Gå til innhold

En kopp Kakao...


Kakaoen

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Kakaoen skrev:

 

Å heftig.. Gått så lenge allerede? :hakeslepp: Må da være skummelt og mye knall og fall. Jeg synes det er heeeelt ok at min ikke er der :fnise: Er jo ikke sjeldent at de utvikler seg fortere når de har en å lære av. Hvor mange år er det mellom de?
Merker på han her at han er mye mer frempå med ting enn det broren var :) 

 

Er faktisk lite knall og fall, men gangen var Charlie Chaplin i starten, nå går hun temmelig normalt og kan ta Iallefall 30-40 steg før hun detter. Men skulle gjerne sett at hun krøp og var baby litt lenger. Får trøste meg med at en  lettere sjokkert helsesøster sa at de går ikke før kroppen er klar.

Mellom eldste og yngste er det 21 år og 43 dager, imellom de to yngste er det 1 år og 13 dager. (Burde vel heller vært bestemor enn småbarns mor 🤔)

Merker det at de tar etter mye mer med de to yngste enn med de eldre barna så vurderer å la de begynne i bh samtidig istedenfor å vente til hun er 3 år. (Er litt heldigere enn deg der siden jeg og far har hjemmekontor og kan jobbe imenst de sover eller de eldste er hjemme og ser til, våken tiden deler vi etter hvem som har mest å gjøre på jobb)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Er faktisk lite knall og fall, men gangen var Charlie Chaplin i starten, nå går hun temmelig normalt og kan ta Iallefall 30-40 steg før hun detter. Men skulle gjerne sett at hun krøp og var baby litt lenger. Får trøste meg med at en  lettere sjokkert helsesøster sa at de går ikke før kroppen er klar.

Mellom eldste og yngste er det 21 år og 43 dager, imellom de to yngste er det 1 år og 13 dager. (Burde vel heller vært bestemor enn småbarns mor 🤔)

Merker det at de tar etter mye mer med de to yngste enn med de eldre barna så vurderer å la de begynne i bh samtidig istedenfor å vente til hun er 3 år. (Er litt heldigere enn deg der siden jeg og far har hjemmekontor og kan jobbe imenst de sover eller de eldste er hjemme og ser til, våken tiden deler vi etter hvem som har mest å gjøre på jobb)

 

Oi er en veldig forskjell der ja :) Er noe av det samme mellom søsteren min og min lillebror også. Han synes det var veldig gøy å bli onkel som 10 åring da :jepp: 

Aha ja er kanskje lettere å ha begge hjemme fremfor bare den ene da de har en del underholdning i hverandre.

Elsker barnehagen jeg :hoho: Så gleder meg til lillebror begynner der til høsten. Mye fordi jeg allerede kjenner de som jobber der og fordi de lærer så utrolig mye mer enn hva jeg har fantasi til å komme på med dem :plystre: 
(og jeg begynte selv i bhge som 3 åring.. Og det gikk ikke så bra :sjenert: )

Men vi er jo alle forskjellige så er jo greit å kunne gjøre det som passer for en selv. Virker jo greit å ha som jobb som gjør det mulig å være så fleksibel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sFun_sleeping::sFun_sleeping: Bare litt trøtt i trynet i dag gitt...

Det var en liten en som våknet kl 4.30 og trodde det da var morgen. Mor var IKKE enig :opplyser: Jeg nekter å stå opp før klokka er 6 altså. Melk ville han ikke ha så jeg la han i armkroken min. Men siden hobbyen hans er å prøve å klore ut øyene mine, stikke fingrene sine oppi nesa mi, rive ut tennene mine og dra meg i håret så funket ikke det så bra.. :hjerte: Samsoving :hjerte: 
Vugga han på armen min men hver gang han roet seg så sovna jeg :hoho: Og da ble han jo kjempesint og satte i å hyle.. Men det gikk til slutt og han sovna i senga si. Jeg også. Heldigvis sovner jeg veldig fort igjen, men føler meg litt zoombie i dag :sjenert: 

