Gå til innhold

Idiotisk bussjåfør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar en buss hver dag som kun går en gang i halvtimen/1 gang i timen. I går kom det en liten jente på, 2-3 klassing, busskortet hennes fungerte ikke fordi det kun virket 2 ganger per dag, frem og tilbake fra skolen. Hun fikk spørsmål om hun hadde penger, hvis ikke fikk hun komme seg av bussen. Hun spurte om å betale i morgen, nei hun måtte gå av. Hun sto der i kulden da bussen kjørte.. Hadde jeg hatt penger hadde jeg gladelig betalt, men kunne ikke bussjåføren latt det gå når det er en liten jente som står alene på en terminal midt i byen? En annen hadde glemt sekken sin på bussholdeplassen, og bussen hadde akkurat startet og kjørt 4-5 meter før han oppdaget det, han spurte om han kunne løpe og hente den veldig kjapt og komme tilbake, nei da fikk han ta neste buss og passe bedre på tingene sine... Hvorfor er det slike gretne gamle menn som kjører bussene.. hva mener dere om disse hendelsene? Opplevd noe lignende eller sett noe slikt selv?

Anonymkode: f30ee...0d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok ikke bussen kort? Du må da ha 50kr til å betale den billetten?

Anonymkode: 0cf48...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo brukt busskortet ditt til å betale for henne, så lenge du ikke har månedskort, men hadde jeg vært deg, hadde jeg gått av bussen og ventet der sammen med henne og kanskje ringt til foreldrene, hvis hun husket mobilnr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Du kunne jo brukt busskortet ditt til å betale for henne, så lenge du ikke har månedskort, men hadde jeg vært deg, hadde jeg gått av bussen og ventet der sammen med henne og kanskje ringt til foreldrene, hvis hun husket mobilnr.

Jeg har kun månedskort da jeg bruker buss flere ganger om dagen.

Anonymkode: f30ee...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar en buss hver dag som kun går en gang i halvtimen/1 gang i timen. I går kom det en liten jente på, 2-3 klassing, busskortet hennes fungerte ikke fordi det kun virket 2 ganger per dag, frem og tilbake fra skolen. Hun fikk spørsmål om hun hadde penger, hvis ikke fikk hun komme seg av bussen. Hun spurte om å betale i morgen, nei hun måtte gå av. Hun sto der i kulden da bussen kjørte.. Hadde jeg hatt penger hadde jeg gladelig betalt, men kunne ikke bussjåføren latt det gå når det er en liten jente som står alene på en terminal midt i byen? En annen hadde glemt sekken sin på bussholdeplassen, og bussen hadde akkurat startet og kjørt 4-5 meter før han oppdaget det, han spurte om han kunne løpe og hente den veldig kjapt og komme tilbake, nei da fikk han ta neste buss og passe bedre på tingene sine... Hvorfor er det slike gretne gamle menn som kjører bussene.. hva mener dere om disse hendelsene? Opplevd noe lignende eller sett noe slikt selv?

Anonymkode: f30ee...0d4

Skal bussjåføren betale fra egen lomme mener du? Blir det kontroll på bussen og jenta får bot fordi hun ikke har billett. Hvem vil få skylden da? Hvem vil foreldrene skylde på da?

Bussen skal holde sin rute. Om flere passasjerer hele tiden skal be bussjåfør skal vente fordi de glemte noe..blir den forsinket! Til ergelse for andre passasjerer.

 

Anonymkode: 65065...d57

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok ikke bussen kort? Du må da ha 50kr til å betale den billetten?

Anonymkode: 0cf48...820

Ja, men hun hadde skolekort, kanskje hun ikke visste at dette fungerte 2 ganger om dagen? Jeg er student, jeg har ikke penger :dry: 

Anonymkode: f30ee...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal bussjåføren betale fra egen lomme mener du? Blir det kontroll på bussen og jenta får bot fordi hun ikke har billett. Hvem vil få skylden da? Hvem vil foreldrene skylde på da?

Bussen skal holde sin rute. Om flere passasjerer hele tiden skal be bussjåfør skal vente fordi de glemte noe..blir den forsinket! Til ergelse for andre passasjerer.

 

Anonymkode: 65065...d57

Mange bussjåfører sier at det er greit at folk kommer på når kortet ikke fungerer, og hva vet de som "kontrollerer" om at dette ikke var den siste av de 2 gangene busskortet hennes funker pr dag :)

Anonymkode: f30ee...0d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar en buss hver dag som kun går en gang i halvtimen/1 gang i timen. I går kom det en liten jente på, 2-3 klassing, busskortet hennes fungerte ikke fordi det kun virket 2 ganger per dag, frem og tilbake fra skolen. Hun fikk spørsmål om hun hadde penger, hvis ikke fikk hun komme seg av bussen. Hun spurte om å betale i morgen, nei hun måtte gå av. Hun sto der i kulden da bussen kjørte.. Hadde jeg hatt penger hadde jeg gladelig betalt, men kunne ikke bussjåføren latt det gå når det er en liten jente som står alene på en terminal midt i byen? En annen hadde glemt sekken sin på bussholdeplassen, og bussen hadde akkurat startet og kjørt 4-5 meter før han oppdaget det, han spurte om han kunne løpe og hente den veldig kjapt og komme tilbake, nei da fikk han ta neste buss og passe bedre på tingene sine... Hvorfor er det slike gretne gamle menn som kjører bussene.. hva mener dere om disse hendelsene? Opplevd noe lignende eller sett noe slikt selv?

