Gå til innhold

En kopp Kakao...


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for gratulasjoner :nigo: 

Sykehuset ja.. Typisk vår flaks så var jo legen syk om fredag, så de ringte meg og måtte sette opp en ny time neste uke. Veldig kjedelig da jeg hadde psyka meg veldig opp. Men er jo sånt som skjer :sjenert:
Jo lengre tid det går jo mer tviler jeg på om dette er riktig.. Men det er jo opptil legen å avgjøre.

Helgen har vært fin den. Jeg tok med meg Mr V i svømmehallen på lørdagen. Bare oss to. Han koste seg glugg :nigo: Så jeg må definitivt gjøre det oftere!

Jeg må ta en liten selvskryt da. Kan ikke bare handle om kidsa :lur: Mandag forrige uke var det ny måned og nytt år for min del. Så nå er herved ikke lenger venner med sukker, pasta, ris eller brød :opplyser:  Og den første uka.. Jeg veide meg i går morges (søndag) fordi vi skulle i bursdag med masse fæææle fristelser. Og jeg har tisset av meg 4 kg :hakeslepp::danse: God motivasjon til å fortsette. Jeg begrenset meg så godt jeg kunne i bursdagselskapet og skal ikke la en dag med fristelser ødelegge videre :opplyser:

Det er jo de hverdagslige valgene jeg tar som gjør utslagene :jepp: 

Nå skulle jeg vært i seng for lenge siden, så da får jeg pelle meg inn dit. Lille krabat driver og styrer med tenner.. IGJEN.. Så han havner vel inntil meg i natt også :blink: Våkner opp med nummen arm og vonde skuldre :plystre: Hva gjør man ikke for å få sove litt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med syk lege da. 

Klarer du å kutte helt ut brød, pasta, ris og sukker?? :ohmy: Jeg var sukkerfri to måneder i høst, men i jula har jeg virkelig tatt igjen det tapte. :fnise: Startet på igjen i går, men tenker at i helgen er litt lov. Om det ikke går så får jeg kutte helt igjen. Men brød og pasta, nei, der går grensa. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte ut pasta! Du er gal :fnise: Jeg spiste ikke godteri på ett år. Da jeg sprakk og went crazy i smågodthylla endte det heller dårlig. Hallooo, vondt i magen :sjokkbla:

Moralen med historien er at hvis du begynner med sukker igjen - start forsiktig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ris hadde vært lett å kutte (det liker jeg ikke), men brødet mitt får du aldri :opplyser: (sier hun mens hun knasker tyrkisk pepper fra kontorskuffen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke kakaoen :nori: 

Jeg bestemte meg også for det samme for 3 dager siden så er ikke like godt i gang som deg :fnise: 

Raffinert sukker er djevelens verk. Max avhengighet og kroppen hiiiiger etter mere. Oss og narkisene :bond:

Her gikk jeg på den "smellen" at jeg spiste det jeg ville i jula, mye godis og snop og alt i mellom, men vekta økte ikke. Så da gikk jeg like gjerne inn i det nye året med samme vanene og tanken om at dette går greit.... :rolleyes: 
KJEMPElurt! :sjenert:

4 kg opp så fikk jeg hetta! Gikk på vekta å så tallene stige, så hoppa jeg av på 3 ish kg, men skjønner jo at det ville endt på 4 ! 

 

Så her er det stålregime :pisk:  
Er jo kjeks og godteri på hvert et pauserom, så nå har jeg fyllt lommene med nøtter, frukt og sunn mat. Dag 3 gått fint, såvidt :ler: 
Tar meg selv i vanen om å strekke meg ut for å ta en kjekse, men så må jeg kjefte på meg selv å si NÆHÆI ! Og mumse opp 2-3 never druer istedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Jill skrev:

Kjedelig med syk lege da. 

Klarer du å kutte helt ut brød, pasta, ris og sukker?? :ohmy: Jeg var sukkerfri to måneder i høst, men i jula har jeg virkelig tatt igjen det tapte. :fnise: Startet på igjen i går, men tenker at i helgen er litt lov. Om det ikke går så får jeg kutte helt igjen. Men brød og pasta, nei, der går grensa. :sikle:

Det blir jo ikke å kutte helt.. Altså jeg må kunne spise mat om jeg er på besøk hos folk. Men da kutte ned mengden. Men hjemme så skal jeg kutte det mest mulig :)

----

Og jeg føler meg sååå mye bedre. Brød er godt ja, men jeg blir så oppblåst av hveteprodukter. Pasta er også godt, men jeg skal finne gode erstatninger. I går hadde gutta spaghetti med kjøttsaus. Jeg tok kjøttsaus på et par lomper, ost på toppen og putta det i ovnen. Veldig godt. Og jeg synes det mettet mye lengre. Pasta metter meg kanskje i 1 time før jeg er sulten igjen :sjenert: 

