Gå til innhold

En kopp Kakao...


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Håper klumpen i magen er litt mindre nå når de fikk tatt morderen, men helt sykt at det var en 15-åring! :ohmy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det må jo være helt forferdelig å bo rett oppi noe sånt. Hvertfall bra at de har funnet den skyldige, så man slipper å føle at man må se seg over ryggen konstant, men uansett - utrolig trist sak :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Jill skrev:

Håper klumpen i magen er litt mindre nå når de fikk tatt morderen, men helt sykt at det var en 15-åring! :ohmy:

 

Jo litt. Er ikke redd for å gå i byen i hvertfall. Men skremmende at ho dama mest sannsynlig ble drept fordi ho prøvde stanse en krangel eller noe slikt :( Kjenner det skremmer meg fra å blande meg om jeg ser noen som krangler. Og det er jo fryktelig synd om folk skremmes fra å bry seg :sjenert: 

19 timer siden, miore skrev:

Jepp, trist sak :( 

Ja veldig tragisk. Hver gang jeg ser bildet av ho dama så må jeg tenke "hvor har jeg sett ho før" :klo: Er noe kjent med ansiktet, men ikke med navnet hennes.

10 timer siden, Marimba skrev:

Uff, det må jo være helt forferdelig å bo rett oppi noe sånt. Hvertfall bra at de har funnet den skyldige, så man slipper å føle at man må se seg over ryggen konstant, men uansett - utrolig trist sak :( 

Ja det blir litt vel nærme. Trodde jeg bodde på en trygg plass. Men i vår var det en rett borte i gata her som knivstakk broren sin pga en krangel :bond: Han døde ikke da heldigvis.

Når til og med politiet skryter og dreper folk her så ække bibelbeltet så trygt som man skulle tro :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten mamma… Hva er greia med at ungene skal opp kl 5.30 :bond: Er minsten som våkner da og nekter å legge seg igjen. Og om han roer seg så kan man banne på at han har vekket broren som først :murvegg: Og da er det i grunnen gjort.. ler rått hver gang jeg hører noen om klager over at ungene våkner kl 7 :hoho: Jeg drømmer om å få sove helt til kl 7 :P 

Nå sitter jeg her og drømmer om melkesjokoladeplatene som jeg i går så Rema hadde på halv pris :bond: OG jeg har ingen planer i dag heller. Det er litt deilig, for det blir fort litt mye for meg.

Mannen har nå funnet ut av pappapermen, så i mai er jeg tilbake i jobb. Kjenner jeg gleder meg litt også. I hvertfall om jobbplanene går slik jeg håper på :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Kakaoen skrev:

Jo litt. Er ikke redd for å gå i byen i hvertfall. Men skremmende at ho dama mest sannsynlig ble drept fordi ho prøvde stanse en krangel eller noe slikt :( Kjenner det skremmer meg fra å blande meg om jeg ser noen som krangler. Og det er jo fryktelig synd om folk skremmes fra å bry seg :sjenert: 

Ja veldig tragisk. Hver gang jeg ser bildet av ho dama så må jeg tenke "hvor har jeg sett ho før" :klo: Er noe kjent med ansiktet, men ikke med navnet hennes.

Ja det blir litt vel nærme. Trodde jeg bodde på en trygg plass. Men i vår var det en rett borte i gata her som knivstakk broren sin pga en krangel :bond: Han døde ikke da heldigvis.

Når til og med politiet skryter og dreper folk her så ække bibelbeltet så trygt som man skulle tro :hoho: 

Selv om en ikke går i mellom to som krangler så kan en jo bry seg ved å ringe politiet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kakaoen skrev:

Jo litt. Er ikke redd for å gå i byen i hvertfall. Men skremmende at ho dama mest sannsynlig ble drept fordi ho prøvde stanse en krangel eller noe slikt :( Kjenner det skremmer meg fra å blande meg om jeg ser noen som krangler. Og det er jo fryktelig synd om folk skremmes fra å bry seg :sjenert: 

Ja veldig tragisk. Hver gang jeg ser bildet av ho dama så må jeg tenke "hvor har jeg sett ho før" :klo: Er noe kjent med ansiktet, men ikke med navnet hennes.