Anonymkode: f30ee...0d4

Dessverre er det bussjåfører av den sorten som ikke har dagen sin, eller som faktisk må følge reglene sine 100%. Dessuten finnes det billett-kontrollører som går rundt på bussene, og du vet aldri hvem de er hvis du ikke kjenner dem igjen fra gang til gang. En sjåfør kan faktisk få en bot hvis h*n lar en person gå på bussen uten å betale. Som AB #1 skriver så går det nå også an å betale med bankkort på bussen, så hadde du brukt bankkortet ditt så kunne du jo hjulpet jenta. Den som hadde glemt sekken sin ute burde jo klare å kjenne at h*n ikke hadde sekk på ryggen, men akkurat der burde sjåføren vært snill og latt h*n hente den. Det ville ikke tatt lengre tid enn å slippe inn en eller to passasjerer til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Millimani skrev:

Dessverre er det bussjåfører av den sorten som ikke har dagen sin, eller som faktisk må følge reglene sine 100%. Dessuten finnes det billett-kontrollører som går rundt på bussene, og du vet aldri hvem de er hvis du ikke kjenner dem igjen fra gang til gang. En sjåfør kan faktisk få en bot hvis h*n lar en person gå på bussen uten å betale. Som AB #1 skriver så går det nå også an å betale med bankkort på bussen, så hadde du brukt bankkortet ditt så kunne du jo hjulpet jenta. Den som hadde glemt sekken sin ute burde jo klare å kjenne at h*n ikke hadde sekk på ryggen, men akkurat der burde sjåføren vært snill og latt h*n hente den. Det ville ikke tatt lengre tid enn å slippe inn en eller to passasjerer til. 

med 1,01 kr på bankkort kommer man sjeldent langt

Anonymkode: f30ee...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært bussjåføren, så hadde jeg sagt at det går greit denne gangen, men ikke neste gang .Ser ingen grunn til å være vrang hele tiden 

Anonymkode: 04edc...a04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde vært bussjåføren, så hadde jeg sagt at det går greit denne gangen, men ikke neste gang .Ser ingen grunn til å være vrang hele tiden 

Anonymkode: 04edc...a04

Tenker du ser grunnen når kontrolløren gir deg boten på 600

Anonymkode: 0cf48...820

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du ser grunnen når kontrolløren gir deg boten på 600

Anonymkode: 0cf48...820

Gjennom alle årene jeg har bodd rundt her, så har jeg aldri sett en kontrollør, og det er maaange som har kommet gratis på bussen

Anonymkode: f30ee...0d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar en buss hver dag som kun går en gang i halvtimen/1 gang i timen. I går kom det en liten jente på, 2-3 klassing, busskortet hennes fungerte ikke fordi det kun virket 2 ganger per dag, frem og tilbake fra skolen. Hun fikk spørsmål om hun hadde penger, hvis ikke fikk hun komme seg av bussen. Hun spurte om å betale i morgen, nei hun måtte gå av. Hun sto der i kulden da bussen kjørte.. Hadde jeg hatt penger hadde jeg gladelig betalt, men kunne ikke bussjåføren latt det gå når det er en liten jente som står alene på en terminal midt i byen? En annen hadde glemt sekken sin på bussholdeplassen, og bussen hadde akkurat startet og kjørt 4-5 meter før han oppdaget det, han spurte om han kunne løpe og hente den veldig kjapt og komme tilbake, nei da fikk han ta neste buss og passe bedre på tingene sine... Hvorfor er det slike gretne gamle menn som kjører bussene.. hva mener dere om disse hendelsene? Opplevd noe lignende eller sett noe slikt selv?

Anonymkode: f30ee...0d4

Fordi hun spurte om hun kunne betale i morgen, ville jeg sagt ja, men prøv å huske det til en annen gang.

Jeg skjønner deg godt. Og hvis sjåføren var gretten i tillegg, er jeg i hvert fall enig med deg og synes at det er synd.

Men faktum ofte dessverre er at hvis sjåfører lar det gå "for denne gang", så er det folk, også små barn dessverre, som utnytter dette. 

Trolig har mange sjåfører blitt strengt fortalt om å holde seg til reglene av sine sjefer. 

Det er synd for denne jenta, men sånn er det noen ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal bussjåføren betale fra egen lomme mener du? Blir det kontroll på bussen og jenta får bot fordi hun ikke har billett. Hvem vil få skylden da? Hvem vil foreldrene skylde på da?