Planen for dagen er baking.. For de som har fulgt med før så liker jeg veldig godt å bake. Spesielt kaker jeg kan pynte og dille med :danse: Så en kollega lurte på om jeg kunne lage en Elsa kake for ho. Jeg klarer jo ikke si nei til det, så da var dagens og kveldens planer lagt :nigo: Har kjøpt et ferdig bilde av Elsa, så selve pyntingen tar ikke så lang tid. Skulle egentlig lage kakebunnen i går, men kl 22 kom jeg på hva jeg hadde glemt å gjøre den kvelden :hoho: 

 

I morgen skal vi på loppis i barnehagen til storebror. De skal ha barnas loppis for å samle inn penger til å fikse opp bhgens turplass. Så jeg har ryddet og funnet frem litt leker og klær som ungene ikke trenger lenger og donert. Mr V (tenkte det var et passende navn til storebror) synes det var veldig stas at vi skulle ha med lekene hans i bhgen. Og da jeg forklarte han hva loppis er synes han det virket gøy. Han sa han skulle finne frem penger slik at han kunne kjøpe lekene sine tilbake igjen :hoho: 

Jeg trodde aldri jeg skulle bli den som deler sitater fra ungen min.. Men han sier jo så mye rart :P  Så istedenfor å spamme facebook som jeg i grunnen hater litt, spammer jeg dere :nigo: 
For i dag skal de bake pepperkaker i barnehagen. Så jeg spurte Mr V om jeg kunne komme og spise pepperkakene.

"Nei mamma.. Da må du jobbe der!!"

"Ååå, men kan jeg begynne å jobbe der da?"

"NEI… Du må være hjemme du!!" :ler: 

Barnehagen er virkelig han sin plass, så jeg kan bare glemme å være der mer enn jeg må :P Når han vinker hade til meg i vinduet der og jeg bruker litt lang tid på å gå så ser han strengt på meg, peker han bortover veien og jeg ser han sier GÅ… GÅ.. :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2016 den 9.44, Kakaoen skrev:

Velkommen skal du være :nigo: Liker tanken på popcorn sammen med en kopp kakao :ler: Har du småttiser du også? :) 

 

Salt og søtt, uslåelig kombo :tommelsmil: Har ingen småttiser enda, men kommer forhåpentligvis en i april. Tror jeg husker brukernavnet ditt fra at vi var i samme terminklubb i fjor sommer? Antageligvis i starten mens du ventet din lille krabat nr 2 ;) 

Ha en riktig god helg :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kakaoen skrev:

Oi er en veldig forskjell der ja :) Er noe av det samme mellom søsteren min og min lillebror også. Han synes det var veldig gøy å bli onkel som 10 åring da :jepp: 

Aha ja er kanskje lettere å ha begge hjemme fremfor bare den ene da de har en del underholdning i hverandre.

Elsker barnehagen jeg :hoho: Så gleder meg til lillebror begynner der til høsten. Mye fordi jeg allerede kjenner de som jobber der og fordi de lærer så utrolig mye mer enn hva jeg har fantasi til å komme på med dem :plystre: 
(og jeg begynte selv i bhge som 3 åring.. Og det gikk ikke så bra :sjenert: )

Men vi er jo alle forskjellige så er jo greit å kunne gjøre det som passer for en selv. Virker jo greit å ha som jobb som gjør det mulig å være så fleksibel :) 

Vi har en kjempekjekt barnehage som de skal begynne i så det er ikke noe problem.

Nå blir det til at vi stikker i åpne barnehager og på treff slik at de får det sosiale.

De eldre søsknene har startet når de var klar sånn ca 2 1/2-3 år gamle og det har fungert fint, men tror hun minste begynner sammen med han andre siden de er så lik i utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker å ha sett deg rundt om i et par dagbøker tidligere i år men har ikke vært innom noen av dine. 
Så når jeg nå fanger deg opp helt i starten av en ny så får jeg bare melde meg og si jeg vil følge med videre. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2. desember 2016 den 19.44, Marimba skrev:

Salt og søtt, uslåelig kombo :tommelsmil: Har ingen småttiser enda, men kommer forhåpentligvis en i april. Tror jeg husker brukernavnet ditt fra at vi var i samme terminklubb i fjor sommer? Antageligvis i starten mens du ventet din lille krabat nr 2 ;) 

