Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

23 timer siden, tuppelene skrev:

Må jo få litt "kursing" og info. Det kommer nok😉 Å, da er det ikke lenge igjen! Krysser fingre🤞

Håper det 🙌🏽 Nei, ikke lenge til, og beste av alt er at jeg føler tiden har gått veldig fort side hele prosessen startet for 5 måneder siden! Håper den gjør det for deg og 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Åå, neiii, ble negativ test på meg dessverre. Det var kjipt, men jeg føler at det hadde vært for godt til å være sant å lykkes på første. Jeg skal i gang med et nytt forsøk (privat) mens jeg venter på det offentlige i sept. Så forhåpentligvis så blir det uttak i mai/juni. Neste gang med kort protokoll :)

Huff sååå kjipt!!! Heier deg fram på neste forsøk! Hvor mye koster det private? Kan dere lykkes på egenhånd i ventetiden ? Man hører jo om flere det gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Prover14 skrev:

Gratulerer med positiv test 😃 Vi har fått termin med bare 2 ukers mellom, jeg har 25. november. Var på tidlig UL på tirsdag og fikk se en bitteliten krabat (0,91 cm) og høre/se hjertelyden 😍 Det må du glede deg til!

Takk like måte 😉hvor langt var du ved TUL? Det må være betryggende!!! Sist var vi ved ca 6+3 og var veldig gøy, men så ikke så mye annet enn hjerte som slo.. venter til uke 7 denne gang i håp om å se mere og få konstantert liv laga.. hvordan er formen din ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nyher17 skrev:

Håper det 🙌🏽 Nei, ikke lenge til, og beste av alt er at jeg føler tiden har gått veldig fort side hele prosessen startet for 5 måneder siden! Håper den gjør det for deg og 🤗

Det vil den nok. Nå er vi inne i systemet og kjenner veldig lettelse på det, selv om jeg vet det er litt venting. Litt mindre usikkerhet enn for en uke siden👍 Så vi skal kose oss i sommer med å være to, og gjøre masse små plukk på hus og hage så vi slipper å gjøre noe neste år😉🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tennessee skrev:

Hei! 

Vi har vært gjennom både inseminasjoner og IVF med donorsæd. Alt på Riksen. 

Hvordan opplevde du det at det offentlige kun tar hensyn til hårfarge/øyenfarge ved matching? Jeg synes det virker så snevert, selv om jeg forstår at det er begrenset med donorer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, anon1 skrev:

Hei prøvere! Er det noen her som gjennomgår IVF m/donorsæd?

Jeg skal det i alle fall. 

Anonymkode: 5b34e...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, anon1 skrev:

Hvordan opplevde du det at det offentlige kun tar hensyn til hårfarge/øyenfarge ved matching? Jeg synes det virker så snevert, selv om jeg forstår at det er begrenset med donorer. 

Jeg må innrømme at det ikke har vært noe vi har tenkt så mye på. Vi var mest takknemlige over å kunne få hjelp i det offentlige og matching kom litt i andre rekke for oss. 

Veien har blitt mye lengre for oss enn vi hadde sett for oss/håpet på, og nå, mer enn 3,5 år siden første inseminasjon har det å kunne få barn i det hele tatt ihvertfall trumfet matching på oss utseendemessig. 

På forsøk nr 15 totalt sett, og vårt aller siste forsøk i det offentlige fikk jeg positiv test, og er akkurat nå gravid med tvillinger. 10+3 i dag, og vi håper virkelig at dette varer.... 

Lykke til! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Takk like måte 😉hvor langt var du ved TUL? Det må være betryggende!!! Sist var vi ved ca 6+3 og var veldig gøy, men så ikke så mye annet enn hjerte som slo.. venter til uke 7 denne gang i håp om å se mere og få konstantert liv laga.. hvordan er formen din ?

Kom ikke på at du har hatt TUL tidligere. Vi var i 7. uke (mener tirsdag var 6+4 eller +5). Veldig betryggende, men fortsatt litt redd. 

Formen er grei, men utrolig trøtt!! Aldri opplevd maken.. 😅 men det går seg nok til. Litt kvalm innimellom, men ikke noe veldig ille. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tennessee skrev:

Jeg må innrømme at det ikke har vært noe vi har tenkt så mye på. Vi var mest takknemlige over å kunne få hjelp i det offentlige og matching kom litt i andre rekke for oss. 

Veien har blitt mye lengre for oss enn vi hadde sett for oss/håpet på, og nå, mer enn 3,5 år siden første inseminasjon har det å kunne få barn i det hele tatt ihvertfall trumfet matching på oss utseendemessig. 

På forsøk nr 15 totalt sett, og vårt aller siste forsøk i det offentlige fikk jeg positiv test, og er akkurat nå gravid med tvillinger. 10+3 i dag, og vi håper virkelig at dette varer.... 

Lykke til! 

