Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Ønske2017 skrev:

Gratulerer såååå mye :) <3 

satt du inn 1 eller 2 egg?, lykkes det for deg første forsøk eller . Sorry for alle de spørsmål. 

Skal prøve å bli bedre til å nyte tiden. Men gleder meg virkelig til det er min tur Hehe :) 

Vi satt inn ett. Det var andre runde med medisiner, men første tellende forsøk... Så langt må jeg innrømme at vi har vært heldige. 

Jeg ønsker deg lykke til, og jeg vet at det er vanskelig å finne det positive når alt man vil er å lykkes. Men jo mer positivt du tenker, jo bedre blir det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra, ett steg videre i prosessen :) Jeg skal begynne på sprøyter i morgen. Hvordan er det med dere andre sprayere, begynner det å nærme seg for noen flere? Siden det er vårt første forsøk, er jeg litt spent på stikkingen. Jeg har heldigvis ikke sprøyteskrekk, men jeg er litt redd for å gjøre feil. Jeg har tatt eggløsningssprøyte tidligere, og selv om den var veldig enkel, holdt jeg på å kløne det til. Lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Illy skrev:

Hurra, ett steg videre i prosessen :) Jeg skal begynne på sprøyter i morgen. Hvordan er det med dere andre sprayere, begynner det å nærme seg for noen flere? Siden det er vårt første forsøk, er jeg litt spent på stikkingen. Jeg har heldigvis ikke sprøyteskrekk, men jeg er litt redd for å gjøre feil. Jeg har tatt eggløsningssprøyte tidligere, og selv om den var veldig enkel, holdt jeg på å kløne det til. Lykke til alle sammen! :)

Æææ, spennende! Jeg går fortsatt på spray, men teller ned dagene til jeg skal starte på sprøyte. Tror ikke jeg skal starte før 7.mars. Er det sånn at man begynner på sprøytene en ekstakt dag etter menstruajon? 

Oh, masse lykke til. Det får nok bra, men skjønner akkurat hva du mener med å være redd for å klusse det til. Betyr bare at du blir ekstra nøye det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ønske2017 skrev:

Hei, 

Neste uke blir det sendt henvisning til Porsgrunn,  jeg for vente spent når de innkaller meg :). Oiii Du tilhører Haugesund det er lang reise til Porsgrunn. Men som du sier, det hele er verdt det . Hvor langt er du i prosessen nå ?, hvis jeg må spørre deg. Gikk du opp i vekt med de hormon medisinene? Hvis ja hvor mye ? 

 

Vi er inne vårt andre forsøk, som egentlig er vårt første tellende forsøk. Vårt første forsøk ble avbrutt etter egguttak.

Jeg er nå ruger😊 En fin blastocyst (5-dagers egg) ble satt inn på mandag. Om en uke ca vet vi hvordan det har gått😬

Jeg har ikke gått særlig opp i vekt pga medisinene, men vet andre har andre erfaringer. Men jeg har fått større mage under forsøkene, men det er pga eggstokkene blir større og magen blir oppblåst. I vårt første forsøk forsvant det raskt etter egguttak. Denne gangen har magen holdt seg større lengre. Det har med at jeg har blitt lettere overstimulert. Og kanskje medisinene jeg bruker nå og påvirker det  - det vet jeg faktisk ikke. Men i dette forsøket har jeg vært i dårligere form enn forrige så det kan være at noen kilo pluss har det blitt pga ingen trening i noen uker nå. Men jeg veier meg aldri så jeg vet dette ikke sikkert😉

Håper du får raskt time da! Kan være de har fått noe lengre ventetid nå enn i fjor, men er nok bedre enn riksen/Ullevål i hvert fall😊 Blir spennende og høre hvor raskt du kommer inn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Æææ, spennende! Jeg går fortsatt på spray, men teller ned dagene til jeg skal starte på sprøyte. Tror ikke jeg skal starte før 7.mars. Er det sånn at man begynner på sprøytene en ekstakt dag etter menstruajon? 