Ha en riktig god helg :nigo: 

Ja stemmer nok det. Jeg var litt i den termingruppetingen i begynnelsen av svangerskapet. Så kjedelig at det ikke gikk veien da, men så gøy at det kommer en (eller ei?) i april da :danse: Av og til misunner jeg førstegangsmødre i den forberedelsefasen. Er så herlig å kjøpe inn og ordne til lille. Savner det littegrann må jeg innrømme :sjenert: 

På 2. desember 2016 den 19.48, Fru Uperfekt skrev:

Vi har en kjempekjekt barnehage som de skal begynne i så det er ikke noe problem.

Nå blir det til at vi stikker i åpne barnehager og på treff slik at de får det sosiale.

De eldre søsknene har startet når de var klar sånn ca 2 1/2-3 år gamle og det har fungert fint, men tror hun minste begynner sammen med han andre siden de er så lik i utvikling.

Lurt å la de begynne samtidig. Da går sikkert innkjøringa lettere også når de har hverandre :) 

På 2. desember 2016 den 20.16, Beccy87 skrev:

Husker å ha sett deg rundt om i et par dagbøker tidligere i år men har ikke vært innom noen av dine. 
Så når jeg nå fanger deg opp helt i starten av en ny så får jeg bare melde meg og si jeg vil følge med videre. :ph34r:

Velkommen inn i galskapens verden :nigo: 

På 3. desember 2016 den 10.52, tr.heimspia83 skrev:

:duskedame: Hei hei 

:vinke: 

På 3. desember 2016 den 13.32, Carouselle skrev:

Må flire av Mr.V som ber mammen sin pelle seg vekk fra barnehagen :fnise: "Gå! Gå!" :laugh:

Hehe.. Jeg synes det er ganske vittig selv også :P Er veldig glad han heller er slik enn motsatt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er omme og jeg sitter her fremfor å legge meg. Jeg har kronisk lakenskrekk.. Men det er bare sååååå deilig å sitte oppe når ungene sover. Og nå har mannen lagt seg også. FREEDOM :hoho: 

Helgen flyr alltid.. På lørdag var vi en tur på loppis i bhgen. Fikk kjøpt ski, skisko og staver til Mr.V til den nette sum av 200 kr :hoho: Helt genialt spør du meg :danse: Han har aldri prøvd ski før. Mest fordi jeg ikke har gidda å prøve fordi han interesserer seg så lite for slike ting. Altså.. gå bilen, løpesykkel og sparkesykkel har bare vært blærk.. Så vidt han har villet prøve det. Og blir dritsur om jeg maser for mye. Så jeg lurer på å bare pakke alt inn igjen og gi det til lille Krabat i bursdag og julegave de neste årene :hoho: Derfor har jeg ingen forventninger til at han vil like ski. Så vi får se da. Bør kanskje ha noe snø også først :P 

Etterpå måtte vi en tur til svigers siden svigermor hadde bursdag. Mr. V sier til ho: Når jeg og lille krabat til voksne, da er mamma og pappa gamle.. Og da er du død.. :hoho: 
Skal prøve å ikke klage så mye over svigermor her enda, så hopper glatt videre :plystre: 

I dag tok vi en liten tur i dyreparken. Er et par mnd siden sist vi var der nå så det var på tide. Mr V var i ekstase og fikk ut masse energi. Det trengtes for han har vært i et helsikkes "gidder ikke høre etter for alt i verden" humør for tiden :bond: Mannen lurer på hva pokker går av den ungen for tiden.. Men han eier ikke oppdragelse sans i det hele tatt. Så er jeg som styrer alt det der og han prøver henge på :P Så når han blir irrtert over hvorfor ungen er så ulydig tenker jeg at det må ligge noe mere bak. Prøvde å spør Mr V men han sa ikke så mye.
Merker han er blitt mer irritert på lille Krabat i det siste fordi han kommer seg rundt og ikke minst skal plukke på ALLE lekene til Mr V og spesielt det Mr V selv leker med.
Vi har ikke hatt noe særlig sjalusi før, men jeg tror Mr V trenger litt mer alenetid og oppmerksomhet for å få vekk slik oppførsel. Jeg har blitt mye flinkere i det siste å legge bort telefonen fra han kommer hjem i bhgen og heller leke med de begge. Mannfolket er ikke like flink. Han setter seg ned med den helvettes ipaden hvert eneste ledige minutt han får. Seriøst jeg har lyst til å kaste den ipaden til helvette utfor verandan :sinna:

