Gå til innhold

Billig storbyferie til ungt par!


idao

Anbefalte innlegg

Til julegave i år har jeg tenkt å kjøpe en storbyweekend til kjæresten min i julegave! Har sett på flere steder, men siden det sikkert er mange som er mer bereist enn lille meg som akkurat er blitt myndig ville jeg spørre her :-) Jeg leter etter noe som ikke svir for mye i lommeboken, med gode shoppingmuligheter og kanskje noe kult å gjøre. Tenker typ opplevelsesparker, kino, tivoli, kule museumer o.l. som passer for kjærestepar/ungdommer generelt i alderen 18-20 år. Om noen har et sted de vil anbefale (samme hvor, men helst ikke syden ettersom vi bare skal være der et par dager. Håper noen tar seg tid til å svare på dette, det hadde vært til stooor hjelp! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 19 år og skal gi kjæresten min tur til Berlin i julegave. Du får billige flybiletter med Norwegian og SAS til Berlin. Hotellene i Berlin har generelt god standard, vi skal bo på et fint 4-stjerners hotell med frokost til 750 kr natten :) Berlin har noe for oss begge, bra shopping, god mat og mye spennende å se! Det er ganske store avstander i Berlin, så man er ganske avhengig av å ta t-banen, men systemet er veldig enkelt og greit å forstå. 

Ellers kan jeg anbefale Praha. I fjor fikk jeg tur til Praha av kjæresten i julegave, og vi hadde det kjempe fint! Praha er en latterlig billig by og det er super romantisk å vandre i gatene der (spesielt i gamlebyen). Fly og hotell koster litt mer i Praha har jeg erfart, men det veier opp på grunn av prisene i byen. Er bra shopping og god og billig mat. Som sagt, er det super fin by med mye fint og se, så man trenger ikke å dra på museum for å se noe fint! :) 

Du kan sende meg en melding hvis du vil ha mer tips angående reisemålene, og hvor jeg og kjæresten likte oss i byene dersom du vil høre det av en på samme alder! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, idao skrev:

Til julegave i år har jeg tenkt å kjøpe en storbyweekend til kjæresten min i julegave! Har sett på flere steder, men siden det sikkert er mange som er mer bereist enn lille meg som akkurat er blitt myndig ville jeg spørre her :-) Jeg leter etter noe som ikke svir for mye i lommeboken, med gode shoppingmuligheter og kanskje noe kult å gjøre. Tenker typ opplevelsesparker, kino, tivoli, kule museumer o.l. som passer for kjærestepar/ungdommer generelt i alderen 18-20 år. Om noen har et sted de vil anbefale (samme hvor, men helst ikke syden ettersom vi bare skal være der et par dager. Håper noen tar seg tid til å svare på dette, det hadde vært til stooor hjelp! :-D

Jeg ville sjekket billige billetter i Øst-Europa (Riga, Vilnius, Krakow, Praha, Budapest, Gdansk, osv) Flotte byer alt sammen, så du kan trygt dra dit du får de billigste billettene slik at dere kan bruke resten av pengene på å kose dere :) Pass på å få direktefly slik at dere ikke kaster bort alt for mye tid på flyplasser.

Paris, Amsterdam, London, osv går selvfølgelig også an, men der er hotell MYE dyrere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å reise til København med kjæresten! Vi var der for to år siden (19 år), og skal dit etter jul (21 år). Masse å gjøre, butikker og må ikke være knalldyrt :)  Med Coop Hotellkupp kan du få ganske billig hotell midt i sentrum, ellers så er det billigere hvis du vil gå littegrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Praha! Vi skal dit i desember :-)

Der har de stort julemarked, billig mat og øl, billige hoteller uansett hvilken standard dere vil ha, og kule ting å se! Foreksempel en John Lennon vegg med masse tagging om "frihet" og lignede, chilli museum, øl museum, absinthbutikk, hehe... Vi skal også på et "beer spa" hvor dere bader i øl/varme stamper og kan forsyne dere hvor mye dere vil fra øltappekraner samtidig! Tror det er en romantisk og morsom by å reise til.

 

Vi likte også veldig godt Irland, men det kommer kanskje litt an på. Det er litt dyrere også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...