Oh, masse lykke til. Det får nok bra, men skjønner akkurat hva du mener med å være redd for å klusse det til. Betyr bare at du blir ekstra nøye det 😉

Veldig spennende! Det er ingen eksakt dag etter menstruasjon, slik jeg har forstått det. Det varierer visst hvor lenge man skal bruke sprayen, og jeg tror det handler om flere ting, blant annet om kapasitet på klinikken. Slimhinna skal være tynn, og eggstokkene skal være "rett" (vet ikke helt hva de ser etter der) før man begynner på sprøytene. Jeg var på UL i dag, etter to uker på spray, og da var forholdene ok for sprøytestart.

Takk, du har et poeng :) Lykke til med resten av sprayinga, håper det går fort og bivirkningsfritt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, prover87 skrev:

Vi er inne vårt andre forsøk, som egentlig er vårt første tellende forsøk. Vårt første forsøk ble avbrutt etter egguttak.

Jeg er nå ruger😊 En fin blastocyst (5-dagers egg) ble satt inn på mandag. Om en uke ca vet vi hvordan det har gått😬

Jeg har ikke gått særlig opp i vekt pga medisinene, men vet andre har andre erfaringer. Men jeg har fått større mage under forsøkene, men det er pga eggstokkene blir større og magen blir oppblåst. I vårt første forsøk forsvant det raskt etter egguttak. Denne gangen har magen holdt seg større lengre. Det har med at jeg har blitt lettere overstimulert. Og kanskje medisinene jeg bruker nå og påvirker det  - det vet jeg faktisk ikke. Men i dette forsøket har jeg vært i dårligere form enn forrige så det kan være at noen kilo pluss har det blitt pga ingen trening i noen uker nå. Men jeg veier meg aldri så jeg vet dette ikke sikkert😉

Håper du får raskt time da! Kan være de har fått noe lengre ventetid nå enn i fjor, men er nok bedre enn riksen/Ullevål i hvert fall😊 Blir spennende og høre hvor raskt du kommer inn!

Awww.. Håper alt går bra for deg :) du må fortelle hvordan det går underveis :) gjorde det vondt når det var egguttak ?.. Neste uke blir det sendt henvisning, så vil det ta tid før de svarer  . Må bare ha tålmodighet og vente. Så lenge er det spennende å lese hvordan det går med alle her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2017 den 22.39, tekjerringa skrev:

Vi satt inn ett. Det var andre runde med medisiner, men første tellende forsøk... Så langt må jeg innrømme at vi har vært heldige. 

Jeg ønsker deg lykke til, og jeg vet at det er vanskelig å finne det positive når alt man vil er å lykkes. Men jo mer positivt du tenker, jo bedre blir det😊

 

Glad for å høre det lykkes for dere første forsøk :)  Tusen takk nå skal jeg bare vente med tålmodighet til det er min tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ønske2017 skrev:

Awww.. Håper alt går bra for deg :) du må fortelle hvordan det går underveis :) gjorde det vondt når det var egguttak ?.. Neste uke blir det sendt henvisning, så vil det ta tid før de svarer  . Må bare ha tålmodighet og vente. Så lenge er det spennende å lese hvordan det går med alle her :) 

Jeg synes ikke uttaket er særlig vondt, men er selvfølgelig ubehagelig. Denne gangen virket bedøvelsen litt sent så jeg hadde det vondt da de først prøvde å hente ut egg. Men de merka fort at jeg ikke hadde det bra, så var bare å vente en minutt og så sette igang igjen. Da var det ikke vondt lengre. 

Jeg har ikke vært i toppform de siste dagene, har reagert så utrolig mye mer på medisiner og behandling denne gangen. Og det henger nok sammen med at jeg ble lett overstimulert. Jeg var på jobb dagen etter innsett, men har nå hatt to sykedager hjemme. Jeg tålte rett og slett ikke å begynne å jobbe så raskt etter alt denne gangen. Men håper å være på plass på jobb igjen i morgen. Liker ikke å være borte fra jobben pga dette. 

Jeg er litt usikker når jeg skal starte og teste. Andre som har tips på hvor lenge man bør vente etter innsett av en blastocyst? Sist forsøk så fikk jeg mensen 14 dager etter el-sprøyta, og det er allerede på mandag. Så første tanken min er å teste da hvis mensen ikke har kommet. Men det er bare en uke etter innsettet... Sykehuset har sagt at testdato er 2 uker etter innsett, og det syns eg er altfor leeeenge til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende @prover87! Jeg startet å teste tidlig. Testdag på klinikken min er 2 uker og 2 dager etter uttak. Jeg tok blodprøve i dag (15 dpo), negativ, så da er det å stoppe med progesteron og vente på blødning. De fleste vil jo iallfall få en rimelig sikker test 14 dpo? Vanskelig å vente, men skummelt å teste å...