Jeg kjenner så mange ganger på at jeg savner en tid uten facebook, snap, dataspill, ipader og smarttelefoner. Jeg legger mer og mer merke til hvor inni granskauen mye bilder folk tar av ungene sine. Da vi hadde høstfest i bhgen skulle de synge for oss. Og ALLE foreldrene dro frem hver sin mobil for å filme. I dyreparken i dag også.. Ungene sitter på karusellen og alle foreldrene står rundt og tar bilde. Unntatt meg :sjenert: Fordi jeg har bilde av han på karusellen.. Trenger ikke et nytt annenhver måned :hoho: Ei har jeg behovet for å vise hele snap verden at vi er i dyreparken og han tar karusellen :klo: 
Bare noen tanker jeg har fundert litt på i det siste :sjenert: 

Vet ikke om dere er enige med meg eller uenige?? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kakaoen skrev:

Jeg har blitt mye flinkere i det siste å legge bort telefonen fra han kommer hjem i bhgen og heller leke med de begge. Mannfolket er ikke like flink. Han setter seg ned med den helvettes ipaden hvert eneste ledige minutt han får. Seriøst jeg har lyst til å kaste den ipaden til helvette utfor verandan :sinna:

Jeg kjenner så mange ganger på at jeg savner en tid uten facebook, snap, dataspill, ipader og smarttelefoner. Jeg legger mer og mer merke til hvor inni granskauen mye bilder folk tar av ungene sine. Da vi hadde høstfest i bhgen skulle de synge for oss. Og ALLE foreldrene dro frem hver sin mobil for å filme. I dyreparken i dag også.. Ungene sitter på karusellen og alle foreldrene står rundt og tar bilde. Unntatt meg :sjenert: Fordi jeg har bilde av han på karusellen.. Trenger ikke et nytt annenhver måned :hoho: Ei har jeg behovet for å vise hele snap verden at vi er i dyreparken og han tar karusellen :klo: 
Bare noen tanker jeg har fundert litt på i det siste :sjenert: 

Vet ikke om dere er enige med meg eller uenige?? :nigo: 

Ja :dry:

Jeg er nok din beste allierte med de tankene! 
Riktignok bruker jeg en del mobilen for å ta bilder, men som regel ligger mobilen, pc og tab borte når jr er våken/ i nærheten. 
Jeg har mere et "hatforhold" til tvn.... Farsken altså :angry: 

Jr maser fra han åpner øyene til han sovner om tv, film, voksentv, barnetv and you name it. Mora er beinhard på at det er kun litt barnetv før sengetid (typ 15-20 min max), mens faren setter på tvn tvert. Ser tv når de skal spise, når de skal slappe av, når de skal kose seg osv osv. 

Synes at det er forunderlig.... 

Har ei venninne med en gutt på 5 år som er noe ADHD lignende som sliter med det sosiale med andre mennesker. Og alle snap fra henne som involverer "kvalitetstid" så er ungene enten på pad eller ser tv :sjokkbla: 

Vi perler, tegner, maler og annet "tull" fremfor å se tv... Synes ikke noe om det der i heletatt. Riktignok er vår 4 år nå og har jo en god del egne meninger. Men det må da være oss voksne som bestemmer om/når/hvordan barna skal lære/få tilgang til elektronikk?!? Hvor mye værre kan det være å si nei/stop til en 5åring? 
Når vi var ute å handlet for noen uker siden så vi ei lita jente i bæremeis på ryggen til sin mor. Jenta var kanskje 1.5, max 2 år, hun satt med øretelefoner og en mini-pad/tlf å spilte/så film. Mens de voksne handlet :ohmy: Serriøst liksom!?!?!? 