Jeg er en sånn som er veldig flink til å blande seg om jeg synes noen oppfører seg som dritt, ref han fyren på apoteket for et par dager siden. Det faller meg ALDRI inn at det kan være farlig! Men av og til vet man jo ikke hvordan folk reagerer.

Jeg har for øvrig motsatt følelse av deg - jeg tenker "det navnet var da veldig kjent, men jeg kjenner ikke igjen ansiktet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen står for døren :danse: Det betyr at jeg får 1 morgen hvor jeg kan få ligge et par timer ekstra i sengen HEEEELT alene. Og det trengs. Har sovet nokså dårlig i det siste. Våkner opp helt stiv i kroppen og vondt i nakken og hodet. Skylder på makken som invanderer sengen vår hver natt :opplyser: 

Har hatt en koselig dag i dag. Var ute og spiste lunsj med @lille_frosk  :rodmer:  Disse små krabatene våre er jo så søte sammen. Skikkelig fascinert av hverandre og kan "leke" sammen uten å prøve så veldig mye på å rive ut øyne og håret på den andre.. Mest fordi begge to har like lite hår :ler: 
 

Nå lukter det pepperkaker i hele huset etter mitt pepperkakehus-bil prosjekt :lur: I morgen skal det monteres og dekoreres og helt sikkert skrytes av på snap og insta :nigo: Tenkte i år å prøve å lime de med limpistol siden jeg alltid brenner med på dette sukkeret :sjenert: Er visst bare å dra av limer når huset knuses. Så får vi teste det da. Ellers veldig lite planer i helgen. Må se om vi får ryddet litt i kjellerrommene. Skal i gang med oppussing av soverom/barnerom/mannerom.. Så er mye som må hives/selges/gies bort. Er bare litt tiltak å rydde på kveldstid når ungene endelig har sovnet :plystre: 

Nå skal jeg se kveldens episode av nissene over skog og hei. Siden jeg har så latterlig dårlig humor ler jeg meg alltid i hjel av Synne :ler: 

God helg folkens :) 

Edit: tagga jo feil frosk for pokker :hoho:

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kakaoen skrev:

Nå lukter det pepperkaker i hele huset etter mitt pepperkakehus-bil prosjekt :lur: I morgen skal det monteres og dekoreres og helt sikkert skrytes av på snap og insta :nigo: Tenkte i år å prøve å lime de med limpistol siden jeg alltid brenner med på dette sukkeret :sjenert: Er visst bare å dra av limer når huset knuses. Så får vi teste det da.

Ohhh, får jeg følge deg på insta? (og eventuelt snap?) 

Jr ELSKER jo biler, og jeg tenkte å bygge pepperkakehus neste onsdag (når jeg endelig har en fridag), og pepperkakehus-bil høres jo ut som midt i blinken for han/oss :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips med de pepperkakene skal vistnok være å bruke smeltet smørbukk. Har aldri prøvd det selv, men kan tenke meg at det er bedre enn det fæle sukkeret :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marimba skrev:

Et tips med de pepperkakene skal vistnok være å bruke smeltet smørbukk. Har aldri prøvd det selv, men kan tenke meg at det er bedre enn det fæle sukkeret :P 

Det hørtes FARLIG godt ut :bond: Men bør unngås med to i hus som ikke tåler melk så veldig bra :sjenert: 

Brukte limpistol. Det var sååå mye lettere. Sprøs hvordan det blir når vi skal spise kakehuset da :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandagen er her og jeg sitter i tussmørket og skriver mens eldstemann er på do og minsten forløpig sover. Ser absolutt ikke for meg at jeg får til å skrive ferdig :P 

Helgen har vært litt så som så. Lille krabat styra noe ekstremt natt til lørdag. Vrir seg og våkner ofte for å hyle. Jeg merket at han var nokså varm, men ikke varm nok til at jeg klarte få meg selv opp for å måle tempen. Jeg er seriøst latterlig ubrukelig noen netter :bond: Da vi stod opp alt for tidlig så målte jeg lett feber på han. Og fra da var sutrefesten i gang. Disse mannfolka er seriøst født med denne håpløsheten når de er syke :ler:  Han var så sliten og kosesyk at jeg tok han i ringslynga og bar rundt på han.. Og han sovna :hakeslepp: Noe som skjer sånn ca 1 gang i halvåret.. Jeg trengte ikke gjøre så mye for å få han til å sove heller. Må innrømme at det var litt kos da, siden det skjer så sjeldent.

