Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Solskinn63 skrev:

Hei @Chickenwings85 Hvordan går det med deg og prosessen ? Har vært stille men prøver å følge med.Husker at vi begge har problemer med egglederne og at du skulle hat uttak i Mars? Jeg har uttak slutt mai og skal i gang med nesespray om et par uker. Er overhodet ikke nervøs for selve inngrepet , men er så nervøs for å ikke bli gravid at jeg er langt nede emosjonelt allerede . Håper inderlig på masse positive graviditets tester her inne så jeg får litt håp :) 

Hei @Solskinn63 :) 

Jeg er 13dpo og fikk negativ test i dag. Utrolig kjipt! I morgen skal jeg ta blodprøve så får jeg håpe at jeg får raskt mensen slik at jeg kan begynne med et nytt forsøk så fort kroppen min er klar for det. Jeg kommer til å gå privat mens jeg venter på det neste offentlige. Jeg oppdaterer litt underveis i prøvedagboken her inne, og kommer nok til å fortsette med det. 

Skjønner godt hva du mener. Jeg var og veldig nervøs! Synes alt med hormonene gikk greit. det verste har vært de to venteukene etter innsett. Da går dagene så sakte!!! 

Spennende at du snart er i gang da!!! :) BAre så du vet det så har jeg Pco i tillegg til tette eggledere, så kanskje du har litt større vinnersjanser enn meg. For min sin del så tenker jeg bare at jeg ikke må gi opp, det her skal gå bra!!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Hei @Solskinn63 :) 

Jeg er 13dpo og fikk negativ test i dag. Utrolig kjipt! I morgen skal jeg ta blodprøve så får jeg håpe at jeg får raskt mensen slik at jeg kan begynne med et nytt forsøk så fort kroppen min er klar for det. Jeg kommer til å gå privat mens jeg venter på det neste offentlige. Jeg oppdaterer litt underveis i prøvedagboken her inne, og kommer nok til å fortsette med det. 

Skjønner godt hva du mener. Jeg var og veldig nervøs! Synes alt med hormonene gikk greit. det verste har vært de to venteukene etter innsett. Da går dagene så sakte!!! 

Spennende at du snart er i gang da!!! :) BAre så du vet det så har jeg Pco i tillegg til tette eggledere, så kanskje du har litt større vinnersjanser enn meg. For min sin del så tenker jeg bare at jeg ikke må gi opp, det her skal gå bra!!

 

Så utrolig kjipt med negativ test, men jeg heier på deg ❤ @Chickenwings85 Dette går bra! Ironien er at jeg ble gravid for 2-3 år siden og tok abbort da det kolliderte med bryllup og vi var bare ikke var klare. De utelukker ikke at egglederne mine kan blitt skadet/tette som følge av aborten . Noe jeg ikke visste eller fik beskjed om at kunne skje . Livet...! Men kan jeg spørre hvorfor du skal gå privat i mellomtiden , er det lan ventetid til du får 2. forsøk? Tilhører du riksen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Solskinn63 skrev:

Så utrolig kjipt med negativ test, men jeg heier på deg ❤ @Chickenwings85 Dette går bra! Ironien er at jeg ble gravid for 2-3 år siden og tok abbort da det kolliderte med bryllup og vi var bare ikke var klare. De utelukker ikke at egglederne mine kan blitt skadet/tette som følge av aborten . Noe jeg ikke visste eller fik beskjed om at kunne skje . Livet...! Men kan jeg spørre hvorfor du skal gå privat i mellomtiden , er det lan ventetid til du får 2. forsøk? Tilhører du riksen? 

Svarte deg på innboksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei prøvere på Riksen.

når fikk dere dato for ultralyd før uttak? For det er ette ultralyd at endelig dato blir gitt?

ved første forsøk, var noen på riksen for mer informasjon om sprøytene, eller kommer det bare på resept som sprayen?

teller uker til oppstart 🙌🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet jeg akkurat dato for sprøyte start før uttak, da mensen kommer akkurat 15 dager etter positiv el test.. Jeg skal på ultralyd på sprøytedag 7. Det blir altså på en lørdag... Tar de meg inn på sprøytedag 6 istede da? Noen som vet hvordan det blir når der kommer i ei helg..? Oog, det er 1.mai over den helga.. Og 1. Mai er jeg på sprøyte dag 9.. Hva skjer hvis de skulle helst ha hatt ut eggene på den mandagen? Gjør det da noe å gå et par dager ekstra på hormoner for at det har kræsjet med helg/helligedager? Noen som vet hva de gjør når sånne ting helst sku ha skjedd de dagene de er stengt? 