 

Vi har slik allidrett ute her en dag i uken. Riktignok så jobber jeg mye ettermiddager, så vi er med kanskje 1 av 3 uker. 
Foreldrene ønsker i grunn bare å levere barna og hente dem igjen 1.5 time senere. Og arrangørene sier blankt nei, foreldrene må være til stede. Så da løper alle barna rundt å er med, mens de voksne trykker på mobilene sine på sidelinja :sinnatagg:
Er det virkelig en sånn hverdag vi har blitt i samfunnet? Galskap! 

 

Jeg er i allefall med å løper, leker og tar det som en idiotisk treningsøkt :fnise: Og alle de andre voksne synes at jeg ser kjempeteit ut, fuck dem :P

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg @Kakaoen! Og er derfor ganske bekymret for hvordan det blir når (om) vi får en liten en. Mor er tv-/kgslave og far er surfeslave. :P Men jeg er ihvertfall obs på det, så håper jeg mannen skjønner greia når den tid kommer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også veldig enig! Jeg er ganske hard på å legge bort telefonen når vi er med mini. Hun merker også veldig godt at den stjeler oppmerksomhet (og alle vet jo at både mammas og pappas fulle oppmerksomhet skal være på henne!), så hun hater det når vi titter på telefonen, og elsker å stjele den og løpe avgårde mens hun roper "pappa siiin!" og ler manisk. Pappaen er ikke like flink til å legge bort telefonen her i huset heller, men jeg nagger og maser hver gang han synder :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe ironisk at jeg var så anti mobil i forrige innlegg.. For noen ganger griper jeg også muligheten til å plassere kidden foran tv og ipad :P 

Lille krabat fant ut at kl 5.30 kunne jeg bare drite i å sove noe mer, så vi måtte stå opp. Rett før kl 7 kom Mr V tassende. Hva i huleste er det pysjen din er dekket av sa jeg til han. Han kikket bare dumt på meg. Jeg tenkte at han kan du UMULIG ha sikla og snørra så mye. Så jeg lukta på det. Oppkast.. Hva pokker?? :bond: Tok turen inn på rommet hans og sjekka senga, null oppkast. Så inn i senga vår. For han kommer jo inn til oss hver natt (og vi er for trøtte til å orke gjøre noe med det :P ). Og jada. Han hadde spydd i senga vår. Så også at mannens boxer hadde spy på seg. Mannen måtte dra hjemmenfra i 5 tiden, så han hadde stått opp og ikke registrert at han hadde spy på seg :ler:  Men hvordan i huleste kan ungen få til noe sånt uten at noen av oss våkna :bond: Jeg er veldig følsom for slike lyder og våkner alltid :opplyser: 
Så ikke visste jeg om han var dårlig eller hadde hosta til han kasta opp, som han har gjort en god del ganger tidligere. Så det var bare å ha han hjemme. Vanligvis i bhgen har de 24 timer karantene ved oppkast som ikke er omgangsyka. Men siden omgangsyka har begynt å herje fikk jeg melding av bhgen at han må være hjemme 48 timer.
Helt innafor, men ungen har ikke kastet noe mer opp og ikke virker han syk.

Så de har tydeligvis rottet seg sammen i dag for å prøve å få meg til å gå fra vettet :sjenert: Mr V spør og maser hele tiden og fotfølger meg over alt. Lek med meg osv..
Lille krabat derimot har som hobby å sutre til ørene mine faller av for tiden :ler: Fant at tann nr 7 var brutt gjennom nå, så jeg kan vel kanskje skylde på den litt til? :klo: 
Men jeg klarte å bestikke Mr V med popcorn og film mens lille krabat sov fordi jeg trengte en pust i bakken..

