Gå til innhold

Hadde du til å gitt kompliment mann i dameklær......


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkt tanke:

Hadde du kommet til å gitt kompliment til en mann/gutt som hadde kledd seg pent/ elegant i dameklær på butikken/ eller ute på byen? Og hva hadde du evt. sagt til vedkommende?

Nå ser jeg bort i fra at mannen er smellfeit, har ølmage, skjedd/bart og er skallet...for det passer ikke sammen med pent kledd i dameklær. 

Dersom du skulle finne noe pent/elegante klær til en mann som ville ha dameklær, hva ville du ha kjøpt da?

Jeg ønsker svar fra dere jenter/damer.

Anonymkode: 0e908...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om jeg hadde synes vedkommende var pent kledd så hadde jeg nok ikke bare kommet bort å gi et kompliment hvis det ikke hadde falt seg naturlig i en samtale, men tenkt at vedkommende var stilig kledd og tøff som tør å være seg selv :)

Anonymkode: ef5e0...6ec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et anerkjennende smil om at det er kult at han tør å være seg selv, kanskje? Pleier omtrent aldri å gi komplimenter til tilfeldige personer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann i dameklær.?  Når jeg som mann bruker dameklær er det ikke mange som ser på meg som mann. Jeg blir oppfattet som dame.. Hvordan går du kledd da?  Med skjegg og guttesveis i kjole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir aldri komplimenter til fremmede, med mindre situasjonen krever det. 

Anonymkode: 9f3f6...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg ikke kjenner vedkommende, er det en viss fare for at det tas som ironi, så tror ikke jeg hadde sagt noe. Men om jeg hadde sagt noe, hadde det sikkert blitt noe om skoene, for eksempel, eller fargen på klærne. 

For min del har det null å si om han var skalla og feit, de trenger vel også komplimenter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker ikke gi kompliment for klær til noen. er ikke som om de har lagd klærne

Anonymkode: 81f49...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, funginger skrev:

Et anerkjennende smil om at det er kult at han tør å være seg selv, kanskje? Pleier omtrent aldri å gi komplimenter til tilfeldige personer. 

Tør å være seg selv? Er desperat etter oppmerksomhet, heter det. 

 

Anonymkode: 4ef22...340

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tør å være seg selv? Er desperat etter oppmerksomhet, heter det. 

 

Anonymkode: 4ef22...340

Kommer vel an på om det ser ut som det er på kødd eller om det ser ut som en mann som er på vei til å skifte kjønn? Eller er du kanskje en av de som ikke "tror på" sånt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt kompliment om det falt seg naturlig, men ikke til en fremmed som jeg ikke alerede er i samtale med.

 

Anonymkode: 9c49f...d47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå ser jeg bort i fra at mannen er smellfeit, har ølmage, skjedd/bart og er skallet...for det passer ikke sammen med pent kledd i dameklær. Anonymkode: 0e908...3f2

Hvorfor ikke? En mann som har kledd seg om i dameklær gjør det oftest for sin egen del og ikke for noen av oss som tilskuere. Alle som ts "ser bort fra fordi det ikke passer inn" er i det øyeblikket akkurat like mye verd å kalles fint kledd som noen andre. For meg er det hva vedkommende føler iført kvinneklær og ikke hva omverdenen syns, som betyr noe. Retten til å være seg selv. 
Utover det hadde jeg aldri sagt noe om klærne, fordi det ikke er vanlig for meg å gjøre det til noen. Jeg hadde antagelig søkt blikket, nikket respektfullt og smilt litt til vedkommende som en forståelse og anerkjennelse. Hvis vedkommende hadde fått bråk med noen som følte for å være stygge, ja da hadde jeg tilbudt min assistanse om den var ønsket. 

Anonymkode: 118d8...3f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? En mann som har kledd seg om i dameklær gjør det oftest for sin egen del og ikke for noen av oss som tilskuere. Alle som ts "ser bort fra fordi det ikke passer inn" er i det øyeblikket akkurat like mye verd å kalles fint kledd som noen andre. For meg er det hva vedkommende føler iført kvinneklær og ikke hva omverdenen syns, som betyr noe. Retten til å være seg selv. 
Utover det hadde jeg aldri sagt noe om klærne, fordi det ikke er vanlig for meg å gjøre det til noen. Jeg hadde antagelig søkt blikket, nikket respektfullt og smilt litt til vedkommende som en forståelse og anerkjennelse. Hvis vedkommende hadde fått bråk med noen som følte for å være stygge, ja da hadde jeg tilbudt min assistanse om den var ønsket. 

Anonymkode: 118d8...3f5

Så flott skrevet 😊😘😘😘

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg faktisk! Jeg pleier ikke å gi fremmede komplimenter om det ikke faller seg naturlig, men en mann i dameklær har kanskje større behov for det enn andre òg. Kanskje det var første gang han gikk  kledd sånn offentlig, f.eks.   Det krever sikkert mye mot!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På ‎27‎.‎11‎.‎2016 den 6.16, LiseTV skrev:

Mann i dameklær.?  Når jeg som mann bruker dameklær er det ikke mange som ser på meg som mann. Jeg blir oppfattet som dame.. Hvordan går du kledd da?  Med skjegg og guttesveis i kjole?

mann i dameklær, kvinne i herreklær. Hva er forskjell? er vel ikke mindre mann i hennes tøy enn hun er kvinne i hans tøy? Eller ble Mette Marit trans og lesbisk da hun imponerte i herresko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg allerede gjort, men liker ikke holdningen din. "Nå ser jeg bort i fra at mannen er smellfeit, har ølmage, skjedd/bart og er skallet...for det passer ikke sammen med pent kledd i dameklær."
Hvis du vil ha aksept for at du vil gå i dameklær bør du faktisk akseptere andre i ulike kroppsfasonger som ønsker det samme som deg uten at du ser ned på de.

Anonymkode: de608...ef8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke som damekledd ha komplimang.  Jeg liker å vere anonym dame som ikke skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...