Gå til innhold

Kubbelys


tussi680

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet at jeg tråkker kanskje noen på tærne og himler med øynene her fordi det jeg nå lurer og er litt urolig for er disse kubbelysene med ren flamme som står sammen. Det kan bli varmt det! Det skal være en viss cm ifra hverandre for å unngå brann. Sterkt skeptisk til det pyntede bord som inneholder flere kubbelys.

(De som brenner med batterier er noe helt annet)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker man sunn fornuft går det som oftest bra. Trenger vel neppe utdype nærmere hva jeg mener med "sunn fornuft" når det gjelder levende lys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker levende lys, spesiellt duftlys, men går aldri bort fra et brennende lys. Er i rommet helt til det er slukket. Viktig med sunn fornuft. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet, men skummelt med brann tenker jeg. Mange tilfeller så jeg bruker å ha kubbelys hver for seg, tør ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
21 timer siden, tussi680 skrev:

Ja, jeg vet at jeg tråkker kanskje noen på tærne og himler med øynene her fordi det jeg nå lurer og er litt urolig for er disse kubbelysene med ren flamme som står sammen. Det kan bli varmt det! Det skal være en viss cm ifra hverandre for å unngå brann. Sterkt skeptisk til det pyntede bord som inneholder flere kubbelys.

(De som brenner med batterier er noe helt annet)

Bruker stort sett bare ledlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
5 minutter siden, tussi680 skrev:

Ja, jeg vet, men skummelt med brann tenker jeg. Mange tilfeller så jeg bruker å ha kubbelys hver for seg, tør ikke annet.

Du er bare fornuftig. Ikke noe galt i det. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saken er jo at jeg også elsker kubbelys eller vanlig lys i lysestake. Nydelig nå når det er mørkt ute vaffal og en kan kose seg inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et legetimt poeng du kommer med, ts. Små stearinlys skal heller ikke stå mange for tett på f.eks et brett, det kan lage en liten eksplosjon. 

 

Og aldri forlate rom med levende lys i! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEi, og heller ikke sammen med små barn, husker jeg tente lysene når jeg visste at de sov, virkelig sov. Aldri ellers. Men husker at de var så facsinerte av disse lysene på bursdagskaker vi hadde. Det så nok spennende ut....:hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levende lys innendørs er svært dårlig for luftkvaliteten, du risikerer å påføre både deg og barna lungesykdommer.. dessuten er det som sagt brannfarlig. Takke meg til LED-lys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikerer er ikke dermed sagt at det skjer. Det er og blir antagelser og det vil aldri skje alle og enhver. Enig med deg om det er mange lys på bordet ja, men ikke et og to. Jeg har overlevd, hele familien har overlevd og det fantes ikke ledlys på 70 tallet. Ingen av oss har noe som helst lungeprbl.

Endret av tussi680
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, blonden skrev:

Og aldri forlate rom med levende lys i! 

Aldri opphold deg i et rom med levende lys i heller, om du vil unngå kols 

Anonymkode: bf057...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...