Så var det full bytting på senga og når det var gjort hadde jeg nettopp kommet ut i stua da lille krabat begynner å hoste veldig igjen. Tar han opp og han brekker seg. Så jeg går inn på kjøkkenet og så brekker han seg igjen. Og BARF.. i det jeg løper mot vasken så spyr han utover hele meg og seg selv, gulvet og vasken.. Innrømmer at det ploppa ut noen gloser da gitt. Kjipt om pluttens første ord er faen liksom :bond: Men men :P 
Mr V kom etter oss og jeg måtte kommandere han ut igjen før han tråkka i spy og gjorde det enda værre. Så rett inn i dusjen med lille krabat og da kom Mr V og ville være med. Vips var alle 3 i dusjen. Fort ferdig og ut igjen. Prøve å tørke og kle en rasende baby som heller vil inn i dusjen igjen. Jeg går inn på kjøkkenet igjen og der står mannen på alle 4 og tørker opp spyet. Han hadde kommet hjem fra jobb mens vi dusja og gått rett inn på kjøkkenet og trampet rett i spyet :hoho: 

Så jadda.. Jeg er trøtt som en strømpe og i kveld SKAL jeg legge meg tidligere. Lade opp til en ny hjemmedag i morgen :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mye medfølelse og sympati at du aner ikke! :klemmer: 

Jeg er fæl å bruke mobilen til å ta bilder. Mest fordi den er jo alltid med og jeg ikke orker drasse på kamera. Men tenker også en del på at jeg MÅ jo ikke ha bilder av alt. Må bli flinkere til å drite i den. Ugh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååh, jeg hater spy. Hater å tørke spy, og HATER å spy selv. Masse medfølelse strømmer din vei!

Jeg har forresten sendt mini-m i barnehagen når hun har hostet til hun har spydd på morgenen eller dagen før (og jeg er bombesikker på at det ikke er omgangssyke) om hun ellers vært i knallform :sjenert: Visste ikke at det var karantene da også, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg angående mobil!  Vi har sagt opp tv, har bare Apple-tv nå, så den står mye mindre på, men både jeg og mannen er for kjappe til å ta fram mobilen altfor ofte.  Jeg forsøker å være bevisst på det, og maser endel på mannen, men som mange andres menn er han visst vanskelig å snu.  Veldig deilig de dagene jeg klarer å la mobilen feks ligge i sekken etter jobb.  Det eneste kjipe er at jeg tar bilder med mobilen, og det har jeg tatt mye mindre av i høst.  Liker å ha mange bilder av finingen min.  Men det er kanskje litt forskjell på om mamma sitter med nesa i mobilen, enn om mamma tar bilder med mobilen..  Skal bli mer bevisst på det igjen nå, takk for påminnelsen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. desember 2016 den 21.24, Favole skrev:

Jeg har så mye medfølelse og sympati at du aner ikke! :klemmer: 

Jeg er fæl å bruke mobilen til å ta bilder. Mest fordi den er jo alltid med og jeg ikke orker drasse på kamera. Men tenker også en del på at jeg MÅ jo ikke ha bilder av alt. Må bli flinkere til å drite i den. Ugh. 

Takk du :klemmer: Min trofaste klagevenn :hoho: 

Jeg også bruker jo mobilen til å ta bilder. Når jeg ser andre på disse termingruppene som tar bilder hver dag også sjekker jeg min mobil etter siste gangen jeg tok bilde av lille krabat.. Forrige uke ja.. :hoho: Men så har vi jo ikke gjort så mye spennende heller den siste uka :klo: Er begrensa hvor mange spennende bilder man kan få av den ungen oppi alt rotet av leker eller med halve ansiktet fult av avokadomos :ler: 

23 timer siden, miore skrev:

Åååh, jeg hater spy. Hater å tørke spy, og HATER å spy selv. Masse medfølelse strømmer din vei!

Jeg har forresten sendt mini-m i barnehagen når hun har hostet til hun har spydd på morgenen eller dagen før (og jeg er bombesikker på at det ikke er omgangssyke) om hun ellers vært i knallform :sjenert: Visste ikke at det var karantene da også, jeg!

