Gå til innhold

Når ble dere forlova/gift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor gamle dere var! Er selv 19, snart 20 og jeg er forlova. Hva tenker dere forresten om å blir forlova/gift så tidlig? Vi har også prøvd å bli gravide i snart 3 måneder :) 

Anonymkode: 6cfd5...825

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var 26 og 27 år gamle da vi ble forlova. Giftet oss året etter. 

Jeg tenker vel at det er veldig tidlig å starte familie når man er 19, men det finnes jo de som har fått det til...

Anonymkode: d0c79...0a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var 26 og 27 år gamle da vi ble forlova. Giftet oss året etter. 

Jeg tenker vel at det er veldig tidlig å starte familie når man er 19, men det finnes jo de som har fått det til...

Anonymkode: d0c79...0a6

Ja det er relativt ungt, men jeg er 100%sikker på at dette er drømmeprinsen min :fnise: Vi bor sammen og er flinke med økonomi begge 2 :)

Anonymkode: 6cfd5...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig tidlig, men godt at dere tar ting på alvor i hvert fall! Ikke alle er "unge og dumme", selv om mange tror det. Jeg ble sammen med kjæresten min da jeg var 18 (såvidt). Forlova oss da jeg var 20 år. Fikk barn da jeg var 23/25 år, gifta oss da jeg var 26 år. Noen velger den veien. 

Jeg ville dog ikke hatt barn som 19/20-åring :) Lev livet først!

Anonymkode: 59155...670

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er veldig tidlig, men godt at dere tar ting på alvor i hvert fall! Ikke alle er "unge og dumme", selv om mange tror det. Jeg ble sammen med kjæresten min da jeg var 18 (såvidt). Forlova oss da jeg var 20 år. Fikk barn da jeg var 23/25 år, gifta oss da jeg var 26 år. Noen velger den veien. 

Jeg ville dog ikke hatt barn som 19/20-åring :) Lev livet først!

Anonymkode: 59155...670

Det er forståelig. Men vi begge føler at vi på en måte er ferdig med festing og slikt, iallfall hver helg. Det går vel an en gang i ny og ne, men for oss så trives vi nesten bedre på sofaen hjemme på en fredags/lørdags kveld! :)

Anonymkode: 6cfd5...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er forståelig. Men vi begge føler at vi på en måte er ferdig med festing og slikt, iallfall hver helg. Det går vel an en gang i ny og ne, men for oss så trives vi nesten bedre på sofaen hjemme på en fredags/lørdags kveld! :)

Anonymkode: 6cfd5...825

Jeg følte også at jeg var ferdig med festing som 18-19-åring. Og det var jeg..! Noen er det.

Men enkelte kan få en krise i livet senere. Ta f.eks et søsken av meg, ble sammen med kjæresten i svært ung alder. Var sammen i 10 år, før han ikke ville mer. Ville ut og feste, hadde "mista ungdomstida". Bare så du er litt obs på det.

Dere vet selv hva som er rett for dere, og dere gjør jo det uavhengig av hva andre her inne sier. Jeg kjenner ikke dere i det hele tatt, så har egentlig ikke noe grunnlag for å uttale meg :P Annet enn basert på den generelle befolkningen. 

Anonymkode: 59155...670

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følte også at jeg var ferdig med festing som 18-19-åring. Og det var jeg..! Noen er det.

Men enkelte kan få en krise i livet senere. Ta f.eks et søsken av meg, ble sammen med kjæresten i svært ung alder. Var sammen i 10 år, før han ikke ville mer. Ville ut og feste, hadde "mista ungdomstida". Bare så du er litt obs på det.

Dere vet selv hva som er rett for dere, og dere gjør jo det uavhengig av hva andre her inne sier. Jeg kjenner ikke dere i det hele tatt, så har egentlig ikke noe grunnlag for å uttale meg :P Annet enn basert på den generelle befolkningen. 

Anonymkode: 59155...670

Enig her! Men om man har en samboer/kjæreste som er veldig for å bli gift og få barn, og dere er på lik bølgelengde så ville jeg gjort det som man føler er rett. Kjenn etter på magefølelse, snakk med andre, ha en nøye samtale sammen om dette og se at dere er enige om ting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen i 2009, forlovet i 2015 og gifter oss 2017. 
Vi bikker snart 27 år :-) 
Foreløpig ingen barn da utdannelse står høyest hos oss. 


Det er ingen fasit svar på hva som er rett eller galt når det gjelder det å gifte seg. Kjenner mange som er tidlig gift. MEN, barn ville jeg ventet med. Et barn er ikke bare et produkt, det er et liv som du må vie dine neste 18 år til 100% og mer. Dere er kanskje flinke med økonomi, men noe sier meg at dere ikke har alt på stell helt enda. Ikke få barn før dere i det minste har kjøpt en leilighet. Ha en 100% jobb med en overkommelig inntekt, for det er kjedelig å ende opp som de stakkars menneskene som dessverre må ty til finn.no i håp om å få sponset julegaver og mat for å gi sine barn en verdig jul. 