Så tok jeg med meg Mr V og dro til søsteren min for å pynte pepperkakehus og slik at han fikk leke litt med fetterene sine. Mannen meldte seg frivillig til å være hjemme med feberungen. Noe Mr V var strålende fornøyd med :P 

Natten til i går var også ganske ille. Oppvåkning, hyling, gi smokk og zzzz… Samme med natt til i dag :klo: Men han var feberfri allerede i går.

Tankene mine går litt mer over til om han faktisk har reflux altså. Jeg har begynt å tenke at jeg bare innbiller meg ting og ser etter unnskyldninger for at han er og har vært som han har vært. Men kanskje jeg har rett alikevel?

Han spyr ikke like ofte lenger. Men om det er fordi vi har lært oss hva han brekker seg og spyr av, eller om han begynner å vokse det av seg er jeg litt usikker på. Men han har periodevis hatt oppvåkninger om natta de siste månedene hvor han hyler noe helt ekstremt, spenner seg i bue og ingenting av det jeg gjør hjelper. Nå i det siste har det vært flere av de. Han slår vekk flaska om jeg kommer med den, og roer seg fortere om jeg legger han på armen min slik at han ligger i oppoverbakke.
I går brukte han 2 1/2 time…. på å sovne. Tror nesten det er ny rekord. Han gråt bare de siste 10 minuttene, resten av tiden lå han i senga og var bajas.
Jeg har også de siste månedene merket at han har hatt en del dårlig ånde, men tenkt at det er sikkert fordi han popper tenner som poppcorn i en gryte :klo: Helt til jeg googlet det og der stod det at reflux kan være en årsak til dårlig ånde hos spebarn.

Jeg skal til helsestasjonen i dag for å veie han igjen. Legen ville ha tettere oppfølging av vekten hans. Men jeg tror jammen meg jeg skal ringe legen i dag og høre om å få en time til han litt tidligere. Jeg har selv legetime den 20. Men fikk brått en følelse av at det er litt lenge til. Jeg våkner hver morgen nå med vond nakke og hodepine etter en haug oppvåkninger om natta og at jeg ligger med ungen inntil meg.

Kjenner samvittigheten gnager meg.. Tenk om han har hatt en del vondt pga reflux i alle disse månedene også har jeg bare tenkt at han er vanskelig på soving :sjenert: :cry3:

Skal lufte dette for hs i dag, men ho er desverre litt tafatt så regner ikke med jeg får noe klokt svar der. Kjedelig at det er sånn. Ho er veldig flink til å måle og veie den ungen, samt torturere han med vaksinesprøyter.. Men jeg føler virkelig at der stopper kunnskapene også. Både hun jeg har nå og i hvertfall hun jeg har til Mr V har ikke kommet med noe mer smart enn hva jeg har lest meg til i forkant av timen :sjenert: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan gikk det hos hs i går? Er jo ikke lett å vite hva alle symptomene kan tyde på. Følger det med noe slags utdanning når en blir mor? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. desember 2016 den 6.55, Verdande skrev:

Ble sittende og lese gjennom dagboka her, jeg, siden minstemann insistere på å stå opp halv seks :ler:

Får jeg slenge meg med? :nigo:

Så flaks at ikke jeg har en veldig lang dagbok da :fnise: Men alle er velkomne :nigo: Hvor gammel er morgenfugl-minstemann? Halv 6 høres mistenkelig kjent ut :sjenert: 

2 timer siden, Jill skrev:

Hvordan gikk det hos hs i går? Er jo ikke lett å vite hva alle symptomene kan tyde på. Følger det med noe slags utdanning når en blir mor? :klo:

Utdanning nei.. Er vel det man kaller for "ansvar for egen læring" :ler:  Heldigvis har man en del instinkter. Men pokker man skal prøve og feile ganske mye på ting. Helt fra dagen du drar hjem fra sykehuset med en nyfødt og lurer på om du virkelig får lov å ta med deg den babyen. Ingen som skal sjekke at du er skikket til å ta vare på dette vesenet? Jeg følte seriøst at jeg stjal Mr V da vi tok han med hjem fra sykehuset. Stod der i gangen nokså forvirret og lurte på hvor "sjekk ut skranka" var :ler: 
Man trenger utdannelser og sertifikater for å få lov til å gjøre veldig mye i denne verden. Men den viktigste jobben av alle, å oppdra et menneske, nei der er det ingenting man må bestå :bond: 

