Gå til innhold

Julekalender på TV


Angelheart2

Anbefalte innlegg

Jeg synes denne julekalender er ordentlig fin! Samtidig som den er trist. Får tårer i øynene for hver episode, haha. Stakkars Ruth, og stakkars Selma. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.12.2016 den 14.44, snøfrisk skrev:

Stakkars Ruth, og stakkars Selma. 

Jeg vet :( De er glade i hverandre innerst inne så jeg håper Selma kommer tilbake til Ruth igjen :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker julekalenderen! Ser to episoder om dagen slik at jeg får sett mer, men ikke hver dag. Denne uken har jeg grini under hver episode fordi jeg får så vondt av Ruth og hunden. Hjelper sikkert ikke på at jeg sitter med savnet etter stefaren min som døde i april denne julen :P Jeg bruker egentlig ikke grine av serier og filmer :ph34r:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Wednesday, November 30, 2016 den 14.49, Angelheart2 skrev:

Gleder meg hvert år mye mer enn ungene til å følge julekalenderen på NRK. Likte veldig godt Jul i Svingen og Julekongen, mens jeg kunne styre min begeistring for Blåfjell-seriene.
I år kommer det jo en helt ny og jeg syns det ser veldig lovende ut.
http://www.aftenposten.no/kultur/Det-er-pa-tide-a-legge-Jul-i-Skomakergata-bak-seg-610008b.html

Flere som skal se?

Syns den nye serien e veldig spennende. Den er bedre enn julekongen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, December 02, 2016 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Hmm alle sa at fostermoren skulle være en sånn forferdelig dame, men jeg syns fortellingen har litt flere sider. Hun er bare litt sånn "socially awkward" og det passer ikke med at hun må ta seg av barn, og hun har ikke alltid hatt det bra selv. 

Jeg syns karakterene har flere dimensjoner, og det setter jeg pris på. 

Anonymkode: 0f5de...c8c

Enig. Ruth er jo ikke en dårlig person. Og det er jo tydelig at hun innerst inne er glad i Selma. Og hun er heller ikke slem mot henne. Hun er streng ja. Men ikke fæl. Hun vet bare ikke hvordan hun skal vise affection( hva er det på norsk igjen)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn i stuff på hvordan man skal tenkte på Vinter. Først så syns jeg veldig synd på han, men jeg hadde en følelse at han kom til å bli skurken fordi han ble overkjørt av alle.

Saken er:

1) Han har vært veldig flink før han ble ond, og ingen satte pris på han.

2) Han ble skikkelig ond etter at han tok på stenen.

Så er han en ond person egentlig? Hvis alle de slemme tingene han gjorde skjedde etter han tok på stenen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chiyo skrev:

Jeg er litt sånn i stuff på hvordan man skal tenkte på Vinter. Først så syns jeg veldig synd på han, men jeg hadde en følelse at han kom til å bli skurken fordi han ble overkjørt av alle.

Saken er:

1) Han har vært veldig flink før han ble ond, og ingen satte pris på han.

2) Han ble skikkelig ond etter at han tok på stenen.

Så er han en ond person egentlig? Hvis alle de slemme tingene han gjorde skjedde etter han tok på stenen?

Dette har jeg tenkt på også.  Han virker egentlig mest redd og usikker, og prøver å tviholde på den lille makten han har fått.  Jeg føler ikke at han er direkte ond.

Barna mine kommenterte på at det fortsatt var ryddig og organisert hos ham, selv om han var ond.  De har visst fått det for seg at ondskap=kaos eller noe :vetikke: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Kara W skrev:

 

Barna mine kommenterte på at det fortsatt var ryddig og organisert hos ham, selv om han var ond.  De har visst fått det for seg at ondskap=kaos eller noe :vetikke: 

Eller kanskje det at han ikke har endret seg så mye selv om han er blitt ond. Han har fremdeles den delen av personligheten sin. 
Men i episode nr.10 så beklaget han seg jo for Julius når han skulle hente luen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Den Lille Heksa

Nei Vinter er ikke ond, jeg tror han ble bare veldig sjalu og så gjorde han noe dumt.

Interessant poeng at han ble oversett av alle, jeg la ikke merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Kom på en tanke.... Jeg tror Winter og Ruth møtes og blir forelsket. De to passer jo sammen! Typiske to karakterer som faller for hverandre. 

Hehe. Kanskje. 

Men åh jeg håper Selma snart skjønner at sangen og hjerteslagene hun hører er Julius hun hører. Blir frustrert over at de ikke finner han

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ISeeYouCreep
Maleficenta skrev (På 11.12.2016 den 18.33):

Hehe. Kanskje. 

Men åh jeg håper Selma snart skjønner at sangen og hjerteslagene hun hører er Julius hun hører. Blir frustrert over at de ikke finner han

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Samme her, satt å ristet på hodet og tenkte "Herregud da Selma, det er julius du hører!!!" :fnise:
Lurer på om små barn, som serien faktisk er laget for, forstår det. Eller om det bare er oss voksne. 

Ja da, her i huset skjønte de det.  Men det kan jo hende det hjelper at vi voksne sitter i sofaen sammen med dem og heier :fnise: De har også en teori om at Selma kan gå uskadet gjennom sovetåken ettersom hun er så god til å holde pusten.  Og med tanke på åpningsmusikken er det nok ikke lenge til barna begynner å undersøke mørket.  Her i huset spekuleres det høylytt!

Jeg liker ideen om Winter og Ruth sammen.  Jeg tror Winter hadde trivdes godt i antikvariatet, hvis han nå bare klarer å komme igjennom dette uten alt for mye men.

Ellers elsker jeg Håkon!  Har er bare den kuleste i hele serien.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Kara W skrev (På 11.12.2016 den 19.46):

Ja da, her i huset skjønte de det.  Men det kan jo hende det hjelper at vi voksne sitter i sofaen sammen med dem og heier :fnise: De har også en teori om at Selma kan gå uskadet gjennom sovetåken ettersom hun er så god til å holde pusten.  Og med tanke på åpningsmusikken er det nok ikke lenge til barna begynner å undersøke mørket.  Her i huset spekuleres det høylytt!

Jeg liker ideen om Winter og Ruth sammen.  Jeg tror Winter hadde trivdes godt i antikvariatet, hvis han nå bare klarer å komme igjennom dette uten alt for mye men.

Ellers elsker jeg Håkon!  Har er bare den kuleste i hele serien.

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Samme her, satt å ristet på hodet og tenkte "Herregud da Selma, det er julius du hører!!!" :fnise:
Lurer på om små barn, som serien faktisk er laget for, forstår det. Eller om det bare er oss voksne. 

Hehe jeg og satt og tenkte det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...