Vi går rett over på fryseforsøk...håper kroppen er klar for det! Tanken streifet meg om at vi burde vente men...jeg er rastløs og LEI venting!! Har kun 1 blasto på frys...kjenner jeg alt begynner å tenke på neste ferskforsøk. 4 innsettingen nå uten hell :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LillyBe skrev:

Dette blir spennende @prover87! Jeg startet å teste tidlig. Testdag på klinikken min er 2 uker og 2 dager etter uttak. Jeg tok blodprøve i dag (15 dpo), negativ, så da er det å stoppe med progesteron og vente på blødning. De fleste vil jo iallfall få en rimelig sikker test 14 dpo? Vanskelig å vente, men skummelt å teste å...

Vi går rett over på fryseforsøk...håper kroppen er klar for det! Tanken streifet meg om at vi burde vente men...jeg er rastløs og LEI venting!! Har kun 1 blasto på frys...kjenner jeg alt begynner å tenke på neste ferskforsøk. 4 innsettingen nå uten hell :( 

Så kjedelig at det ikke gikk denne gangen😔 Får dere begynne med en gang på fryseforsøk, eller må dere vente en syklus?

14dpo vil si 14 dager etter eggløsning/egguttak? Det vil da si onsdag i neste uke for meg. Klarer jeg å vente så lenge mon tro 🤔 Må prøve å vente litt i alle fall - kommer til å bli så lei meg hvis jeg får negativ test, og da er det nok lurt å unngå å teste for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prover87 skrev:

Så kjedelig at det ikke gikk denne gangen😔 Får dere begynne med en gang på fryseforsøk, eller må dere vente en syklus?

14dpo vil si 14 dager etter eggløsning/egguttak? Det vil da si onsdag i neste uke for meg. Klarer jeg å vente så lenge mon tro 🤔 Må prøve å vente litt i alle fall - kommer til å bli så lei meg hvis jeg får negativ test, og da er det nok lurt å unngå å teste for tidlig.

Vi begynner rett på! Jeg har ingen syklus så det er egentlig det beste, hehe. Så oppstart med østrogen når blødning kommer, for å bygge opp slimhinnen. Har hatt 3 negative fryseforsøk så ikke super positiv til frys men...må håpe det beste :) 

ja, 14 dager etter egguttak :) jeg starta mange dager før det, hehe...men syns det er gøy å teste, og jeg personlig liker å forberede meg litt på negativt utfall før en eventuell blodprøve. Når jeg fikk telefonen om negativ blodprøve i dag var det jo greit, for jeg hadde jo mine anelser, og hadde allerede lagt planen klar videre ;) Jeg har STOR tro på forsøket ditt!! Det at formen er litt dårlig er jo egentlig bare positivt, og ettersom hcg stiger blir du kanskje enda litt dårligere ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det over...Før det i det hele tatt begynte😭 begynte å blø på Mandag, og testet nå i kveld(fikk beskjed av klinikken å teste som planlagt), og der sto det med klar beskjed "ikke gravid". Nå vet jeg ikke hvordan veien videre blir. Må snakke med klinikken i morgen. Håper jeg kan sette inn nytt egg så snart som mulig. Jeg føler meg ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Mammatiljente skrev:

Da var det over...Før det i det hele tatt begynte😭 begynte å blø på Mandag, og testet nå i kveld(fikk beskjed av klinikken å teste som planlagt), og der sto det med klar beskjed "ikke gravid". Nå vet jeg ikke hvordan veien videre blir. Må snakke med klinikken i morgen. Håper jeg kan sette inn nytt egg så snart som mulig. Jeg føler meg ødelagt.

Huff, så trist. Føler med deg :( Man håper jo så inderlig på å lykkes! Håper du kommer raskt i gang med fryseforsøk, det hjelper å ha noe å se fram i mot :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mammatiljente skrev:

Da var det over...Før det i det hele tatt begynte😭 begynte å blø på Mandag, og testet nå i kveld(fikk beskjed av klinikken å teste som planlagt), og der sto det med klar beskjed "ikke gravid". Nå vet jeg ikke hvordan veien videre blir. Må snakke med klinikken i morgen. Håper jeg kan sette inn nytt egg så snart som mulig. Jeg føler meg ødelagt.