Men jeg er der at jeg må bare. Har hatt to svangerskap med sv.diabetes, så risikoen for å få dia 2 er veldig tilstede. Pluss at jeg er tjukk og jeg hater å være tjukk. Er ikke småtjukk og tror jeg er stortjukk.. Jeg er stortjukk og vet jeg er det :ler: Nå er jeg lei av å altid feile :( Jeg vet jeg aldri blir tynn, men ønsker komme til en vekt hvor jeg kjenner meg mer fornøyd med kroppen min og jeg kan kjøpe klær på hm uten å måtte gå i tjukkasavdelingen :sjenert: 

Nå venter frokosten med hjemmelaget lavkarbo knekkebrød med kokt egg :sikle: 

Senere i dag blir det en tur på legekontoret og så en tur på den nye jobben min :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, skjønner. :) Blir skikkelig søtsugen etter å ha spist pasta, så burde sikkert kuttet ned på det jeg også. Men det er jo så syyykt godt! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo heiagjeng :nigo: 

Egentlig bare innom for å si god helg :blomst: 

Har skjedd fint lite her de siste dagene. Jeg har heller begynt å telle ned til jeg skal på tur :bond: Gleder meg noe helt sinnsykt. Men gruer meg også :sjenert: 

Jeg har en tendens til å få tankene overstyrt av dødsangst når jeg drar avgårde uten barn. Type: Tenk om vi kræsjer i taxien, tenk om flyet faller ned eller tenk om det skjer et terrorangrep. Pokker heller, jeg blir så sliten av meg selv. Prøver å ikke tenke for mye på det, men er ikke alltid like lett.
Jeg ble litt kokko i hodet etter jeg fikk Mr V, men etter lille krabat kom har det eskalert. Snakket med legen min om det og har fått det til å roe seg en god del. Men det er virkelig en av mine største frykter å ikke komme hjem igjen til barna mine :sjenert: 

Men nei.. Prøver ikke tenke for mye på det. Nå skal jeg være flink og lage ukesmeny slik at vi kan ukeshandle etterpå :) Eneste måte å få til å leve sundt er å planlegge! Og nå som jeg ikke har intekt og mannen må kjøpe alt må jeg planlegge enda mer :P Bruker jo helt sinnsykt mye penger på mat når jeg driver og småhandler hele tiden :bond: 

Som vanlig utsetter jeg alt til siste sekund, så han kommer vel hjem om 30 min og da skal vi være klare til å dra :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny jobb! :hoppe: Så utrolig deilig å skulle begynne på noe nytt etter endt permisjon og ikke skulle tilbake til jobben som du ikke var spesielt glad i! Heier på deg! :hoppe:Også jobbtur da! Milano! Hurra! :hoppendeglad:

Men når det er sagt, så forstår jeg deg sååå godt i forhold til å være redd for å reise og ikke komme hjem til barna. Jeg har fullstendig låst meg i forhold til å reise med barn eller uten barn. Jeg vet ting kan skje hjemme også, men det føles likevel så mye tryggere å være hjemme enn å reise ut i den store verden. Jeg har plutselig fått flyskrekk, og ikke minst en stor angst for terror.. Jeg klarte nesten ikke komme meg gjennom dagene etter trusselen i 2013, og selv om det roer seg i perioder blåser det opp igjen hver gang det skjer noe ute i den store verden. Det er fryktelig slitsomt... Jeg vet ingen kan gi meg noen garantier i livet og at sjansen er livet, men jeg er likevel overrasket over alle som tør å reise vekk støtt og stadig fra (og med) barna! Jeg er nesten overrasket hver gang noen kommer tilbake med livet i behold.. Herregud.. jeg har issues :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny jobb! Spennende, og så moro at de vil ha deg med på jobbtur før du begynner!

Har bestemt meg for å bære uvenner med pasta, ris, brød og poteter jeg også. 30 kg pluss etter to svangerskap er kjiiiipt!

kan jeg spørre om oppskrifta på de knekkebrød? Du kan jo evt sende de på face til meg...hvor finner du bra oppskrifter og sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15. januar 2017 den 18.09, Carouselle skrev:

Grattis med ny jobb! :hoppe: Så utrolig deilig å skulle begynne på noe nytt etter endt permisjon og ikke skulle tilbake til jobben som du ikke var spesielt glad i! Heier på deg! :hoppe:Også jobbtur da! Milano! Hurra! :hoppendeglad:

Men når det er sagt, så forstår jeg deg sååå godt i forhold til å være redd for å reise og ikke komme hjem til barna. Jeg har fullstendig låst meg i forhold til å reise med barn eller uten barn. Jeg vet ting kan skje hjemme også, men det føles likevel så mye tryggere å være hjemme enn å reise ut i den store verden. Jeg har plutselig fått flyskrekk, og ikke minst en stor angst for terror.. Jeg klarte nesten ikke komme meg gjennom dagene etter trusselen i 2013, og selv om det roer seg i perioder blåser det opp igjen hver gang det skjer noe ute i den store verden. Det er fryktelig slitsomt... Jeg vet ingen kan gi meg noen garantier i livet og at sjansen er livet, men jeg er likevel overrasket over alle som tør å reise vekk støtt og stadig fra (og med) barna! Jeg er nesten overrasket hver gang noen kommer tilbake med livet i behold.. Herregud.. jeg har issues :grine:

Uff det er utrolig vondt å ha slike issues!! Har du snakket med noen om det? Jeg fikk beskjed av legen om å komme tilbake om hodet ble mer kokko.. Kokko er btw mine ord, ikke legens :ler: 

På 15. januar 2017 den 19.44, Susa skrev:

Gratulerer så mye med ny jobb! Spennende, og så moro at de vil ha deg med på jobbtur før du begynner!

Har bestemt meg for å bære uvenner med pasta, ris, brød og poteter jeg også. 30 kg pluss etter to svangerskap er kjiiiipt!

kan jeg spørre om oppskrifta på de knekkebrød? Du kan jo evt sende de på face til meg...hvor finner du bra oppskrifter og sånn? 

Så gøy at du også vil være uvenner :danse: 

Skal sende til deg jeg ja ;):lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene løper fra meg.. Skulle innom her og skrive, men så var siden nede pga vedlikehold :bond: 

Om mandag var lille krabat syk. Hostet og gråt mye om natta. Men ble heldigvis ikke noe værre. Men tirsdag morgen fikk Mr V feber. Den steg opp mot 40 og han var ikke i form. Satt i sofan og sov :sjenert: Tett i brystet, hoster til han kaster opp og gråt pga halsvondt. Så de siste dagene har gått bort i å være hjemme med disse syke barna mine.

Mr V er heldigvis bedre i dag, men tok en tur til legen for å sjekke crp.. Siden jeg skal reise i morgen :bond: Mannen fikk litt hetta av tanken på om han måtte være alene med syke barn, eller om han skulle bli syk selv i helgen. Han vil da ikke ta de med til svigers. Svigerfar går jo på behandling for kreft, så man vet jo ikke helt hvordan imunforsvaret hans er. Så jeg skjønner jo mannen.
Mr V kastet opp noen ganger i går. Men det var heldigvis fordi han ble så tett og hostet opp så mye slim at han slet med pusten. Jeg hoster også til jeg brekker meg, men har lært meg metoder for å la være å kaste opp. Så er vel derfra han har fått det. Mor sine flotte gener :ler: 

Var på sykehuset med lille krabat i går og ble desverre ikke noe klokere. Legen hørte på hva jeg hadde å si, stilte spm og sjekke gutten. Hun sa at det kan jo hende han er plaget noe av reflux, men er nok ikke veldig plaget. Men om jeg ville kunne ho henvise til ph måling. Men jeg er veldig usikker på om jeg gidder å utsette han for det. For problemene hans er ikke så store. Vi får se når vi får time, men regner med det er litt ventetid :opplyser: 

Nå har han sovet i noen timer og våkner vel snart. Prøver oss på å gå over til 1 dupp om dagen for å se om han legger seg lettere da. I går sovnet han før kl 19 med kun en dupp på dagen. Dumme meg føler jeg har funnet mirkalekuren med en gang :ler: Meeeeen… For å komme tilbake til virkeligheten så var det vel et lykketreff :P Men vi prøver igjen i dag for å se hva som skjer.

Etterpå skal jeg pakke kofferten min. Kl 04.50 i natt blir jeg henta av en av mine nye kollegaer som er så snill og plukke meg opp :nigo: Og så bærer det ut på tur :danse: Gleder meg masse.. Men kjente i går kveld at jeg gruer meg også. Mest fordi det svir i hjertet av tanken på at ungene skal savne meg. Spesielt han lille krabaten. Han er så avhengig av meg :sjenert:  Håper det går greit med de mens jeg er borte!!
Så ja.. snart pakke kofferten. Jeg HATER å pakke, og utsetter det til siste sekund nesten :P Men siden lille krabat sover på rommet vårt må jeg jo gjøre det før han skal legges.

Om jeg ikke rekker innom i kveld ønsker jeg dere alle god helg :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse på tur - det fortjener du! :blomst: Skjønner godt at du gruer deg litt, men det går nok helt supert med kidsa. Tenk så happy de blir når de ser deg igjen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...