Gå til innhold

Hvor er det varmt men ikke for varmt i januar - med baby?


Gjest Sisti

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier vel sitt? Ønsker å ta en liten reise mens baby fortsatt fullammes, men i januar er det vel ikke bare bare å finne varme steder? Orker ikke ekstremvarme så Asia for eksempel utgår. Vil ikke reise så langt heller. Elsker Hellas, men det er vel litt kjip temperatur i januar? Er ikke glad i typisk sydensteder heller, men kan alltids vurdere det hvis det er et fint sted med sjarm. Hensikten er egentlig bare å reise bort og slappe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde tenkt å foreslå Kanariøene men med så mye krav og negativiet i forhold til hvor du ikke vil, så må du enten vente på bedre forslag eller endre kravlistene dine.

Anonymkode: ebb76...088

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tenkt å foreslå Kanariøene men med så mye krav og negativiet i forhold til hvor du ikke vil, så må du enten vente på bedre forslag eller endre kravlistene dine.

Anonymkode: ebb76...088

Hva er det som er "så mange krav og negativitet"? :klo:

Så du mener Kanariøyene er et dårlig forslag? Hvorfor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KlippKlapp
8 minutter siden, Sisti skrev:

Hva er det som er "så mange krav og negativitet"? :klo:

Så du mener Kanariøyene er et dårlig forslag? Hvorfor? :)

Kqn jo ha noe med at du ikke er så glad i typiske sydensteder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KlippKlapp skrev:

Kqn jo ha noe med at du ikke er så glad i typiske sydensteder...

Er det å ha "mange krav" og å være negativ? Hvis jeg ikke hadde hatt noen preferanser hadde jeg jo ikke trengt å spørre? 

Ville man reagert negativt hvis jeg heller hadde skrevet "vil gjerne til et typisk sydensted"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 2Bhonest

Så du vil til en eksotisk plass, som ikke er så langt fra Norge, med behagelig temperatur, men ikke for varmt og som IKKE er en typisk sydenplass i januar?

Beklager, men det er så mange motsetninger i det ønsket, at det ikke er mulig å komme med noen fornuftige forslag.

For øvrig kan ikke varmen være noe som skulle forhindre en baby i å spise. India f.eks. er varmt som fy, men fullt av folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KlippKlapp skrev:

Kqn jo ha noe med at du ikke er så glad i typiske sydensteder...

Sitatfeil. 

@2Bhonest

Jeg har ikke sagt at det må være eksotisk, har jeg? Vet ikke hva du legger i eksotisk en gang. 

Alt jeg ber om er forslag til en plass folk synes er trivelig med bra temperatur i januar uten å trenge å reise i ett døgn. Hvis noen for eksempel vet om en destinasjon i Kanariøyene de mener er trivelig uten det store sydenpreget (kanskje en mindre by med færre turister?) så flott! Hvis det ikke finnes, så greit! Men man vet jo ikke hvis man ikke spør!? Hvorfor må folk være så stereotypisk KG og bli så negative over et uskyldig spørsmål? Har jeg fornærmet noen? 

Det er jo ikke verre enn å la være å svare hvis man ikke vet. Eller si "beklager, jeg vet at ingen steder nærmere Norge enn Asia og Amerika har behagelig temperatur i januar uten at de har sterkt preg av å være charterdestinasjon". 

Har jeg sagt at varmen hindrer baby i å spise? Men jeg har bodd i sør-øst Asia og vet at jeg fungerer dårlig i 30 grader og fuktig klima den første måneden. 

Hellas er jo en typisk charterdestinasjon, men likevel har vi trivdes på Naxos fordi det for eksempel ikke er preget av all-inclusive, det har vært lett å komme seg til småbyer med færre turister. Hvis det ikke finnes lignende steder, så greit - men da er det jo greit å vite så slipper vi å tenke mer på det og heller flytte ferien til mai. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KlippKlapp
1 time siden, Sisti skrev:

Er det å ha "mange krav" og å være negativ? Hvis jeg ikke hadde hatt noen preferanser hadde jeg jo ikke trengt å spørre? 

Ville man reagert negativt hvis jeg heller hadde skrevet "vil gjerne til et typisk sydensted"? 

Å ha mange krav er å ha mange krav, ja. Å være negativ er å være negativ, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KlippKlapp skrev:

Å ha mange krav er å ha mange krav, ja. Å være negativ er å være negativ, ja.

Hva er mange krav? 

Hvorfor er det negativt å ha preferanser? Reiser du hvor som helst på ferie når som helst, og anser de som har preferanser som negative? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KlippKlapp
3 minutter siden, Sisti skrev:

Hva er mange krav? 

