Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Gratulerer :nordvesta:

Tusen takk :)

1 time siden, prover87 skrev:

Så utrolig kjekt :nordvesta: og gratulerer så mye :) Angsten roer seg altså ikke med positiv test altså? ;) Jeg har håpet at når jeg eventuelt får en positiv test, så kan jeg senke skuldrene og bare slappe av. Men forstår at de første 12 ukene er usikre - og alle gravide (selv de som blir gravide naturlig) er nok litt småstressa de første tre månedene.

 

Takk! Haha, det kommer nok helt an på person hvor lungt man tar det etter positiv test - jeg er ikke veldig lugn ;) Jeg klarte ikke å legge angsten helt fra meg i uke 12 en gang sist svangerskap. Jeg hadde en hysterisk angst-ultralyd både i uke 24 (ikke kjent sparking på en stund) og 27 (dalende SF-mål og hele to uker å vente på offentlig UL :rolleyes: ). 

Endret av miore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg ganske sikker på at tante rød er rett rundt hjørnet😩 Har akkurat like murringer nå som jeg pleier å få 6-24 timer før mensen. Blir overrasket hvis den ikke kommer i løpet av natta eller morgendagen. Dette her er så kjipt!!! Vil bare legge meg ned å grine nå😭 Mannen prøver å holde motet mitt oppe, med å si at så lenge det ikke er blod så er det håp... Men hjelper meg ikke så mye nå, jeg føler meg skikkelig premenstruell og, så humøret mitt er på bunn...

(det ble en skikkelig klagesang fra meg, men jeg måtte bare få det ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, prover87 skrev:

Nå er jeg ganske sikker på at tante rød er rett rundt hjørnet😩 Har akkurat like murringer nå som jeg pleier å få 6-24 timer før mensen. Blir overrasket hvis den ikke kommer i løpet av natta eller morgendagen. Dette her er så kjipt!!! Vil bare legge meg ned å grine nå😭 Mannen prøver å holde motet mitt oppe, med å si at så lenge det ikke er blod så er det håp... Men hjelper meg ikke så mye nå, jeg føler meg skikkelig premenstruell og, så humøret mitt er på bunn...

(det ble en skikkelig klagesang fra meg, men jeg måtte bare få det ut)

Jeg håper så inderlig du tar feil!!! Jeg har hatt skikkelige menssmerter på alle mine forsøk, både de negative og de positive! Helt umulig å kjenne forskjell...

Jeg krysser alt jeg har for at blødning uteblir, og at testen er positiv på onsdag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, miore skrev:

Jepp, her er det ikke noen tvil lengre :) Ganske sterke positive strimmeltester, og gravid 1-2 på CB+ på fredag! Tok blodprøve i dag, og skal ringe og avtale tid for tidlig ultralyd på fredag. Nå er det bare å leve i total frykt for blod HVER gang jeg skal på do de neste tre månedene, så går det seg sikkert til :ler: 

:lillesky2:!

Anonymkode: 5b34e...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg håper så inderlig du tar feil!!! Jeg har hatt skikkelige menssmerter på alle mine forsøk, både de negative og de positive! Helt umulig å kjenne forskjell...

Jeg krysser alt jeg har for at blødning uteblir, og at testen er positiv på onsdag <3

Takk for beroligende ord! Våknet i dag og var sikker på at mensen hadde kommet. Ble jubel på badet når det ikke var noe spor av blod 😂 Blir jo helt gal av dette. Jeg hadde det ikke sånn ved sist innsett, så jeg forstår nå at det er store forskjeller på innsett i ferskforsøk og fryseforsøk i naturlig syklus. De medisinene ødelegger jo alt. Hvis mensen holder seg borte i dag, blir det test i morgen tidlig. Gruer med til det og, for er livredd for negativ test (er nok derfor jeg har klart å unngå å teste helt til nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, prover87 skrev:

Takk for beroligende ord! Våknet i dag og var sikker på at mensen hadde kommet. Ble jubel på badet når det ikke var noe spor av blod 😂 Blir jo helt gal av dette. Jeg hadde det ikke sånn ved sist innsett, så jeg forstår nå at det er store forskjeller på innsett i ferskforsøk og fryseforsøk i naturlig syklus. De medisinene ødelegger jo alt. Hvis mensen holder seg borte i dag, blir det test i morgen tidlig. Gruer med til det og, for er livredd for negativ test (er nok derfor jeg har klart å unngå å teste helt til nå).

