Gå til innhold

Datteren min vil så gjerne ha hjemmelaget julekalender, men det vil ikke jeg...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er lett gjenkjennelig. Jeg angrer på at jeg i det hele tatt begynte med pakkekalender. Mine jenter er takknemmelige da, men det er forferdelig dyrt og vanskelig å finne noe som de ikke allerede har fått i de 10 pakkekalenderne jeg allerede har laget. Har hittil prøvd å holde meg til 20kr pr dag, men det ble mye ræl.

I år får jeg for en ny variant, for jeg orker ikke alt det småstæsjet som flyter over alt. Jeg har vært opptatt av å kjøpe ting som de trenger (truser, sokker, strikker, votter etc), noen aktiviteter (pepperkakabaking, kino, lunsj på Big Bite) og litt godteri, men jeg synes fortsatt det er altfor dyrt. En kinotur koster jo brått 500 kr for familien. 

Heldigvis er de glade for der de får, men jeg har nok uten å forstå det selv lagt opp til et løp som ikke er holdbart rent økonomisk sett. 

Anonymkode: 3f22c...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er lett gjenkjennelig. Jeg angrer på at jeg i det hele tatt begynte med pakkekalender. Mine jenter er takknemmelige da, men det er forferdelig dyrt og vanskelig å finne noe som de ikke allerede har fått i de 10 pakkekalenderne jeg allerede har laget. Har hittil prøvd å holde meg til 20kr pr dag, men det ble mye ræl.

I år får jeg for en ny variant, for jeg orker ikke alt det småstæsjet som flyter over alt. Jeg har vært opptatt av å kjøpe ting som de trenger (truser, sokker, strikker, votter etc), noen aktiviteter (pepperkakabaking, kino, lunsj på Big Bite) og litt godteri, men jeg synes fortsatt det er altfor dyrt. En kinotur koster jo brått 500 kr for familien. 

Heldigvis er de glade for der de får, men jeg har nok uten å forstå det selv lagt opp til et løp som ikke er holdbart rent økonomisk sett. 

Anonymkode: 3f22c...e58

Jeg gjør det sånn som du beskriver her, og ja, det koster penger. Samtidig er jo dette ting vi uansett ville gjort. Trusene, strikkene og sokkene er ting som barna behøver og som jeg ville kjøpt uansett. Pepperkakebakingen ville funnet sted uansett, og familien ville reist på kino uansett. Da er den eneste ekstrakostnaden de dagene de får en sjokoladebit + innpakningspapir. Det lever jeg greit med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkekalender er oppskrytt. I hvert fall her i huset. 

Lagde det for to år siden; dyrt, mye jobb, ungen ikke spesielt happy over å få ting som fingervotter, ballonger, sokker, refleks, badeskum etc. 

Nå blir det en god, gammeldags sjokkiskalender. Det hadde vi i fjor og det fungerte utmerket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2016 den 22.22, Fireball skrev:

Synes det er helt innafor. Skjønner godt at du satte ned foten da de uttrykte misnøye med gavene; det tar faktisk mye tid og penger, og da er det rett og slett ikke "lov til" å bli misfornøyd.

Dette har da noe med barneoppdragelse å gjøre. 

Anonymkode: dd5e4...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere med disse fantastiske aktivitetskalenderene, blir dere ikke utslitt? Bake pepperkaker, gå på kino, grave snøhule hver dag i desember! Puh! Det hørtes slitsomt ut...

Anonymkode: 67107...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2 åring sin kalender er appelsin med nelliker. Skal prøve å holde den tradisjonen så lenge som det går 😀

Anonymkode: 2f3a2...713

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk aldri pakkekalender da jeg var liten, selv om vi ungene maste høl i huet på foreldrene våre. Alle andre fikk jo!! 

Hater ikke mora mi likevel. 

Anonymkode: 163f1...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som fikk én fliseklemme hver dag og én karamell hver søndag i advent :fnise:

Anonymkode: c2aec...77d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en matematikk oppgave per dag i stedet. Litt ligninger, brøkregning, sannsynliggetsregning osv...da serter hun nok pris på sjokoladeKalenderen etterhvert

Anonymkode: f4e7e...7ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/27/2016 den 21.18, AnonymBruker skrev:

samtidig så står jeg for det jeg mener.....

Anonymkode: bfa84...7b9

Fortsett med det.

Anonymkode: bee72...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...