Hvorfor er det negativt å ha preferanser? Reiser du hvor som helst på ferie når som helst, og anser de som har preferanser som negative? 

 

Jeg reiser på ferie til plasser som faktisk eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbrakte ei jul i Hellas (på øy). Sol og 5-10 grader, men det var en del sur vind. Varmt, men samtidig kaldt. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, 2Bhonest skrev:

Så du vil til en eksotisk plass, som ikke er så langt fra Norge, med behagelig temperatur, men ikke for varmt og som IKKE er en typisk sydenplass i januar?

Beklager, men det er så mange motsetninger i det ønsket, at det ikke er mulig å komme med noen fornuftige forslag.

For øvrig kan ikke varmen være noe som skulle forhindre en baby i å spise. India f.eks. er varmt som fy, men fullt av folk.

Der satte du spikeren på hodet, akkurat hva jeg mente med mitt innlegg her.

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tenkt å foreslå Kanariøene men med så mye krav og negativiet i forhold til hvor du ikke vil, så må du enten vente på bedre forslag eller endre kravlistene dine.

Anonymkode: ebb76...088

Ellers er mitt favorittreisemål om vinteren Kanariøyene. 

Anonymkode: 50033...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der satte du spikeren på hodet, akkurat hva jeg mente med mitt innlegg her.

 

Ellers er mitt favorittreisemål om vinteren Kanariøyene. 

Anonymkode: 50033...f15

Men har du noen favoritt på Kanariøyene? Eller er alt like "bra"? Noen steder som er roligere enn andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ginavn skrev:

Jeg tilbrakte ei jul i Hellas (på øy). Sol og 5-10 grader, men det var en del sur vind. Varmt, men samtidig kaldt. :bond:

Samme temperatur som her, så hadde helst håpet på noe litt varmere. :ler: Finnes det ikke er det jo ikke verre enn å utsette reisen, men siden jeg og mannen får en friuke sammen i januar hadde det jo vært greit å reise et sted. Og storby med baby er vel ikke noe sjakktrekk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest KlippKlapp
15 minutter siden, Sisti skrev:

Selv om du ikke liker deg der? ;)

Nei. Hvis jeg ikke liker meg et sted så unngår jeg å dra dit. Men jeg etterspør da ikke steder som ikke finnes.

Endret av KlippKlapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sisti skrev:

Samme temperatur som her, så hadde helst håpet på noe litt varmere. :ler: Finnes det ikke er det jo ikke verre enn å utsette reisen, men siden jeg og mannen får en friuke sammen i januar hadde det jo vært greit å reise et sted. Og storby med baby er vel ikke noe sjakktrekk... 

Vet ikke om noe lett tilgjengelig og varmt uten lang reisevei om vinteren, dessverre. Skjønner jo det er godt å ta en liten tur, da :) Men jo, storby med baby vel ikke det helt store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
22 minutter siden, Sisti skrev:

Hva er mange krav? 

Hvorfor er det negativt å ha preferanser? Reiser du hvor som helst på ferie når som helst, og anser de som har preferanser som negative? 

 

Preferanser blir selvmotsigende. Alle vil selvsagt det samme som deg, men når alle vill det, så blir det en typisk sydenplass. Altså er kravet ditt et paradoks.

Korteste og mest tilgjengelige med behagelig klima blir Gran Canaria i januar. Maspalomas er vel den beste familiære stedet å dra til. Skal du ha det enda roligere er Porto de Mogan rette byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Preferanser blir selvmotsigende. Alle vil selvsagt det samme som deg, men når alle vill det, så blir det en typisk sydenplass. Altså er kravet ditt et paradoks.

Korteste og mest tilgjengelige med behagelig klima blir Gran Canaria i januar. Maspalomas er vel den beste familiære stedet å dra til. Skal du ha det enda roligere er Porto de Mogan rette byen.

Se der, takk for et skikkelig forslag! ;)

Asia greier jo å tilby steder som er flotte uten å være overturistifiserte, så hvorfor er det så idiotisk å spørre om noe lignende finnes nærmere Norge? Jeg kan for eksempel ikke fordra Bali, men vet om destinasjoner i nærheten jeg elsker og som ikke er charterdestinasjoner. Derfor spør jeg her,  for kanskje noe tilsvarende gjelder Kanariøyene eller andre steder? Man må jo spørre for å finne ut av det. Men jeg forventet ikke at folk skulle bli så gretne over et såpass uskyldig spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...