Anonymkode: fe22e...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nyher17 skrev:

Hei prøvere på Riksen.

når fikk dere dato for ultralyd før uttak? For det er ette ultralyd at endelig dato blir gitt?

ved første forsøk, var noen på riksen for mer informasjon om sprøytene, eller kommer det bare på resept som sprayen?

teller uker til oppstart 🙌🏽

Hei. Var på Riksen på forsamtale i dag. Skulle ringe inn i mai for å melde mens, og da får vi tid for oppstart. Etter dette skulle vi/jeg få en innkalling til sprøyte opplæring sammen med resept på nesespray (hvis jeg ikke husker heeelt feil) 😊 Når er oppstart? Måtte ukene fly av gårde👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, tuppelene skrev:

Hei. Var på Riksen på forsamtale i dag. Skulle ringe inn i mai for å melde mens, og da får vi tid for oppstart. Etter dette skulle vi/jeg få en innkalling til sprøyte opplæring sammen med resept på nesespray (hvis jeg ikke husker heeelt feil) 😊 Når er oppstart? Måtte ukene fly av gårde👏🏼

Mener og at vi skulle bli innkalt for å få opplæring ifh til spray og sprøyter, men når jeg har ringt å meldt mens fikk jeg beskjed om at spray fikk jeg bare en resept på... lurer da på om jeg bare får resept på sprøytene og 🤔

Oppstart i starten av mai, venter på siste mens 🤗 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nyher17 skrev:

Mener og at vi skulle bli innkalt for å få opplæring ifh til spray og sprøyter, men når jeg har ringt å meldt mens fikk jeg beskjed om at spray fikk jeg bare en resept på... lurer da på om jeg bare får resept på sprøytene og 🤔

Oppstart i starten av mai, venter på siste mens 🤗 

 

Må jo få litt "kursing" og info. Det kommer nok😉 Å, da er det ikke lenge igjen! Krysser fingre🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2017 den 20.18, Chickenwings85 skrev:

Ååå, termin 10.desember. Tenk på det da 😊  Det er sikkert en litt nervepirrende periode, selv med positiv test. Jeg skal teste i morgen. Har liten tro på positiv test kjenner jeg nå. Ingen symptomer på noe som helst. Er 12dpo i dag forresten. 

Du er så heldig 😊

Veldig nervepirrende! Blodpørvene var fine, så nå snegler dagene seg avgårde. (Går egentlig litt raskt på dagtid men fryktelig sent på kveldstid!)

Hvordan gikk testingen ??? Så spent på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2017 den 9.21, Solofanta1 skrev:

Mitt første innlegg her :D

Skal til forsamtale i Haugesund nå i slutten av April.

Andre som hører til Haugesund som akkurat har vært på forsamtale, hvor lang tid tok det før dere fikk starte opp?

Krysser fingrene for at vi ikke må vente til etter sommeren.

Vi fikk starte mandag uka etterpå og hadde uttak/innsett  ca 6 uker etterpå. Lykketil! De er fantastisk flinke der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) Jeg tilhører riksen og skal begynne med nesespray 21. April . Det jeg lurer på er følgende : Jeg har en tett eggleder og en delvis tett. Dvs at vi faktisk kan med et lite under selv bli gravide. Jeg har eggeløsning 13-14. April og vi vil jo gjerne forsøke selv denne gangen også. Så mitt spørsmål er hva skjer om jeg blir gravid også begynner jeg på nesespray noen dager etter eggeløsning ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Veldig nervepirrende! Blodpørvene var fine, så nå snegler dagene seg avgårde. (Går egentlig litt raskt på dagtid men fryktelig sent på kveldstid!)

Hvordan gikk testingen ??? Så spent på dine vegne!

