Gå til innhold

Leie bil. (Hertz, Avis etc)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort det? Erfaringer? Er det kmgrense? Hvor langt man kan kjøre..

Anonymkode: 130fd...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de fleste land jeg har leid biler er det fri km.

Anonymkode: f613d...bc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har leid bil mange ganger. Bruker som regel Avis, men Hertz er vel egentlig ganske likt i min erfaring. Jeg har aldri opplevd km grense.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis fri kilometer. Pleier å koste 1000-1500 kroner for en helg. Mye billigere enn eie sin egen bil.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prt90 skrev:

Vanligvis fri kilometer. Pleier å koste 1000-1500 kroner for en helg. Mye billigere enn eie sin egen bil.

 

Ja, sånn hvis man ikke bruker bil hver eneste dag da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min erfaring har Hertz de beste bilene (de var tidligere eid av Ford og har bl.a. Volvo i sin portefølje).

Styr unna Enterprise og Budget - mye rot, lang ventetid i skranken osv.

Vil du spare penger, unngå å bestille leiebil på flyplasser. Det kommer ofte et flyplasstillegg på 20-25% på de.

Anonymkode: 77d8e...c62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du skal leie bilen da? Bestill også med utvidet kollisjonsforsikring, koster ikke allverden, men du halverer prisen på egenandel, jeg gjør ALLTID det 

Anonymkode: 30af5...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du søkermotorer på å finne billigste leiebiler så leier du egentlig ikke direkt fra leieselskapene men via en tredjepart. Ikke regn da med å allitd få nyere leiebiler. I slike tilfeller kan Hertz også finne på å levere ut 10 år gamle vrak som så vidt henger sammen.

Anonymkode: f613d...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville overrasket meg VELDIG om Hertz eier 10 år gamle biler i det hele tatt. Det har jeg aldri sett, over 15 år med regelmessig leiebilbruk.

Anonymkode: 77d8e...c62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du velger er helt avhengig av om du har noen medlemskap som gir fordeler ved leiebilbruk. (OBOS, Huseierens og så videre.)

Uansett hva du velger så fotografer bilen utvendig fra alle vinkler, før du starter den, fotografer km stand før du kjører og gjør det samme når du har parkert for å levere bilen tilbake. 

Anonymkode: 09e64...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...