Gå til innhold

Er hammere idag bare noe dritt?


Aamu

Anbefalte innlegg

Mannen skulle ta ut en skrue (!) fra veggen. Sporene var ødelagt, så fikk ikke ut med skrutrekker (vært tilstander her, skjønner du). Han bestemte seg for at han skulle bruke hammer. 

Og den brakk, rett og slett. Er hammere idag bare noe ræl, eller finnes det noen som tåler sånt? Og ja, jeg vet hva en hammer er til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel som med alt annet verktøy, både priser og kvalitet spriker vilt og veldig ofte får du det du betaler for. Jeg har selv klart å bøye et hammerskaft når jeg skulle trekke ut en spiker, men det var en billighammer fra Nille e.l. 

Når det er sagt, en skrue er jo laget nettopp for å ikke kunne trekkes ut uten videre, så det er kanskje ikke så rart at hammeren måtte gi tapt. (En annen gang kan det være hjelp å få her eller her.)

Anonymkode: ef17e...111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Aamu skrev:

Mannen skulle ta ut en skrue (!) fra veggen. Sporene var ødelagt, så fikk ikke ut med skrutrekker (vært tilstander her, skjønner du). Han bestemte seg for at han skulle bruke hammer. 

Og den brakk, rett og slett. Er hammere idag bare noe ræl, eller finnes det noen som tåler sånt? Og ja, jeg vet hva en hammer er til.

Du får det du betaler for, enten det er hammer eller andre ting.

Anonymkode: 5150b...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke heller ei tang eller liknende klemmeredskap for å vri ut skruen.

Har hatt mine to hammere i flere år, og jeg driver med oppussing. Til og med barnehammeren holder seg, bruker faktisk den mest da den passer mine små hender best :fnise:

Anonymkode: 2de93...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruke heller ei tang eller liknende klemmeredskap for å vri ut skruen.

Har hatt mine to hammere i flere år, og jeg driver med oppussing. Til og med barnehammeren holder seg, bruker faktisk den mest da den passer mine små hender best :fnise:

Anonymkode: 2de93...6e5

Prøvde tang, ja! Uten hell. Dvs en kombinasjon av hammer og tang fikk skruen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, så er det kvalitetsforskjeller også på hammere. Forskjellige stålblandinger og forskjellige skaft.

Anonymkode: 383b8...bb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som andre sier, så er det kvalitetsforskjeller også på hammere. Forskjellige stålblandinger og forskjellige skaft.

Anonymkode: 383b8...bb9

Det var "stålblandingen" som knakk. De to lange "støttennene" som stikker ut bak hammerhodet. Dårlige greier. Står ikke noe merke på hammeren heller.. veit hva vi skal ønske oss til jul, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dremel med kutte skive. og en flat trekker.. neste gang du har en skrue med ødelagt hode kutter du et spor i den å skrur den ut med flat trekker'n. Da slipper du å skade eventuelt treverk den står i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, DizzyRonson skrev:

Kjøp dremel med kutte skive. og en flat trekker.. neste gang du har en skrue med ødelagt hode kutter du et spor i den å skrur den ut med flat trekker'n. Da slipper du å skade eventuelt treverk den står i.

Takk for tips ;) ! Har en flat trekker fra før av, så da er vi halvveis allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Aamu skrev:

Mannen skulle ta ut en skrue (!) fra veggen. Sporene var ødelagt, så fikk ikke ut med skrutrekker (vært tilstander her, skjønner du). Han bestemte seg for at han skulle bruke hammer. 

Og den brakk, rett og slett. Er hammere idag bare noe ræl, eller finnes det noen som tåler sånt? Og ja, jeg vet hva en hammer er til.

For en mann! 

Anonymkode: bbe7f...8bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For en mann! 

Anonymkode: bbe7f...8bf

Ja, han er fantastisk :hjerte:Ikke en sånn forvokst, umoden guttevalp man finner på en luguber bule i Oslo kl 01 på natta, for å si det sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett en gummistrikk mellom skrujern og skru for bedre feste neste gang.

En skikkelig mann ville ant bedre råd enn å trekke ut en skrue med hammer.... ;) 

Anonymkode: 993b1...c54

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har billighammere som har holdt lenger enn dyre.

Så forholdet pris og kvalitet er ikke alltid...eh...spikra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett en gummistrikk mellom skrujern og skru for bedre feste neste gang.

En skikkelig mann ville ant bedre råd enn å trekke ut en skrue med hammer.... ;) 

Anonymkode: 993b1...c54

Jeg tror faktisk det var mitt forslag. Dessuten hastet det, tror vi hadde et kvarter på å få ut fire skruer og skru inn fire nye. Hva ville du gjort på et kvarter med hammer, skrutrekker eller tang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jerry Lee skrev:

Har billighammere som har holdt lenger enn dyre.

Så forholdet pris og kvalitet er ikke alltid...eh...spikra.

Hvilke er bra, mener du? Jeg aner ikke hvor denne her kom fra. Jeg trodde liksom hammer var hammer. Den kan fortsatt banke inn en spiker da, men jeg kan vel egentlig ikke klage for de er jo ikke ment til å dra ut skruer. Nå er mannen min sterk som en bjørn da, ble kanskje litt sterk kost for den stakkars hammeren. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Bærtur skrev:

Hultafors hammer er tingen! Hatt min i mange mange år og den funker fjell!

ok ;) Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Aamu skrev:

Jeg tror faktisk det var mitt forslag. Dessuten hastet det, tror vi hadde et kvarter på å få ut fire skruer og skru inn fire nye. Hva ville du gjort på et kvarter med hammer, skrutrekker eller tang? 

Brukt gummistrikk og evt tang...

Anonymkode: 993b1...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Brukt gummistrikk og evt tang...

Anonymkode: 993b1...c54

Vi er ikke like smarte og spesielle som deg, veit du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...