Jeg skjønner! Gratulerer så mye med to på vei :) Krysser fingrene for at alt går fint for dere. Vi står mellom å måtte velge mellom IVF m/donor eller adopsjon. Vondt å ikke kunne få biologiske barn sammen og det føles fjernt at det må noen andre inn i bildet. Vi må ta tiden til hjelp og tenke oss godt om :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, anon1 skrev:

Jeg skjønner! Gratulerer så mye med to på vei :) Krysser fingrene for at alt går fint for dere. Vi står mellom å måtte velge mellom IVF m/donor eller adopsjon. Vondt å ikke kunne få biologiske barn sammen og det føles fjernt at det må noen andre inn i bildet. Vi må ta tiden til hjelp og tenke oss godt om :) 

Tusen takk! :) 

Ja, det viktigste er å komme fram til en beslutning som følger magefølelsen og som dere er komfortable med. Ta dere tid og vær ærlige om forventninger, bekymringer og alt som hører med, så lander dere nok på det som er riktig for dere! Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2017 den 8.46, prøvedokka skrev:

Hei alle sammen! Melder meg inn her, med uttak i morgen! Gruer meg skikkelig! Dette er vårt første uttak, og skal gjennomføres med ICSI. 

Noen som har noen beroligende ord til i morgen ? Redd det skal gjøre kjempevondt! 

Hei, og velkommen hit :) Håper ikke du ble skremt bort av mangelen på respons! Jeg har hatt en liten forumpause, men er tilbake nå. Nå vet jeg jo at det gikk bra med deg og at fangsten ble fin - lykke til i rugeperioden :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også innom å ser i denne tråden, men har ikke så mye å si da jeg venter på å få mensen før spray start ;) 1 forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4. april 2017 den 23.22, AnonymBruker skrev:

nå vet jeg akkurat dato for sprøyte start før uttak, da mensen kommer akkurat 15 dager etter positiv el test.. Jeg skal på ultralyd på sprøytedag 7. Det blir altså på en lørdag... Tar de meg inn på sprøytedag 6 istede da? Noen som vet hvordan det blir når der kommer i ei helg..? Oog, det er 1.mai over den helga.. Og 1. Mai er jeg på sprøyte dag 9.. Hva skjer hvis de skulle helst ha hatt ut eggene på den mandagen? Gjør det da noe å gå et par dager ekstra på hormoner for at det har kræsjet med helg/helligedager? Noen som vet hva de gjør når sånne ting helst sku ha skjedd de dagene de er stengt? 

Anonymkode: fe22e...cd2

Ingen som vet? Er veldig redd for å få beskjed om at det ikke blir noe sprøytestart denne mnd npr jeg ringer inn mensen ettersom de mest gunstige dagene for uttak blir på ei helg og mandag over 1.mai.. Noen som vet hva de gjør da?? 

Anonymkode: fe22e...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.4.2017 den 16.34, Prover14 skrev:

Kom ikke på at du har hatt TUL tidligere. Vi var i 7. uke (mener tirsdag var 6+4 eller +5). Veldig betryggende, men fortsatt litt redd. 

Formen er grei, men utrolig trøtt!! Aldri opplevd maken.. 😅 men det går seg nok til. Litt kvalm innimellom, men ikke noe veldig ille. Hva med deg?

Det går bra, ikke enkelt å huske på det. Okei, så dere var i svangerskapsuke 7. Vi skal når jeg er 7+0 så blir vel starten av uke 8 da (!?) Hva fikk dere se ?

Formen min er samme som du beskriver, men det er fullt håndterbart. Merker det hjelper å gå tur når jeg er uggen,spesielt om morgenen etter frokost.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2017 den 10.08, AnonymBruker skrev:

Ingen som vet? Er veldig redd for å få beskjed om at det ikke blir noe sprøytestart denne mnd npr jeg ringer inn mensen ettersom de mest gunstige dagene for uttak blir på ei helg og mandag over 1.mai.. Noen som vet hva de gjør da?? 

Anonymkode: fe22e...cd2

Kan du kanskje ringe klinikken din og høre ? Ofte er det ulik praksis, så bedre å få direkte svar, enn synsing ifra oss kanskje? 😊 regner uansett med at klinikken har kontroll over helligdager/helger osv. Har lest at noen er inne i helgene, men vet ikke hvilke klinikker som praktiserer dette enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2017 den 10.08, AnonymBruker skrev:

Ingen som vet? Er veldig redd for å få beskjed om at det ikke blir noe sprøytestart denne mnd npr jeg ringer inn mensen ettersom de mest gunstige dagene for uttak blir på ei helg og mandag over 1.mai.. Noen som vet hva de gjør da?? 