 

Det gikk forsåvidt greit hos hs. Jeg merker at vi ikke helt har kjemien gitt :sjenert: Ho er grei altså, det er bare det at jeg vet jo omtrent like mye som ho. Nå vet jeg det høres ut som jeg tror jeg kan alt, meeeen… Det går vel heller på at hs ikke vet mer enn hva som står i disse brosjyrene vi får. Jeg er nok litt uheldig med de hsene jeg har hatt til mine. Men men.  Det er jo ikke såååå mange kontroller til før jeg er "kvitt" ho :ler: 

Lille krabat hadde gått op 200 gr på 4 uker. Som er innafor det. Bortsett fra at han hadde ikke lagt sin daglige kabel da :klo: Han pleier alltid fylle bleia om morgenen, men ikke i går nei. Ser på kurvene hans at de ser litt stusselig ut. Når jeg beskrev han og hvordan det var sa hs at dette var en jobb for fastlegen. Det mest fornuftige ho noen gang har sagt :hoho: Har legetime neste uke og de skulle ringe om det ble noe ledig før den tid. 

Jeg føler dog de (hs og legen) har en tendens til å avfeie meg litt fordi lille krabat ser jo så godt ut. Han er en livlig og blid unge når han er våken. Krabber i veldig fart, skal reise seg og smiler til de fleste. Så de synes ikke det er synlig på han at det kan være noe galt.
Men vi får se hva legen sier. Han brukte i går 2 timer før han sovna og slukna til slutt i armene mine. Våkna noen ganger i natt også hvor han hyler og spenner seg. Inn med smokken og så tilbake til drømmeland.

 

Det er nydelig vær ute nå og her sitter jeg inne mens lille krabat herjer rundt på gulvet. Jeg er så sliten og trøtt og vil helst bare sove kjenner jeg. Tror slitsomme måneder begynner ta innpå meg. Vekta øker (igjen.. mtf) og jeg får vondt i rygg, nakke, skuldre og hodet. Og matlysta forsvinner helt. Som gjør at jeg heller spiser dritt som igjen gjør formen enda mer dritt :sjenert: Jeg er veldig flink til å surre meg inn i slike negative sirkeler til tider. Og noen ganger er de så tunge å komme ut av. Vet det hadde gjort alle godt om vi tok en tur ut i frisk luft f.eks.. Æsj altså. Jeg tror bare jeg må gå en runde med han. Lufte hue. Nå har jeg skrevet det og da må jeg gjøre det :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme opplevelse som deg med noen helsesøstre. De kan bare brosjyrene evt. supplert med egne erfaringer. Greit nok, de har jo sett en del barn opp gjennom årene, men når de bruker "mine barn...bla bla bla" da blir jeg litt skeptisk ;) Forsåvidt okay at de deler personlige opplevelser og erfaringer, men at HS sine barn skal være "læreboken" det stiller jeg meg mer skeptisk til. Så du gjør rett i å følge mammafølelsen! Stå på kravene og ikke gi deg. Er nok ikke uvanlig at man faller mellom to stoler (HS og fastlege), har inntrykk av at det ofte er slik at ingen av de egentlig har peiling og ingen tar ansvar. Samtidig så forstår jeg også at de ofte ser babyer og barn som sliter med ting, og hvor de vokser det av seg. Så det er nok litt enkelt å tenke at "vi ser det an" eller "det går over". Men det er jo ikke så lett for de som står midt oppi det hver dag! 

Pepperkakebilen var forresten helt rå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos brosjyrer :P Jeg har aldri sett så mange brosjyrer i hele mitt liv som de de deler ut på helsestasjonen. Jeg fikk omtrent hundre av jordmor, åtti av helsesøster på hjemmebesøk, og på barselgruppegreia ville de også at vi skulle ta med oss flere skriv om tran, søvn og diverse. Jeg gikk fint forbi det bordet der de var lagt fram til oss... 

Håper en luftetur gjorde susen i dag :) Jeg føler meg alltid supersporty når jeg er ute og går. Helt til jeg kommer til en oppoverbakke. Der får jeg meg et kraftig slag i trynet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...