Lag budsjett med inntekt, faste utgifter og deretter se hva dere sitter igjen med. En bleiepakke koster mellom 40-70 kr per pakke, avhengig om man syns Firsprice er akseptabelt eller velger å gå for det sikre i pampers. Det er mange utgifter på et barn. Forsikring, klær, bleier, vogn, bilsete osv... Å gifte seg kan man gjøre rimelig og ser ikke problemet i å gifte seg tidlig, men som nevnt, ikke stress med barn. At dere liker å sitte inne hver helg og se på TV syns jeg ikke er helt den beste grunnen til å få seg et barn. 

Anonymkode: dd18d...d34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes jeg ikke er for ungt. Om du er klar for det og er voksen. Noen 19 og 20 åringer er umodne. Noen er mer voksne. Det varierer veldig. Jeg selv er snart 20 år og forlova med min kjære. Kjøpt hus sammen. Han er snart 26. Og vi skal gifte oss sommeren 2018. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en del støtteordninger mens man utdanner seg osv, og mange bra gratis tilbud som man kan bestille maks 1 gang pr mnd der man for eksempel får gratis bleier, gratis søplekasse til bleier osv

Anonymkode: 605f8...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, November 28, 2016 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Det er forståelig. Men vi begge føler at vi på en måte er ferdig med festing og slikt, iallfall hver helg. Det går vel an en gang i ny og ne, men for oss så trives vi nesten bedre på sofaen hjemme på en fredags/lørdags kveld! :)

Anonymkode: 6cfd5...825

Hvis du tror at å leve livet enten er festing eller å være hjemme på sofaen trenger du HVERTFALL å leve livet først!!!! Herregud.... :sjokkbla:

Anonymkode: e6106...41c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i over 10 år og er 27/29 men ikke forlovet/gift. Det er fordi det ikke er så viktig for oss når det skjer for vi vet vi skal være sammen for alltid så vi venter til tiden er rett med tanke på penger osv ☺️

19 år er jo ganske ungt men så igjen kjenner jeg mange som var så unge og fikk det til ☺️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror at å leve livet enten er festing eller å være hjemme på sofaen trenger du HVERTFALL å leve livet først!!!! Herregud.... :sjokkbla:

Anonymkode: e6106...41c

Jeg har da vært i flere land enn de fleste på min alder, vært på tur om i Norge o.l. Poenget var at mange ser på så unge personer som "festløver" noe jeg ville poengtere at jeg ikke er. Jeg føler meg klar selv til å få barn, alt er på plass, kjæresten min har jobb osv.

Anonymkode: 605f8...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi traff hverandre da jeg var 29 og mannen 33. Forlovet oss 3 år senere. Giftet oss 4 mnd. etter det igjen.

Syns det er greit å forlove seg når man er 20 år, men da må planen være å gifte seg i løpet av ca 1 år. Ingen vits i å kalle seg forlovet i åresvis hvis man egentlig ikke planlegger et bryllup ennå.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi traff hverandre når jeg var 12, og han 14, startet å "date", om, man kan kalle det det, når jeg var 14, han 16, men bestemte oss for å vente og finne ut om det virkelig skulle bli oss. Når jeg var 16, og han 18, og vi fortsatt gikk de samme turene og hadde de samme samtalene som vi hadde da vi var 14 og 16, bestemte vi oss for at det jo bare måtte bli oss. forlova oss da jeg var 20, og gifter oss nå som jeg blir 23.   

Anonymkode: 2a90c...713

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var 24 da vi ble sammen, 29 da vi forlovet oss og nesten 31 før vi giftet oss.. Ble gravid da jeg var 28 og fikk barn et par dager etter jeg fylte 29.. Han er 8 år eldre.

Anonymkode: 050d9...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/29/2016 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Jeg har da vært i flere land enn de fleste på min alder, vært på tur om i Norge o.l. Poenget var at mange ser på så unge personer som "festløver" noe jeg ville poengtere at jeg ikke er. Jeg føler meg klar selv til å få barn, alt er på plass, kjæresten min har jobb osv.

Anonymkode: 605f8...5bb

Har DU jobb?

Anonymkode: 9710e...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen da vi var 19 og 20 år. Forlovet oss da vi var 24 og 25. Giftet oss da vi var 27 og 28 år. Har 3 barn født da vi var 21 og 22, 25 og 25 og 31 og 32 år ❤️ Har vært sammen i 17 år nå❤️

Anonymkode: 5f93f...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...