Åå, neiii, ble negativ test på meg dessverre. Det var kjipt, men jeg føler at det hadde vært for godt til å være sant å lykkes på første. Jeg skal i gang med et nytt forsøk (privat) mens jeg venter på det offentlige i sept. Så forhåpentligvis så blir det uttak i mai/juni. Neste gang med kort protokoll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Åå, neiii, ble negativ test på meg dessverre. Det var kjipt, men jeg føler at det hadde vært for godt til å være sant å lykkes på første. Jeg skal i gang med et nytt forsøk (privat) mens jeg venter på det offentlige i sept. Så forhåpentligvis så blir det uttak i mai/juni. Neste gang med kort protokoll :)

En stund siden jeg har vært innom her. Så kjipe nyheter 😕 Jeg fortsetter å heie på deg og krysser fingrene for at neste forsøk blir suksess 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Prover14 skrev:

En stund siden jeg har vært innom her. Så kjipe nyheter 😕 Jeg fortsetter å heie på deg og krysser fingrene for at neste forsøk blir suksess 😘

Takk. Investerer i neste forsøk, så håper veldig på en positiv test da. Det er det jeg klarer å se frem mot no, forsøket i mai/juni. Åh, jeg håper på det beste. Det er ingenting annet jeg ønsker!!! Går det bra med deg? Er formen fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, April 03, 2017 den 18.42, Ønskebarn2017 skrev:

Hei. Tusen takk for det. Har fått termin 10.Desember. har enda ikke greid å spørre fastlegen om blodprøver som jeg tok sist uke. Tror jeg fornekter det litt, uten å skjønne hvorfor. Tror det er enklere enn å innse alt som kan gå galt osv. Hvordan går det med deg @Chickenwings85 ? Hvilken dag er du på nå ?

Gratulerer med positiv test 😃 Vi har fått termin med bare 2 ukers mellom, jeg har 25. november. Var på tidlig UL på tirsdag og fikk se en bitteliten krabat (0,91 cm) og høre/se hjertelyden 😍 Det må du glede deg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Takk. Investerer i neste forsøk, så håper veldig på en positiv test da. Det er det jeg klarer å se frem mot no, forsøket i mai/juni. Åh, jeg håper på det beste. Det er ingenting annet jeg ønsker!!! Går det bra med deg? Er formen fin?

Forstår veldig godt hva du mener! Vi legger liksom alt i å få det største ønsket oppfylt! Jeg har troen på det ordner seg for dere ❤ Blir det privat eller offentlig ved neste forsøk?

Det går fint med meg, noen bivirkninger (ekstremt trøtt og kvalm inninellom), men det lever jeg fint med!😊 Det verste har vært ventingen frem mot UL, mtp å få bekrefte at det virkelig er sant og om det kommer til å gå bra. Det vet man jo aldri med sikkerhet, men sjansen øker i alle fall når hjertet slår 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen av dere her inne som har testet positivt og som vet om en bra tråd her inne på KG som er bra å følge videre? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Solskinn63 skrev:

Hei dere :) Jeg tilhører riksen og skal begynne med nesespray 21. April . Det jeg lurer på er følgende : Jeg har en tett eggleder og en delvis tett. Dvs at vi faktisk kan med et lite under selv bli gravide. Jeg har eggeløsning 13-14. April og vi vil jo gjerne forsøke selv denne gangen også. Så mitt spørsmål er hva skjer om jeg blir gravid også begynner jeg på nesespray noen dager etter eggeløsning ? 

Hei

Jeg hadde samme spørsmål når vi skulle i gang med nesespray. Det de sa på sykehuset var at nesespray (Synarela) ikke skal være skadelig hvis du skulle  bli gravid. Problemet kommer når du skal ta sprøytene. Så for meg (og jeg tror de fleste) så måtte jeg ta en ultralydsjekk for å sjekke at jeg ikke var gravid og at jeg var skikkelig nedregulert før jeg begynte på sprøytene. Og skulle du være gravid så stopper de bare behandlingen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, anon1 skrev:

Hei prøvere! Er det noen her som gjennomgår IVF m/donorsæd?

Hei! 

Vi har vært gjennom både inseminasjoner og IVF med donorsæd. Alt på Riksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...