Så utrolig kjedelig! Føler med deg - kjenner den kjipe følelsen så altfor godt... Det er lov å være skuffet og lei seg når det går slik. Min erfaring er at tristheten fort går over og jeg blir motivert for nye forsøk. Du må bare gi det noen dager og prøve å se framover. Du fikk vel flere på frys hvis jeg husker rett? Da slipper du heldigvis å gå gjennom hele stimuleringsprossesen før et nytt innsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mammatiljente skrev:

Da var det over...Før det i det hele tatt begynte😭 begynte å blø på Mandag, og testet nå i kveld(fikk beskjed av klinikken å teste som planlagt), og der sto det med klar beskjed "ikke gravid". Nå vet jeg ikke hvordan veien videre blir. Må snakke med klinikken i morgen. Håper jeg kan sette inn nytt egg så snart som mulig. Jeg føler meg ødelagt.

Så utrolig kjedelig :( skjønner deg veldig godt og hvordan den nedoverbakken er.. Håper du kommer deg igjen etter noen dager og får starte med fryseforsøk raskt igjen! Klem til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Jeg er ny her og har hatt så nytte av å lese på denne tråden, så takk til alle! Vi har hatt en lang vei føles det ut som, med lav amh, dårlig første gynekolog, som gjorde at henvisningen til ivf ikke ble sendt, flere inseminasjoner i danmark, mye venting og usikkerhet, og misinformasjon. Men rett før vi skulle på forsamtale og tenkte på å prøve privat fikk vi brev med plass på riksen. 


Og nåhar vi akkurat vært på uttak på riksen igår- 5 egg- og fikk telefon idag om at vi har 3 befrukta egg! Krysser fingre og tær på at det skal gå i orden nå! Lest litt om at det kan ta tid før et evt neste forsøk, prøver å ikke tenke for mye på det, men klarer liksom ikke helt tro at det skal gå på første forsøk heller. Er det noen som vet om det vil være ventetid hvis vi får fryst ned? Er det sprøyter og nesespray på fryseforsøk også? Er skikkelig spent på imorgen:nordvesta: er innsettingen noe ubehagelig forresten? Føler meg litt sår og oppblåst fortsatt :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, prover87 skrev:

Så utrolig kjedelig! Føler med deg - kjenner den kjipe følelsen så altfor godt... Det er lov å være skuffet og lei seg når det går slik. Min erfaring er at tristheten fort går over og jeg blir motivert for nye forsøk. Du må bare gi det noen dager og prøve å se framover. Du fikk vel flere på frys hvis jeg husker rett? Da slipper du heldigvis å gå gjennom hele stimuleringsprossesen før et nytt innsett. 

Ja. Har 5 blastocyster på frys, så slipper heldigvis å gjennomgå alt igjen med det første. Får ta helga til hjelp å slappe av å kose meg med familien, så får vi håpe at ting går vår vei neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mammatiljente: :klem: til deg! Vet alt for godt hvor vondt den følelsen er. Heldigvis har du hele FEM blastocyster på frys, det gir deg jo kjempegode muligheter for et fantastisk lite barn til slutt!

@Zwish: Velkommen inn i tråden, og gratulerer med fine befruktede egg :) Innsettingen er ikke vond i det hele tatt. Det mest ubehagelige med hele seansen er spekelet. Lykke til i morgen! Veldig normalt å føle seg litt sår og oppblåst fremdeles, så det trenger du ikke å bekymre deg for :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få svake, svake positive tester :ninja:  10 dpo / 7dp3dt i dag. Jeg begynner å håpe nesten litt for mye for at det endelig skal gå veien for oss denne gangen, og at alle gode ting er fire :)

Den aller første gangen jeg ble gravid, og eneste gangen vi klarte det på egen hånd, mistet jeg da jeg var omtrent 5 uker på vei. Jeg kommer nok til å være veldig avventende frem til vi passerer den milepælen, men jeg begynner å glede meg litt allerede selv om det er alt for tidlig å hoppe i taket!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...