Gå til innhold

Auschwitz


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var interessant. Litt lange avstand der, så gode sko er greit å ha. Kanskje også greit å lese om det før man kommer, dersom det er spesielle deler av leiren man ønsker å se nærmere på. Skal du reise alene? 

Anonymkode: 96319...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i sommer. Lurest å ha guidet tur, da de forteller på rundturen. Gikk buss mellom leirene.

 

Anonymkode: 730d0...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der to ganger - begge ganger med guidet tur (ene med hvite busser, andre med en guide fra stedet). Anbefaler på det sterkeste å sette seg inn i historien på forhånd for å få et skikkelig inntrykk over hvordan det faktisk var der. Er litt for lett å vandre i vei uten å tenke så mye over det, spesielt i Birkenau hvor mye ikke lenger eksisterer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig sterkt å være i Auschwitz og Birkenau. Se alt det som ligger igjen, være i gasskammerene, se sengene dems, doene dems. Alt, minnemerkene... Utrolig sterkt, noe alle burde se og oppleve! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Skal dit sammen med klassen til barnet mitt i høstferien neste år. Gleder meg, selv om det blir en spesiell tur! 

Anonymkode: 565cb...94d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.12.2016 den 4.50, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Skal dit sammen med klassen til barnet mitt i høstferien neste år. Gleder meg, selv om det blir en spesiell tur! 

Anonymkode: 565cb...94d

Hvis du er glad i å lese ville jeg annbefale boken Det anngår også deg. Skrevet av en norsk jøde som overlevde Auschwitz. En meget sterk historie. Forutsatt at det går å få tak i den, er tross alt mange år siden den kom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sterkt, trist og interessant. Som andre har anbefalt, vil jeg også råde deg til å lese mye om det på forhånt. Kle deg etter været, husk gode sko.

Anonymkode: a2f1c...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. november 2016 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Var der i sommer. Lurest å ha guidet tur, da de forteller på rundturen. Gikk buss mellom leirene.

 

Anonymkode: 730d0...7a8

Enig, anbefaler absolutt guidet tur. Eneste negative er at jeg noen steder gjerne skulle hatt mer tid. 

Rystende opplevelse, som alle som reiser til området burde få med seg.

Anonymkode: 434b7...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig interessant og sterkt! Har vært der 2 ganger. Ta på gode sko, og husk drikke (!!!!!) hvis du reiser i en varm måned. Typen og jeg var der i fjor sommer, det var nærmere 40 grader og vi glemte å ta med drikke.. Som vi fikk kjøpt først etter den guidede turen (anbefales) var over. 

Eneste som er dumt med guidet tur er at det går litt raskere enn ønskelig. Skullegjerne hatt tid til å lese plansjer etc. Men de har mye god info en ikke får med seg ellers :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...