Jeg og hater egentlig spy. Men gud så mye mer tålerant jeg har blitt etter jeg fikk barn. Var ingen tanke om at det var ekkelt når jeg bar denne ungen dekket i spy inn på badet :fnise: 

Jeg har også sendt Mr V i bhgen om han har spydd av hosting kvelden eller natten før. Men denne gangen visste jeg jo ikke hvorfor han hadde spydd :bond: 
Tror ikke det er vanlig med karantene da. Man kjenner jo ungen sin best og merker om det er sykdom eller ei. Hender jo de kaster opp sånn plutselig :sjenert: Men Mr V har da han var mindre spydd en gang etter middag og ikke noe mer. Og to dager etterpå har jeg ligget rett ut med omgangsyka :bond: Så jeg var litt skeptisk denne gangen :P 

22 timer siden, Porcelain skrev:

Jeg er så enig med deg angående mobil!  Vi har sagt opp tv, har bare Apple-tv nå, så den står mye mindre på, men både jeg og mannen er for kjappe til å ta fram mobilen altfor ofte.  Jeg forsøker å være bevisst på det, og maser endel på mannen, men som mange andres menn er han visst vanskelig å snu.  Veldig deilig de dagene jeg klarer å la mobilen feks ligge i sekken etter jobb.  Det eneste kjipe er at jeg tar bilder med mobilen, og det har jeg tatt mye mindre av i høst.  Liker å ha mange bilder av finingen min.  Men det er kanskje litt forskjell på om mamma sitter med nesa i mobilen, enn om mamma tar bilder med mobilen..  Skal bli mer bevisst på det igjen nå, takk for påminnelsen! 

Vi trenger alle en påminnelse innimellom :klemmer: 

Jeg er jo ikke skinnhellig jeg heller altså. Hender jo det tar oppmerksomheten her også. Men jeg er i det minste bevisst på at jeg gjør noe jeg ikke egentlig synes noe om. Jeg tenker det er vel et lite skritt på vei :sjenert: 

Sånn som i dag når jeg har hatt han hjemme er det vanskelig å la være å sjekke mobilen flere ganger enn å la den ligge fra han kommer hjem fra bhgen og til han har lagt seg.
Og jeg sitter og glor på den når lille krabat leker på gulvet. Så lenge han ser ut til å kose seg med å utforske tenker jeg at det ikke er farlig at jeg gjør noe annet :nigo: 
Burde kanskje vasket huset.. Meeeeen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi overlevde dag to med karantene :danse: 

Mr V ble litt misfornøyd for han ville jo egentlig i bhgen.. Men det gikk greit. De har selvfølgelig rasert stua slik at det er leker OVER ALT.. Men det er jo ikke til å unngå.

Så har vi bakt pepperkaker. Merker stor forskjell på Mr V med baking i år kontra i fjor. I år hadde han ekstremt mye mer tålmodighet. Og han laget nesten 3 brett med pepperkakefigurer. Han koste seg veldig der han satt iført mamman sitt gamle forkle anno nitten åtti ettellerannet :P 

Så lokket jeg han med en film og popcorn mens lille krabat fikk sove lur nr 2. Han kan sove lengre av gangen nå men trenger at jeg gynger på vogna inni mellom. Og han er litt var for lyder. Spesielt leke lydene til broren som er ALT annet enn lave :hoho:
Men jeg skjønner jo hvorfor ungen er så høylytt når han er vandt med å skulle tiltrekke seg oppmerksomhet blandt 23 andre barn :P Jeg prøver for gang nr 560677 å si til han at hjemme trenger han ikke brøle så fælt fordi jeg hører han om han bruker en normal rolig stemme :P 

Ellers hadde jeg meg en liten tur til byen i ettermiddag. Og gud bedre så ekkelt det er å gå rundt der å vite at det er en morder som er løs her :bond: Regner med folk her har fått med seg dobbeltdrapet som skjedde i går. Noe så grusomt tragisk :(  Heldigvis ingen jeg kjenner men det blir jo fryktelig nært. Hadde jeg vært på jobb kunne jeg fort vært vitne til noe betydelig da jeg ofte jobber i det området :sjenert: Jeg håper virkelig de finner den eller dem som har gjort dette snart!!! :sinna:

Jeg har slitt litt med dødsangst etter jeg fikk lille krabat. Spesielt slikt at jeg skal bli drept eller havne oppi et bombeangrep :sjenert: Og har endelig fått mye mer kontroll på tankene mine og det hadde roet seg. Men merker jeg hadde en megaklump i magen den lille tiden jeg var i byen. Og ikke minst når jeg tenker på hvor fælt dette må være for de som sitter igjen som pårørende :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...