Anonymkode: fe22e...cd2

Umulig å si, men det er relativt tidlig med uttak på syklusdag 10. Jeg tipper onsdag-fredag den uken er mer sannsynlig, men man har aldri noen garantier, noen reagerer fortere enn andre på hormonene. Vet ikke om du går privat eller offentlig, men jeg har i alle fall vært på UL-kontroll på lørdager (går privat). Om de ser på deg en dag før er ikke det noen krise heller, så jeg antar det blir sånn dersom klinikken din har stengt i helgen :)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Sunday, April 09, 2017 den 17.54, Ønskebarn2017 skrev:

Det går bra, ikke enkelt å huske på det. Okei, så dere var i svangerskapsuke 7. Vi skal når jeg er 7+0 så blir vel starten av uke 8 da (!?) Hva fikk dere se ?

Formen min er samme som du beskriver, men det er fullt håndterbart. Merker det hjelper å gå tur når jeg er uggen,spesielt om morgenen etter frokost.. 😊

Ja, det stemmer. Så vidt jeg har forstått det riktig er 7+0 i 8. uke 😊 spennende! Hvor lenge er det til?

Var ikke så veldig mye å se - men fantastisk var det likevel! På UL bilde ser det ut som en liten frosk 😂 Ellers fikk vi høre og se hjertet som slo. 

Har det begynt å synes/merkes på deg? Syns buksene mine strammer mye allerede, og det er flere uker til jeg har tenkt å fortelle til noen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2017 den 8.37, Prover14 skrev:

Ja, det stemmer. Så vidt jeg har forstått det riktig er 7+0 i 8. uke 😊 spennende! Hvor lenge er det til?

Var ikke så veldig mye å se - men fantastisk var det likevel! På UL bilde ser det ut som en liten frosk 😂 Ellers fikk vi høre og se hjertet som slo. 

Har det begynt å synes/merkes på deg? Syns buksene mine strammer mye allerede, og det er flere uker til jeg har tenkt å fortelle til noen...!

Ja, stemmer nok det. Åh så gøy! Hvor langt er du nå ? Går litt i surr for meg. Jeg er skikkelig oppblåst! Ser gravid ut og sliten skikkelig med å skule det. Tror jeg kan bli nødt for å si det tidligere enn uke 12 om det fortserter slik.. så føler med deg! Jeg har ikke lyst å begynne med svangerskapsklær før jeg har vært på TUL om 6 dager føler jeg jinxer det litt da. Men slik det er nå, er det kjoler og store t skjorter eller jakker som gjelder. Vet jo det ikke er gravid magen men ser så tjukk ut! Herregud.. bolle i ovnen heihei! Huff 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2017 den 20.40, Ønskebarn2017 skrev:

Huff sååå kjipt!!! Heier deg fram på neste forsøk! Hvor mye koster det private? Kan dere lykkes på egenhånd i ventetiden ? Man hører jo om flere det gjelder...

Hatt en pause her inne på KG, så har ikke lest meldingen din før nå.

Ja, utrolig kjipt med negativt forsøk. Men, sånn er det. Det vi gjør nå er å se frem til neste forsøk, som mest sannsynlig blir nå i mai, evt i starten av juni. Jeg har fått vite at jeg skal ha kort protokoll, noe som er digg med tanke på både å slippe spray + mye kortere prosess. For et forsøk i det private så koster det rundt 30.000. 

Dersom vi ikke får det til nå i det private, så blir det uttak i sept på Riksen. Så ja, nå har jeg virkelg noe å se frem til! 

Hvordan går det med deg? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2017 den 21.20, Ønskebarn2017 skrev:

Ja, stemmer nok det. Åh så gøy! Hvor langt er du nå ? Går litt i surr for meg. Jeg er skikkelig oppblåst! Ser gravid ut og sliten skikkelig med å skule det. Tror jeg kan bli nødt for å si det tidligere enn uke 12 om det fortserter slik.. så føler med deg! Jeg har ikke lyst å begynne med svangerskapsklær før jeg har vært på TUL om 6 dager føler jeg jinxer det litt da. Men slik det er nå, er det kjoler og store t skjorter eller jakker som gjelder. Vet jo det ikke er gravid magen men ser så tjukk ut! Herregud.. bolle i ovnen heihei! Huff 😂

Er det i dag du har vært på UL? Hvordan gikk det??

Jeg er nå i uke 9 (8+6). Føler meg skikkelig oppblåst jeg også - sånn har det egentlig føltes siden jeg begynte på sprøyter i februar... I går var jeg å kjøpte meg ny bukse - i en størrelse større en jeg pleier. Orker ikke 8 timer på jobb hver dag i bukser som strammer så mye over magen. Det er rett i joggebukse og sports bh når jeg kommer hjem for å si det sånn! 😂  Føler enda det er litt tidlig å gå til innkjøp av svangerskapsklær...leser mange ikke begynner med det før de er maange flere uker på vei. Jaja, gleder meg til det blir skikkelig gravidmage, ikke bare "blubbe" mage :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...