Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, miore said:

Hei 1Rani, det jeg skriver nå er ikke kjipt ment - det er heller ment som en oppmuntring, selv om det kanskje ikke ser sånn ut ved første øyekast.

Mitt inntrykk er at du kanskje har hatt litt urealistiske forventninger til hvor vanlig det er å få egg på frys :sjenert: Jeg har f.eks hatt fem uttak og kun fått ett egg på frys noensinne, og det egget ser jeg på som en bonus. Fryseegg er kjempeflaks, og absolutt ikke noe man kan regne med! Av blastocyster som fryses regner man for øvrig at ca 90 % overlever, så mest sannsynlig får du jo et forsøk ut av den du har i fryseren også. 

Hvis dere har økonomi til det er det jo heller ingen grunn til å stoppe etter de tre offentlige forsøkene, da dere fremdeles har gode muligheter til å få barn - det offentlige må jo bare sette en grense et sted.

For øvrig er det rimelig sannsynlig at du får rett resultat på en g-test 12 dpo (altså 10 dager etter innsett av 2-dagersegg), og du er så godt som garantert rett svar 15 dpo. Jeg har testet positivt 9 og 10 dpo hver gang jeg har vært gravid.

Tusen takk! Dette er de beste nyhetene jeg har fått på lenge. Ut fra hva folk skriver om her inne bl. a. ser jeg bare folk som får 3, 5, 13 og 7 på frys. Det å høre at frys er sjeldent er faktisk en stor lettelse, litt mindre å legge i boksen "det er noe alvorlig galt med deg". 

Jeg får prøve å være fornøyd da, mer fornøyd enn før hvert fall 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, 1Rani skrev:

Tusen takk! Dette er de beste nyhetene jeg har fått på lenge. Ut fra hva folk skriver om her inne bl. a. ser jeg bare folk som får 3, 5, 13 og 7 på frys. Det å høre at frys er sjeldent er faktisk en stor lettelse, litt mindre å legge i boksen "det er noe alvorlig galt med deg". 

Jeg får prøve å være fornøyd da, mer fornøyd enn før hvert fall 😊 

De tilhører nok sjeldenhetene, og har sannsynligvis fått fryst ned todagersegg og ikke blastocyster - da er både overlevelsesgrad ved tining og sjanse for at det blir graviditet ut av det i en helt annen liga :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tuppelene skrev:

Ja det kan hende😉 Jeg er veldig spent på om jeg får mensen innenfor fristen før kontroll, for eggløsning var litt treg igjen denne mnd. Men skal/bør gå akkurat🤞 Ble mensen din mange dager forsinket Pga sprayen?

Mensen kom helt som vanlig, på syklusdag 29. Det er nå 11 dager siden, og jeg spotter fortsatt. Mulig slimhinnene er tørre/skjøre og at det er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, 1Rani skrev:

Tusen takk! Dette er de beste nyhetene jeg har fått på lenge. Ut fra hva folk skriver om her inne bl. a. ser jeg bare folk som får 3, 5, 13 og 7 på frys. Det å høre at frys er sjeldent er faktisk en stor lettelse, litt mindre å legge i boksen "det er noe alvorlig galt med deg". 

Jeg får prøve å være fornøyd da, mer fornøyd enn før hvert fall 😊 

Jeg fikk ut 12 egg første gang, og det ble ingen på frys. Andre gangen fikk jeg ut hele 27 stk etter overstimulering, og fikk "bare" 3 tredagers på frys, de tok ikke sjansen på å dyrke til blastocyst på grunn av det store frafallet. Den runden ble det ingen innsett heller pga overstimuleringen, men jammen ble jeg gravid et par måneder senere av en av disse tre;) Klinikken sa at frys er skikkelig bonus, og ikke noe man skal forvente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2017 den 17.52, 1Rani skrev:

 

Jeg tror en negativ test denne gangen vil gjøre at jeg ikke klarer å dra på jobb etterpå ser dere. Dette er vårt andre forsøk og det ble elendig resultat, igjen. Forrige gang fikk vi 1 til innsett, denne gangen 1 til innsett og 1 på frys. Dvs at jeg har brukt opp 2 av forsøkene mine og har bare fått 2-3 innsett av dem til sammen. Blastoen kan jo lett dø under opptining den også, så den er jo ikke sikker :( Vi kan ikke adoptere pga medisinbruk og fosterhjem er jo ikke det samme som å få barn, så jeg ser at håpet for barn svinner henn i horisonten. Pga. dette tror jeg den negative testen vil knekke meg ganske kraftig denne gangen og at jeg ikke vil kunne klare å dra på jobb etterpå. 

 

Jeg har full forståelse for tankegangen din, men det er bra med innsett og frys i løpet av bare to forsøk. Det er utrolig demotiverende å føle at det går så dårlig, men du har faktisk fått bra sjans ved to forsøk og har et veldig godt utgangspunkt. Her var vi gjennom to avbrutte forsøk før vi fikk egg som var mulig å sette inn på tredje forsøk. De første to forsøkene gjorde at jeg ville gi helt opp siden de ble avbrutt, så forstår derfor du føler det er håpløst. 

