Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Lapper said:

Hvorfor er du så fryktelig motstander av at de har betalt for privat utredning? Er det fordi de skal være med i boka eller fordi hun er gravid?

Jeg synes at det er topp at de har gjort det, de har ingenting i det offentlige helsevesen å gjøre. Men jeg synes også at det er symptomatisk, selvfølgelig har de gått privat, noe annet ville jo vært utenkelig. Som det heter, "a fool and his money...".

Endret av filifjonka
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, filifjonka skrev:

Jeg synes at det er topp at de har gjort det, de har ingenting i det offentlige helsevesen å gjøre. Men jeg synes også at det er symptomatisk, selvfølgelig har de gått privat, noe annet ville jo vært utenkelig.

Hvorfor ikke? Etter at lave eggreserver ble konstatert kunne de sikkert fått behandling av det offentlige, hvis de hadde villet det.  

Endret av Gulleplutt
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, filifjonka skrev:

Jeg synes at det er topp at de har gjort det, de har ingenting i det offentlige helsevesen å gjøre. Men jeg synes også at det er symptomatisk, selvfølgelig har de gått privat, noe annet ville jo vært utenkelig. Som det heter, "a fool and his money...".

Så du er sur fordi de har penger og muligheten til å gjøre Det? Eller tar jeg Feil?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lilletrilleline skrev:

Nåh. Den dagen de vet kjønnet kommer hun til å kjøre på med spekulasjoner for å få mest mulig penger ut av det. 

Det var den første tanken som slo meg også. En fin mulighet for flyfrua og tjene penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lapper skrev:

.. Er man uenig så bør man jo prøve og si ifra

Vet du, når det gjelder akkurat den saken der bryr jeg meg rett og slett ikke nok, kjenner jeg. Vi kan snakkes den dagen hun eventuelt begynner å eksponere barnet sitt for klikk og penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Malum skrev:

Vet du, når det gjelder akkurat den saken der bryr jeg meg rett og slett ikke nok, kjenner jeg. Vi kan snakkes den dagen hun eventuelt begynner å eksponere barnet sitt for klikk og penger.

Det kan vi😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lapper said:

Så du er sur fordi de har penger og muligheten til å gjøre Det? Eller tar jeg Feil?

Tror at du først og fremst tar feil når du sier at jeg er sur.

Diskusjon avsluttet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gulleplutt said:

Hvorfor ikke? Etter at lave eggreserver ble konstatert kunne de sikkert fått behandling av det offentlige, hvis de hadde villet det.  

Sikker. Imidlertid synes at det er fint at de ikke belaster det offentlige helsevesen, la andre mindre bemidlede få en sjanse i det offentlige. Det morsomme med dette er at flyparret sikkert tror at alt, også det medisinske, er så mye bedre i det private. Det er mange som liker å tro dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, filifjonka skrev:

Sikker. Imidlertid synes at det er fint at de ikke belaster det offentlige helsevesen, la andre mindre bemidlede få en sjanse i det offentlige. Det morsomme med dette er at flyparret sikkert tror at alt, også det medisinske, er så mye bedre i det private. Det er mange som liker å tro dette.

Dette blir for dumt.  du liker ikke at paret er så heldig at de faktisk hadde mulighet til å kunne benytte en privat klinink. Å dette handler jo ikke om at det er bedre privat eller offentlig men om ett par som ønsket seg ett barn og hadde mulighet til og gå på en privat klinikk.

Er selv i en situasjon hvor jeg ikke har mulighet til og kunne bruke noe private instanser. Men allkevel er jeg glad på deres vegne. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, filifjonka skrev:

Javel og hvem stilte diagnosen, Spiren?

...Som du sikkert vet er det veldig ulovlig å stille falske diagnoser. Inkludert for den private helsetjenesten, til tross for at du tilsynelatende ser ut til å forakte den. Hvis du insinuerer at en lege på en fertilitetsklinikk ville vært villig til å gjøre seg fortjent til fengselsstraff for å bli nevnt for tjue tusen lesere, hvorav bare en liten brøkdel er en potensiell kundegruppe, tror jeg du har havnet ganske langt ut på et jorde. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, filifjonka skrev:

Nok litt finere ja, å gå privat.

Alvorlig talt, det handler da ikke om det. Har man midler til det, så ønsker man selvsagt ikke å vente i kø i en halv evighet. Ekstra pluss at de da overlater en plass til andre som ikke har mulighet til å gå privat. 

Ellers er det greit å tenke på at mannen nærmer seg 40, og de mister om få år muligheten til adopsjon f.eks. Da orker man ikke å vente i kø i to år, som det fint kan ta i det offentlige. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, filifjonka skrev:

Sikker. Imidlertid synes at det er fint at de ikke belaster det offentlige helsevesen, la andre mindre bemidlede få en sjanse i det offentlige. Det morsomme med dette er at flyparret sikkert tror at alt, også det medisinske, er så mye bedre i det private. Det er mange som liker å tro dette.

Du har jo totalt misforstått hva det handler om. Som flere nevner her hadde paret fått beskjed om at de hadde dårlig tid. Hvor fort en AMH-verdi synker er individuelt - altså helt umulig å vite uten oppfølging. Skulle de da stille seg i en offentlig kø som kunne ta flere år, eller gå til en privat klinikk som tok de inn på dagen (så og si)? De har som du sier midler til det. Hvorfor så surmaga?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en amh på 1, men valgte å gå offentlig tross stor fare for tidlig overgangen. Har ikke troa på privat dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Norabora skrev:

Jeg har en amh på 1, men valgte å gå offentlig tross stor fare for tidlig overgangen. Har ikke troa på privat dessverre. 

Heldigvis så har noen mulighet til å kunne velge.. Å det er jo kjempefint😀

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Norabora skrev:

Jeg har en amh på 1, men valgte å gå offentlig tross stor fare for tidlig overgangen. Har ikke troa på privat dessverre. 

Ok, men det at du valgte det er ikke et argument for at andre skal ta samme valg? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lidis88 skrev:

Ok, men det at du valgte det er ikke et argument for at andre skal ta samme valg? 

Neida. Mener egentlig at jeg tror pilotparet har kastet bort tusenvis av kroner på noe det private har utnyttet når de egentlig ikke hadde et problem i utgangspunktet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Norabora said:

Neida. Mener egentlig at jeg tror pilotparet har kastet bort tusenvis av kroner på noe det private har utnyttet når de egentlig ikke hadde et problem i utgangspunktet. 

Noen bare elsker å gi pengene sine til private aktører, det gir de en slik god følelse av å være superior.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, filifjonka skrev:

Noen bare elsker å gi pengene sine til private aktører, det gir de en slik god følelse av å være 

8 minutter siden, filifjonka skrev:

Noen bare elsker å gi pengene sine til private aktører, det gir de en slik god følelse av å være superior.

Å så? Er vel ikke dine penger de bruker?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...