Bussen skal holde sin rute. Om flere passasjerer hele tiden skal be bussjåfør skal vente fordi de glemte noe..blir den forsinket! Til ergelse for andre passasjerer.

 

Anonymkode: 65065...d57

Medmenneskeleighet er en fin ting!

Sett i betratning av barnets UNGE ALDER er det helt på sin plass å la henne være med, og det gratis.

MAKAN alså, hva er det folk her inne? begynne å skylde på ts fordi det ikke var en 50lapp til overs for å hjelpe? .... Dette barnet er så liten, skyss til skole tur/retur skal bli dekket uansett.

Anonymkode: 38343...ddd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, exictence skrev:

Fordi hun spurte om hun kunne betale i morgen, ville jeg sagt ja, men prøv å huske det til en annen gang.

Jeg skjønner deg godt. Og hvis sjåføren var gretten i tillegg, er jeg i hvert fall enig med deg og synes at det er synd.

Men faktum ofte dessverre er at hvis sjåfører lar det gå "for denne gang", så er det folk, også små barn dessverre, som utnytter dette. 

Trolig har mange sjåfører blitt strengt fortalt om å holde seg til reglene av sine sjefer. 

Det er synd for denne jenta, men sånn er det noen ganger.

Nei, når de er så små er det ikke akseptabelt i forhold til sikkerhet.

Anonymkode: 38343...ddd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lizard queen

Er jo synd for jenta men jeg vil tro bussjåførene har en del regler de må forholde seg til, og så sitter de jo faktisk i den bussen en hel arbeidsdag med x antall folk som ikke har penger fordi ditten og datten og som "bare skal......" så skjønner jo at de blir lei etterhvert. 

Avhenger litt av bussrutene synes nå jeg, hvis det er fem minutter til neste buss og bussen alt er et minutt for sinket synes hvertfall jeg det er irriterende når sjåføren stopper for å vente på noen som kommer løpende, men hvis det er en buss som går to ganger daglig blir det jo så klart litt noe annet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er idiotisk med bussjåfører som ikke lar barn reise gratis.
Det er idiotisk med restauranter som ikke lar barn spise gratis.
Det er idiotisk med svømmehaller som ikke lar barn svømme gratis.
Det er idiotisk med kiosker som ikke gir gratis is til barn.
Hvorfor skal man forlange å få noe gratis, som alle andre betaler for? Jeg ser daglig skoleelever som ikke har flere klipp igjen, som vil si at dem har brukt det mer enn dem skal... Dem har to turer, dem kommer seg til og fra skolen. Er dem fri, så har dem brukt en tur på noe annet.

Worst case: Min buss har vel 35 stopp fra jeg går på til jeg er på jobb. Ett minutt ekstra på hvert busstopp fordi noen glemmer noe, gjør at jeg blir 35 min forsinket på jobb.
Og ja, jeg har sittet på busser som har blitt 10-15 min forsinket fordi bussjåføren er så dum at han ved annet hvert busstopp venter på dem som ikke klarer være der tidsnok...  
 

Anonymkode: c76c3...802

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkar. Det kan jo ha vært en grunn til at hun måtte ta bussen en tredje gang den dagen. Kanskje hun ble plaget på bussen og gikk av for å ta neste pga det. Det vet man faktisk aldri. Kanskje tok hun feil buss og måtte gå av og vente på den riktige? Det kan skje alle. Jeg er sikker på at en eventuell kontrollør hadde forstått situasjonen. Dessuten, om jenta har mobil, så hun kunne jo ringt en av foreldrene og bedt de møte henne på bussholdeplassen hun skal av på og betale der. Jeg forstår at bussjåføren vil følge reglene og unngå å risikere bot, men det går an å vise litt skjønn så lenge det ikke er en episode som gjentar seg hver dag. Dessuten trenger han ikke å være så sur. 

Endret av Salka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, når de er så små er det ikke akseptabelt i forhold til sikkerhet.

Anonymkode: 38343...ddd

Hva er ikke akseptabelt i forhold til sikkerhet? Å si ja, mener du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buuuhuuuuuu...stakkar lille jente. Er hun gammel nok til å gå på skolen, så er hun også gammel nok til å reise på bussen og legge sammen 1+1=2. Dvs hun har fri skolebuss til og fra. Ikke noe mer. Nå har hun forhåpentligvis lært at busskortet gjelder kun til skoleskyss og ikke noe annet. Ser stadig skoleelever som prøver å ta seg friheter, snike seg til en ekstra tur på bussen (shopping?). Bussjåføren må holde seg til regelverket.

Glemte igjen sakene? Buuuuhuuuu. Bussen vil ikke vente. Vel...du får pent vente til neste buss. Som noen her nevnte, med et ex antall busstopp blir det fort mange ekstra minutter busstur om sjåføren skal vente på de som ikke klarer å få ræva i gir.

Anonymkode: 65065...d57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...