Herlig lesing!!! Du har jo alltid pleid å få blødning tidligere før? Jeg har fortsatt troen på en fin test i morgen :) Krysser alt jeg har!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, prover87 skrev:

Takk for beroligende ord! Våknet i dag og var sikker på at mensen hadde kommet. Ble jubel på badet når det ikke var noe spor av blod 😂 Blir jo helt gal av dette. Jeg hadde det ikke sånn ved sist innsett, så jeg forstår nå at det er store forskjeller på innsett i ferskforsøk og fryseforsøk i naturlig syklus. De medisinene ødelegger jo alt. Hvis mensen holder seg borte i dag, blir det test i morgen tidlig. Gruer med til det og, for er livredd for negativ test (er nok derfor jeg har klart å unngå å teste helt til nå).

Ooh, så spennende med test i morgen! Jeg har mensmurringer hele tiden jeg, løper på badet i hytt og pine og er helt sikker på at jeg har begynt å blø. Og så er det bare lutinus :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, LillyBe skrev:

Herlig lesing!!! Du har jo alltid pleid å få blødning tidligere før? Jeg har fortsatt troen på en fin test i morgen :) Krysser alt jeg har!!!

Jeg har aldri gått på lutinus før, så jeg vet ikke hvordan kroppen reagerer. Forrige (og vårt første) ferskforsøk ble avbrutt før innsett så var ikke behov for lutinus. Men mensen hos meg pleier å være ganske presis. Det blir nok løping på do hele dagen for å sjekke om det har skjedd noe :fnise:

31 minutter siden, miore skrev:

Ooh, så spennende med test i morgen! Jeg har mensmurringer hele tiden jeg, løper på badet i hytt og pine og er helt sikker på at jeg har begynt å blø. Og så er det bare lutinus :eeeh:

Takk for beroligende ord fra deg også! Jeg må bare få det inn i hodet mitt at det er rett som mannen min sier - det er ikke over før jeg begynner å blø (evt. når jeg får negativ test da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prover87 skrev:

Jeg har aldri gått på lutinus før, så jeg vet ikke hvordan kroppen reagerer. Forrige (og vårt første) ferskforsøk ble avbrutt før innsett så var ikke behov for lutinus. Men mensen hos meg pleier å være ganske presis. Det blir nok løping på do hele dagen for å sjekke om det har skjedd noe :fnise:

Takk for beroligende ord fra deg også! Jeg må bare få det inn i hodet mitt at det er rett som mannen min sier - det er ikke over før jeg begynner å blø (evt. når jeg får negativ test da).

Hihi, skjønnet at det blir mye løping på do ;) krysser fingre! Å må si jeg er imponert over at du har klart å drøye testingen! Er det i morgen du har bursdag? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, LillyBe skrev:

Hihi, skjønnet at det blir mye løping på do ;) krysser fingre! Å må si jeg er imponert over at du har klart å drøye testingen! Er det i morgen du har bursdag? :) 

Bursdag er på torsdag. Tenkte det var lurt å ikke teste den dagen, i tilfelle negativ test :P blir testen negativ i morgen, så har jeg i hvert fall en dag på å få opp humøret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, prover87 skrev:

Bursdag er på torsdag. Tenkte det var lurt å ikke teste den dagen, i tilfelle negativ test :P blir testen negativ i morgen, så har jeg i hvert fall en dag på å få opp humøret ;)

Jeg krysser finga for tidenes bursdagsgave :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ferdig med Primolut-kuren for fire dager siden. Jeg er på dag 14 på nesespray. I flere dager har jeg hatt mensensmerter, har følt at den er rett rundt hjørnet lenge. Stikkinger i magen og typisk mensensmerter i mage og rygg. I pkningsvedlegget står det at man kan forvente blødning etter 1-4 dager etter siste Primoluttabl. Jeg skal starte på sprøyte i neste uke, så MÅ få mensen før det. Dere som har tatt Primolut, når fikk dere mensen etter siste tabl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Jeg var ferdig med Primolut-kuren for fire dager siden. Jeg er på dag 14 på nesespray. I flere dager har jeg hatt mensensmerter, har følt at den er rett rundt hjørnet lenge. Stikkinger i magen og typisk mensensmerter i mage og rygg. I pkningsvedlegget står det at man kan forvente blødning etter 1-4 dager etter siste Primoluttabl. Jeg skal starte på sprøyte i neste uke, så MÅ få mensen før det. Dere som har tatt Primolut, når fikk dere mensen etter siste tabl?