Det gikk mye bedre her med søskenforsøk, men da gikk jeg på en mengde medisiner i lang tid og ble overstimulert. Vet ikke om det akkurat var noe bedre selv om det selvfølgelig var fint at det ga bra resultat. 

Dette går bra skal du se! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Askmeagain89 said:

 

Dette går bra skal du se! Askmeagain, miore og lovetrain, tusen takk for svar. Jeg trodde virkelig at frys var vanlig, så tusen takk for innspill og svar! Det hjalp veldig. 😀 

Jeg tok en test i dag tidlig og jeg tror nesten at den var positivt faktisk. Skal ta en til på tirsdag for å se at streken blir tydeligere, men det kan hende at marerittet er over for min del. Håper det!!! 😀 

Tusen takk! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, 1Rani skrev:

Askmeagain, miore og lovetrain, tusen takk for svar. Jeg trodde virkelig at frys var vanlig, så tusen takk for innspill og svar! Det hjalp veldig. 😀 

Jeg tok en test i dag tidlig og jeg tror nesten at den var positivt faktisk. Skal ta en til på tirsdag for å se at streken blir tydeligere, men det kan hende at marerittet er over for min del. Håper det!!! 😀 

Tusen takk! 

Så flott, gratulerer så mye!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden (phu), mye god info og ulike utfall ☺️ jeg begynner på nesesprayen nå på fredag, uttak skal være i uke 45. Er ca 30 og hører til på Riksen. Fint å ha noen å dele tankene med! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Aaa08 said:

@1Rani hvordan går det med deg? Testet du på nytt ?

Ja, jeg testet igjen på mandag, veldig svak enda, men sterkere hvertfall.... har ikke testet i dag, men blir en som viser gravid/ikke gravid i morgen, jeg er så lei av å tolke streker 😂 Her er den fra mandag, 15 dager etter eggløsningssprøyte, 13 dager etter uttak og 11 dager etter innsett...IMG_20170925_063353.thumb.jpg.fd07deae30c58e2cf1a523711d892dab.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, 1Rani skrev:

Ja, jeg testet igjen på mandag, veldig svak enda, men sterkere hvertfall.... har ikke testet i dag, men blir en som viser gravid/ikke gravid i morgen, jeg er så lei av å tolke streker 😂 Her er den fra mandag, 15 dager etter eggløsningssprøyte, 13 dager etter uttak og 11 dager etter innsett...IMG_20170925_063353.thumb.jpg.fd07deae30c58e2cf1a523711d892dab.jpg

Den der er ikke veldig svak altså ;) helt fin 13DPO test. Tror man kan hviske forsiktig gratulerer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.9.2017 den 9.00, Bezoar86 skrev:

Nå har jeg lest hele tråden (phu), mye god info og ulike utfall ☺️ jeg begynner på nesesprayen nå på fredag, uttak skal være i uke 45. Er ca 30 og hører til på Riksen. Fint å ha noen å dele tankene med! 

Starter på lørdag selv :-D

Har fått beskjed om uttak i uke 44. 

Er også 30 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fortunatus skrev:

Starter på lørdag selv :-D

Har fått beskjed om uttak i uke 44. 

Er også 30 :-)

Lykke til! Jeg har aldri vært så lykkelig som da jeg gikk på nesespray, så det kan være en fin bivirkning ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd på mandag. Skal fortsette på Menopur samme dose 1uke til. Måtte derfor på apoteket og ha mere Menopur. Jeg fikk da Menopur 600IU men forrige gang fikk jeg Menopur 1200IU. Hva gjør jeg. Hvor mye skal jeg sette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Tulla88 skrev:

Jeg var på ultralyd på mandag. Skal fortsette på Menopur samme dose 1uke til. Måtte derfor på apoteket og ha mere Menopur. Jeg fikk da Menopur 600IU men forrige gang fikk jeg Menopur 1200IU. Hva gjør jeg. Hvor mye skal jeg sette?

Hvilken dose skal du ha?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, LoveTrain said:

Hvilken dose skal du ha?

 

 

112. Dro på apoteket og fikk svar der. Innholdet i pakkene er det samme, bare større pakning den forrige jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, QBee said:

Den der er ikke veldig svak altså ;) helt fin 13DPO test. Tror man kan hviske forsiktig gratulerer :) 

Tusen takk! Jeg tok en digital i dag og den viste "gravid 1-2" 👏😁😀🤗 Jeg kan ikke tro det! Det er helt vilt. Jeg ønsker alle sammen lykke til med sine høstprosjekter 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, 1Rani skrev:

Tusen takk! Jeg tok en digital i dag og den viste "gravid 1-2" 👏😁😀🤗 Jeg kan ikke tro det! Det er helt vilt. Jeg ønsker alle sammen lykke til med sine høstprosjekter 🤗

Gratulerer💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...