men kan ikke dere stå i kø hos det offentlige mens dere gjør det privat? Vi gjør det. Vi tilhører Rikshospitalet. Vi hadde vårt første mislykkede forsøk der i mars. Vi synes det ble alt for lenge å vente til neste offentlige forsøk (september), så derfor bestemte vi oss for å ta et forsøk privat nå i mellomtiden. Så langt er jeg fornøyd begge plassene egentlig. Det eneste som har vært en dårlig opplevelse er som sagt uttaket. Men, den heftige cocktailen du snakker om, den er jeg SÅ med på. Jeg har sagt at de må gi meg alt de har ;)

Vi er også et par i tidlig 30årene. Mannens prøver er helt fine, men jeg har PCO og to tette eggledere :( Føler jeg fikk alt. 

Ja, dette blir veldig spennende!! Er dette deres andres forsøk? 

For å ikke bli helt gæern (eller, kanskje det ER et tegn på å være gæern), så har jeg prøvedagbok her inne. Oppdaterer der underveis, mest for meg selv altså. Anbefales, spes i den bobla her! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Shitpomfritt 😎

fikk mensen igjen etter det andre mislykkede AID forsøkt i dag, bestemte oss for å gå over til IVF i ettermiddag og starter med sprøyter allerede i morgen!! Blir sykt spennende! ☺️

Skal hente ut medisiner i morgen, få opplæring etterpå også krysser vi alt vi har for gullegget! 🤞🏼 

Noen som også starter opp denne uka? 

 

Jeg tror jeg starter neste uke. :-) Jeg starter første mensdag og vet ikke helt når den kommer siden det er første mens etter exu, men utifra når gynekologen anslo at eggløsningen skulle være, kommer mensen neste uke. :-)

Anonymkode: d2783...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativt ferskforsøk for meg.. Har noen fine blasto på frys heldigvis! Jeg har nettopp blitt ferdig med blødningen. Pleier å blø i 6 dager. Denne gangen har jeg blødd kraftig i bare 2 dager.. Er det annerledes etter ivf? Så lurer jeg på om det blir kluss i syklusen etter misslykket ferskforsøk? Hadde håpet på å rekke innsett før sommerstengt 6.juli. Altså neste syklus.. Rekker det sånn akkurat hvis ikke syklusene blir forlenget etter alle hormonene :s gikk på sprøyter i 13 dager. Ikke noe spray.. Noen erfaringer? :) 

Anonymkode: fe22e...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Negativt ferskforsøk for meg.. Har noen fine blasto på frys heldigvis! Jeg har nettopp blitt ferdig med blødningen. Pleier å blø i 6 dager. Denne gangen har jeg blødd kraftig i bare 2 dager.. Er det annerledes etter ivf? Så lurer jeg på om det blir kluss i syklusen etter misslykket ferskforsøk? Hadde håpet på å rekke innsett før sommerstengt 6.juli. Altså neste syklus.. Rekker det sånn akkurat hvis ikke syklusene blir forlenget etter alle hormonene :s gikk på sprøyter i 13 dager. Ikke noe spray.. Noen erfaringer? :) 

Anonymkode: fe22e...cd2

Ingen erfaring å dele da jeg bare er på CD4 i mitt aller første forsøk men ville bare gi deg en klem ☺️ 

Så bra med blasto på fryst ❤️ krysser alt jeg har for at du rekker et siste forsøk før sommerferien 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neiii, ikke før i morgen. Jeg gruer meg sååå!!! Spent og ikke helt forberedt kjenner jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Neiii, ikke før i morgen. Jeg gruer meg sååå!!! Spent og ikke helt forberedt kjenner jeg 😅

Lykke til :) kan trøste deg litt med at jeg har hatt fire uttak hvorav det første var grusomt- også har de blitt bedre og bedre for hver gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, QBee skrev:

Lykke til :) kan trøste deg litt med at jeg har hatt fire uttak hvorav det første var grusomt- også har de blitt bedre og bedre for hver gang. 

Tusen takk! Janei, det her fikk over all forventning. All smertestillende gjorde susen for å si det sånn 😊 Veldig fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Tusen takk! Janei, det her fikk over all forventning. All smertestillende gjorde susen for å si det sånn 😊 Veldig fornøyd!!

Så bra! Håper det ble en grei fangst også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Vi har endelig fått time hos Haugesund i slutten av august! Jeg vet det er lang ventetid... Men det jeg lurer på er når regnes den ventetiden? Er det frem til første time hos lege osv eller er det etter første time ventetiden begynner for å sette i gang med medisiner å uttak av egg osv? 

Jeg synes jo at ventetiden for å få time hos Haugesund var lang.. 

Noen som vet? 

Anonymkode: 407d7...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioi! Hadde egguttak i går og har innsett i morgen, forutsatt at noen av de 5 eggene blir klare. Er livredd for at telefonen skal ringe! Prøvde å dra på jobb i dag, men det gjorde så vondt i magen/eggstokkene at jeg dro hjem igjen. Nå har jeg resignert til sofaen og "rugestilling", selv om det strengt tatt ikke er noe å ruge på enda. ;) Dette er mitt første egguttak og innsett, så vi er veldig spente. 5 egg er ikke så mye, men faktisk 2 flere enn vi ble forespeilet, dessuten sier de hele tiden på sykehuset at "de trenger bare ett gullegg", så vi får håpe på det da. :) 

Lykke til til alle andre prøvere der ute! Måtte 2017 bli et godt år for barneforsøk <3 

Anonymkode: 92cfe...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...