Jeg har nesten alltid fått den ca 2.5 døgn etter siste pille, en gang var jeg oppe i 3 døgn. Har du tatt g-test? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, miore skrev:

Jeg har nesten alltid fått den ca 2.5 døgn etter siste pille, en gang var jeg oppe i 3 døgn. Har du tatt g-test? :)

Hadde en g-test liggende, så da tok jeg den like gjerne. Den var selvfølgelig negativ. Heldigvis ble jeg ikke skuffet, hadde ikke ventet noe annet (har to pottetette eggledere). Jaja, da får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Jeg MÅ få mensen tre dager før jeg har time på Ullevål, dvs senest lørdag. Aiai, tålmodigheten lenge leve!!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått verdens beste (før)bursdagsgave! I dag tidlig testet jeg for første gang i dette forsøket, og for første gang i mitt liv var testen positiv:nordvesta:

Den ble positiv med EN gang, og den var supersterk :):):):) Jeg kan neste ikke tro det. Jeg er i dag 14 dpo (akkurat to uker siden egguttak).

Jeg vet at det ennå er en relativt stor risiko for at det kan skje noe galt, men jeg har ærlig trodd at jeg ikke kunne bli gravid, så bare det å få en bekreftelse på at det faktisk går an, og at nå har vi en sjanse til å få et barn i løpet av 2017, er bare helt utrolig!!!!!!

Jeg svever på en sky av lykke nå:hjerte:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prover87 skrev:

Jeg har fått verdens beste (før)bursdagsgave! I dag tidlig testet jeg for første gang i dette forsøket, og for første gang i mitt liv var testen positiv:nordvesta:

Den ble positiv med EN gang, og den var supersterk :):):):) Jeg kan neste ikke tro det. Jeg er i dag 14 dpo (akkurat to uker siden egguttak).

Jeg vet at det ennå er en relativt stor risiko for at det kan skje noe galt, men jeg har ærlig trodd at jeg ikke kunne bli gravid, så bare det å få en bekreftelse på at det faktisk går an, og at nå har vi en sjanse til å få et barn i løpet av 2017, er bare helt utrolig!!!!!!

Jeg svever på en sky av lykke nå:hjerte:

Gratulerer så masse :nordvesta: det er virkelig en fantastisk følelse :) 

og ja, det KAN gå galt. Men sjansen er mye større for at det går bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, prover87 skrev:

Jeg har fått verdens beste (før)bursdagsgave! I dag tidlig testet jeg for første gang i dette forsøket, og for første gang i mitt liv var testen positiv:nordvesta:

Den ble positiv med EN gang, og den var supersterk :):):):) Jeg kan neste ikke tro det. Jeg er i dag 14 dpo (akkurat to uker siden egguttak).

Jeg vet at det ennå er en relativt stor risiko for at det kan skje noe galt, men jeg har ærlig trodd at jeg ikke kunne bli gravid, så bare det å få en bekreftelse på at det faktisk går an, og at nå har vi en sjanse til å få et barn i løpet av 2017, er bare helt utrolig!!!!!!

Jeg svever på en sky av lykke nå:hjerte:

Så fantastisk!!! Å så velfortjent :) gratulerer!!! Jeg hadde virkelig en god følelse <3 Dette skal gå bra!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, prover87 skrev:

Jeg har fått verdens beste (før)bursdagsgave! I dag tidlig testet jeg for første gang i dette forsøket, og for første gang i mitt liv var testen positiv:nordvesta:

Den ble positiv med EN gang, og den var supersterk :):):):) Jeg kan neste ikke tro det. Jeg er i dag 14 dpo (akkurat to uker siden egguttak).

Jeg vet at det ennå er en relativt stor risiko for at det kan skje noe galt, men jeg har ærlig trodd at jeg ikke kunne bli gravid, så bare det å få en bekreftelse på at det faktisk går an, og at nå har vi en sjanse til å få et barn i løpet av 2017, er bare helt utrolig!!!!!!

Jeg svever på en sky av lykke nå:hjerte:

Så herlig! Gratulerer så mye :nordvesta::nordvesta::nordvesta:Som QBee skriver, det er jo STØRST sannsynlighet for at det skal gå bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, prover87 skrev:

Jeg har fått verdens beste (før)bursdagsgave! I dag tidlig testet jeg for første gang i dette forsøket, og for første gang i mitt liv var testen positiv:nordvesta:

Den ble positiv med EN gang, og den var supersterk :):):):) Jeg kan neste ikke tro det. Jeg er i dag 14 dpo (akkurat to uker siden egguttak).

Jeg vet at det ennå er en relativt stor risiko for at det kan skje noe galt, men jeg har ærlig trodd at jeg ikke kunne bli gravid, så bare det å få en bekreftelse på at det faktisk går an, og at nå har vi en sjanse til å få et barn i løpet av 2017, er bare helt utrolig!!!!!!

Jeg svever på en sky av lykke nå:hjerte:

Gratulerer :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange gode nyheter her for tiden :hjerte: Gratulerer til alle som har testet positivt :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...